וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יוצא לכם מזה? כמה מקבלים עוזרי המאמנים בנבחרות ישראל

2.12.2014 / 15:23

צוות האימון בנבחרות ישראל מתלונן על החוזים, שמחושבים לפי שעה. הבלוג של אופיר סער חושף את השכר, בודק האם יש צדק בטענות ועוקב אחרי "ביברס נאתכו הבא", הכישרון שברח מהפועל תל אביב לדרום אפריקה והיום מבוקש שוב בליגת העל

דרור פיקלני

בוידאו: כבר לפני שנתיים ליווינו את יניב שגב, הכדורגלן שעבורו נפתחה אקדמיה פרטית.

בחצי השנה האחרונה שונו תנאי השכר בנבחרות ישראל. השינויים נעשו בכל הגילאים, כאשר לא מעט אנשי מקצוע אינם עובדים תחת שכר גלובאלי, אלא לפי שעה. זה מתחיל בפיזיותרפיסטים בנערים ג' ומגיע עד לעוזרי המאמן בנבחרת הבוגרת. לאחרונה נשמע מרמור מצד עובדים רבים בנוגע לשכר השעתי, כשחלק מאנשי המקצוע ניזוקים כלכלית, מתקשים למצוא עבודה נוספת וחשים אי נעימות אחת גדולה עם כל הסיטואציה. ניסינו לעשות סדר כיצד מחשבים יום אימונים בארץ, יום שהייה בחו"ל ולמעשה להבין מה כל כך מפריע לאנשי הצוות.

פיזיותרפיסטים: השכר נקבע לאימון בודד, על פי חישוב של ארבע שעות עבודה. שני אימונים ביום הם שמונה שעות, יום שהייה בחו"ל מתוגמל ב-10 שעות. שכר: 91 שקלים לשעה (קוצץ מ-126 לפני מספר חודשים).

מאמני כושר, מאמני שוערים, עוזרי מאמנים בנערים ובנוער: אימון בודד שווה לארבע שעות, שני אימונים שווים 10 שעות וכך גם יום שהייה בחו"ל. שכר: 96 שקלים לשעה.

הפיזיותרפיסטים ומאמני הכושר מתלוננים כי הם מתקשים למצוא עבודה בקבוצות, בשל השהייה לאורך שבועות שלמים עם הנבחרות בחו"ל וההיעדרות התכופה מהאימונים. בנבחרת הזכירו כי לפני שנתיים מכבי תל אביב דרשה ממאמן הכושר של נבחרות הנערים והנוער יוסי קקון לבחור בינה לבין ההתאחדות, וקקון בחר להישאר בחממה של ההתאחדות.

עוד כדורגל ישראלי

הזרים, ארבייטמן ובוזגלו: סוד ההצלחה של הפועל באר שבע
גל אלברמן בכנס נגד אלימות: "לא הייתי נוהג כמו זהבי"
סטנוייביץ' עוצר את המהפכה בהרכב מכבי חיפה
הבשורה ש"סמי עופר" מביא לכדורגל הישראלי

יוסי קקון, גונסאלו גרסיה, יוסי זיגדון, גיא חיימוב באימון מכבי תל אביב. רענן ברנובסקי
נאלץ לבחור בין מכבי תל אביב לנבחרת - בחר בנבחרת. קקון במכבי תל אביב לפני שנתיים/רענן ברנובסקי

בנבחרת הבוגרת הדברים שונים. חישוב השעות זהה - אימון בודד ארבע שעות, שני אימונים 10 שעות, שהייה בחו"ל 10 שעות ליום. התעריף של יוסי אבוקסיס, אריק בנאדו וגיורא אנטמן שונה ועומד על כ-150-200 שקל לשעה. בחודשים שבהם הנבחרת כמעט אינה מתכנסת, אבוקסיס ובנאדו אינם זוכים לשכר, על אף שהם מבצעים עבודות סקאוטינג, שיחות ופגישות מקצועיות עם אלי גוטמן.

בחודשים כמו אוקטובר, בו היו לנבחרת שני משחקים, או מרץ, בו תפגוש את ויילס ובלגיה, הנבחרת מתכנסת ל 10-12 ימי אימונים, שעשויים להביא את אבוקסיס ובנאדו לשכר חודשי של של 25-30 אלף שקל, אך מדובר בחודש ספציפי ולא במשהו מייצג.

בנבחרת הוסיפו והסבירו: "מה שמדכא זאת העובדה שבכל חודש צריכים לקחת טופס, למלא דו"ח ולהגיש להתאחדות. כל הנושא מבזה אותם. התעריף השעתי יוצר תחושה לא מקצועית, במיוחד כשנוסעים לחו"ל ומעבירים שם יממות שלמות ומתייחסים לזה כמו שני אימונים בארץ. הכסף פחות משמעותי מאשר התחושה, יש רצון לחוזה גלובאלי וברור".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
seperator

בהתאחדות אמרו בסוף השבוע כי אף אחד עדיין לא פנה רשמית בנושא, ואף ציינו בעקיצה כי "כל אחד ידע על מה הוא חותם, שום דבר לא שונה מהרגע בו חתמו על ההסכמים". גם המאמן אלי גוטמן נמצא כאן במלכוד, מאחר שכאשר ביקש עוזר מאמן נוסף הסביר זאת בכך שעל פי שכר שעתי להחזיק שני עוזרים זה לא כך כך יקר, ולכן יהיה קשה לחזור ולבקש שינוי בתנאים.

חשוב לציין, לכל מי ששייך לצוות המקצועי יש מענק עלייה ליורו, אם וכאשר. בהתאחדות אף הוסיפו ואמרו, כי יש לחלק מהעובדים לפי שעה אפשרות למצוא עבודות בקבוצות, ומעבר לכך, הצוות של הנבחרת והצעירה רשאי לעבוד בקבוצות. כמו כן, בגילאים הצעירים יותר הם זוכים להתניידות בין הנבחרות שמאפשרת להם הכנסה נוספת.

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. קובי אליהו
נמצא במלכוד. אלי גוטמן/קובי אליהו
"היו לי בעיות עם האשרה בויטסה ארנהיים אז המשכתי הלאה, ואני מרגיש שעשיתי את הצעד הנכון ביותר עבורי. מכאן המטרה בעתיד היא להתקדם לאירופה"

לפני כשנתיים ליווינו בוואלה! ספורט את פרויקט יניב שגב (בוידאו שלמעלה). זהו סיפור של אב שקיבל החלטה, לפיה דרך אימוני הקבוצה בנו יתקשה להתפתח והקים עבורו אקדמיה פרטית - מאמן אישי, מאמן כושר, פסיכולוג, צוות צילום, אנאליסטים, אקדמיה פרטית לכל דבר ועניין.

כאשר התקיימה הכתבה שגב היה שחקן בקבוצת הנערים של הפועל תל אביב. כשניסינו לבדוק בקבוצה היכן הוא, קיבלנו תשובות לפיהן עזב את הארץ ולא יודעים מה קורה אתו. לאחר בדיקה התברר ששגב בן ה-18 נמצא כבר מספר חודשים בדרום אפריקה, לאחר שחתם לשנתיים בקבוצת בידווסט וויטס, היום במקום השלישי בליגה הבכירה במדינה.

אמו של שגב במקור מדרום אפריקה ולכן יכול היה להצטרף לקבוצה. השחקן יצא בגפו בניסיון לעשות קריירה ומתגורר לבדו במגורי האקדמיה של המועדון. אחרי מספר ימים וטלפונים שגויים הגענו לשגב והוא סיפר: "המשפחה העדיפה שאשאר בארץ אך לא ויתרתי. האמנתי שהסיכוי הטוב ביותר שלי לעשות קריירה היה לצאת לחו"ל. היו לי בעיות עם האשרה בויטסה ארנהיים אז המשכתי הלאה, ואני מרגיש שעשיתי את הצעד הנכון ביותר עבורי. מכאן המטרה בעתיד היא להתקדם לאירופה".

שגב דיבר גם על האווירה המקצועית: "תמיד אהבתי לעבוד קשה. זה כבר מעבר לקבוצת בוגרים עם שני אימונים ביום. עובדים קשה מאוד ואני מאוד אוהב את זה. אני אעשה גם חמישה אימונים ביום אם זה מה שצריך. לא מעניין אותי כלום, אתן את כל מה שיש לי כדי לעשות קריירה. אני מאמין מאוד בעצמי ובטוח שאני בתהליך נכון. גם אם בעתיד אחזור לישראל לא אתלונן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאמין בתהליך. יניב שגב בדרום אפריקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיצד שגב הגיע בכלל לדרום אפריקה? בעזרת נציגיו גלעד קצב ועידן כסיף הוא הוזמן למספר ימי התרשמות בקבוצה, והמאמן גאבין האנט דרש מייד להחתימו. האנט נחשב למאמן בכיר בדרום אפריקה, לאחר שבין 2008 ל-2010 זכה בשלוש אליפויות רצופות עם סופרספורט יונייטד המקומית, ופעמיים נבחר למאמן השנה. האנט אף צוטט בתקשורת המקומית בנוגע לשגב: "יש לו פוטנציאל אדיר. הוא שחקן חכם וממושמע שיוכל לאזן את הקבוצה ולהוסיף לנו. המלצתי גם למאמן נבחרת הנוער לראות אותו".

הדברים של האנט עשו את שלהם ושגב הוזמן למחנה אימונים של נבחרת הנוער המקומית. הוא אמור לקבל זימון נוסף בינואר. לפני שטס בקיץ הוזמן על ידי אלי אוחנה לנבחרת הנוער, אך כאשר הבינו שהוא מתחיל קריירה בדרום אפריקה בנבחרת העדיפו לוותר. לשחקן עדיין יש אפשרות לבחור אם יוזמן בעתיד לנבחרת הנוער או הצעירה, נראה כי החיבור למולדת יעשה את שלו. בכל מקרה, עד הנבחרת הצעירה יש לו אפשרות לבחור.

seperator
במועדון טוענים שאביו של שגב רצה לאורך השנים להוציאו מהמועדון, ואף היה לו סעיף שחרור שלא גרם למועדון להשקיע בילד. מעבר לכך, טוענים בהפועל תל אביב כי מדובר בשחקן טוב אך לא יוצא דופן

כעת נשאלת השאלה היכן הפועל תל אביב ומדוע ויתרה על השחקן. במועדון טוענים שאביו של שגב רצה לאורך השנים להוציאו מהמועדון, ואף היה לו סעיף שחרור שלא גרם למועדון להשקיע בילד. מעבר לכך, טוענים בהפועל תל אביב כי מדובר בשחקן טוב אך לא יוצא דופן. גורם במועדון אמר: "לאף אחד אין טאבו בהרכב, ואת זה אביו של השחקן לא היה מוכן לקבל לאורך השנים. יש שיקולים של מאמן ומועדון וכולם צריכים לכבד אותם, אחרת הם לא יהיו כאן. אם מחליטים שיהיו שני חריגים שיתאמנו עם הבוגרים וישחקו בשבת בנוער, צריך לקבל את זה".

האב ניצן שגב הגיב: "בשנתיים האחרונות הייתי הרבה יותר מתון, אך הסטיגמה נשארה. הרגשתי שבהפועל תל אביב ההחלטות לא מקצועיות ורציתי שינוי עבור הילד. תמיד רציתי שהוא ייצא לחו"ל ויתרחק מהכדורגל כאן. בנערים רציתי שחרור כי אופיר לוזון ומכבי פתח תקוה הציעו חוזה ארוך, כולל הצטרפות לבוגרים עד לאחר הצבא. בעונה שעברה, בשל כל נושא החריגים, החלטתי שבשנה כל כך קריטית אני רוצה שישחק באופן קבוע ולא יתנדנד בין הרכב לספסל".

לשגב לא היה קל בהפועל תל אביב. העובדה שאביו משקיע בו אלפי שקלים ומספק לו מאמנים אישיים, צוות צילום, פסיכולוג מנתח ועוד אינספור אמצעים מתקדמים גרמה לקנאה מצד הורים של שחקנים שלא יכלו לספק זאת. בהפועל תל אביב רמזו כי עם הכאוס שהיה בקיץ והמצב הכלכלי, גם 50 אלף השקלים שקיבלו עבור השחקן נתנו חמצן באותם הימים.

איל ברקוביץ' מנג'ר הפועל תל אביב עם אחיו ניר ברקוביץ'. קובי אליהו
רוצה את שגב בחזרה, אבל כרגע זה לא על הפרק. ברקוביץ'/קובי אליהו
"צריך להכיר את השחקן ואת הנפש שלו כדי ליהנות ממנו. ברגע שהבנתי אותו, הוא פתח אצלי בכל משחק, ואם היה חופשי היה עולה לבוגרים בקלות כמו שאמיר עגייב עלה"

כבר בתחילת העונה שעברה הצדדים החליטו לחתוך. מאמן הקבוצה היה אופיר קופל, שהעדיף שלא להתראיין לכתבה. בהפועל אומרים כי לקופל היה קשר טוב עם השחקן עוד בגילאי נערים, ובשל דרישה לשתף שחקנים חריגים המלחמה על ההרכב לא הייתה הוגנת ומספר שחקנים בחרו ללכת. מי שעמד אז בראש מחלקת הנוער היה איתי מרדכי, שהכחיש השבוע את הדברים השבוע והסביר כי כל הנושא היה כבר בנקודת רתיחה במועדון.

לאחר מספר מחזורים בהם התנדנד בין ההרכב לספסל, אביו של השחקן דרש שחרור והוא עבר בהשאלה לבני יהודה עד לתום העונה. הזהובים חשבו תחילה שהם מקבלים שחקן חופשי שיעלה לבוגרים בסיום העונה, אך בשל ההסתבכות בתחתית של קבוצת הנוער הוחלט לצרפו בכל זאת. בקיץ ניסתה בני יהודה להעבירו לשורותיה, אך שגב היה נחוש להגיע לדרום אפריקה.

מי שאימן את שגב בבני יהודה היה רמי לוי: "צריך להכיר את השחקן ואת הנפש שלו כדי ליהנות ממנו. ברגע שהבנתי אותו, הוא פתח אצלי בכל משחק, ואם היה חופשי היה עולה לבוגרים בקלות כמו שאמיר עגייב עלה. צריך לדעת להוסיף על התכונות שיש לו את הצד המנטאלי - לתת לו ביטחון, שקט, להוציא אותו מכל הלחץ שסובב אותו ואז מרוויחים שחקן ברמה גבוהה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחזיק מהילד. רמי לוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה זה "רמה גבוהה?" לוי משוכנע: "שוב, כדי להעריך את זה, צריך להסתכל על האישיות שלו וקצב ההתפתחות, לא ספציפית על מה שרואים עכשיו. אני חושב שהוא צריך לקבל זימון לנבחרת הנוער ובעתיד לעשות את כל התהליך עד לנבחרת ישראל אם ימשיך בהתקדמות. הוא מסוגל להגיע לרמות הגבוהות בשקט. למה הכוונה ברמות גבוהות? הוא יכול להגיע לרמה של ביברס נאתכו, פה מזלזלים מהר מדי ומוותרים, צריך להסתכל על פוטנציאל ההתפתחות והאופי".

בסופו של התהליך, לשגב אכן היה סעיף שחרור בסך 50 אלף שקל, אותו שילמה בידווסט וויטס. אם השחקן יימכר לקבוצה אחרת בעתיד, תזכה הפועל תל אביב ל-15 אחוז מדמי המכירה. כשאיל ברקוביץ' הגיע להפועל תל אביב והחליט לחזק את כל נושא הצעירים, הוא ניסה ליצור קשר עם נציגי השחקן ולנסות לראות כיצד לפתוח דף חדש, אך השחקן כבר היה חתום בדרום אפריקה. אתמול שוב התעניינה בו מכבי פתח תקוה והציעה שיחזור לארץ עם חוזה ארוך טווח, אך בשלב הזה ההחלטה היא כי לא יחזור.

ביברס נאתכו שחקן צסק"א מוסקבה. Epsilon, GettyImages
יגיע לרמה שלו בסוף?/GettyImages, Epsilon

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully