וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסומן של סימאונה: אנטואן גריזמן במדור נבחרי השבוע

22.12.2014 / 8:00

אחרי תקופת התאקלמות לא פשוטה, אנטואן גריזמן למד את רזי השיטה של דייגו סימאונה ובדרבי הפרטי מול בילבאו הכריז בפני כל מי שהטיל ספק: אני שייך לטופ. מדור נבחרי השבוע עם המאמן היחיד באירופה שנמנע מתיקו, ההפקרות של ארסנל והשחקן שאפילו הקמע לא הצליח לנחם

one

שחקן השבוע

אנטואן גריזמן - אתלטיקו מדריד

ב-11 בנובמבר חזר אנטואן גריזמן לאצטדיון אנואטה. הכישרון הצרפתי התרגש לפגוש את האנשים שליוו אותו לאורך כל הדרך בריאל סוסיאדד, מאז חצה את הגבול בגיל 14. הוא התחבק עם עובדי האצטדיון, צחקק עם חבריו לשעבר וקיווה לקבל אהבה גם מהקהל, אבל כאשר קם להתחמם שמע קריאות "גריזמן תמות". את הפרצוף המופתע והמאוכזב שלו קשה היה לפספס. הבאסקים לא אהבו את החלטתו של גריזמן לעבור לאתלטיקו מדריד בקיץ, והיו מי שנהנו לשמוח לאידו אחרי ששיחק באותו ערב רק חמש דקות בהפסד 2:1 לאקסית והמשיך את פתיחת העונה המאכזבת שלו. אחרי ההצגה שלו בסן מאמס מול היריבה המושבעת אתלטיק בילבאו, יש ודאי לא מעט אוהדים של ריאל סוסיאדד שישמחו להתנצל.

גריזמן בן ה-23 לא נתן לביקור הטראומטי באנואטה לשבור את רוחו. הוא שרד את תקופת ההתאקלמות הקשה אצל האלופה, הבין את הדרישות המיוחדות של דייגו סימאונה ורק בדרבי הפרטי נגד בילבאו זכה להשלים לראשונה העונה 90 דקות, בעקבותיהן סיפק הכרזה: מקומי ברמות הגבוהות. המארחת הוליכה 0:1 בהפסקה, אבל הוטרדה רבות מהדינמיות של גריזמן, שהוצב כחלוץ חוד בהיעדרו של מריו מנדז'וקיץ' המורחק. במחצית השנייה הוא כבר היה בלתי ניתן לעצירה. 28 שניות מפתיחת המחצית השנייה, הצרפתי השווה בנגיחה - כמו שהמאמן שלו אוהב. הקולצ'ונרוס ביצעו מהפך בעזרת השופט שקנה התחזות של טיאגו, וגריזמן דאג להבטיח את הניצחון עם פיניש נהדר בשמאל ועוד דחיקה (מעמדת נבדל) שהשלימה עבורו שלושער ראשון בקריירה.

תוך 35 דקות במחצית השנייה, הצליח גריזמן להכפיל את סך שעריו ולהפוך לצרפתי הראשון שכובש שלושער בלה ליגה מאז תיירי הנרי (נגד ולנסיה ב-2008). עם תנועה ללא כדור, ניצול שטחים ולחץ על ההגנה היריבה. כל מה שסימאונה דרש, בתוספת הברק שבזכותו נרכש על ידי האלופה. ההחלטה "לבשל" את גריזמן לאט התבררה כמוצלחת. שישה שערי ליגה יש לו העונה, שישה שערים יש לו גם בארבע הפעמים האחרונות בהן פתח נגד אתלטיק בילבאו. דרבי אישי, כבר אמרנו?

אנטואן גריזמן סחף את אתלטיקו מדריד ל-1:4 בבילבאו

מרטין שקרטל חילץ 2:2 דרמטי לליברפול מול ארסנל

פרייבורג ספגה בתוספת הזמן, דורטמונד לא אחרונה

מארסיי אלופת הסתיו בצרפת, חמישייה גדולה לליון

אינטר חזרה מפיגור 2:0 ל-2:2 מול לאציו

אנטואן גריזמן (מימין), ראול גרסיה שחקני אתלטיקו מדריד. רויטרס
הצרפתי הראשון מאז תיירי הנרי שכבש שלושער בלה ליגה. אנטואן גריזמן/רויטרס

מאמן השבוע

מרקוס ויינצירל - אוגסבורג

"זו שנה סנסציונית, מה עוד אפשר להגיד?". כך, בפשטות, סיכם מרקוס ויינצירל את ההצלחה הכבירה של אוגסבורג הצנועה, שיצאה לפגרת החורף כשהיא במקום השישי בבונדסליגה עם 27 נקודות. שיא מועדון חדש. ויינצירל שמר את שחקניו ממוקדים גם אחרי שני ההפסדים הרצופים לבאיירן מינכן והאנובר, ובפעם הרביעית העונה הם גילו אופי והפכו פיגור ביתי לניצחון 1:2 על בורוסיה מנשנגלדבאך החזקה. תשעה ניצחונות, שמונה הפסדים ורק הפרש שערים שמונע מאוגסבורג לסיים את הסיבוב הראשון באחד המקומות המוליכים לליגת האלופות. תיקו? לא בלקסיקון. הקבוצה היחידה מהליגות הבכירות באירופה שמשחקיה בכל המסגרות הוכרעו.

ויינצירל בן 39. המאמן הכי צעיר בבונדסליגה. הוא קיבל גיבוי בלתי מסויג מהנהלת אוגסבורג, שהעדיפה לפטר את המנהל הספורטיבי לפני שנתיים והמשיכה להאמין באיש אותו הביאה מרגנסבורג הקטנה. יחד עם שטפן רויטר, אלוף העולם לשעבר, ויינצירל יצר קבוצה אטרקטיבית שמסתמכת על מתפרצות קטלניות ומשחקת משוחרר, בדרך כלל בשיטת 4-3-3. הכי רחוק מהקבוצה המפוחדת שהעמיד בראשית דרכו בבונדסליגה. אוגסבורג לוחצת, משתמשת נהדר באגפים (עם המגנים פול ורהאג ועבדול באבה), ועובדת כיחידה אחת מגובשת. הוכחה חיה ובועטת לכך שאפשר להלהיב גם בלי שמות מפוצצים ועם התקציב השני הכי נמוך בליגה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מרקוס ויינצירל מאמן אוגסבורג. GettyImages
התלהבות, קאמבקים ובלי תוצאות תיקו. מרקוס ויינצירל/GettyImages

פלופ השבוע

ג'ון ברוקס - הרטה ברלין

דווקא אחרי שבוע בו הצטיין נגד דורטמונד וכבש לרשת פרנקפורט, ג'ון ברוקס סיפק תצוגת נפל שעלתה להרטה ברלין בתבוסה ביתית משפילה 5:0 מול הופנהיים. 111 שניות ארכה הקטסטרופה של בלם נבחרת ארה"ב: בדקה ה-23 הוא כבש שער עצמי אומלל ובחלוף פחות משתי דקות גרם לפנדל כשבעט ברחבה בסוון שיפלוק. לאחר מכן גם חבריו הצטרפו למפגן ההגנתי המביך, בעוד הופנהיים ניצלה כל מתנה בדרך לניצחון השיא שלה בבונדסליגה. "זה היה יום שחור" הודה הבלם בן ה-21, שנזקק לליווי צמוד מהקמע של הקבוצה שניסה לנחמו. טוב, עכשיו יש לו פגרה ארוכה כדי להתאושש.

ג'ון ברוקס עם הקמע של הרטה ברלין. Boris Streubel, GettyImages
גם הקמע של הרטה ברלין ניגש לנחם. ג'ון ברוקס/GettyImages, Boris Streubel

מהלך השבוע

שער השוויון בדקה ה-97 של מרטין שקרטל - ליברפול

זמן הפציעות שהוסיף השופט מייקל אוליבר באנפילד, היה למעשה זמן פציעה. הפציעה של מרטין שקרטל. הבלם הסלובקי, שחגג יום הולדת 30 בדיוק לפני שבוע, נפל בדקה ה-52 ונפגע כאשר אוליבייה ז'ירו דרך בטעות על ראשו. הדם זלג והטיפול ארך דקות ארוכות, אבל שקרטל לא ויתר על המשחק ושב למגרש עם תחבושת שחורה המעטרת את ראשו. שחקני ארסנל אולי האמינו שהחבישה תמנע משקרטל לנגוח, אחרת לא ברור על מה לעזאזל חשבו בדקה השביעית מתוך התשע שנוספו בעקבות הטיפול בסלובקי. רשלנות הגנתית בלתי מתקבלת על הדעת הותירה את שקרטל חופשי, הבלם הגיע בתזמון מושלם לקרן של אדם לאלאנה ונגח מ-11 מטרים פנימה, לפני קאלום צ'יימברס שהבחין בו באיחור. בעונה שעברה שקרטל כבש צמד ב-1:5 המוחץ של ליברפול על ארסנל באנפילד. ארסן ונגר תיאר אז את התבוסה ככזו שהותירה "צלקת בלב". הפעם הצלקת בראשו של שקרטל היא שנצרבה בזיכרון.

מרטין שקרטל שחקן ליברפול כובש מול ארסנל. רויטרס
איך אף אחד לא דאג לכסות אותו? מרטין שקרטל מבקיע/רויטרס

ה-11 של השבוע

שוער: דייגו לופס (מילאן) - ז'רביניו לא ישכח אותו
מגן ימני: פאבלו סבאלטה (מנצ'סטר סיטי) - בישול ותמיכה בלתי פוסקת בהתקפה
בלם: הילטון (מונפלייה) - העלה את מפלס הלחץ בפ.ס.ז'
בלם: קמיל גליק (טורינו) - צמד תוך 11 דקות
מגן שמאלי: ארווין זוקאנוביץ' (קייבו) - מחכה לזימון מחודש לנבחרת בוסניה
קשר: רוברטו פירמינו (הופנהיים) - ניהל את הקונצרט בברלין גם בלי לכבוש
קשר: פרנקו ואסקס (פאלרמו) - בישול וצמד, כולל אחד משערי השבוע
קשר: פליפה אנדרסון (לאציו) - הסיוט של הגנת אינטר
חלוץ: אלכסנדר לקאזט (ליון) - צמד שלישי רצוף לחלוץ החם באירופה
חלוץ: צ'רלי אוסטין (ק.פ.ר) - בלופטוס רואד ממשיכים לשיר: "צ'רלי לנבחרת אנגליה"
חלוץ: אנטואן גריזמן (אתלטיקו מדריד) - שחקן השבוע

שחקן ק.פ.ר צ'רלי אוסטין. GettyImages
רוי הודג'סון שומע? צ'רלי אוסטין/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully