וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לירוי צעירי בראיון: "גם במכבי חיפה היו משחקים שהראיתי מה אני שווה"

4.12.2014 / 12:15

בנאדו לא נתן לי צ'אנס הוגן, למכלן לא הגעתי בגיל הנכון. אחרי הקיץ המסויט, לירוי צעירי משוכנע שהפועל פתח תקוה היא לא הפתעה ועדיין בטוח שהוא עוד יגיע לפסגות שכולם תכננו עבורו. ראיון

one

בווידאו: השער היחיד של לירוי צעירי במדי הפועל פתח תקוה

הראיון עם לירוי צעירי נערך בשני חלקים בגלל לוח זמנים צפוף של המראיין. את החלק הראשון סיימנו כשצעירי נשאל אם הפועל פתח תקוה היא לא הפתעה. הרי מרבית אנשי הכדורגל סימנו אותה כיורדת בטוחה, והנה מדובר בקבוצה לא פראיירית בכלל. צעירי לא חיכה שנייה וירה: "אנחנו הפתעה? למה אנחנו בדיוק נחשבים להפתעה? שאלה לי אליך. יום חמישי, יש פייבוריטית? בית"ר ירושלים פייבוריטית נגדנו?".

בית"ר ירושלים - הפועל פתח תקוה (20,00, ספורט1)

לפני הדרבי: מכבי פתח תקוה מארחת את אשדוד (19:00)

צפו: עופר צברי נכנס למעצר בית וזכה לתמיכת המשפחה והשכנים

עידן בר און: "אנחנו מלוכדים, השחקנים שמו הכול בצד כמו גברים"

לירוי צעירי שחקן הפועל פתח תקוה. ברני ארדוב
הפתעה? אנחנו? לירוי צעירי/ברני ארדוב

עם השאלה הזו סיימנו את החלק הראשון בראיון ואז התחיל המשחק של בית"ר ירושלים מול מכבי פתח תקוה. החבורה של רן בן שמעון ניצחה בטדי, בדיוק במקום בו תשחק הפועל פתח תקוה. מיד אחרי שנגמר, המשכנו לדבר וצעירי זכר מהיכן הפסקנו. "אתה רואה שלא טעיתי. הנה בית"ר ירושלים הפסידה בבית למכבי פתח תקוה. על זה בדיוק דיברתי. כולנו רואים את רמת הליגה. חוץ משלוש קבוצות, אתה רואה הבדלים באיכויות?".

לירוי, אתם אמנם מתחת לקו האדום, אבל התחבר לכם יחסית יפה בינתיים.

"ראשית, אנחנו מתחת לקו האדום אבל אם ננצח בטדי, נקפוץ יפה מאוד בטבלה. יש בהפועל פתח תקוה חבורת שחקנים צעירים וכשרוניים עם מאמן צעיר ורעב שמטריף אותנו. הוא גם חבר של כל השחקנים, וזה דבר חשוב מאוד. יש אנשים מאוד טובים שמנהלים את הפועל פתח תקוה. אין הרבה כסף במועדון אז מפצים על זה באנושיות. בחום, ביחס לבבי. במשפחתיות".

seperator
"לא היתה לי היכרות מיוחדת עם עופר צברי. אחי, בן צעירי, שיחק בקבוצה בעונה שעברה ואמר לי שעופר צברי בחור יוצא מן הכלל. אני פחות מכיר אותו"

הוא מזוהה עם בני יהודה, אף שגדל בכלל במושב מגשימים בין פתח תקוה לנתב"ג. "התחלתי בכלל במכבי פתח תקוה", הוא נזכר. "אבא שלי, עופר צעירי, היה שחקן בבני יהודה אבל כשאני הייתי בן 10, הוא בכלל לא חשב שהכיוון שלי צריך להיות כדורגל. אז התחלתי לנסוע עם חברים מהמושב לאימונים של מכבי פתח תקוה והצטרפתי לקבוצה. ואז היה דרבי ילדים וניצחנו את הפועל פתח תקוה 0:5. הבקעתי שלושער, עומר דמארי הבקיע צמד. הלכו להגיד לאבא שלי שיש לו ילד מוכשר ומאז הכל השתנה".

זה היה שבוע דרמטי בהפועל פתח תקוה. בחמישי שעבר נעצר מנהל הקבוצה עופר צברי בחשד לעבירת מין ממנה זוכה בהמשך. הוא גם נאשם בדריסת שוטרת ובסיכון אזרחים תוך כדי נסיעה בנתיב ציבורי. עם הבומבה הזו היו צריכים השחקנים להתמודד לפני המשחק בשבת שעברה מול בני סכנין אותו ניצחו לבסוף. "האמת שאני מעט מאוד זמן במועדון", אומר צעירי. "לא היתה לי היכרות מיוחדת עם עופר צברי. אחי, בן צעירי, שיחק בקבוצה בעונה שעברה ואמר לי שעופר צברי בחור יוצא מן הכלל. אני פחות מכיר אותו. מעבר לזה מדובר בחיים הפרטיים של בן אדם וזה לא נוגע מקצועית לשחקנים".

בחודש מארס הוא יהיה בן 26, אבל הספיק לעבור הרבה. יצא אחרי הצבא מבני יהודה למכלן, חזר למכבי חיפה, אחרי זה שוב למכלן ובהמשך לעונת הירידה האחרונה של בני יהודה. בקיץ חיפש בנרות בית חדש ולא מצא. רגע לפני שהייאוש השתלט לגמרי, הגיע הרעיון להצטרף להפועל פתח תקוה ובינתיים הוא מרוצה מאוד. שער ובישול בשלושה משחקים בהם עשתה הקבוצה ארבע נקודות. מאזן שהוא ודאי חותם עליו גם להמשך.

לירוי צעירי, שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
"ישבתי על הספסל בחיפה, בהרבה מקרים שלא בצדק". לירוי צעירי/ברני ארדוב
"אצל אריק בנאדו התנדנדתי בין ספסל להרכב ורוב הפעמים זה היה ספסל. לא משנה איזו יכולת הצגתי, לא שיחקתי שני משחקים רצוף כל העונה"

לירוי, רבים אומרים שאתה פספוס.

"אי אפשר להגיד שאני פספוס, כי אני בסך הכל בן 25. יש שחקנים שבגיל 27 או 28 מגיעים לשיא שלהם, כך שאני ממש לא מרגיש שאני פספוס. נכון שבגיל 25 נראה שעברתי המון דברים כי הייתי במכלן והייתי במכבי חיפה, אבל רוב הקריירה עוד לפניי. אם בכל זאת אתה רוצה להשתמש במילה פספוס בהקשר שלי, אז אני מסכים שמה שהיה שם בבלגיה היה פספוס. העונה הראשונה היתה מספיק טובה בשביל עונה ראשונה וכשכבר הרגשתי שקניתי לי את מעמדי, המאמן הוחלף. אני נפגעתי מחילופי המאמנים".

גם מכבי חיפה יכולה להיחשב פספוס מבחינת הקריירה שלך.

"מי שהביא אותי למכבי חיפה היה ראובן עטר. הוא רצה אותי והוא בנה עלי ואז הוא הלך הביתה. הלך מהר מאוד ואריק בנאדו הגיע במקומו. אצל אריק התנדנדתי בין ספסל להרכב ורוב הפעמים זה היה ספסל. לא משנה איזו יכולת הצגתי, לא שיחקתי שני משחקים רצוף כל העונה".

האמת, אני לא מבין אתכם הכדורגלנים. הרי אם לירוי צעירי שחקן טוב, כל מאמן ירצה אותו משחק.

"אתה יודע מה זה מאמנים ואיך כל אחד רואה את הדברים אחרת. למה אתה הולך רחוק? חסר שחקנים במכבי תל אביב הנוכחית שפאקו פחות מאמין בהם ממה שהאמינו בהם אוסקר או פאולו סוזה? אני הגעתי למכלן ובכל אימון היו 35 שחקנים טובים. איזו שליטה יש לשחקן כאן? בא מאמן אחד שחושב כך ואחריו בא מאמן אחר שחושב אחרת. יש דברים שהם לא בשליטת השחקנים".

אבל ערן זהבי תמיד יהיה בשליטה ואצל כל מאמן במכבי הוא יהיה שחקן הרכב.

"כמה יש לנו ערן זהבי בארץ?".

דווקא מישהו אמר לי שבתקופות מסוימות אתה ובכלל במשפחה שלך, הייתם בטוחים שאתה תתפתח להיות ברמה של ערן זהבי.

"זה עדיין לא מאוחר. יש לי הרבה מה לתת. הרבה מאוד. הסיטואציה שהיתה בשנים האחרונות של מעבר למכלן, חזרה לארץ לחיפה, ישיבה על הספסל בחיפה בהרבה מקרים לא בצדק, חזרה לבלגיה, הגעה לבני יהודה שבסופו של דבר התבררה כלא טובה בגלל הקבוצה החלשה ובגלל שירדנו ליגה, זה מכלול של דברים שהכניס אותי למומנטום שלילי. הרבה זמן הייתי במומנטום שלילי והיום בהפועל פתח תקווה אני מנסה לייצר לעצמי מומנט חיובי. לשחק קבוע, להיות דומיננטי".

אז אתה לא משלים עם העובדה שלירוי צעירי מתאים למועדונים צנועים כמו הפועל פתח תקוה?

"בטח שאני לא משלים עם הקביעה שאני לא מתאים לקבוצות הגדולות. העניין הוא מה הסיטואציה שאתה נמצא בה והאם יש לך השפעה עליה. בעונה שעברה באתי לבני יהודה ושיחקתי בהרבה משחקים פצוע ולטעמי שיחקתי טוב, אבל הקבוצה ירדה ליגה ונכנסתי למצב לא פשוט. אחרי שנים שהרווחתי טוב, הגעתי הקיץ למציאות חדשה".

כל הקיץ לא מצאת קבוצה. היה מייאש?

"הקיץ האחרון היה נורא. הרבה קבוצות לא יכלו לשלם לי וגם מי שרצתה אותי, זה נפל בגלל מו"מ או העדפה של מאמן לשחקן אחר. התאמנתי רוב הזמן לבד במטרה לשמור על פער סביר מהקבוצות למקרה שיקראו לי לחתום. זה היה קשה. היו הרבה משאים ומתנים והיתה גם איזו הצעה לחזור שוב לבלגיה".

ואז הגעת להפועל פתח תקוה.

"הגעתי להפועל פתח תקוה לתקופה כזו של התרשמות גם כדי שאכין את עצמי טוב יותר למקרה שיתממש החוזה בבלגיה. ואז גיליתי מועדון עם אווירה נהדרת. הגעתי למסקנה שאני יכול לפרוח מחדש בהפועל פתח תקוה. החלטתי שאני עושה הכל כדי להישאר ולחתום ועד כה אני מאוד שמח על ההחלטה שלי".

לירוי צעירי שחקן הפועל פתח תקוה. ברני ארדוב
"הגעתי למסקנה שאני יכול לפרוח מחדש בהפועל פתח תקוה". לירוי צעירי/ברני ארדוב
"מכלן היתה תפורה עלי. חשבתי על זה שאני הולך לשחק במועדון קטן עם 13 אלף אוהדים ושבתוך שנה או שנתיים, אני ממשיך הלאה למועדון גדול בבלגיה"

בשיחות שניהלתי עם אנשים עליך, לא הצלחתי להגיע למסקנה מי זה לירוי צעירי. יש כאלה שאומרים שאתה בחור חיובי מאוד, מקצוען בכדורגל, חבר טוב. אבל יש גם כאלה ששיחקו איתך ואומרים הפוך. שכאשר אתה מרגיש נוח במקום מסוים, יוצאים ממך דברים שליליים.

"היו לי פה ושם טעויות ושגיאות ועכשיו תוך כדי תנועה אני עובד עליהן. אנשים מתייחסים אלי כשחקן בן 30 שעשה קריירה ענקית וזה בגלל שהתחלתי לשחק בבני יהודה בגיל 17. אנשים שוכחים שאני רק בן 25 ואני מדגיש את המילה רק".

מה הכוונה שעשית טעויות ושאתה לומד תוך כדי תנועה?

"אני מתכוון שהמבנה האישיותי שלי עדיין בבנייה. בכדורגל יש המון אמוציות והמון מתיחויות עם אנשים ויכול להיות שהאנשים שאמרו עלי דברים שליליים, חוו או שמעו דברים פחות נעימים עלי. אתה רואה שאני אומר לך ביושר שיכול להיות שהדברים האלה נאמרו ושאני יכול להעריך מאיפה הם באו".

זה מגיע מסוג מסוים של שחצנות אצלך?

"חס ושלום. אולי אני מצטייר כשחצן, אבל זה כל כך לא נכון. האמת שאנשים גם מחוץ לכדורגל, גם בחיים האחרים, אמרו לי פעם שיש משהו יהיר אצלי. אבל זה ממש לא נכון. כשמכירים אותי לעומק לומדים מי אני באמת. אולי מה שאני משדר זה בטחון עצמי מופרז גם בשפת הגוף במגרש וזה גורם לאנשים לחשוב שאני שחצן. הרבה אנשים אמרו לי אחרי שלמדו להכיר אותי שאני שונה ממה שהם חשבו עלי בתחילה".

כשהתפרסמה הידיעה שאתה עובר למכלן, ישב לי משום מה בראש שאתה הולך לשחזר את הקריירה של אלי אוחנה.

"מכלן של היום לא דומה למכלן של אלי אוחנה שהיתה מועדון פאר בבלגיה עם שם בכל אירופה. מכלן הנוכחית זה מועדון שחי על גידול שחקנים ומכירתם הלאה לגנט, סטאנדרד ליאז' או ברוז'. גם אני הייתי צריך לעבור את התהליך הזה".

איזה מסלול ציירת לעצמך בראש כשטסת לשם?

"מכלן היתה תפורה עלי. חשבתי על זה שאני הולך לשחק במועדון קטן עם 13 אלף אוהדים ושבתוך שנה או שנתיים, אני ממשיך הלאה למועדון גדול בבלגיה".

זה היה נראה אחרת אם היית יוצא היום?

"אני בטוח שזה היה נראה אחרת אם הייתי יוצא היום. יצאתי למכלן בגיל צעיר מאוד. הבשלות שלי היום לעומת חוסר הנסיון בגיל 21 כשיצאתי זה הבדל של שמיים וארץ. השנים האחרונות היו מאוד חשובות בהתפתחות הפיזית והמנטלית שלי. מבחינתי אני שחקן הרבה יותר בשל היום".

בגלל זה ההתאקלמות המהירה שלך בהפועל פתח תקוה?

"בדיוק".

אבל לפני הפועל פתח תקוה, תמיד עשיתי חיבור בין לירוי צעירי ועוז ראלי. שני שחקני בית מוכשרים של בני יהודה שהיו צריכים להוביל קבוצות גדולות והנה הקריירה של שניכם מדשדשת.

"עוז בן 27, כך שאנחנו לא באותו הגיל. לא חושב שיש מקום לחבר בינינו".

לא הצלחתם להגיע לקבוצות גדולות ולהיות שחקנים מובילים. זה החיבור.

"אתה שוב גומר את המסלול שלי. אתה עושה לי סיכום קריירה ואני רק בן 25. אני לא מבין אתכם. אני בן 25. לאיפה אתם רצים? נכון שאני בהפועל פתח תקוה. זה מועדון שיכול להיות לו עתיד גדול, אם יהיה מי שישקיע בו כי יש קהל אדיר. אני רק בן 25 ויש לי עוד כברת דרך להראות מי זה לירוי צעירי. גם במכבי חיפה היו משחקים שהראיתי מה אני שווה".

לירוי צעירי שחקן הפועל פתח תקוה. ברני ארדוב
"יש לי עוד כברת דרך להראות מי זה לירוי צעירי"/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully