וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב בטופ 16: כל היריבות האפשריות של אלופת אירופה

13.12.2014 / 12:24

ריאל מדריד או אנדולו? אלבה ברלין או מלאגה? הכוכב האדום או קוצ'ה לבוראל ויטוריה? הבית של הצהובים בטופ 16 ייקבע רק במחזור הנועל את שלב הבתים בשבוע הבא - תמונת הסיכויים המלאה

עריכה: ניב פוקס

מכבי תל אביב אמנם הבטיחה כבר שלשום (חמישי) את המקום השני בבית ב' ביורוליג, שישלח אותה לבית ה' בטופ 16, אך רק ביום המשחקים האחרון תוכל לדעת מה הוא הבית שמחכה להם בדרך לשלב ההצלבה. נכון לסיום מחזור מספר 9 במפעל האירופי הבכיר רק פנאתנייקוס ומכבי הבטיחו רשמית את מקומם בבית ה', כשבבית המקביל התמונה קצת יותר בהירה כששלוש קבוצות כבר העפילו: צסק"א מוסקבה, אולימפיאקוס ומילאנו. שבוע לפני ההכרעה וואלה! ספורט מנסה לעשות קצת סדר בבית ה'.

נתחיל בבית ב', הבית של מכבי תל אביב, שישלח מלבד את הצהובים גם את הקבוצה שתסיים במקום הרביעי - אלבה ברלין או מלאגה. הספרדים מדורגים מעל הגרמנים בזכות ניצחון בהפרש גבוה יותר במפגשים הפנימיים ביניהם, ואם ינצחו את מכבי תל אביב ביד אליהו, ישלחו את אלבה למקום הרביעי ולבית של מכבי. הפסד של מלאגה, וניצחון של אלבה, במשחק נגד צדביטה זאגרב בברלין שייערך נכון לכתיבת שורות אלה 24 שעות לאחר המשחק ביד אליהו, ישלח את הספרדים לבית של הצהובים.

דימיטריס דיאמנטידיס שחקן פנאתינייקוס. GettyImages
הם כבר בוודאות עם הצהובים. דיאמנטידיס/GettyImages

נעבור לבית א' ששולח את הקבוצות מהמקום הראשון והשלישי. ריאל מדריד ואפס אנדולו מתחרות על המקום הראשון במפגש ישיר ביניהן במדריד. המנצחת תגיע ליד אליהו בטופ 16, המפסידה לא. המקום השלישי מסובך יותר. קאזאן, ז'לגיריס קובנה וניז'ני נובגרוד מתחרות על המקומות 3-4. ניז'ני מארחת את קאזאן וז'לגיריס את ססארי. ניצחון של קאזאן ישלח אותה לבית של מכבי, ואת ז'לגיריס למקום הרביעי. ניצחון של ניז'ני מסבך את התמונה: במקרה כזה הקבוצה מנובוגרוד תסיים שלישית רק אם ז'לגיריס תפסיד לססארי, אחרת ז'לגיריס תעבור לבית של מכבי בשל יתרון בולט בבית פנימי.

בבית ג' התמונה הרבה יותר ברורה: פנאתנייקוס כבר עלתה לבית ה' מהמקום השלישי, וגם נראה כי באופן מעשי ברצלונה הבטיחה את המקום הראשון בבית. הקטלאנים יתארחו ביוון במחזור האחרון בעוד פנרחבצ'ה/אולקר תארח בבית את באיירן מינכן. ניצחון של בארסה ישלח אותם לבית של מכבי, ואם בארסה תפסיד, היא לא תעפיל לבית ה' רק אם הטורקים ינצחו את באיירן בהפרש שיגיע ביחד עם הניצחון של הקטלאנים ל-60 נקודות. מסובך? הסיכוי לזה תיאורטי בלבד.

בבית דק התמונה פתוחה לגמרי כשהקבוצות במקומות השני והרביעי עולות לבית של הצהובים. על המקום השני יתחרו הכוכב האדום בלגרד וקוצ'ה לבוראל ויטוריה שיפגשו במשחק ראש בראש ביניהן בבירת סרביה, כשהמנצחת עולה לבית של הצהובים. המקום הרביעי קצת יותר מסובך ועליו מתחרות נפטונאס קלייפדה וגלאטסראיי הסובלת מבעיות כלכליות. נפטונאס תלויה בעצמה, ואם תנצח את ולנסיה בחוץ היא תעלה מהמקום הרביעי. אם הליטאים יפסידו, הטורקים יצטרכו לנצח בבית את אולימפיאקוס, והם יהיו בטופ 16 בבית ה'.

עוד באותו נושא

קית' לנגפורד ודיאור פישר הוליכו את קאזאן לטופ 16

לכתבה המלאה

תמונת האפשרויות השונות בבית ה':

ריאל מדריד/אפס אנדולו איסנטבול
מכבי תל אביב
פנאתנייקוס
נפטונאס קלייפדה/גלאטסראיי
ברצלונה/פנרבחצ'ה/אולקר
הכוכב האדום בלגרד/קוצ'ה לבוראל ויטוריה
קאזאן/ניז'ני נובוגרוד/ז'לגיריס קובנה
אלבה ברלין/מלאגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully