וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: איום הפצצה הוסר, ברצלונה ניצחה את פנאתינייקוס

דיווח על פצצה שאמורה להתפוצץ באואקה, גרם לפינוי האוהדים ולהפסקת המשחק לכחצי שעה. ז'לגיריס, הכוכב האדום ואלבה הצטרפו לבית של מכבי תל אביב, ניז'ני הדיחה את קאזאן

ארטיום פרחוסקי שחקן ניז'ני נובגורוד לפני דיאור פישר שחקן קאזאן. GettyImages
הישג גדול לניז'ני. ארטיום פרחוסקי מול דיאור פישר/GettyImages

שלב הבתים הראשון של היורוליג הגיע לסיומו הערב (שישי) עם שישה משחקים שקבעו סופית כיצד ייראה הטופ 16. במשחק המרכזי, ניז'ני נובגורוד הפתיעה עם 74:78 על קאזאן ועלתה לטופ 16 מבית א', כשז'לגיריס הצטרפה אליה עם 79:80 דרמטי על ססארי ועלתה מהמקום השלישי, מה ששלח אותה לבית של מכבי תל אביב. גם הכוכב האדום תהיה בבית של הצהובים, אחרי ניצחון 82:90 על קוצ'ה ויטוריה והבטחת המקום השני בבית ד'. אלבה ברלין הפסידה 70:67 לצדביטה זאגרב, סיימה במקום הרביעי בבית ג' והצטרפה גם היא לבית של מכבי תל אביב. דרמה שונה לגמרי הייתה באואקה, שם הופסק המשחק בין פנאתינייקוס לברצלונה עקב חשד לפצצה שהוטמנה באולם. המשחק חודש לאחר שהאיום הוסר וברצלונה ניצחה 67:80.

בית ה' (הבית של מכבי תל אביב):

ריאל מדריד
ברצלונה
מכבי תל אביב
פנאתינייקוס
גלאטסראיי
ז'לגיריס קובנה
הכוכב האדום
אלבה ברלין

בית ו':

צסק"א מוסקבה
אולימפיאקוס
אנדולו אפס
פנרבחצ'ה/אולקר
אוניקאחה מלאגה
קוצ'ה ויטוריה
ניז'ני נובגורוד
מילאנו

seperator

ניז'ני נובגורוד - קאזאן 74:78

אחת מהפתעות העונה ביורוליג. גם ללא כוכבה טיילור רוצ'סטי, המארחת הצליחה לנצח את קאזאן בפעם השלישית העונה, ועוד בקרב על כל הקופה שהעלה אותה לראשונה לטופ 16. קאזאן הוליכה 35:42 בסיום המחצית, אבל ההתלהבות של המארחים, בזכות אקס ירושלים ארטיום פרחוסקי ודיז'ון תומפסון (23 נקודות בסך הכול), הובילה למהפך ברבע הרביעי עם ריצת 0:10 ויתרון 60:66. קית' לנגפורד (24 נקודות ו-10 ריבאונדים) ניסה להציל את המשחק עבור קאזאן, אך שלשה חשובה של דימיטרי חובסטוב וריכוז מהקו העניקו את הניצחון למארחת. רצף ארבעת הניצחונות של קאזאן נעצר, והיא תודח מהמפעל אם ז'לגיריס תנצח. טריי תומפקינס סייע לתומפסון עם 17 נקודות בניז'ני, כשמנגד דיאור פישר הסתפק ב-7 נקודות עבור קאזאן.

ז'לגיריס - ססארי 79:80

דרמה אדירה בקובנה. הליטאים כבר עמדו לבעוט בדלי אחרי ששמטו יתרון של 12 נקודות בגלל מחצית שנייה קטסטרופלית, אבל למזלם ג'יימס אנדרסון הציל אותם בדקות ההכרעה. ססארי הצנועה, שניצחה רק פעם אחת במפעל, שיחקה רק על הכבוד ושמרה עליו נהדר עם קאמבק במחצית השנייה, בהנהגתם של מאסימו קסה (14 נקודות) ודייויד לוגאן (11). אלא שבפיגור של 77:68, אנדרסון לקח את המושכות והיה חתום על הקאמבק של ז'לגיריס עם שבע נקודות, כולל סל ועבירה שלוש שניות לסיום, שהפכו פיגור 79:77 לניצחון דרמטי 79:80. ז'לגיריס סיימה שלישית והצטרפה לבית של מכבי תל אביב.

אלבה ברלין - צדביטה זאגרב 70:67

הגרמנים כבר הבטיחו עלייה וקיבלו הזדמנות להתקדם למקום השלישי בעקבות הפסדה של מלאגה למכבי תל אביב, אך הפסידו בבית לצדביטה, ששיחקה על הכבוד שלה ונמנעה מלסיים אחרונה. אחרי המחצית הראשונה נראה היה שאלבה ברלין צועדת לניצחון קל, אבל האורחים מחקו פיגור דו ספרתי וחמש דקות לסיום המשחק עלו ליתרון ולא שמטו אותו. מירו בילאן הוביל אותם עם 12 נקודות, כש-16 של ג'אמל מקלין לא הספיקו למארחים. המשמעות: אלבה סיימה רביעית ותחזור לביקור נוסף ביד אליהו.

פנרבחצ'ה/אולקר - באיירן מינכן 81:87

הטורקים עשו את שלהם וניצחו בבית, אך ככל הנראה יסיימו במקום השני. אנדרו גאודלוק, שקבע שיא יורוליג חדש עם 10 שלשות במפגש הקודם מול באיירן, הסתפק הפעם ב-4 נקודות ב-20 דקות ובזריקה אחת לא מוצלחת מחוץ לקשת. לעומתו, בוגדן בוגדנוביץ' קלע 16 נקודות עבור פנרבחצ'ה/אולקר, מול 19 של ניהאד ג'דוביץ' מבאיירן.

פנאתינייקוס - ברצלונה 80:67

דרמה גדולה (ולא מבחינה ספורטיבית) באואקה, שם הקהל נדרש להתפנות בהפסקה, בגלל דיווח שהתקבל על פצצה המוטמנת בתוך האולם ואמורה להתפוצץ תוך שעה. היוונים פינו את האולם, ערכו סריקות נרחבות ולאחר כחצי שעה אישרו את המשך המשחק והחזירו את האוהדים פנימה. רבים העדיפו ללכת הביתה אחרי שברצלונה הוליכה 23:40 במחצית, אבל מי שנשאר ראה את פנאתינייקוס עושה קולות של חזרה ברבע השלישי ומיד מתבטלת שוב בפני היריבה העדיפה. מרסליניו הוארטס (17 נקודות) ודשון תומאס (15) דאגו שברצלונה תסיים ראשונה בבית. בהיעדרו של דימיטריס דיאמנטידיס, אנטוניס פוטסיס קלע 14 לזכות המארחים, שנחלו הפסד בית ראשון אחרי שמונה ניצחונות ביורוליג.

הכוכב האדום - קוצ'ה ויטוריה 82:90

הסרבים השלימו דאבל על היריבה הבאסקית, סיימו במקום השני בבית ד' והצטרפו לבית של מכבי תל אביב בטופ 16. אחרי מחצית ראשונה צמודה ולמרות יום לא טוב מחוץ לקשת (5 מ-16 בלבד) הכוכב האדום הסתמכה על 23 נקודות של מרכוס וויליאמס, שסיפק גם 8 אסיסטים וסחף את קבוצתו לניצחון. 16 נקודות של דייויס ברטאנס לא הספיקו לקוצ'ה.

מרכוס וויליאמס שחקן הכוכב האדום בלגרד מול פביאן קוזר שחקן קוצ'ה ויטוריה. Marko Metlas, GettyImages
בקרוב בהיכל. מרכוס וויליאמס/GettyImages, Marko Metlas

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully