וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט אחרי ההפסד המביך בפילדלפיה: "היו לנו שלושה רבעים מעולים"

קליבלנד הפסידה לאחת הקבוצות החלשות בליגה, בלאט מתעקש: "היו תנאים קשים, והתמודדנו עם זה היטב". הפרשנים מנתחים את הטרייד: "לברון היה בסוד העניינים, בלאט עשה טעות עם ווייטרס"

מערכת וואלה!
דייויד בלאט, מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
הפסד חמישי בשישה משחקים, והלו"ז הופך לקשה יותר. בלאט/AP

יש סיבות מקלות, יש תירוצים והסברים, אבל בשורה התחתונה קליבלנד רשמה הלילה (שלישי) את אחד ההפסדים הכי מביכים שלה העונה, כשנוצחה 95:92 על ידי פילדלפיה החלשה. עבור הסיקסרס, שברוב משחקיהם לא רק שלא מסוגלים אלא אף לא רוצים לנצח, זה היה ניצחון ביתי ראשון העונה, אחרי 14 הפסדים רצופים. קליבלנד הופיעה בלי שניים מכוכביה הגדולים, קיירי אירווינג ולברון ג'יימס הפצועים, ובלי אנדרסון ורז'או שגמר את העונה ובלי דיון ווייטרס ששוחרר לפני המשחק לאוקלהומה סיטי בטרייד מרתק, אך עדיין זה לא מנחם את דייויד בלאט, שקבוצתו רשמה הפסד חמישי בששת משחקיה האחרונים.

קווין לאב, קליבלנד קאבלירס. AP
הלכו עליו במהלך האחרון. לא הצליח. לאב/AP

המספרים

* עד הלילה פילדלפיה הייתה במאזן 14:0 בבית. זה היה רצף ההפסדים הביתיים השני הכי ארוך בתולדות הליגה, כשבמקום הראשון ניצבת דאלאס ב-1993/94: 19 הפסדים ברציפות.

* למרות הרצף - האולם בפילדלפיה התמלא ב-17,771 צופים, שכמובן ציפו לראות את לברון ג'יימס במשחק היחיד של קליבלנד בעיר העונה, וקיבלו 27 דקות של ג'יימס ג'ונס וחמישייה עם ג'ו האריס.

* דיון ווייטרס, יליד פילדלפיה, התבשר ממש לפני המשחק שהוא עובר לאוקלהומה סיטי ולא שותף, ואחר כך סיפר שהוא השאיר 50 כרטיסים למשפחה וחברים, שלא זכו לראות אותו.

* לזה קוראים ערב קליעה עגום: קליבלנד סיימה את המשחק עם 38.8 אחוז מהשדה, 36.7 אחוז מהשלוש ו-68 אחוז מהעונשין.

עוד באותו נושא

קליבלנד הפסידה 95:92 לפילדלפיה, שרשמה ניצחון ביתי ראשון העונה

לכתבה המלאה
טוני רוטן, פילדלפיה סיקסרס. AP
דוחות הסקאוטינג הזהירו. לא הצליח. רוטן/AP

ציטוטים

למרות המעידה המביכה, דייויד בלאט אמר על ההפסד ש"אני חושב שהיו לנו שלושה רבעים מעולים, שלטנו במשחק, והגנו טוב, אפילו טוב מאוד. ברבע האחרון הורדנו הילוך בהגנה, אבל אז פילדלפיה עשתה עבודה מצוינת בהתקפה, נכנסו להם כמה זריקות טובות. אם אתה לא עוצר אותם, לפחות תקלע, אבל החטאנו כמה זריקות, גם מהעונשין".

על הסגל החסר בגלל הפציעות והדיווחים על טרייד: "אני חושב שהיו תנאים קשים, והשחקנים הגיבו טוב. מבחינה מנטלית לא קל לעבור את הדברים האלה, במיוחד לא לפני משחקים. אבל זה חלק מהמשחק, והשחקנים התמודדו עם זה טוב".

על המשחק החיובי של קווין לאב (28 נקודות ו-19 ריבאונדים): "לקווין היו הרבה משחקים כאלה בשנה האחרונה. אולי לא בצורה עקבית, אבל כשהרבה שחקנים היו בחוץ, הוא לקח פיקוד. הוא לא הראה משהו שלא ידעתי שיש לו".

על המהלך האחרון: "הם עשו חילופים והתאמות בהגנה, קיווניו להכניס את הכדור לקווין, אבל הם לא אפשרו לנו. הלכנו לחדירה, כי לא היה לנו את קיירי או אירווינג שיכולים לעשות אחד על אחד, ופשוט החטאנו".

טריסטן תומפסון אמר על ההצטיינות של טוני רוטן מהסיקסרס: "החבר'ה לא עקבו אחרי דוחות הסקאוטינג, הוא הלך רק שמאלה ולא עצרנו אותו. זו אשמתנו. כואב להפסיד לפילדלפיה, קבוצה שלא ניצחה בבית מאז אפריל. זה רע מבחינתנו, לא עשינו את העבודה".

הג'נרל מנג'ר דייויד גריפין אמר על הטרייד: "אנחנו מאחלים לדיון בהצלחה בהמשך הקריירה בת'אנדר ורוצים להודות על כל מה שנתן לקאבס. דיון הוא שחקן צעיר עם הרבה פוטנציאל שעתידו לפניו. טריידים כאלה הם תמיד קשים, כי יש מערכת יחסים שנבנית וקשר שנבנה, וזה מה קרה עם דיון. במקביל, אנחנו שמחים ונרגשים לקבל את אימן וג'יי אר. עם המימדים שלהם והרב גוניות שלהם, אנחנו סבורים ששניהם יוכלו לעזור לקבוצה בשני צדי המגרש ומצפים בקוצר רוח להגעתם".

דיון ווייטרס שחקן קליבלנד קאבלירס. Doug Pensinger, GettyImages
באוקלהומה סיטי יגרמו לו להרגיש אהוב. ווייטרס/GettyImages, Doug Pensinger

מה אומרים הפרשנים

פרשני קליבלנד בעיקר התייחסו לטרייד. כזכור, קליבלנד מקבלת שני שחקנים מניו יורק ניקס - ג'יי אר סמית ואימן שאמפרט - בעוד קליבלנד מעבירה את דיון ווייטרס לאוקלהומה סיטי. הניקס יקבלו שלושה שחקנים - אלכס קירק ולו אמונדסון מקליבלנד, ואת לאנס תומאס מהת'אנדר. כמו כן, כחלק מהעסקה, הת'אנדר מעבירים לקאבס בחירת דראפט עתידית (סיבוב ראשון ב-2019). שאמפרט פצוע בינתיים וג'יי אר סמית הוא כישרון לא יציב, ובאוהיו מנסים להסביר את המהלך.

כריס היינס מ"קליבלנד פליין דילר" כתב: "על פי מה ששמעתי, לברון היה בסוד העניינים לגבי הטרייד, והוא הבין שהמהלך הזה טוב לקבוצה. ללברון ולסמית' יש היסטוריה משותפת עוד מימי התיכון: במשך שנים סמית' היה נוסע לאקרון בתקופות הקיץ כדי להתאמן לצד לברון, ונאמר לי שמערכת היחסים ביניהם טובה. שאמפרט הוא השחקן הטיפוסי אותו חיפשו הקאבס: שומר מצוין בכנפיים, שיתאים מיידית לחמישייה. גריפין הצליח כאן בענק".

אימן שאמפרט, ג'יי אר סמית, קליבלנד קאבלירס. מתוך אתר קליבלנד הראשי, אתר רשמי
בעיקר להגנה. שאמפרט/אתר רשמי, מתוך אתר קליבלנד הראשי

ג'ייסון לויד מ"אקרון ביקון ג'ורנל" כתב: "שאמפרט, שהחמיץ את שלושת השבועות האחרונים אחרי שפרק את הכתף, יכול להתאים היטב אם הוא יוכל להחלים ולהישאר בריא. השילוב של שון מריון\מייק מילר\מת'יו דלבדובה לא היה עובד לטווח הארוך, ועכשיו לקאבס סוף סוף יש מישהו שיכול לשמור על שחקני החוץ ולעצור חדירות. לגבי סמית', הוא יכול להיות שחקן טוב מאוד כשיש לו מוטיבציה, אבל הוא יכול גם להביא צרות. הוא בילה חודש מאחורי סורגים אחרי שגרם לתאונת דרכים שהרגה את חברו הטוב ביותר, סך הקנסות שלו ב-NBA הוא בערך מיליון דולר, הוא הושעה בעבר על שימוש בסמים, ולא מצאתי אף אחד שיגיד משהו טוב עליו כאדם".

סם אמיקו מ"פוקס ספורטס אוהיו" כתב: "כמה אנשים ברחבי הליגה סבורים שבלאט עשה טעות גדולה עם ווייטרס כשאיפשר לו לזרוק, לזרוק ולזרוק עוד קצת, ואז ניסה לגרום לו לקנות את קונספט הנעת הכדור. יש אנשים במועדון שחושבים שאלמלא לברון, ווייטרס לא היה שומר בכלל. מבחינת הקאבס, שאמפרט היה המפתח לעסקה, כי הוא השומר המגוון שהיה חסר להם. סמית' יכול להיות טוב מאוד אם הוא יגיע עם הגישה הנכונה, וזה לא תמיד קורה איתו. במקביל הקאבס עדיין מנסים לפתות את טימופיי מוזגוב מדנבר, בחירת הדראפט שהשיגו מהת'אנדר עשויה לקרב אותם להשיג ביגמן, והם מאמינים שיוכלו לעשות את זה בקרוב".

אגב, מארק שטיין מ-ESPN ציטט את קווין דוראנט שאומר ש"הת'אנדר יגרמו לווייטרס להרגיש שרוצים אותו, דבר שהוא לא הרגיש בשנים האחרונות".

שחקן ניו יורק ניקס ג'יי אר סמית'. Andy Lyons, GettyImages
יש לו היסטוריה עם לברון. סמית/GettyImages, Andy Lyons

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully