וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבוצה הכי טובה באירופה?

19.12.2014 / 14:45

המוכשרת, הנוצצת, המושלמת. קבוצת הלוחמים, אימפריית ההגנה וכמובן - מכבי תל אביב. עם סיומו של השלב הראשון ביורוליג הבלוג של אוהד גרינוולד מציג מד כוח עדכני של שמונה הקבוצות הכי טובות ביורוליג

עריכה: טל רזניק

שלב הבתים הראשון של היורוליג – הוא שלב הגישושים – הסתיים. לקראת הטופ-16, השלב המורכב והחשוב באמת, רקחנו עבורכם את דירוג העוצמה של המפעל: שמונה הקבוצות הטובות עד כה בתחרות, בהתאם לביצועיהן הנוכחיים (בסדר עולה). אתם מוזמנים לחלוק עלינו למטה.


ההחלטה שתשנה את העונה של מכבי תל אביב: שי האוזמן מסכם

שישי ביורוליג: שלב הבתים הראשון מגיע לסיומו עם מפגשי הכרעה

אוחיון: "בשלב הבא נצטרך לעלות רמה, נפגוש קבוצות חזקות"

גלאטסראיי תפגוש את מכבי תל אביב בטופ 16

מכבי תל אביב סיימה את שלב הבתים בניצחון על מלאגה

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס מול שחקן ריאל מדריד רודי פרננדס. GettyImages
בגמר 2014 סופו ניצח את פרננדס, מה ההבדל בי הקבוצות בשלב הזה של העונה?/GettyImages

8. הכוכב האדום בלגרד

הכוכב האדום היא אולי סנסציית השנה במפעל, לצד נפטונאס הליטאית שנשארה מחוץ לטופ-16 ברגע האחרון. הסרבים עושים את העונה האירופאית הטובה ביותר שלהם בעידן המודרני

לפני מספר שבועות, מחוץ לאבאדי איפקצ'י באיסטנבול, התרחשה אחת הטרגדיות הגדולות של הכדורסל האירופאי בשנים האחרונות. לפני משחק בין גלאטסראי לבין הכוכב האדום בלגרד נדקר למוות אוהד סרבי, לאחר התפרעות קשה בין מחנות האולטראס של הקבוצות. הטורקים ספגו קנס של 100 אלף אירו ושלושה משחקי בית ללא קהל. הסרבים ספגו קנס של 50 אלף אירו ומשחק בית ללא קהל על חלקם של אוהדיהם בהתפרעויות.

עונש הרדיוס של הכוכב האדום יופעל הערב (שישי) – בתזמון הגרוע ביותר מבחינתה. לבוראל ויטוריה הגיעה לסרביה לקרב ישיר על המקום השני בבית ד', שמוביל בשלב הבא למפגש עם מכבי תל אביב. במקום חגיגת כדורסל ב"בלגרד ארינה" לעיני 20,000 צופים ייערך המשחק הדרמטי ב"פיוניר" הקטן והישן, ללא קהל (בכל מקרה, בטופ-16 תחזור הכוכב לאולמה הגדול, שצפוי להתמלא בכל משחק בית; בארבעת משחקי הבית שלה בשלב המוקדם משכה הכוכב כמעט 17,000 צופים בממוצע).

אם לשים את התקרית הקשה באיסטנבול בצד, הכוכב האדום – אולי סנסציית השנה במפעל, לצד נפטונאס הליטאית (שנשארה מחוץ לטופ-16 ברגע האחרון) – עושה את העונה האירופאית הטובה ביותר שלה בעידן המודרני, ובדירוג שלנו הועדפה על פני פנאתינייקוס הגדולה. המאמן דיאן רדוניץ', בעונתו השלישית בקבוצה, הפך חבורת ילדים סרבית, מחוזקת בשני אמריקאים, גרמניה וסלובני, לאחת מקבוצות ההגנה הקשוחות במפעל (סופגת 71.8 נקודות, ההגנה החמישית בטיבה – רחוקה רק 1.9 נקודות מאנאדולו שבמקום הראשון). בזכות עונת שיא של בובאן מריאנוביץ', הסנטר הענק (2.21), שמעמיד דאבל-דאבל בממוצע (17.3 נקודות, 10.6 ריבאונדים, 25.4 נקודות מדד), ויחד עם תמיכת האוהדים הסרבים הנפלאים, הפכה הכוכב לאחת הקבוצות החזקות בבית ד', ועד השבוע שעבר עוד נמצאה בתמונת המקום הראשון, בו זכתה לבסוף אולימפיאקוס. הכוכב מחזיקה במאזן 4:5, כאשר כל ארבעת הפסדיה נרשמו בפערים קטנים של 7 נקודות ומטה. ייתכן שבשלב הבא יחזרו הסרבים לגודלם הטבעי, וסביר להניח שפנאתינייקוס תהווה איום ממשי יותר על הכרטיס לפלייאוף מאשר הכוכב, אבל בהתחשב בביצועיהם עד כה, הם הרוויחו את המקום השמיני בצדק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחקן הכוכב האדום בלגרד לוקה מיטרוביץ'. Aykut Akici, GettyImages
חבורת הילדים הסרבית, מחוזקת בשני אמריקאים, גרמניה וסלובני, הפכה לאחת מקבוצות ההגנה הקשוחות במפעל. לוקה מיטרוביץ'/GettyImages, Aykut Akici

7. מכבי תל אביב

מכבי תל אביב מדורגת בחצי התחתון של היורוליג בנקודות (78.3 נקודות, מקום 13) וממוקמת רק 11 במדד (85), למרות שהבית המוקדם שלה נחשב לחלש ביותר מבין הארבעה

לקראת סוף הסיבוב הראשון של השלב המוקדם במכבי עוד לא היו משוכנעים בהעפלתם. רצף התבוסות הביא את קברניטי אלופת אירופה להתהפך במיטותיהם עם מחשבות על הדחה סנסציונית עוד לפני הטופ-16, אבל ניצחונות דחוקים במלאגה ובלימוז' הרגיעו את הרוחות.

מכבי הייתה רחוקה מלהרשים בשלב המוקדם. מכבי מדורגת בחצי התחתון של היורוליג בנקודות (78.3 נקודות, מקום 13) וממוקמת רק 11 במדד (85), למרות שהבית המוקדם שלה נחשב לחלש ביותר מבין הארבעה. ובכל זאת, להוציא את שני ההפסדים הצפויים מול צסק"א ואת המפלה הביתית נגד צדביטה, מכבי הצליחה לנצח את יתר היריבות, גם בבית וגם בחוץ, והבטיחה עוד לפני המחזור האחרון את המקום השני.

מכבי עשתה זאת למרות שבתחילת העונה התמודדה עם עזיבתו של דיוויד בלאט האייקוני, עם החלפת הקו האחורי כולו (טייריס רייס, ריקי היקמן), עם פרשיית סופו שחורציאניטיס ועם הפציעה הקשה של גיא פניני, וכאשר מבחינה מעשית רוב שחקני הרכש לא עונים על הציפיות (פארגו, היינס, לינהארט, מאריץ'). יותר משהיא עדות לחוזקה המקצועי, העובדה הזו היא עדות לעוצמתה של מכבי תל אביב כמועדון. מכבי אולי לא תשחזר העונה את הזכייה הפנומנאלית ביורוליג, ואולי לא תסיים בשלב הבא באחת משני המקומות הראשונים, אבל היא בהחלט תיאבק לפחות על מקומות 3-4, בתקווה לרשום העפלה מספר 10 לפלייאוף ב-11 השנים האחרונות בהן מונהג שלב הסדרות.

שחקני מכבי תל אביב סילבן לנדסברג, בריאן רנדל. קובי אליהו
יותר משהעלייה היחסית חלקה היא עדות לחוזקה המקצועי, היא עדות לעוצמתה של מכבי תל אביב כמועדון/קובי אליהו

6. אולימפיאקוס פיראוס

אולימפיאקוס מציגה את ההגנה השלישית בטיבה במפעל, כשהיא סופגת רק 71.1 נקודות בממוצע

אלופת אירופה בשנים 2012-2013 פתחה את העונה במפץ גדול, כאשר בראשית אוקטובר התפטר המאמן גיורגיס ברצוקאס אחרי הפסד בגביע היווני לפנאתינייקוס. במקומו מונה יאניס ספיירופולוס, שעבד בקבוצה בעשור הקודם כעוזר מאמן ואימן בית היתר את פאוק, קולוסוס ופאניוניוס.

"זה מוזר שמאמן נאלץ לעבוד כמעט מפתיחת העונה עם קבוצה שלא הוא בנה", אומר העיתונאי היווני ניקוס ורלאס, העורך הראשי של אתר הכדורסל האירופאי "יורוהופס". "ברצוקאס ירש קבוצה הגנתית מדודה איבקוביץ' והפך אותה ליותר התקפית, ועכשיו ספיירופולוס חוזר לפילוסופיית ההגנה". אולימפיאקוס מציגה את ההגנה השלישית בטיבה במפעל, כשהיא סופגת רק 71.1 נקודות בממוצע.

למרות שלא הרשימה כמו בעונות קודמות, היוונים השתלטו על בית ד' המוקדם החל מהרגע הראשון, פתחו את העונה במאזן 0:6 והבטיחו מעשית כבר לפני שבועיים את המקום הראשון. הם סיימו את השלב במאזן סופי של 2:8, כשהפסדם השני נרשם אתמול, במשחק חסר חשיבות נגד גלאטסראי. ואסיליס ספאנוליס (17.5 נקודות, 5.2 אסיסטים, 17.8 נקודות מדד) ממשיך להוביל תמהיל של שחקנים יוונים ואמריקאים, שלטענת המסנגרים ביוון יראה הרבה יותר טוב לאחר שיחזרו כמה שחקני מפתח מפציעות.

"צריך לזכור שבסיבוב השני של השלב המוקדם אולימפיאקוס שיחקה למעשה בלי שניים משלושת הסקוררים המובילים שלה – פרינטזיס ולוג'סקי", מוסיף ורלאס. "אם הם יהיו בריאים, תראה אולימפיאקוס טובה הרבה יותר התקפית. הגנתית לא יהיו לה בעיות. אני מאמין שבטופ-16 אולימפיאקוס תיראה הרבה יותר טוב מאשר בשלב המוקדם, והם גם יחזרו לשחק עם מוטיבציה, אחרי שבשבועות האחרונים הם סתם העבירו את הזמן".

ואסיליס ספאנוליס שחקן אולימפיאקוס. Nikos Paraschos, GettyImages
אולימפיאקוס פתחה חזק והבטיחה מעשית את מקומה בטופ 16 מהר מאוד. ספאנוליס/GettyImages, Nikos Paraschos

5. אפס אנאדולו

"אף אחד לא ציפה מאנאדולו להישגים גדולים העונה, כך שכל מה שקורה הוא הפתעה אחת גדולה. איבקוביץ' הוא מומחה בגידול צעירים. הוא סומך עליהם, נותן להם במה והם מצליחים להופיע"

אחרי עונת יורוליג מחפירה אשתקד, שאומנם הסתיימה בהעפלה לטופ-16 אבל במאזן עונתי כולל של 18:6, אפס אנאדולו כאילו נולדה מחדש. דודה איבקוביץ' האגדי הובא לקבוצה בחוזה של מיליונים וזרק הביתה כמעט את כל הסגל. זוראן פלאניניץ', ג'אמונט גורדון וקוסטאס וסיליאדיס הרכים הוחלפו בשורה של לוחמי יורוליג וטרנים (קוסטאס פרפרוגלו, ננאד קרסטיץ', דונטה דרייפר, סטפון לאזמה, מילקו בייליצה), ולצד חבורה של ילדים טורקים מוכשרים בני 17-18 שעוד תשמעו עליהם בשנים הבאות (צ'די אוסמאן, אוקבן אולוביי, פורקאן קוקרמאז) והכוכב הקרואטי בן ה-20 דריו סאריץ' מציגה אנאדולו את אחת הקבוצות המרגשות במפעל.

ההגנה של אנאדולו היא הטובה ביותר בשלב המוקדם (מאפשרת ליריבות רק 69.6 נקודות ב-40% מהשדה), והיא כופה על היריבות את מדד האיכות השני הנמוך ביותר אחרי ההגנה של צסק"א (מדד ממוצע של 71.3 ליריבותיה של אנאדולו במשחקים מולה). הבעיה היא התקפית; אנאדולו קולעת 72.3 נקודות בלבד, ומכאן מאזנה הבינוני (4:6).

"אף אחד לא ציפה מאנאדולו להישגים גדולים העונה, כך שכל מה שקורה הוא הפתעה אחת גדולה", אומר העיתונאי הטורקי גוקאן טורה. "איבקוביץ' הוא מומחה בגידול צעירים. הוא סומך עליהם, נותן להם במה והם מצליחים להופיע. זו קבוצה שאנחנו מאוד נהנים לצפות בה. הבעיה היא שחסר לקבוצה מוביל כדור יציב בקו האחורי".

יצוין כי עד למחזור האחרון נאבקה אנאדולו מול ריאל על המקום הראשון בבית א'. המדרידיסטה התפוצצה עם ניצחון 70:90. זו הייתה התבוסה היחידה שספגו הטורקים העונה. שלושת הפסדיהם הקודמים נרשמו בפער של 4 נקודות ומטה.

אנדרס נוצ'יוני שחקן קוצ'ה לבוראל ויטוריה לצד מילקו בייליצה שחקן אפס אנדולו איסטנבול. GettyImages
ההגנה של אנאדולו היא הטובה ביותר בשלב המוקדם. בייליצה/GettyImages

4. פנרבחצ'ה-אולקר

להוציא נפילה אחת במחזור השלישי מול פנאתינייקוס הפגינה פנר יציבות מרשימה

עם ז'ליקו אוברדוביץ' על הקווים זו העונה השנייה קשה לומר שהדירוג של פנר מפתיע. אבל הוא כן – מעט – אם בוחנים את הסגל שלה, שבניגוד ליתר הקבוצות ברשימה הוא נטול כוכבים כמעט לחלוטין. הבסיס נותר טורקי, עם חיזוק אירופאי (יאן וסלי, לוקה זוריץ', בוגדן בוגדאנוביץ', נמניה בייליצה) ואמריקאי (ריקי היקמן, אנדרו גודלוק). אוברדוביץ' היה ונותר הכוכב הגדול.

"הקבוצה משחקת טוב", אומר העיתונאי טורה, "אבל יש בעיה מרכזית אחת: אין פוינט גארד. יש חמישה שחקנים בעמדה מספר 2 ואין רכז. גודלוק (18.3 נקודות, 48.3% מ-3) עושה עונה נהדרת, אבל הוא לא רכז". מי שמנהל את המשחק בינתיים הוא היקמן, שכידוע מרגיש בנוח יותר בעמדת הסקנד-גארד.

"כשפנר משחקת מהר אין לה בעיה", ממשיך טורה. "הם מניעים את הכדור, קולעים הרבה נקודות, גם הגבוהים רצים היטב. במשחק עומד הם מתקשים. אין לקבוצה את השחקן שיהיה המוח בסט-אופנס". אובראדוביץ' סופג ביקורות מהתקשורת הטורקית בעיקר על בניית הקבוצה והמחסור האמור ברכז. "תקציב השחקנים היה 25 מיליון יורו", אומר טורה, "ועכשיו הספונסר לא מוכן לתת עוד כסף. פנר מחפשת שחקנים שתוכל לשלוח כדי לחסוך ולהביא רכז, אבל היא בינתיים לא מוצאת. אם יש משהו שיכול לעלות לה בכרטיס לפיינל פור, זה בדיוק העניין הזה".

להוציא נפילה אחת במחזור השלישי מול פנאתינייקוס (תבוסת חוץ 91:73) הפגינה פנר יציבות מרשימה. על הפסד הבית הדחוק מול ברצלונה (80:78) גמלה בשבוע שעבר עם ניצחון נהדר בספרד (89:91), בזכות נוק-אאוט טקטי שהסב אובראדוביץ' לצ'אבי פסקוואל. פנר עדיין מחזיקה בסיכוי לסיים במקום הראשון. הבעיה הגדולה שלה היא ברצלונה, שהפסידה רק פעם אחת ואמורה להבטיח הערב ביוון מול פאו את המקום הראשון. רק תרחיש קיצוני ובלתי-סביר, שיכלול הפסד של ברצלונה בפער גדול באתונה וניצחון ביתי אסטרונומי של פנר על באיירן, יעלה את הטורקים למקום הראשון בבית ג', שמוביל בשלב הבא לבית של מכבי.

האם השנה תהיה קבוצה טורקית בפיינל פור, לראשונה מאז תחילת העשור הקודם?

"אנחנו מקווים שהפעם זה יקרה", אומר טורה בחיוך, "אנחנו באמת מקווים".

מאמן פנרבחצ'ה אולקר ז'ליקו אוברדוביץ' עם אנדרו גאודלוק. GettyImages
היה ונותר הכוכב הגדול. אוברדוביץ'/GettyImages

3. ריאל מדריד

"יש לריאל שתי בעיות: שחקני הרכש בינתיים מאכזבים, ושנית, הסגל לא לגמרי מאוזן. יש שם חמישה שחקנים בעמדת הסנטר, ובגלל זה שחקנים כמו סלוטר בדרך החוצה"

ריאל של פתיחת העונה הנוכחית היא בהחלט לא ריאל של השנים הקודמות, אבל היא בכל זאת מדורגת כאן במקום השלישי – בזכות הכישרון והעומק שנותרו. המכה הקשה ביותר שספגה סגנית אלופת אירופה נגעה לעזיבה הצפויה של ניקולה מירוטיץ' ל-NBA. הגרעין הספרדי האולטרה-מוכשר, הכולל את ה"סרחיואים" – רודריגס ויול, רודי פרננדז ופליפה רייס נותר. גם ג'ייסי קארול, יואניס בורוסיס, סלאח מג'רי ומרכוס סלוטר (בדרך החוצה?) עדיין במדרידיסטה. השינויים נעשו בעמדות הזרים: במקום דונטה דרייפר וטרמל דארדן הגיעו קיי.סי ריברס (NBDL), אנדראס נוצ'יוני (לבוראל), יונאס מצ'יוליס (פנאתינייקוס) וגוסטבו איון המקסיקני (אטלנטה הוקס).

"יש לריאל שתי בעיות", אומר פרשן כדורסל אירופאי שהעדיף להישאר בעילום שם. "קודם כל, שחקני הרכש בינתיים מאכזבים. שנית, הסגל לא לגמרי מאוזן. יש שם חמישה שחקנים בעמדת הסנטר, ובגלל זה שחקנים כמו סלוטר בדרך החוצה. ריאל היא עדיין הקבוצה הכי מוכשרת באירופה, אבל בינתיים פאבלו לאסו מוציא העונה פחות ממה שהוציא בשנים קודמות".

ריאל סיימה את השלב המוקדם במאזן 2:8, עם הפסד חוץ דחוק בטורקיה נגד אנאדולו ומפלה ביתית מפתיעה מול קאזאן. עם זאת, בקרב מול הטורקים על המקום הראשון, אמש, התפוצצו עם 70:90, כשבורוסיס מציג את משחקו הטוב ביותר העונה. השמועות בדבר פיטוריו האפשריים של לאסו, שעלו בשבועות האחרונים בתקשורת הספרדית, נרגעו בינתיים. ריאל תשובץ בשלב הבא עם מכבי ותאבק מול ברצלונה (ככל הנראה, ראו להלן) על המקום הראשון והשני, בדרך ליתרון ביתיות בפלייאוף ופיינל פור נוסף.

שחקן ריאל מדריד סרחיו רודריגס מול שחקן ז'לגיריס קובנה לוקאס לקביצ'יוס. GettyImages
עדיין הקבוצה הכי מוכשרת באירופה. רודריגס/GettyImages

2. ברצלונה

צ'אבי פסקוואל ממשיך זו העונה השמינית ברציפות להוביל סגל מוכשר וכמעט בלתי-נגמר, עם שחקנים שמגיעים מכל קצוות תבל

הקטלאנים צפויים לסיים את הערב עם המקום הראשון בבית ג' ומקום בבית של מכבי וריאל, שיבטיח שרשרת של קלאסיקו'ז בשלב הבא. צ'אבי פסקוואל ממשיך זו העונה השמינית ברציפות להוביל סגל מוכשר וכמעט בלתי-נגמר, עם שחקנים שמגיעים מכל קצוות תבל. המלך הבלתי-מעורער חואן קרלוס נבארו ממשיך להפציץ, ואיתו אנטה טומיץ' (קרואטיה), דשון תומאס, בראד אולסן וג'אסטין דולמן (ארה"ב), טיבור פלייס (גרמניה), תומאס סאטורנסקי (צ'כיה), בוסטיאן נאכבר (סלובניה), מאצ'יי לאמפה (פולין), מאריו חזוניה הצעיר (קרואטיה), מרסלינו הוארטאס הוותיק ואלכס אברינאס, שביניהם מפריד בדיוק עשור.

כמו ריאל וכמו הקבוצה שמדורגת כאן ראשונה, ברצלונה היא אחת משלוש המובילות ביורוליג בנקודות (מקום שלישי, 86.8 נקודות) ובמדד (מקום שלישי, 103.2). לכאורה, זו קבוצה כמעט נטולת חסרונות. הפסדה הראשון במפעל העונה הגיע בשבוע שעבר, בבית, נגד פנרבחצ'ה-אולקר, וגם הוא בשתי נקודות בלבד. בארסה היא אחת המועמדות הוודאיות לא רק להעפיל לטופ-8, אלא לפיינל פור ואולי גם לגמר. בשנה שעברה זה הסתיים בחצי-הגמר נגד ריאל. העונה רוצים בברצלונה לעשות עוד צעד אחד קדימה.

חואן קרלוס נבארו שחקן ברצלונה מול אמיר פרלדזיץ' שחקן פנרבחצ'ה/אולקר. GettyImages
המלך הבלתי מעורער. נבארו/GettyImages

1. צסק"א מוסקבה

צסק"א היא הקבוצה היחידה שסיימה את השלב המוקדם במאזן מושלם של 0:10, והיא מובילה את היורוליג בשורה של קטגוריות סטטיסטיות, בהן נקודות (88), אחוזים מהשדה (52.9) ונקודות מדד

אחרי הניצחון הגדול בהיכל מול מכבי נפנה סוני ווימס לדבר עם כלי התקשורת. "צריך לקחת בחשבון ששחקנים הם לא רובוטים", נשאל ווימס על השינוי הניכר בקבוצה ביחס לעונה הקודמת, "אנחנו גם צריכים ליהנות ממה שאנחנו עושים. והעונה אנחנו נהנים".

העונה שעברה הייתה עבור צסק"א קשה וארוכה. אטורה מסינה לא הצליח להתחבר ולהשתלט על הסגל, שלמרות זאת הגיע לפיינל פור אבל הודח בצורה דרמטית וכאובה במיוחד מול מכבי בחצי-הגמר. אותה קריסה מנטאלית לוותה את צסק"א לאורך הקיץ. מסינה הודיע על עזיבה עוד לפני סיומה הרשמי של העונה ובמקומו מונה דימיטריס איטודיס, עוזרו האגדי של אוברדוביץ' בפנאתינייקוס. אף שעבור איטודיס זוהי עונת היורוליג הראשונה כמאמן ראשי, היווני ביצע מהפכה מקצועית ופילוסופית בצסק"א, שמקבוצת הגנה איטית ומסורבלת הפכה למכונת התקפה קטלנית. צסק"א היא הקבוצה היחידה שסיימה את השלב המוקדם במאזן מושלם של 0:10, והיא מובילה את היורוליג בשורה של קטגוריות סטטיסטיות, בהן נקודות (88), אחוזים מהשדה (52.9) ונקודות מדד (מדד מפלצתי ממוצע של 110.7). למזלה של מכבי תל אביב, הסיוט שבמפגש חוזר מול צסק"א נמנע ממנה, בינתיים. צסק"א תשובץ בבית הטופ-16 המקביל לזה של מכבי.

צסק"א איבדה את ננאד קרסטיץ', אבל ממשיכה לקבל את ווימס, מילוש תאודושיץ', אארון ג'קסון, ויקטור חריאפה, קייל היינס, סאשה קאון (בעונת קריירה), ושחקנים כמו ננדו דה-קולו, ויטלי פרידזון, מנוכר מרקוישווילי ואנדריי וורונצ'ביץ' (עוד שחקן בעונת קריירה). בשלב זה נראים הרוסים כמו המועמדים המובילים לזכייה במפעל כולו.

"איטודיס בנה קבוצה שיכולה לשחק כל לילה בלי כמה שחקני מפתח. אין תלות בשחקן ספציפי, נגיד תאודושיץ', כמו בתקופת מסינה", אומר עיתונאי רוסי. "איטודיס נותן לקבוצה לרוץ ומאפשר לשחקנים לטעות. הכדורסל יותר חופשי ופחות דוגמטי. יש לשחקנים כימיה הרבה יותר טובה איתו מאשר עם מסינה, ורבים מהם – כמו ווימס, וורונצ'ביץ', ג'קסון וקאון – משחקים הרבה יותר טוב העונה ביחס לעונה שעברה. צסק"א תהיה בפיינל פור. השאלה היחידה היא – כמו תמיד – איך תתפקד שם. עם הקבוצה הזאת אתה לעולם לא יכול לדעת מתי תגיע הקריסה המנטאלית. פיינל פור זה עניין של טיימינג ומנטאליות, אבל כולם מקווים שבזכות האופי היציב שמגבש איטודיס לקבוצה, מה שקרה כאן בשנה שעברה לא יקרה העונה".

ohad@walla.net.il

נאנדו דה קולו שחקן צסק"א מוסקבה (ימין) מול ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מכונה מושלמת. דה קולו מול פארגו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully