וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא ריבלין: "יש תחושה שהאלימות גוזלת לנו את הכדורגל"

נשיא המדינה נאם בכנס למיגור האלימות בכדורגל: "לוקחים לנו את המשחק שאנחנו כל כך אוהבים. לא יכול להיות שלא יחתימו שחקן כי הוא ערבי או שחור". גל אלברמן: "לא חושב שהייתי נוהג כמו זהבי"

נשיא המדינה ראובן ריבלין/ברני ארדוב

המכללה האקדמית תל אביב-יפו אירחה היום (שלישי) כנס של מנהלת הליגות בכדורגל, לטיפול באלימות ובגזענות. בכנס נאם נשיא המדינה ראובן ריבלין. כמו כן נכחו בו שרת הספורט לימור לבנת, יו"ר מנהלת הליגות לכדורגל יורם באומן, יו"ר הטוטו צחי פישביין, השופטת בדימוס ויו"ר המועצה למניעת אלימות בספורט, עדנה בקנשטיין, ונשיא המכללה האקדמית תל אביב-יפו, הפרופסור שלמה בידרמן.

מעולם הכדורגל הגיעו מנכ"ל מכבי תל אביב מרטין ביין והמנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף, בעלי מכבי חיפה יעקב שחר, בעלי עירוני קרית שמונה איזי שרצקי, מאמן בני יהודה יוסי אבוקסיס ואחרים.

seperator

נשיא המדינה, ראובן ריבלין: "ארועי השבועות האחרונים, מהדרבי התל אביב ועד המשחק של בית"ר בסכנין, הם תזכורת יומיומית. אני חושב שהתחושה של מרבית האזרחים היא שלוקחים לנו את המשחק, גם אם הסטטיסטיקה מוכיחה שהמגרש פה לא אלים יותר ממקומות אחרים. השילוב הנפיץ של ספורט ולאומנות משפיע על ליגת העל. האלימות גוזלת את הכדורגל שכולנו כל כך אוהבים. אפשר לדבר על קומץ, מי שצועק ועל מי ששותק ואני לא יודע מה גרוע יותר.

"אנחנו חייבים להסתכל לאלימות הזו בעיניים. מאמן צריך לחשוב קודם איזה שחקן יצליח להשיג עבורו את הניצחון, הוא לא יכול לפסול שחקן כי הוא ערבי, לוותר על שחקן אחר כי הוא שחור או לא לחתום חוזה עם שחקן ששיחק בקבוצה יריבה. כך לא ניתן לשחק, כך גם לא ניתן לנצח. האלימות, הלאומנות והגזענות מזהמות את כדורגל בארץ ובעולם.

"הכדורגל הוא סמל שמאפשר לנו להתאחד סביבו, להתרגש ממנו ביחד. המגרש הוא המקום בו אנחנו פוגשים את עצמנו. זה מקום בו אנחנו שותפים לתקוות וגם לאכזבות. יש לנו ליגה מעניינת ומרתקת. אם נצליח לעצב אותה כליגת העל האמיתית ולמתג את הכדורגל כחוויה משפחתית וקהילתית, משמעות הדבר שנוכל ליצור מותג שהוא בשורה וחזון לכל החברה הישראלית. לשם כך כולנו נצטרך לשאת באחריות. לסיום אומר שאני תמיד עומד לרשותכם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן העבר, עבאס סואן. ברני ארדוב
עבאס סואן בכנס היום/ברני ארדוב

שרת הספורט, לימור לבנת: "כולנו - לא רק ישראל - אלא בכל העולם, חולקים את הצורך במלחמה באלימות ובגזענות בכדורגל. התפקיד שלנו הוא למנוע מכרי הדשא להפוך לזירות מלחמה ומהאוהדים להפוך לחיילים בקרב. שני מקרי רצח בשבועיים האחרונים בעולם צריכים להיות תמרורי אזהרה מהדהדים גם עבורנו. אנחנו ממש על הסף. הדרך היחידה למגר את האלימות היא באמצעות יצירת הרתעה. כל מי שמגיע למגרשים חייב לדעת שהם לא שטח הפקר.

"מוסכם עלינו ועל משרד המשפטים להוסיף במסגרת החוק עבירת תקיפה במקום בו מתקיים אירוע ספורט שהעונש בגינה יעמוד על שלוש שנות מאסר, וזאת במקום שנתיים מאסר כפי שקבוע בגין אותה עבירה בחוק העונשין. מוסכמת על כל הגורמים הוספת התנהגות במסגרת החוק למניעת אלימות בספורט של היות אדם שיכור או תחת השפעת סם מסוכן או חומר מסוכן אחר".

יו"ר מנהלות הליגה, יורם באומן: "ברצוננו לבצע טיפול שורש בבעיית האלימות שקיימת בכדורגל הישראלי. אנחנו מאמינים שרק חינוך מצד אחד ואכיפה מצד שני, יביאו למיגור הנגע. בלי ניקוי האלימות אין לכדורגל סיכוי להמריא לשום מקום. גיבשנו תכנית: יצירת רף ענישה מינימלי במסגרת חוק הספורט, קנס מנהלי בעת מועד ביצוע העבירה, יצירת מנגנון שמאשפר למנהלת הליגה תביעה אזרחית, תוקם יחידה משטרתית ייעודית לספורט, יהיה איסור מוחלט של כניסת אוהדים שתויים, הובטח לנו שימונו שופטים בבתי המשפט שיתמחו בספורט".

כנס למניעת אלימות וגזענות בכדורגל. ברני ארדוב
כנס למניעת אלימות וגזענות בכדורגל/ברני ארדוב

שחקן מכבי תל אביב, גל אלברמן, השתתף באחד מהפאנלים ונשאל על פרשת זהבי ועל הקריאות הגזעניות כלפי מהראן ראדי מצד חלק מאוהדי מכבי תל אביב: "לא בטוח שהייתי נוהג כמו זהבי עם הפיו-פיו. יכול להיות שאני אמצא את עצמי אומר לו שהוא צריך לעשות את זה מול הקהל של מכבי ולא מול הקהל של מכבי. למיטב הבנתי הוא הבין את זה".

אלברמן הוסיף: "במכבי תל אביב רוב השחקנים מבינים את האחריות הגדולה שיש על הגב. אנחנו משתדלים לקחת אחריות ולהעביר מסרים שאנחנו לא נותנים יד לגזענות ולאלימות. אנחנו מאוד תומכים במהראן והוא יודע את זה. הבנתי שהענישה חמורה וכך צריך להיות. צריך לזכור שיש גם הרבה מתנגדים לקריאות הגזעניות, הרבה אוהדים של מכבי שנגד זה. המטרה שלנו היא להרחיב את הקהל הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully