וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני מכבי תל אביב דמעו, וויצ'יץ': "לא נרשה כדור שלג ש'יהרוג' אותנו"

11.11.2014 / 8:27

קרעים חבריים, ביקורת על פארגו והגבוהים בישיבת הנהלה לילית, טענות מצד הבוסים על תפקוד המאמן, הלם, דמעות ופנייה נוספת לבלו. גודס אחרי הפגישה הלילה: "אם רוט פנוי, זה שם". וויציץ', האיש בכותרת: "אין יותר שוק מזה". פניני עלול להיעדר שנה

one

1. אם מחברים את שלוש התבוסות שספגה מכבי תל אביב השבוע, מקבלים משבר עמוק. בניגוד למשחק הכדורגל בשבוע שעבר, הדרבי לא פו?צ?ץ, אבל התפוצץ בפרצופה של מכבי: הפועל תל אביב הביסה אמש בדרבי את מכבי תל אביב 58:78, כשצהובים ממשיכים להציג תצוגות נפל.

הרבע הראשון סימן את העומד להתחולל. בדקה ה-16 נשבר לפיני גרשון – והוא החל לתת עצות למאמן גיא גודס, ואף הטיח את ראשו לאחר עוד פספוס בהתקפה. בדקה ה- 36 בעט גודס בכיסא לאחר שהורחק והוחלף על ידי פיני גרשון על הקווים. אבל לא כל אוהדי מכבי כבר היו שם לחזות בכך, משום שחלקם נטש את האולם הרבה לפני.

הצהובים הציגו משחק מביך, כשבמהלכו שחקני מכבי נראו כבויים ולחוצים, וסיפקו משחק התקפה והגנה מזעזע. בעוד הקהל האדום קפץ ועודד במהלך המשחק, הנהלת מכבי נראתה כעוסה מאוד מהתצוגה הנרפית על הפרקט. "אנחנו עמוק בבור", הודה בסיום המאמן גיא גודס.

פיני גרשון עוזר מאמן מכבי תל אביב (שני משמאל) עם ניקולה וויצ'יץ' מנהל הקבוצה, דייויד פדרמן, אלון שטיין, עו"ד שמעון מזרחי. ברני ארדוב
בדקה ה-16 הוא החל לחלק עצות. גרשון/ברני ארדוב

2. בעיות מקצועיות לא חסרות לקבוצה, אולם במקביל ישנה בעיה מהותית לא פחות אשר ממשיכה להשפיע על הקבוצה: הבעיות החברתיות והקרע בין השחקנים. לא מעט שחקנים מתוסכלים ולא מעריכים את היכולת וההתנהלות של חבריהם לקבוצה, כשלא מעט שיחות התקיימו בין השחקנים בינם לבין עצמם. מה שמשפיע על התלכיד הקבוצתי וניכר גם על משחקה של מכבי.

בסיום המשחק הסתגרו השחקנים בחדר ההלבשה, חלקם אף הזילו דמעה, שם נאמר להם בין השאר כי "זה הזמן להציג אופי, להישאר ביחד. האופי שלכם יעמוד למבחן".
אחרי כשעה יצאו השחקנים אל האוטובוס, כשרובם מסרבים להתראיין.

בריאן רנדל היה בין הבודדים שהסכים להתראיין: "הפועל הייתה טובה יותר מאיתנו במשחק ושיחקה טוב יותר. אין הרבה מה להגיד. אני לא יודע מה הבעיות ומה אנחנו צריכים לעשות. עכשיו יש את המשחק מול מלאגה. זה הפסד לא קל ועצוב לנו, אנחנו לא רוצים להפסיד משחקים. אבל חייבים להמשיך הלאה".

אם לא מספיק ההפסד המשפיל - אנשי מכבי שוחחו בדאגה בסיום על מצבו של גיא פניני. האבחון לגביו הוא קרע מלא באכילס, והוא צפוי להיעדר בין שמונה חודשים ל-12 חודשים. פניני נותח הבוקר בבית החולים איכילוב על ידי ד"ר אלחנן לוגר, מנהל יחידת כף הרגל והקרסול, וד"ר גיא מורג, רופא הקבוצה. פניני עצמו עזב את ההיכל אחרי חצות, כשהוא נעזר בקביים ומלווה על ידי רופא הקבוצה ובני משפחתו הדואגים. מסתמן שיוגב אוחיון ימונה לקפטן החדש.

עוד באותו נושא

ליגת העל: הפועל תל אביב השפילה את מכבי תל אביב בדרבי

לכתבה המלאה
אלכס מאריץ' מרקיז היינס שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
היו גם דמעות/ברני ארדוב

3. למרות התצוגה המחפירה, המאמן גיא גודס זוכה בינתיים לגיבוי מההנהלה. הזעזוע, אומרים בקבוצה, ייעשה על ידי שינוי בסגל השחקנים. הצוות המקצועי סבור כי מרקיז היינס לא מציג תפוקה ואף התבטא כך במהלך אותה ישיבת החירום ולא בטוח כי היינס ימשיך.

בהנהלה מתרכזים כבר בעריכת השינויים: למרות שהצוות המקצועי היה צריך להתייצב כבר בארבע בבוקר בשדה התעופה לקראת הטיסה למשחק היורוליג בספרד, התכנסו אנשי במכבי לדיון חירום שנמשך עד אחרי אחת בלילה. בפגישה, שנערכה בחדר המאמנים, נכחו דני פדרמן, גיא גודס, פיני גרשון, ניקולה וויציץ', אבי קובלסקי ואלון שטיין.
הנוכחים הביעו את דעתם, כשלא מעט שחקנים ספגו שם ביקורת: הגבוהים, הבעייתיות בעמדת הגארד וג'רמי פארגו. הצוות המקצועי סבור כי מרקיז היינס לא מציג תפוקה ואף התבטא כך במהלך אותה ישיבת החירום. אלכס מאריץ', אשר חוזהו מסתיים ישוחרר, כשהצוות המקצועי סבור כי יש לשחרר את נייט לינהארט. אגב, בגזרתו ישנם חילוקי דעות כשישנם גורמים בהנהלה הסבורים כי השחקן לא קיבל מספיק קרדיט.
תמימות דעים קיימת לעומת זאת כי עתה, עם פציעתו הקשה של גיא פניני, חסר שחקן ישראלי.

בפגישה עלה שמו של גל מקל ומכבי כבר ערכה בדיקות לגבי מעמדו של גל מקל וינסו לשכנעו לחתום. עם זאת, וגם במכבי מודעים לכך, יש להדגיש כי מקל עצמו מעוניין להמשיך ב-NBA ולא ממהר לשוב לאירופה. גיא גודס אף התייחס לסוגיית מקל בסיום הישיבה הלילית אמש, ואף הסגיר על ידי תשובתו כי הבדיקות לגביו נעשות: "כרגע ממה שאני יודע מגל מקל זה שהוא הולך לחתום לעשרה ימים באיזה מקום מסוים ב-NBA. אמרתי לך, הכול יכול להיות ונעשה מאמצים מכל מיני כוונים ולמצוא פתרונות".

עוד נודע כי מכבי תל אביב לא מצליחה להיגמל מדייויד בלו. בקבוצה הולכים לפנות אל בלו, שוב, למרות שהשחקן הודיע על פרישה רשמית, וסירב להגיע כשניסו להביאו לפני כחודש. המועדון יפנה אליו פנייה נוספת למרות שהסיכוי שיסכים קלושיים, אומרים בקבוצה. במכבי סבורים כי בלו יכול לעזור משמעותית לבעיות הקשות בקבוצה.

בנוסף, כפי שפורסם כאן כבר אמש, נשקלת ברצינות פנייה למורן רוט, החתום לחודשיים בנס ציונה, רוט זוכה להערכה רבה מגיא גודס. לשאלת וואלה! ספורט על מועמדתו של רוט השיב אמש גודס: "אנחנו נבדוק את כל מי שישראלי והוא פנוי בשוק. אם מורן רוט פנוי אז כמובן שזה שם שעולה".

גל מקל שחקן דאלאס מאבריקס. AP
"הכול יכול להיות ונעשה מאמצים מכל מיני כוונים ולמצוא פתרונות". מקל/AP

4. גודס ממשיך, אבל זה לא אומר שהוא חף מביקורת פנימית: הנהלת הקבוצה נמנעה אמנם עד עתה ממתיחת ביקורת על המאמן גודס, אולם בשיחות פנימיות, בחדרי חדרים, מתפוררת כבר תקופת החסד שלו – ונשמעים פקפוקים בכושרו להוביל את הקבוצה וביקורת לגבי התנהלותו והחלטותיו לגבי מספר שחקנים. הדרבי אמש עשה חישוף למה שנלחש לאחרונה במועדון מאחורי הקלעים: המבטים ששיגרה ההנהלה לעבר הספסל במהלך המפלה היו רחוקים מלהיות דיסקרטיים. מבטים חמורי סבר אלה זכורים מהתקופה שעודד קטש היה מאמן מכבי ונכנס לסחרור של הפסדים. כאמור הזעזוע יהיה במצבת השחקנים כשגודס יצטרך להוציא את הקבוצה ממשבר לא קל. כשעוד לא ברור אם גודס יזכה לתפנית שתציל אותו מהטעם המר שאיתו יצא קטש מהחוויה הצהובה.

חברי הנהלת מכבי תל אביב שמעון מזרחי, דייויד פדרמן. ברני ארדוב
תקופת החסד של גודס מתפוררת/ברני ארדוב

5. ומה גיא גודס אמר בתום הישיבה? "מה היה בישיבה? אנחנו מנסים למצוא פתרונות. יש בעיה עם הפציעה של גיא פניני ובעמדה של הישראלים. האם יש ישראלים? נחפש ישראלים. כמובן שהמצב לא אידיאלי, יש ארבעה ישראלים במכבי, ובגלל האילוצים של החוק הרוסי זה מאלץ את יוגב, סילבן ואת טיוס לשחק הרבה יותר דקות ממה שהם צריכים ואז זה גם פוגע בזרים בעמדות מסוימות, שכתוצאה מהמצב לא יכולים לשחק. צריך למצוא עוד ישראלי. ישבנו וחשבנו ונראה מה נעשה. יש כמה כיוונים. קשה לי להאמין שקבוצות ישחררו ישראלים, החוק רוסי שהפך אותם למצרך מאוד מבוקש. מי שצריך ישראלי בקבוצה מסוימת לא יבוא וישחרר את השחקן שלו, אבל נבדוק לעומק. זו הסיבה שישבנו גם עם מחלקת הסקואטינג שלנו הלילה. יש נסיעה ארוכה למלאגה וגם שם נצרך לחשוב על פתרונות".

על הטיסה והמשחק מול מאלגה אמר גודס: "השחקנים יצטרכו להתאושש. אין פה הרבה מה לעשות. אנחנו נמצאים במצב מנטלי לא פשוט, אנחנו אחרי שלושה הפסדים קשים. אבל זה יהיה המבחן של הרבה מהחבר'ה מבחינה אישית, מבחינת האופי, לדעת להתמודד במצבים כאלו וגם לעזור אחד לשני להרים את עצמם כקבוצה, ולבוא נחושים למשחק הבא".

על המשחק הקרוב מול מלאגה הוסיף גודס: "כולם יצטרכו לתת אקסטרה במשחק הזה. אנחנו מודעים לכך שגיא פניני גמר את העונה, זה אילץ אותנו במשחק מול הפועל לשחק בהרכבים בעיתיים. אבל השחקנים יתמודדו, נפל חייל אחד וצריך להמשיך".

גם ניקולה וויציץ' נשאל על המצב של הקבוצה: "מה יכול להיות יותר שוק ממה שקרה בדרבי? מכבי מעולם לא היינו במצב כזה. אנחנו חייבים לחזור לעצמנו כמה שיותר מהם. זה לא ייתכן להפסיד ככה להפועל תל אביב ולהפועל ירושלים. השחקנים צריכים להראות אופי. בדרבי בעונה שעברה שחקנים נלחמו וגם ספגו קללות לכן הדרבי הזה שונה. לא נרשה שיהיה כאן כדור שלג ש'יהרוג' את כולנו. אנחנו צריכים ישראלי ונבדוק לגבי זה. אמרתי לשחקנים בפנים שזה תלוי בהם והם צריכים להוכיח לכולם שכולם טועים. זו אשמת כולם. המאמנים כמובילם את הקבוצה, השחקנים. כולם אשמים".

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"קשה לי להאמין שקבוצות ישחררו ישראלים, החוק רוסי שהפך אותם למצרך מאוד מבוקש". גודס/קובי אליהו

6. לא מעט אבטחה אורגנה לקראת הדרבי. ההיערכות לקראת העימות הסוער לא פסחה על דבר: מניסיון חינוך זריז של הקהל בדמות מסיבת עיתונאים מיוחדת לפני האירוע, שמטרתה הייתה להוריד להבות, ועד 210 מאבטחים ו-130 שוטרים שפטרלו באולם וסביבו. במשחק אמנם אוהדי הפועל זרקו משקאות על היושבים ביציע מתחתם אבל מעבר לכך לא קראו תקריות במשחק.

אולם האבטחה הכבדה לא הצילה את מכבי מה'אלימו?ת' המקצועית המתוזמרת היטב שהפעילה נגדה הפועל. מכבי הייתה למעשה היחידה בדרבי שספגה מכה קשה. לאגו. לצערה של הקבוצה, זאת לא הייתה עילה לפסילתו.


לפניות לכתב:

vered007007@yahoo.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully