וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקוביץ': "זהבי יכול היה להירצח. אעשה חושבים על המשך הדרך"

תגובות נסערות לפיצוץ הדרבי. הפועל תל אביב מסרה: "נעשה הכול כדי שהמועדון לא ייענש. התוקף לא ראוי להיקרא אוהד". פאקו: "האווירה הפכה מסוכנת". שופט בכיר: "האדום לזהבי מוצדק"

צילום ועריכה: קובי אליהו

בלגן ענק בדרבי התל אביבי הערב (שני). בדקה ה-34, במצב של שוויון 1:1 ורגע לפני שמכבי תל אביב הוציאה כדור קרן, אחד האוהדים קפץ לפתע משער חמש וחדר אל כר הדשא. הוא התייצב מול ערן זהבי, שכבש כמה דקות קודם לכן את השער של הצהובים מול קבוצתו לשעבר. האוהד בעט תחילה בכדור ומשם המשיך בתנועה מאיימת לכיוונו של זהבי. הקשר של האלופה הגיב ובניסיון להתגונן מפני האוהד, בעוד כוחות האבטחה מתעכבים מלהגיע למקום, בעט בו בחזרה.

הדבר הוביל למהומה גדולה על כר הדשא בין שחקני שתי הקבוצות, בעוד האוהד האלים, שלאחר מכן שמו התברר כאלרואי ידעי, נעצר. לאחר שהבלגן נרגע מעט, השופט רועי ריינשרייבר שלף אדום ישיר לערן זהבי, מה שגרם למהומה להתעורר מחדש. הקשר ההמום דהר לכיוונו של מאמנו פאקו אייסטרן ודרש ממנו להוריד את הקבוצה מכר הדשא.

מאותו רגע, התפתחה שיחה סוערת בין ג'ורדי קרויף לאיל ברקוביץ', שירדו לכר הדשא. קרויף הודיע שהקבוצה שלו יורדת מהמגרש ולא מוכנה להמשיך לשחק, בעוד ברקוביץ' הזועם ניסה לשכנע אותו להמשיך במשחק. לאחר כעשר דקות של הפסקה ולאחר שזהבי עזב את המגרש בעוד האוהדים משער חמש משליכים עליו מכל הבא ליד, הצהובים הסכימו להישאר על כר הדשא, אבל כאשר הם עמדו לחדש את המשחק מנקודת הקרן, החלו האוהדים שלהם לפרוץ מכיוון שער 11 ועשו דרכם אל השחקנים והאוהדים האדומים, כשהם מפילים בדרך באחד המאבטחים ופוגעים בו. מולם, זינקו למגרש אוהדים אדומים והמגרש הפך לזירת קרב. בשלב זה, ריינשרייבר החליט לשרוק, כאשר תחילה לא היה ברור אם מדובר בשריקה לסיום או רק למחצית, כאשר כרוז המשחק מבקש מהאוהדים לא ללכת הביתה.

לאחר למעלה מחצי שעה של הפסקה, המשטרה הודיעה שמבחינתה אפשר להמשיך את המשחק, אבל ריינשרייבר סיים אותו סופית. שופט העבר ומשקיף המשחק, מאיר לוי, אמר: "השופט החליט בעצמו שהוא מפסיק את המשחק. לדעתו, אין ערך ספורטיבי להמשך המשחק. נכנסנו נציגים משתי הקבוצות וביקשו שלא להמשיך את המשחק, כי גם לטענתם אין ערך ספורטיבי. חשוב לציין שרועי קיבל את ההחלטה לבדו לפני שהם נכנסנו. רועי שופט בכיר ובינלאומי, שכבר שפט משחקים עם קבוצות גדולות והעביר אותם בצורה נהדרת. הוא קיבל החלטה וצדק בה, לדעתי לפחות. לא זכור לי אירוע כזה. אחרי אירועים כאלה חריגים, צריך לקחת אוויר".

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מורחק. ברני ארדוב
ערב נורא בבלומפילד. זהבי מורחק/ברני ארדוב

אגב, ממש עם סיום המשחק, מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב בנצי סאו, אמר לוואלה! חדשות: "אני מוכן לאפשר את המשך המשחק". לדבריו, הוא הודיע לשופט כי "המשטרה לוקחת את האחריות על הנעשה בתוך האצטדיון והיא תאבטח אותו. עכשיו ההחלטה היא אצל השופט". אלא שהשופט, כאמור, בחר לסיים את הפארסה. עם תום המשחק החלה המשטרה להזרים כוחות גדולים, ביניהם שוטרי יס"מ ופרשים, על מנת להרגיע את הרוחות, ועשרה אוהדים משתי הקבוצות נעצרו.

שופט בכיר בליגת העל גיבה את ההחלטה של ריינשרייבר להפסיק את המשחק: "החלטה מוצדקת. המשחק והסיטואציה הגיעו לנקודת אבטחה שבו בכל סיטואציה הכי קטנה יכול היה להתרחש אסון. האבטחה איבדה שליטה וגם העשתונות של חלק מהשחקנים שנראו מבוהלים מכל שהתרחש. היה כאן סיכון גדול מאוד וההחלטה מוצדקת. האדום של זהבי היה מוצדק על פי החוק היבש".

עוד באותו נושא

ליגת העל: פוצץ הדרבי בין הפועל תל אביב למכבי תל אביב

לכתבה המלאה
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב מתגונן בפני אוהד של הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הרגע שהוביל למהומת הענק/ברני ארדוב

מאמן הפועל תל אביב, אסי דומב: "אני לא מבין מה קרה פה. יותר מדי דברים קרו בכמה דקות, אלה דברים שלא קשורים לכדורגל. חבל שקורים כאלה דברים. הייתה אווירה מדהימה היום וחבל שדברים נהרסים ככה. נקווה שזה לא יהרוס את הכדורגל הישראלי, כי אנחנו אוהבים אותו. הדברים נגררו ואין שליטה על זה. אני קורא למי שאחראי על זה לטפל בסיפור הזה. יש ילדים ונשים בבית. זה יום לא נעים לכדורגל הישראלי".

איל ברקוביץ' אמר: "אני שנים אומר שהכדורגל מתנהל כמו במלחמה. אני ביקשתי מהשופט להפסיק את המשחק, ההחלטה שלו להפסיק את המשחק נכונה. הגיע הזמן שנבין שכדורגל זה ספורט. ברגע שמתנהל שדה קרב במגרש כדורגל, אין טעם לכדורגל. שתי הקבוצות צריכות לקבל עונש גדול מאוד. זה יום שחור לכדורגל הישראלי. לפני המשחק אמרתי לשחקנים שאני רוצה כדורגל הוגן. איך ילדים יכולים לבוא לראות כדורגל עכשיו? איך אפשר לשלוח ילדים ונשים לבלומפילד עכשיו? ברגע שכל האוהדים פרצו, אין טעם להמשיך".

המנהל המקצועי הוסיף: "לא מעניין למה האוהד נכנס. בנס אף אחד לא נהרג. הייתה אווירת מלחמה. זה בסוף ייגמר ברצח. היום זהבי יכול היה להירצח או שחקן אחר או מאמן. לא מעניין מי אשם, צריך לעשות כאן חושבים. הכדורגל הישראלי ספג מכה קשה. אם אני אמא או אבא אני לא שולח את הילד שלי לכדורגל. אני אעשה הלילה חושבים עם עצמי לגבי המשך הדרך. צריך להפסיק את הליגה חד משמעית".

עוד מברקוביץ': "זו תעודת עניות לכדורגל הישראלי. אני מתבייש שאני מתעסק בכדורגל ביום שכזה. אני המום. זו בושה וחרפה ועשו בשכל שהפסיקו את המשחק. זה לא משנה מי אשם. שני המועדונים אשמים וצריכים לקבל עונש גדול. הלכתי לשופט ולמרות שהייתי ביתרון מספרי אמרתי לו לגמור את המשחק. השחקנים מאוכזבים שהמשחק נגמר, אבל זה כבר לא משנה. המנהלת צריכה לסגור את הליגה לשבועיים-שלושה, למען יראו וייראו. אם אחת הקבוצות הייתה מבקיע פה עוד גול, היו פה הרוגים".

קפטן הפועל תל אביב שי אבוטבול: "כבר התרעתי שזה יכול להיגמר ככה, חבל שהדברים ממשיכים ככה, זה יכול להיגמר באסון".

עמותת "האדומים" הוציאה הערב הודעה, בה נכתב: "העמותה מגנה את האירועים האלימים הערב בבלומפילד, אירועים אשר גררו את פיצוץ משחק הדרבי. הפרובוקציה של שחקן מכבי תל אביב, אשר התגרה פעם נוספת בקהל האוהדים של הפועל, היא זו שגררה את ההתנהגות הפסולה והראויה לכל גינוי של אוהד הפועל תל אביב יחיד ובודד. העמותה דורשת למצות את הדין עם כל האוהדים שפרצו הערב לכר הדשא בבלומפילד.

"בנוסף, על השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', ועל שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, מוטלת האחריות לבצע בדיקה מקיפה לכל כשלי מערך האבטחה הערב באיצטדיון".

אייל ברקוביץ' מנהל מקצועי של הפועל תל אביב (אמצע). ברני ארדוב
סוף דרכו בכדורגל? ברקוביץ'/ברני ארדוב

פאקו אייסטרן התבייש גם כן: "האווירה הפכה מסוכנת עבור כולם. זו בושה. באנו לפה לראות משחק, וכולם לא התנהגו בצורה הנכונה". מנכ"ל מכבי תל אביב, מרטין ביין, אמר: "הדבר הכי חשוב לנו הוא הבטיחות של האוהדים שלנו ואנחנו מצפים, כקבוצה האורחת, שנקבל את האבטחה הנדרשת ושהקהל שלנו יעזוב את האצטדיון בשקט עכשיו".

מנכ"ל מכבי תל אביב, מרטין ביין, אמר הערב בעקבות המאורעות המכוערים שהובילו לפיצוץ המשחק בבלומפילד: "הדרבי הערב היה אמור להיות אחד מנקודות האור בלוח השנה של הכדורגל הישראלי. כל אחד במועדון הכדורגל מכבי תל אביב מגנה אלימות והתנהגות לא ראויה, כשידוע לכל שאנו נוקטים במדיניות של יד קשה ובלתי מתפשרת כנגד התנהגות שכזו. להיות מעורבים במשחק שהופסק בעקבות התנהגות של קהל זה מצער ומאכזב. אין מקום בכדורגל לאירועים מסוג זה ואנו תומכים בהחלטת השופט להפסיק את המשחק כיוון שדאגנו לביטחון השחקנים והאוהדים. הגענו לבלומפילד כקבוצה האורחת ואנו עוזבים עם תחושה שהביטחון של אחד השחקנים עמד בסכנה והוא הותקף. ניקח את הזמן לנתח את מה שקרה ולהגיב בהתאם".

במכבי תל אביב התקבלה החלטה שרק ביין ידבר. השחקנים סירבו לדבר ביציאה מהאצטדיון. שורה אובארוב וקרלוס גרסיה הודו שקראו לאוהדים של מכבי לרדת למגרש ולפוצץ את המשחק. גם בהפועל תל אביב התקבלה החלטה שרק ברקוביץ' ידבר.

אייל ברקוביץ' מנהל מקצועי הפועל תל אביב (אמצע) עוצר את דני עמוס. ברני ארדוב
מהומה על כר הדשא/ברני ארדוב

הפועל תל אביב הוציאה הודעה רשמית: "הפועל תל אביב מגנה בכל תוקף את האדם שפרץ למגרש ותקף את ערן זהבי והמועדון יפעל בכל האמצעים שבידיו כדי להרחיק את אותו אדם, שלא ראוי להיקרא אוהד הפועל תל אביב, מבלומפילד לכל ימי חייו. אנו קוראים למשטרה ולבית המשפט למצות עמו את הדין באופן הכי חמור. ברצוננו להבהיר כי לאחר משחק הדרבי שהתקיים בשנה שעברה התריע תובע ההתאחדות, ניר רשף, לאחר התגרות זהה של ערן זהבי כלפי אוהדי הפועל תל אביב במכתב ששלח לאיגוד השופטים ובו ציין כי 'התוצאות של התגרות בקהל אוהדים עלולות להיות הרות אסון ועל שחקני הכדורגל להימנע מכך ולא לתרום לליבוי היצרים. כולנו בעד סבלנות וסובלנות וחינוך הציבור חייב להתחיל מהתנהגות השחקנים'.

התובע הנחה לנקוט בסנקציה חמורה כלפי התנהגות שכזו ואנו מדגישים כי לאחר האירוע והרחקתו של זהבי, המשחק חודש, אך מה שגרם להפסקתו הסופית הייתה פריצה של מספר אוהדי מכבי תל אביב לעבר שחקני הפועל תל אביב ולעבר היציעים המאוכלסים באוהדי הקבוצה. הפועל תל אביב עשתה הכל ועמדה בכל התנאים שהציבה משטרת ישראל בנוגע לאבטחת המשחק, כשיותר מ-600 שוטרים ואנשי אבטחה נכחו באצטדיון, כשההוצאות בגין האבטחה עלו על 300,000 ש"ח. כוחות האבטחה לא היו צריכים לאפשר את ההתפרצות למגרש ולאחר שכבר בוצעה, היו חייבים להשתלט במהרה על אותו אדם ולא לאפשר לו את התגרה עם זהבי. אנו נפעל ככל יכולתנו כדי שהמועדון לא ייענש בגין אירועים אלו, שלא היו בשליטתנו כלל. כל ענישה של המועדון בגין מעשה של מטורף יחיד עלולה להוביל לפירוק המועדון מבחינה כלכלית. אנו קוראים לכנסת ולמוסדות השיפוטיים לא לאפשר מצב שכל אדם שיפרוץ למגרש יכול להביא לחיסול מועדון כדורגל שבו מושקעים עשרות רבות של מיליונים".

ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully