וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי הגיב בזעם: "האדום שערורייה, השופט נתן להם פרס"

4.11.2014 / 7:08

ערן זהבי היה נסער אחרי ההרחקה בדרבי: "אני מותקף, מגן על עצמי ומקבל אדום?". במכבי תל אביב לא מוכנים שהעונש שלהם ושל הפועל יהיה אחיד: "איך אפשר להשוות? אולי ערן היה צריך לשכב ולחטוף מכות?". שחקן במכבי: "ככה בחיים לא יהיה להם רוכש"

one

במכבי תל אביב קיימו אמש אחר חצות התייעצות רבת משתתפים בכדי לדון בכל אירועי הדרבי שפוצץ בעקבות שורת התקריות החמורות על הדשא. כזכור, אוהד הפועל תל אביב ירד לכר הדשא ותקף אתת ערן זהבי, לאחר מכן אוהדים של מכבי תל אביב פרצו לדשא, והמשחק הופסק על ידי השופט רועי ריינשרייבר. עוד בחדר ההלבשה בבלומפילד החליטו בקבוצה לפנות את הבמה רק למנכ"ל מרטין ביין שהיה היחיד בקבוצה שדיבר עם כלי התקשורת בסיום המשחק. אלא שאחרי צפייה משותפת אמש בכל האירועים שצולמו על ידי מצלמות הטלוויזיה, מרגישים במועדון שהם קופחו בצורה משוועת על ידי השופט רועי ריינשרייבר והם בטוחים עכשיו יותר בהתבטאויות שלהם.

הבוקר כבר אמור המנהל המקצועי ג'ורדי קרויף להצטרף אל ביין במתן התייחסות לכל מה שהיה אמש והגישה צפויה להתבסס על מספר אלמנטים. הראשון, שמכבי תל אביב היתה אורחת במשחק ולא היתה אמונה על הסדרי השיטור והאבטחה. השני, שאוהד הפועל תל אביב היה הראשון שפרץ לדשא במטרה לתקוף את ערן זהבי. השלישי, שאוהדי הפועל תל אביב זרקו עשרות חפצים על אנשי הקבוצה ובראשם על זהבי וקרויף שירדו יחד מכר הדשא אחרי ההרחקה.

ג'ורדי קרויף, עלה לשידור בוואלה! ספורט ואמר: "זה יום עצוב מאוד לשתי הקבוצות, לכל הכדורגל הישראלי. זה לא יאמן, לא ריאלי. אנחנו מגנים כל אלימות ולא משנה מה הוא צבע החולצה של השחקנים או האוהדים".

קרויף הוסיף: "כולם ראו שאוהד קפץ למגרש, יכול היה לו להיות סכין ביד, הוא יכול היה להרוג מישהו. הכרטיס האדום שנשלף לזהבי הביא את הכול לרמה חדשה של אלימות, הוא רק הצית את ההתרחשויות. לא ייתכן שערן ייענש. אם הוא ייענש, כל אוהד יבין מכך שהוא יכול לתקוף שחקן יריב על המגרש, שהשחקן ידחוף אותו ושאז הקבוצה שלו תשחק נגד 10 שחקנים". עוד במשדר - דובר הפועל תל אביב איים שהקבוצה תתבע את חברת האבטחה ואת המשטרה.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (אמצע) עם ג'ורדי קרויף מנהל ספורטיבי של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מבין שלא יוכל לחמוק מעונש. ג'ורדי קרויף עם זהבי/ברני ארדוב

במכבי מבינים כי לא יוכלו להימנע מעונש, אבל לא מוכנים לאפשרות שהעונש שלהם ושל הפועל תל אביב יהיה אחיד. "איך אפשר להשוות?", אמרו אמש בקבוצה. "ערן היה זה שהותקף על ידי האוהד שפרץ לדשא והשחקנים שלנו הותקפו על ידי האוהדים שזרקו מכל הבא ליד. נכון שגם הקהל שלנו פרץ לדשא, אבל זה היה רק בתגובה להתנהגות של אוהדי הפועל תל אביב". במכבי גם רותחים על המהירות בה הוצא לתקשורת המכתב ששלח בשנה שעברה תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף בעניינו של זהבי. "נראה שבכל מה שקשור להפועל הכל מתוזמן ומתוכנן", עקצו במכבי.

אמש גם נערכה התייעצות עם היועץ המשפטי של המועדון עו"ד מורן מאירי ונראה כי במקביל להגנה שתסופק לקבוצה, תהיה גם הגנה משפטית על זהבי. "לא יתכן שערן יורחק וייענש על התקיפה של האוהד", אמרו בקבוצה. "זה יהיה פרס לכל החוליגנים וזה יהיה תקדים מאוד מסוכן".

במכבי סירבו אמש לעסוק בספקולציות העונשים שעשויים להיות מושתים על המועדון. תובע ההתאחדות ניר רשף ימתין היום לדו"ח השיפוט של ריינשרייבר וגם לדו"ח המשקיף וקרוב לוודאי שעם הגשת כתב האישום תהיה גם המלצה לעונש. מגוון האפשרויות רחב מאוד. קיימת האפשרות שהמשחק יסתיים בתיקו מאופס ללא נקודות ובנוסף יופחתו נקודות ליגה. במחלקה המשפטית של ההתאחדות היה גם מי שדיבר אמש על משחקי רדיוס או לכל הפחות סגירת היציעים הבעייתיים. בהתאחדות ובמינהלת רוצים עונש שווה לשני המועדונים.

עוד באותו נושא

הפועל תל אביב: "זהבי התנהג כמו ילד טיפש. לא ברור מה עבר לו בראש"

לכתבה המלאה
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
האבטחה סביב ביתו תימשך. זהבי/ברני ארדוב

באיחור, הבינו במשטרה את גודל האסון שיכול היה להיות במקרה של זהבי ואמש פיטרלו כל הלילה ניידות סביב ביתו בראשון לציון. האבטחה סביבו תימשך גם היום ובימים הקרובים ויתכן שגם רעייתו תזכה לשמירה בתקופה הקרובה. זהבי היה נסער מאוד על כר הדשא ומיאן להירגע גם בחדר ההלבשה. כל השחקנים חיבקו אותו והסכימו עם כל מילה שיצאה מפיו. "זו פשוט שערורייה", הוא אמר לשחקנים. "אני מותקף, מגן על עצמי ובסוף מקבל כרטיס אדום. אין יותר חוסר צדק מזה. מה היה קורה, אם הוא היה בא עם חפץ חד? מה היה קורה אם היו באים שניים או יותר? גם אז היו מרחיקים אותי? השופט פשוט נתן לו פרס".

במכבי גם לא הצליחו אמש להירגע מהעניין. "אולי ערן היה צריך לחטוף מכות ולשכב כדי שלא יוציאו לו אדום? זה פשוט לא יאומן", אמרו בקבוצה.

שני אנשים בקבוצה נתפסו על ידי מרבית הצופים כשהם מסמנים לקהל בתנועות ידיים כמה שנראה כמו קריאה לרדת לכר הדשא ולפוצץ את המשחק. קרלוס גרסיה היה הראשון וגם שורה אובארוב הצטרף אליו. גרסיה הסביר אמש כי הוא סימן בידיו לאוהדים שהקבוצה תיכף עומדת לרדת מכר הדשא וכי לא ניסה לשכנע אותם לרדת בעצמם. אובארוב, לעומת זאת, הודה כי היה כל כך עצבני וכעוס עד שסימן בידיו לכיוון שער 11 לרדת לכר הדשא כפי שעשה אוהד הפועל תל אביב.

לשחקני הקבוצה נאמר אמש לא להתראיין בנושא וכל מי שקיבל פנייה, ביקש לכבד אותו ולא לדבר. "תאמינו לי שיש לי הרבה מה לומר, אבל אני נמנע מכך בשלב הזה", אמר הקפטן שרן ייני ביציאה מבלומפילד. מאוחר יותר אמר אחד משחקני מכבי תל אביב: "אנשים לא מבינים את הנקודה הכי גדולה. אחרי מה שאוהדי הפועל תל אביב עשו הערב, גם בעוד עשר שנים לא יהיה להם קונה וזה העונש הכי גדול שיהיה להם. לנו יהיה את מיטש גולדהאר עוד הרבה שנים והם יאכלו את הלב שנה אחרי שנה כשאנחנו נזכה בתארים. ההתנהגות שלהם תבריח כל רוכש פוטנציאלי וזו המכה האמיתית שתנחת עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully