וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי כהן: "המטרה הייתה ונשארה – להחזיר את הפועל לצמרת הכדורסל"

11.11.2014 / 8:55

יו"ר הפועל תל אביב, שהכניס בשחקנים מוטיבציה כשעה לפני המשחק בנאום מרגש בחדר ההלבשה, חגג את הניצחון בדרבי: "הראינו שכשמתרכזים בספורט, אז יש ספורט בתל אביב". דוראנד סקוט: "זה לא משחק אליפות, מתחברים בכל יום שעובר". וגם: דרבי נטול אלימות והכניסה המוקדמת מהצפ

one

1. חגיגה באדום. כמעט ארבע שעות עברו בין השעה בה הוריד האוטובוס של הפועל תל אביב את השחקנים בכניסה ליד אליהו עד שהם עלו עליו בחזרה בדרך לחגיגה צנועה יחסית במסעדה ברמת החייל. לפני המשחק קיבלו את האדומים כמה אוהדי מכבי בודדים שכמעט ולא התייחסו אליהם. אחריו? 500 אדומים קופצים וצוהלים, קפטן שנישא על גלי האופוריה ושר עם הקהל, בדיוק כמו שעשה בניצחונות בדרבים הקודמים בשנתיים האחרונות, וכפי שעשה ב-2004 בניצחון המוחץ האחרון שהשיגה הפועל. 58:78.

"הקהל של הפועל תל אביב מגיע בכל משחק ותמיד משמיע את קולו, גם במינוס 20, חבל להתמקד רק בדברים השליליים כי יש גם חיוביים", כך חתם עודד קטש את מסיבת העיתונאים שסגרה את אחד הדרבים שיכנסו לספרי ההיסטוריה של הכדורסל הישראלי. וזה נראה כאילו זה לא מקרי, איך שבוע שבו האלימות השתלטה על הספורט הישראלי, הגיע רגע ספורטיבי טהור וחגיגה אמיתית של אוהדים. "מחזיר קצת על התבוסה ההיא בבלומפילד", אמרו חלק מהאוהדים על ההפסד הזכור 4:0 לפני שנתיים. מה שבטוח, שבהפועל תל אביב לא ישכחו את הערב של ה-10 בנובמבר 2014 לעוד שנים רבות.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
אופוריה. שחקני הפועל תל אביב בסיום/ברני ארדוב

2. השיחה שלפני. בשבוע האחרון ניסו להחדיר בשחקנים האדומים מסורת של מועדון. זה החל בביקור במפעל של הספונסר הראשי SP מצרפלס, בקיבוץ מצר, בו חוו קצת מהאווירה הקיבוצית ופגשו את ילדי מחלקת הנוער של הפועל תל אביב בכדורגל. על פי השיחות, הביקור השפיע על חלק מהשחקנים הזרים שמאוד התעניין בסיטואציה, ולדברים הללו נוספה שיחת המוטיבציה של היו"ר רמי כהן, פחות משעה לפני תחילת המשחק, שיחה שאחריה יצאו האדומים כמו מלוע של תותח.

"היו"ר הסביר לנו כמה הדרבי הזה חשוב לא רק לאוהדים המבוגרים אלא גם לילדים שאוהדים את הפועל ומעריצים את השחקנים, וכמה זה חשוב לארגון", גילה דוראנד סקוט, "הוא ביקש מאיתנו לשחק כמה שיותר חזק, ואני שמח שעשינו את זה".

כהן, שאחרי השיחה עלה למרומי יציע 4, שם ישבו 750 אוהדי הפועל תל אביב, כדי לפקח על העניינים ולעודד בעצמו, סיפר על השיחה: "סיפרתי להם איך זה להיות אוהד הפועל תל אביב בתל אביב של שנות ה-80, איך נראים הימים אחרי הדרבי. אמרתי להם שזה הרבה יותר ממשחק רגיל ושהם צריכים לתת את כל מה שיש להם, יהיה מה שיהיה שיתנו את כל מה שיש להם. במקרה זה עבד, אבל זה לא אני, זה עודד והצוות המקצועי שעשו עבודה איתם, זה השחקנים שהם גברים. הכל התחבר, יש משחקים כאלה".

סקוט, שרשם את משחקו הטוב בישראל עם 18 נקודות, הוסיף על המשחק האישי המצוין שלו והיכולת של הקבוצה לשמור על ההפרש: "באופן אישי ניסיתי להיות מרוכז ולעזור לקבוצה כמה שאני יכול, הדברים זרמו לי התקפית טוב מאוד למזלי אז ניסיתי להתמקד בהגנה כי ידעתי שאני יכול לקלוע את הזריקות הפנויות שיהיו לי. נשארנו דרוכים, ידענו שגם עם יתרון משכנע בפתיחה יש עוד הרבה זמן לשחק, ואנחנו צריכים לשחק ולהישאר דרוכים ובשליטה. רביב שלט במשחק, וכקבוצה ידענו למצוא שחקנים פנויים לזריקות פנויות, וקלענו את הזריקות האלה".

עוד באותו נושא

עודד קטש: "זה אחד הדרבים הגדולים, אני גאה בשחקנים"

לכתבה המלאה
דוראנד סקוט שחקן הפועל תל אביב (למטה) מול ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב, בריאן רנדל. ברני ארדוב
סיפ את הסחורה בעיתוי הכי נכון מבחינת האדומים. סקוט בין פארגו לרנדל/ברני ארדוב

3. דרבי הכדורגל – הקהל והמשטרה. החשש הגדול מהשבוע האחרון היה שמה שהתרחש בבלומפילד יחזור גם ביציעי יד אליהו. ואכן, לכמה דקות בסביבות השעה 19:30, היה אפשר לחשוב שהמשחק לא יעבור בשקט. במפתיע, וללא הודעה מוקדמת, צעדו ביחד 200 אוהדי הפועל תל אביב לכיוון יד אליהו תוך כדי שירי עידוד וקללות לעבר מכבי תל אביב ושמעון מזרחי. כשהגיעו לרחבת ההיכל ניגש אליהם אחד ממפקדי הכוח והחל להתעמת מילולית עם אחד האוהדים שהתווכח איתו. זה נגמר בעיכובו בשל חשש להפרת סדר. האוהדים האחרים הסתכלו מהצד, והכל לעיני השופטת עדנה בקנשטיין, יו"ר המועצה הלאומית למניעת אלימות בספורט, שבאה לצפות במשחק ולחוות את דעתה. בתוך האולם עצמו מלבד התפרעות קלה, לא נרשמה כל בעיה. במשטרה, בהפועל תל אביב ובמנהלת הליגה נשמו לרווחה.

"הראינו שכשמתרכזים בספורט, אז יש ספורט בתל אביב", אמר בגאווה רמי כהן בסיום, "אפילו יש ספורט טוב. גם הכדורגל התחיל יפה, גם בכדורסל הייתה עונה יפה בעונה שעברה, צריך לדעת להתמקד בספורט, כי יש סיבה". אגב קולו של כהן לא נשמע במהלך השבוע שעבר, גם במסיבת העיתונאים שיזמנה מנהלת הליגה, בה לא נכחו ראשי שתי הקבוצות.

עודד קטש אמר באותה מסיבת עיתונאים שנערכה שלשום כי לא הרגיש שהאירועים האחרונים השפיעו על השחקנים שלו והשפיעו על ההכנה למשחק מעבר לעובדה שמדובר בדרבי. אז הוא טעה. "נכחתי בדרבי של הכדורגל בשבוע שעבר, וזה לימד אותי מה זה הדרבי", אמר סקוט הנרגש בסיום, " כל המעמד הזה ריגש אותי, כמה זה חשוב לשחקנים ולאוהדים, ידעתי ששתי הקבוצות יבואו וישחקו היום חזק, ואני שמח שבסופו של דבר היינו אלה שניצחנו".

אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

4. לא מסתנוורים. בדיוק כמו הפועל ירושלים בשבוע שעבר, גם בהפועל תל אביב משתדלים להישאר צנועים אחרי הניצחון הגדול על מכבי תל אביב. בקבוצה יודעים שעליהם להוריד את השחקנים לקרקע כי גם אחרי הניצחון הזה המאזן של הקבוצה עומד על שלושה ניצחונות מול שלושה הפסדים, והפועל ממוקמת רק במרכז הטבלה. אחרי היכולת הפנטסטית בשני צדי המגרש, בהפועל ניסו להסביר מה לא עבד עד עכשיו, ומה ישתנה מאמש.

"הגענו לכל משחק העונה בצורה טובה ובאנו נורא חיוביים, מה שהיה חסר לנו זה הניסיון לרוב", אמר דוראנד סקוט, "אנחנו צריכים להכיר אחד את השני יותר טוב, גם את המאמן. אנחנו מתחברים בכל יום שעובר, ואני מאמין שזאת נקודה שאנחנו מתחברים טוב יותר. אני לא אומר שאנחנו שייכים לחלק העליון של הטבלה, זה לא משחק אליפות, יש לנו עוד הרבה עבודה, יש עוד הרבה אימונים קשים וצריכים להתחיל להתכונן לשבוע הבא".

יו"ר הפועל, שהאמין בקבוצתו מתחילת העונה, הרשה לעצמו להיות קצת יותר אופטימי: "מתחילת העונה אני אומר שיש לנו קבוצה טובה, יותר טובה מאיך שזה נראה, והיום ראו את זה. יש לנו מאמן וצוות מקצועי מצוינים ואני שמח שזה יצא ככה. מפה צריכים למנף את זה קדימה. אנחנו רוצים לעשות דברים יפים השנה, אבל ניצחון אחד לא אומר כלום. המטרה שלנו הייתה ונשארה להחזיק את הפועל לצמרת הכדורסל ואמרנו מראש שאנחנו רוצים 1-4 ואנחנו לא מתביישים בזה, נקווה לעשות את זה".

רמי כהן יושב ראש הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
תמיד האמין בחומר הקיים. רמי כהן/יוסי ציפקיס

5. חודש וחצי לדרייב אין. בזמן שאלפי האוהדים עשו את דרכם אל תוך יד אליהו נערכה שיחה משמעותית מאוד ברחבת הכניסה בין מנכ"ל חברת היכלי הספורט נדב גרינשפן למנכ"ל הפועל תל אביב אריה מנדל וחבר ההנהלה של הקבוצה ידידיה רפפורט. גרינשפן, שהחברה אותה מנהל אחראית גם על אולם הדרייב אין החדש של הפועל תל אביב, שוחח עם השניים על סידורי האבטחה באולם החדש אליו אמורה הפועל להיכנס כבר בעוד חודש וחצי, כשאת הדרבי הבא היא בוודאות תארח שם.

התוכנית המקורית מדברת על כך שהפועל תל אביב תערוך את הופעת הבכורה שלה בהיכל הדרייב אין ב-4 לינואר 2015 במשחק ביתי נגד הפועל ירושלים, אלא שבקבוצה הפתיעו שכבר עשרה ימים לפני כן צפויה הקבוצה לארח באולם את עירוני נס ציונה במסגרת שמינית גמר גביע המדינה. רק עניינים בירוקרטיים מונעים בשלב זה את איוש האולם, שמבחינה לוגיסטית מוכן למשחק, כשאפילו הסלים הגיעו בשבועות האחרונים לישראל ויוצבו בקרוב באולם. בהפועל עסוקים בימים אלה מאוד בתהליך הכניסה לאולם, כשהם מאמינים שייתן להם את הדחיפה הראויה בעונה הזאת כדי להגיע להישגים משמעותיים.

עודד קטש מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
את הדרבי הבא הוא יארח בדרייב אין. קטש/ברני ארדוב
  • עוד באותו נושא:
  • רמי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully