וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוויין וייד: "לברון השאיר כאן מורשת שלא תיאמן, מגיעה לו קבלת פנים יפה"

במיאמי מוכנים לשובו של קינג ג'יימס עם קבוצתו החדשה מקליבלנד (0:00, ערוץ 5). ספולסטרה לא צופה בוז: "האוהדים שלנו לא בורים". לברון: "יהיה נפלא". וגם: המועמדים להחליף את ורז'או

שחקני מיאמי היט, לברון ג'יימס, דוויין ווייד. GettyImages
מערכת היחסים שלהם לא נפגעה. וייד ולברון/GettyImages
"בארבע שנים הוא עשה מה שאחרים לא עשו במשך כל הקריירה"

באופן מסורתי, ליגת ה-NBA שומרת את משחקיה הטובים ביותר לחג המולד, וכך יהיה גם היום (חמישי), עם חמישה משחקים, חלקם בשעה נוחה גם לציבור האוהדים הישראלי. וושינגטון וניו יורק יוציאו את המחזור לדרך (19:00, 5+ לייב), לאחר מכן סן אנטוניו תארח את אוקלהומה סיטי לקרב מרתק במערב (21:30, 5+ לייב), ואז לברון ג'יימס ישוב למיאמי, למפגש עם הקבוצה אותה עזב בקיץ (00:00, ערוץ 5 ו-5 HD). בהמשך הלילה יארח פאו גאסול עם שיקגו את חבריו לשעבר מהלייקרס (3:00), ולאחר מכן יגיע המפגש המבטיח בין הקליפרס לגולדן סטייט (5:50, 5+ לייב).

לאור העובדה שבמשחקו הראשון של לברון בקליבלנד אחרי עריקתו למיאמי ב-2010 הוא ספג שריקות בוז רמות מהקהל המקומי, יהיה מעניין לראות כיצד אוהדי היט יקבלו בחזרה את קינג ג'יימס, אך דוויין וייד בטוח שלברון צריך לקבל מחיאות כפיים. "אני מניח שיהיה שילוב", אמר פלאש לקראת המשחק. "באותו משחק היה מצער לגלות שהאוהדים הרגישו שהם צריכים להפגין מחאה כזו דווקא כשהשחקן הטוב ביותר בתולדות המועדון שלהם חזר לשחק מולם, אבל עם זאת אפשר להבין שזה כואב כשאתה מאבד את הבן שלך, הילד שלך, אלוהי הכדורסל שלך, אבל זה היה נורא".

"אני חושב שצריכים לקבל אותו בצורה קצת אחרת", הוסיף וייד. "הוא השאיר כאן מורשת שלא תיאמן. בארבע שנים, הוא עשה מה שאחרים לא עשו במשך כל הקריירה. האיש הזה עזר לנו להגיע למקומות בהם היינו רק פעם אחת לפני שהוא הגיע לכאן, כך שאני חושב שקבלת הפנים שלו לפני המשחק צריכה להיות יפה מאוד. ואז, כשהמשחק יתחיל, שיעשו מה שצריך לעשות".

גם אריק ספולסטרה צופה קבלת פנים נעימה לכוכבו לשעבר, שכזכור זכה בשתי אליפויות במדי ההיט, וסחב את מיאמי לגמר בכל אחת מארבע השנים שלו בסאות' ביץ': "האוהדים שלנו לא בורים, אנחנו יודעים את התרומה שלברון סיפק למועדון הזה בארבע השנים האחרונות". על המפגש האישי שלו עם לברון אחרי עזיבתו אמר ספולסטרה: "מבחינתי היה מביך יותר לפגוש אותו במשחק קדם העונה בריו דה ז'נרו". וייד הוסיף על כך בחיוך: "הליגה פישלה כשהיא שיבצה אותנו מולו בקדם העונה, כך שכבר התגברנו על ההתרגשות של המפגש הראשון".

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. רויטרס
צופה ערב מרגש מאוד. לברון/רויטרס

"יהיה נפלא לחזור לאולם הזה עם כל האוהדים הנפלאים", אמר לברון, שיזכה למצגת וידאו מיוחדת, שתוקדש גם לג'יימס ג'ונס שישוב לפגוש את האקסית. "הזכרונות בהחלט יחזרו אלי. בסופו של דבר, זה יהיה מרגש, אחיה מחדש הרבה מהזכרונות שצברתי שם". ג'יימס נשאל האם מערכת היחסים שלו ושל וייד השתנה מאז שעבר לקליבלנד, והשיב: "הקשר שלנו כל כך חזק. כשקיבלתי החלטה לחזור הביתה, הוא היה אחד התומכים הגדולים שלי. ברור שהוא רצה שאשאר והוא היה אחת הסיבות העיקריות שהתלבטתי, כי זה יותר מכדורסל איתי ואיתו. הוא כמו אח שמעולם לא היה לי".

גם פלאש נדרש לסוגיה, ואמר: "בסופו של דבר זה ספורט, ולעולם לא אתן לספורט להשפיע ביחסים שאני מפתח. זה לא מי שאני. ההחלטה של לברון לחזור הביתה לא משפיעה על הקשר שלנו בשום צורה. לברון קיבל את ההחלטה הנכונה, אי אפשר להגיד שום דבר למישהו שמחליט לחזור הביתה".

מבחינה מקצועית, הקאבס לא אמורים להתקשות מול סגנית האלופה. הם מגיעים אחרי שלושה ניצחונות רצופים ובמאזן 10:17, בעוד שההיט עומדים על 16:13 בלבד, כולל מאזן ביתי עגום של 10:5, רגע אחרי הפסד בית משפיל לפילדלפיה. מי שככל הנראה לא ישחק במדי ההיט הוא הצלע השלישית בטריו שפורק בקיץ: כריס בוש, שעדיין סובל מפציעה בשוק וצפוי להחמיץ את משחקו השביעי ברציפות. הפאוור פורוורד אמנם התאמן עם קבוצתו ביום רביעי, אך אריק ספולסטרה רמז כי לא יתלבש למשחק. "אם כריס לא ישחק, זה אומר שכל השאר יצטרכו לקחת צעד קדימה", אמר מריו צ'אלמרס.

עוד באותו נושא

ג'וש סמית' חתם ביוסטון: "נוכל לעשות משהו מיוחד"

לכתבה המלאה

צפו בכתבה על קליבלנד מעמוד היוטיוב של NBA.COM

מי שלא ישחק בקליבלנד הערב או בהמשך העונה כולה הוא אנדרסון ורז'או, שעבר אמש בדיקת MRI בה התגלה כי הוא סובל מקרע בגיד האכילס. בארצות הברית מעריכים שהפציעה הקשה של הסנטר הפותח תאיץ אצל קליבלנד את החיפושים אחר שחקן פנים נוסף לסגל, כשרשימת המועמדים כוללת בעיקר את טימופיי מוזגוב מדנבר וקוסטה קופוס מממפיס, שגם רובין וברוק לופז הוזכרו, אך האפשרות שיגיעו לא נראית ריאליות. גם השמות של קניון מרטין, ג'רמיין אוניל, סמואל דאלמבר, ארון גריי, אמקה אוקפור, ברנרד ג'יימס, ארל בארון, אנדריס ביידרינס ומרכוס קמבי כבר נזרקו לאוויר.

קניון מרטין בן ה-37, ששיחק 32 משחקים במדי הניקס אשתקד, 15 מהם במחישייה, ורשם 4.3 נקודות ב-51% מהשדה ו-4.2 ריבאונדים למשחק, כבר הביע את רצונו לחבור לקאבלירס ואמר ל-YAHOO: "אני בהחלט מעוניין. אני מאמין שאני יכול לעזור מיידית בשיטה שלהם. אני בריא ומוכן לשחק".

וטרן מסקרן נוסף שמועמד הוא ג'רמיין אוניל בן ה-36, שרשם בעונה שעברה 7.9 נקודות ו-5.5 ריבאונדים למשחק ב-44 משחקים בגולדן סטייט, אך הוא דווקא נשמע פחות נלהב מהאפשרות שיחתום בקליבלנד: "המשפחה שלי הקריבה הרבה בשביל הקריירה שלי לאורך השנים, ובשלב הזה של חיי ההחלטה היא שלהם אם אחזור או אפרוש. אם אשחק, אספק עזרה עצומה לקבוצה שאבחר, אבל אני צריך לקחת עוד זמן, בין שבועיים לשלושה, כדי לבחון את הדברים עם משפחתי".

גלן דייויס שחקן לוס אנג'לס קליפרס מול ג'רמיין אוניל שחקן גולדן סטייט ווריורס. AP
עשוי להגיע אם לא יפרוש. ג'רמיין אוניל/AP

ברשת ESPN מדווחים כי עוד לפני הפציעה של ורז'או, הקאבס שוחחו עם בוסטון בנוגע לעסקה סיבובית שתכלול קבוצה נוספת, שכן לסלטיקס לא מעט שחקני פנים לא רעים: ברנדן רייט שהגיע מדאלאס, קלי אוליניק, ג'ארד סלינג'ר וטיילר זלר. הנכס העיקרי של קליבלנד כרגע הוא בחירת דראפט אותה קיבלו מממפיס, כמו גם חריגת שכר של 5.2 מיליון דולר. טריסטן תומפסון הוא זה שייכנס באופן מיידי לנעליו של ורז'או כסנטר הפותח של דיוויד בלאט, כשלו אמונדסון וברנדן הייווד אמורים לראות דקות משחק מרובות יותר מהספסל.

ולסיום, קבלו קליפ ביצועים חדש של לברון ג'יימס ג'וניור בן ה-10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully