וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "ראיתם קבוצה שמשחקת ביחד, למרות שחסרנו חצי מהרוטציה"

מאמן קליבלנד אחרי ההפסד באטלנטה: "היה לנו סיכוי לנצח קבוצה טובה מאוד". לאב שנפצע: "מקווה שאוכל לחזור כבר במשחק הבא". פרשן בקליבלנד: "בהנהלה צריכים להחזיר לבלאט קצת מהכוח שלברון גונב לו, מוזר שבלאט שותק וסופג בזמן שלברון תוקף אותו"

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
כבר הלילה הוא מול מילווקי. דיוויד בלאט/GettyImages

את יום הולדתו ה-25 חגג לברון ג'יימס עם 48 נקודות בניצחון של קליבלנד על אטלנטה. חמש שנים, ארבעה גמרים, שתי אליפויות ושתי נטישות לאחר מכן, קינג ג'יימס שוב חגג יום הולדת מול ההוקס, אבל הפעם קיבל מנוחה בשל הכאבים בברכו וראה את חבריו מפסידים 109:101 בג'ורג'יה הלילה (בין שלישי לרביעי). ההפסד השלישי בארבעה משחקים לא תרם למצב הרוח השפוף בקאבלירס, לאור הדיווחים על מעמדו המתערער של דיוויד בלאט, שחסר גם את שון מריון הפצוע, ואיבד ברבע השלישי את קווין לאב שסבל מכאבי גב.

בלאט ראה את שחקניו חוזרים מפיגור של 17 נקודות ל-3 בלבד ברבע האחרון, אבל פרט ל-35 הנקודות של קיירי אירווינג שחזר מפציעה משלו, לא היו לו מספיק כלי נשק כדי להכניע את ההוקס החזקים, שסגרו את דצמבר במאזן 2:14, הטוב בליגה כולה החודש. הלו"ז הצפוף של הקאבס יימשך כבר היום, עם משחק ביתי מול מילווקי (2:00), ובלילה שבין שישי לשבת יתארחו שחקניו של בלאט בשארלוט.

דניס שרודר שחקן אטלנטה הוקס מול קווין לאב, מתיו דלבדובה שחקני קליבלנד קאבלירס. GettyImages
פתח בפעם הרביעית העונה. מתיו דלבדובה/GettyImages

מספרי המשחק

* בשל מכת הפציעות בלאט שוב נאלץ לחפור עמוק בספסל, וקיבל הפעם מהמחליפים 35 נקודות.

* מתיו דלבדובה פתח בפעם הרביעית העונה וקלע 6 נקודות, מייק מילר שפתח לצידו שיחק 19 דקות ולא זרק לסל אפילו פעם אחת.

* טריסטן תומפסון שקלע 9 מ-12 מהשדה (אבל גם 0 מ-5 מהקו) עומד על מאזן של 23 מ-36 מהשדה (63%) מאז שהוקפץ לחמישייה במקומו של אנדרסון ורז'או הפצוע.

* לברון ג'יימס, שנח בדיוק ביום הולדתו ה-30, שיחק 41,082 דקות במשחקי העונה הרגילה והפלייאוף לאורך הקריירה שלו.

עוד באותו נושא

קליבלנד הפסידה 109:101 באטלנטה, לברון לא שיחק

לכתבה המלאה
קווין לאב שחקן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
"החבר'ה שיחקו חזק מאוד במחצית השנייה". קווין לאב/GettyImages

התגובות

דיוויד בלאט אמר לאחר המשחק: "אני באמת חושב שיצאנו למגרש והתחרנו. ראיתם קבוצה שמשחקת ביחד, למרות שחסרנו 50% מהרוטציה הרגילה שלנו. היה לנו סיכוי לנצח קבוצה טובה מאוד, והחמצנו אותו. זה בהחלט היה מאמץ טוב, ונלחמנו ביחד". על ההופעה של אירווינג אמר בלאט: "קיירי לקח אחריות, והבין שיש לנו מצוקה בקליעה. אני חושב שהוא נתן את הלב שלו. הילד הזה פשוט נפלא, הוא מבין את הקבוצה, ועושה כל מה שהוא יכול כדי להשפיע בצורה חיובית. אני מאוד מעריך את הילד הזה".

לגבי מצבו הגופני של לברון אמר בלאט: "כמובן שאנחנו רוצים לקבל אותו כשיר". כשנשאל האם הדיווחים בתקשורת על חוסר השקט בחדר ההלבשה עלו בשיחותיו עם השחקנים השיב: "לא ראיתי צורך בלדבר איתם על זה, בגלל שזה לא המקרה. רק בגלל שמדווחים או נאמרים, לא אומר שהם נכונים. יש לנו חבורה טובה מאוד, מגובשת, השחקנים מעורבים ומקשיבים. עברנו כמה משחקים קשים, אבל לא מזמן היינו במאזן 10:18 ונראינו טוב".

קווין לאב התייחס לפציעה בגבו ואמר: "זה היה אחד מהמקרים בהם הגב פשוט נתפס לי. זה קרה לי גם במשחק בנובמבר, ואז הצלחתי לחזור כבר במשחק הבא, אז אני מקווה שזה מה שיקרה גם הפעם. יצאתי בתחילת הרבע השלישי וניסיתי לחזור שתי דקות לסיומו כי הרגשתי בסדר, אבל אמרתי לצוות הרפואי במחצית שאני לא מרגיש כל כך טוב, ולכן הוחלט להוציא אותי מהמשך המשחק. אני חושב שהחבר'ה שיחקו חזק מאוד במחצית השנייה כשחזרנו למשחק".

קיירי אירווינג שחקן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
בלאט: "אני מאוד מעריך את הילד הזה". קיירי אירווינג/GettyImages

מה אמרו בתקשורת

"התגובה המוזרה של בלאט הייתה לשתוק ולספוג את זה. ומדובר במאמן שקליפים שלו צורח על שחקנים בפסקי זמן מככבים ביו טיוב, אבל כעת הוא ממשיך לשבח את לברון בזמן שכוכבו תוקף אותו במיליון חתכי נייר"

ג'ייסון לויד מ-"אקרון ביקון ג'ורנל" כתב: "יש רבים במועדון שחושבים שבלאט לא הולך לשום מקום, אבל מצד שני אחרי המשחק מול אורלנדו נתנו לי להבין שבהנהלה באמת שוקלים לבצע שינוי. לא כתבתי על כך כלום אז כי הייתי צריך עוד מידע, ואז הגיעה הנפילה מול דטרויט והסיפור ב-ESPN וכל הסאגה. לא הסכמתי עם הגישה של בלאט לגבי הרבה נושאים - הוא עדיין לא הבין איך להשתמש בכל הכלים של לאב, הרוטציה הקצרה שלו תיסכלה כמה שחקנים, ולפעמים בלאט נראה מאוד שחצן ולא מקבל ביקורת - אבל כדי שיהיה לו איזשהו סיכוי להצליח כאן, מישהו צריך לתת לבחור הזה גב. וכרגע זה נראה שאף אחד לא עושה את זה. בזמן ששמועות נזרקות לגבי עתידו, המועדון שומר על שקט".

"במקביל, לברון קיצץ את רגליו של מאמנו וביטל אותו בשורה של מקרים", המשיך לויד. "בתחילת העונה הוא הצהיר ששיחות העידוד שלו זוכות ליותר מדי קרדיט, לאחר מכן סיפר שלא ביקש רשות לקחת את תפקיד מנהל המשחק, ובכך שהוא תמיד פונה לטיירון לו במקום לבלאט הוא פוגע, במתכוון או שלא, בסמכות שלו. והתגובה המוזרה של בלאט הייתה לשתוק ולספוג את זה. ומדובר במאמן שקליפים שלו צורח על שחקנים בפסקי זמן מככבים ביו טיוב, אבל כעת הוא ממשיך לשבח את לברון בזמן שכוכבו תוקף אותו במיליון חתכי נייר. במיאמי לקח ללברון יותר משנה להתקרב לאריק ספולסטרה, אבל שם היה לו את הגב מפט ריילי, אבל לבלאט אין תמיכה דומה כאן, והוא יודע את זה".

לסיכום כתב לויד: "אם לברון לא מתכוון להעניק תמיכה פומבית למאמנו, מישהו במועדון צריך לעשות את זה, כי כרגע בלאט הוא אדם בודד על אי. כדי שהוא יישאר לטווח הארוך, בהנהלה צריכים להחזיר לו קצת מהכוח שלברון גונב. לשמור על שקט ולתת לו לתמרן בעצמו לא עוזר לאיש. גורלו של בלאט מונח בידי דן גילברט, שהיה הכוח המניע מאחורי החתמתו, למרות שבהנהלה התרשמו יותר מטיירון לו, כי הוא תמיד יעדיף את ההחתמה הנוצצת. פיטורי מאמן שלישי בשלוש שנים תהיה החלטה הרסנית שמצביעה על חוסר יציבות, אבל זו עדיין לא קבוצה שמגיבה למאמן שלה".

אית'ן סקולניק מ-"בליצ'ר ריפורט" כתב: "אם בלאט עדיין לא הבין מה המשמעות של להיות המאמן של הסופרסטאר הכי גדול במשחק, עכשיו הוא בהחלט מבין. הוא מתקשה לא רק בגלל הצורך להתאים את עצמו לדינמיקה השונה ב-NBA, אלא גם כי הוא למעשה לבד לגמרי. משפחתו מעבר לים, וכך גם האנשים הקרובים אליו בענף. אין לו שום קשר מעמיק עם הצוות המקצועי שלו כאן, ובהתחשב בעובדה שטיירון לו הוא עוזר המאמן שמשתכר הכי הרבה בליגה, ברור שהתקשורת תניח שיש מתחים בצוות, גם אם אין שום הוכחה לכך. אז הספקולציות על בלאט לא ייעלמו, אולי גם אם הוא יגיע רחוק בפלייאוף או אם לברון יתחיל לדבר בנחרצות בשבחו, כי בניגוד למיאמי, אין לו דמות כמו פט ריילי מאחוריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully