וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: "זהבי התנהג כמו ילד טיפש. לא ברור מה עבר לו בראש"

בשורות האדומים זעמו על השחקן וגם על איל ברקוביץ' שקרא להעניש את שני המועדונים: "עשה נזק קשה למועדון". על ריינשרייבר: "הבלגן היה נמנע אם היה מרחיק את זהבי אחרי החגיגות". חשש מקנסות כספיים

one

ימים ארוכים יעברו על הפועל תל אביב עד אשר תוכל לשים מאחור את אירועי הדרבי שפוצץ אמש (שני). כמתבקש, הרוחות אתמול סערו במועדון האדום ולמרות האיסור הגורף על כמעט כל הגורמים והשחקנים במועדון להתראיין, נראה כי אף אחד באדום לא יכל אתמול בלילה להחזיק את הדברים בבטן.

הכעס בהפועל מתנקז לארבעה גורמים עיקריים: הראשון בהם והעיקרי אולי מבחינת האדומים הוא ערן זהבי. לידו, ולא ברור לפי איזה סדר, בהפועל רותחים על השופט ריינשרייבר, על המילים הקשות של המנהל המקצועי איל ברקוביץ לאחר שפוצץ המשחק, ועל סידורי האבטחה אמש בבלומפילד.

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי. ברני ארדוב
היה צריך לקבל אדום על הפיו פיו לעבר שער 5? ערן זהבי/ברני ארדוב

את המחזה בבלומפילד אמש, כשזהבי הותקף על ידי אחד מאוהדי הפועל תל אביב, אף אחד ובטח בקרוב לא יצליח לשכוח. עם זאת, בהפועל אתמול הזכירו את מקרה טוטו תמוז מול בית"ר ירושלים לפני כשנתיים בטדי. אחרי כיבוש השער של תמוז, החלוץ עשה תנועת השתקה לקהל בית"ר והורחק על ידי השופט. נחזור לאתמול בערב. בהפועל זעמו אתמול על ריינשרייבר שלא הרחיק מיד בכרטיס אדום את ערן זהבי לאחר שהתגרה באוהדי הקבוצה: "כל הבלאגן הזה היה נמנע אם לשופט היה ביצים להרחיק את זהבי", תקף אחד השחקנים. עם זאת, אז תמוז קיבל צהוב, ואתמול זהבי קיבל צהוב.

"ככה זה שלמכבי מותר הכל אצל השופטים", המשיך השחקן, "אסור ששחקן, בטח אחד כמו זהבי שהעבר שלו עם אוהדי הפועל ידוע, יתגרה והשופט לא ירחיק אותו. אם זה היה ההיפך כבר שחקן שלנו היה רואה את הכרטיס האדום מזמן".

דווקא את ההחלטה של השופט לסיים את המשחק גיבו בהפועל. "היה מפחיד על המגרש", העיד אחד השחקנים. "המשחק איבד לגמרי מהערך שלו ולכולם עבר בראש שאם הוא ממשיך זה יכול להיגמר באסון".

שחקן מכבי תל אביב גל אלברמן מול שחקן הפועל תל אביב שי אבוטבול. ברני ארדוב
בא בטענות קשות לזהבי. שי אבוטבול מול גל אלברמן/ברני ארדוב

אחרי הבלגן על המגרש, השחקנים ירדו לחדר ההלבשה, שם המתינו דקות ארוכות להחלטת השופט אם לחדש את המשחק. הקפטן שי אבוטבול נראה מאוד עצבני בחדר ההלבשה ואמר לחבריו שם: "ידעתי שזה יקרה. הוא לא לומד", כשהכוונה היא לזהבי. אחרי המשחק העצבים עלו מדרגה: "זהבי התנהג כמו ילד מפונק וטיפש", אמר אחד משחקני הפועל. "אף אחד לא מצדיק את התנהגות של האוהד. זה יכול היה להיגמר הרבה יותר גרוע, אבל בשביל מה אחד שיש לו הכל בחיים צריך ללכת ולהתגרות באוהדים שלנו. לא ברור מה עבר לו בראש".

"עד שנרגעו הרוחות בינו לבין האוהדים שלנו ואף אחד לא דיבר עליו לפני המשחק, הוא היה חייב לעשות את השטות הזאת" הוסיף שחקן אחר. "זה היה ברור שאם כזה דבר יקרה זה רק עניין של זמן עד שמישהו יעשה לו משהו. ששי אז אמר את זה רצו לשחוט אותו, אבל כולם ידעו שהוא צודק וראינו אתמול עד כמה".

יתרה מכך, שחקנים אתמול העידו כי קיבלו מסרים מאוהדים שיש להם כוונה לפגוע בזהבי. אותם מסרים גם עברו למשטרה שהחליטה מיד להצמיד מאבטחים לשחקן. "ככה זה שבנאדם לא חושב על ההשלכות של המעשים שלו". גם בהנהלת הקבוצה תקפו את זהבי והאשימו אותו בהתגרות מכוונת באוהדי הקבוצה. שם טענו אמש כי התריעו בפני גורמים בהתאחדות כי דבר כזה עשוי להתרחש היה ושוב זהבי יתגרה בקהל. "זה לא עוד סתם שחקן", אמרו במועדון. "כולם מכירים את היסטוריה של זהבי עם הפועל והכתובת הייתה על הקיר".

אייל ברקוביץ' מנהל מקצועי של הפועל תל אביב (אמצע). ברני ארדוב
"הוא חייב להבין שהוא לא על תקן פרשן יותר. הוא עשה נזק קשה למועדון". ביקורת בהפועל על ברקוביץ'/ברני ארדוב

מלבד הכעס על זהבי, במועדון גם נדהמו לשמוע את התבטאויותיו של המנהל המקצועי איל ברקוביץ'. האחרון קרא לאחר המשחק להעניש את את שני המועדונים, תקף את אוהדי הפועל, אמר כי הוא במצב הזה לא היה קונה אף קבוצת כדורגל ואף חתם בזה שהוא שוקל את עתידו בקבוצה.

הדברים הללו לא עברו מתחת לרדאר וגורמים בהפועל אמרו אמש: "הוא חייב להבין שהוא לא על תקן פרשן יותר. הוא עשה נזק קשה למועדון. עכשיו מה יגידו בבית הדין אם המנהל המקצועי קורה להעניש בחומרה את המועדון? איך בדיוק יגנו את הצד של הפועל אם דמות כל כך בכירה במועדון מתבטאת בצורה כזו?".

גורם בכיר הוסיף: "הוא לא מבין כמה נזק הוא עשה. אנחנו מקווים שזה לא פגע בסיכויים למכור את המועדון". גם השחקנים הביעו פליאה על דבריו: "הבנאדם פשוט הזוי", אמר אחד מהם. "מי הולך ואומר דברים כאלה ועוד שאתה הדמות המקצועית הבכירה במועדון". בהפועל בכלל יש חשש כי האוהדים לא יוכלו לסלוח למנהל המקצועי על דבריו ומקווים כי לא יפתחו במחאה נגדו. בכל מקרה, כרגע לא מעריכים במועדון כי ברקוביץ' אכן מתכוון להתפטר בעקבות האירועים אמש, אך קיימת דריכות בהפועל בנושא זה.

עוד באותו נושא

ברקוביץ': "זהבי יכול היה להירצח. אעשה חושבים על המשך הדרך"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מתעמת עם אוהד הפועל תל אביב. קובי אליהו
יעלה להם בעונש כספי כבד? האוהד מתעמת עם זהבי/קובי אליהו

אבל פה לא נגמרות הדאגות של הפועל. במועדון חוששים בעיקר מהעונשים הכספיים שהקבוצה עשויה לקבל ופחות מעונשים כמו הורדת נקודת, שכן הפועל גם ככה נמצאת בבעיות כלכליות. אחרי המשחק הסבירו גורמים בקבוצה כי חיים רמון הוא הראשון שהסב את תשומת הלב על האחריות של המועדונים על אוהדים בודדים. "לא הגיוני שנישמע להוראות המשטרה, נשלם על סידורי אבטחה מאות אלפי שקלים, ובסוף בגלל טיפשות של אוהד אחד כל המועדון יישא בתוצאות", טענו בקבוצה. "זה מנוגד לכל היגיון בריא. עשינו את המקסימום וחברת האבטחה והמשטרה נכשלו בתפקידם ועכשיו אנחנו נצטרך לשלם את המחיר. עונש כספי כבד מדי יכול להיות מעמסה כלכלית שהמועדון לא יוכל לעמוד בה".

היה ואכן הפועל תספוג קנסות כבדים על השלכת חפצים ועל התפרצות האוהד לכר הדשא, היא תשקול לתבוע את הכסף מחברת האבטחה על כשל בביצוע משימתה. בכל מקרה, הנהלת הקבוצה תופיע מחר בכנסת בדיון על אלימות בספורט, שם היא תדרוש לשנות את הענישה לקבוצות כל עוד הן הוכיחו כי ביצעו את המקסימום שניתן כדי לאבטח את משחקי הבית שלה. בנוסף, יבקשו בהפועל כי המדינה היא זו שתממן את העלויות היקרות של האבטחה שהמשטרה דורשת במשחקי הקבוצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully