וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרויף: "האוהד היה יכול להרוג מישהו, לא ייתכן שזהבי ייענש"

ג'ורדי קרויף עלה לשידור באולפן וואלה!: "הכרטיס האדום הצית את כל ההתרחשויות". דובר הפועל תל אביב: "נגיש תביעה נגד חברת האבטחה". טפר: "לא צריך להאשים את השופט בכל מה שקרה"

מגד גוזני

משחק כזה לא זכור הרבה שנים בכדורגל הישראלי. הדרבי התל אביבי שהתקיים אמש (שני) בבלומפילד פוצץ לקראת סיום המחצית הראשונה אחרי מהומה שפרצה על כר הדשא. הכול החל כשערן זהבי ניגש לכיוון נקודת הקרן, הותקף על ידי אוהד של הפועל תל אביב, והתקוטט איתו. השחקן הורחק, המשחק חודש, אבל אחרי כמה שניות כמה אוהדים של מכבי תל אביב פרצו לכר הדשא. הקבוצות ירדו מכר הדשא והשופט רועי ריינשרייבר החליט לסיים את המשחק.

באולפן וואלה! התקיים הבוקר דיון בעקבות האירועים. בין האורחים היו מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר, וראש אגף הדוברות של ההתאחדות לכדורגל, שלומי ברזל. המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב, ג'ורדי קרויף, עלה לשידור, כמו גם מאמן הפועל תל אביב, אסי דומב, ודובר הקבוצה, רותם גרוסמן.

המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב, ג'ורדי קרויף, עלה לשידור ואמר: "זה יום עצוב מאוד לשתי הקבוצות, לכל הכדורגל הישראלי. זה לא יאמן, לא ריאלי. אנחנו מגנים כל אלימות ולא משנה מה הוא צבע החולצה של השחקנים או האוהדים".

קרויף הוסיף: "כולם ראו שאוהד קפץ למגרש, יכול היה לו להיות סכין ביד, הוא יכול היה להרוג מישהו. הכרטיס האדום שנשלף לזהבי הביא את הכול לרמה חדשה של אלימות, הוא רק הצית את ההתרחשויות. לא ייתכן שערן ייענש. אם הוא ייענש, כל אוהד יבין מכך שהוא יכול לתקוף שחקן יריב על המגרש, שהשחקן ידחוף אותו ושאז הקבוצה שלו תשחק נגד 10 שחקנים".

המנהל הספורטיבי סיפר: "ערן עצמו היה בהלם. אף אחד לא ציפה לתקרית כזו, עד אותו רגע היה משחק הוגן. האם החגיגה שלו מול אוהדי הפועל תל אביב הציתה את העניינים? ערן חגג בערך 30 פעם בצורה מאוד דומה. אתמול הוא קיבל מהשופט כרטיס צהוב ונענש. אי אפשר לומר שהחגיגה שלו מצדיקה כניסה של אוהד למגרש. צריך גם לזכור שהכול קרה 10 דקות לאחר מכן. אני חוזר ומדגיש איפה הכול התחיל: באוהד שנכנס למגרש ותקף שחקן כדורגל. לא יכול להיות מצב כזה ולא משנה של מי האוהד ובאיזו קבוצה משחק השחקן".

על העדויות לפיהן מאמן השוערים אלכסנדר אובארוב סימן לאוהדי מכבי תל אביב לפרוץ לכר הדשא אחרי ההרחקה של זהבי, אמר קרויף: "נחקור את העניין בעצמנו ונפעל בהתאם. אנחנו יודעים שיש היסטוריה ארוכה בין אובארוב לבין אוהדי הפועל, למרות שזה לא תירוץ. נקבל מידע מבוסס ונפעל בהתאם, אנחנו לא רוצים לעשות דברים על פי שאומרים עיתונאים".

כתבי וואלה! ספורט יניב טוכמן דוד רוזנטל עם רענן ברנובסקי ואורן יוסיפוביץ'. מגד גוזני
כתבי וואלה! ספורט יניב טוכמן דוד רוזנטל עם רענן ברנובסקי ואורן יוסיפוביץ'/מגד גוזני

דובר הפועל תל אביב, רותם גרוסמן, עלה לשידור ואמר: "ערב שהתחיל באירוע מרגש- טקס לזכרו של ניצן שירזי שאיחד את כולם - הסתיים בצורה מכוערת ואלימה. זה משהו שלא היה צריך לקרות. אני מקווה שיגיעו למסקנות נכונות כדי שאירועים כאלו לא יחזרו בעתיד".

גרוסמן אמר: "מבחינת הפועל תל אביב - אנחנו לא יכולים לשלוט באדם אחד שביצע עבירה חמורה ואלימה. עשינו את כל מה שאנחנו יכולים, זו לא הסמכות שלנו. הקבוצה לא צריכה להיענש. המשטרה וחברת האבטחה צריכות לבדוק את עצמן וגם אנחנו נבדוק את עצמנו. שילמנו 180 אלף שקל למשטרה, 270 אלף שקל לחברת אבטחה ואנחנו מתכוונים להגיש נגדן תביעת נזיקין".

אסי דומב: "תחושה לא נעימה, קשה לקבל את מה שקרה. בתור מאמן אני מתעסק בספורט, עם האווירה הטובה שהייתה בהתחלה. כל מה שקרה מעבר לזה - אסור שיהיה קשור לכדורגל. בשלבים הראשונים שהתקרית התפתחה, עדיין הייתי מרוכז במשחק וניצלתי את ההפוגה כדי לתדרך את השחקנים. באיזשהו שלב, כשהדברים נמשכו, כבר הבנתי מה קורה פה והייתה הרגשה מאוד לא נעימה".

כשנשאל על התגרויות של שחקנים באוהדים, דומב אמר: "אם שחקן מתלהם והחוק אומר שצריך להרחיק אותו - אז צריך להרחיק אותו. זה הכול, חד וחלק. החוקים צריכים להיות ברורים, שחור על גבי לבן".

שחקני הפועל תל אביב מתקוטטים עם שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מהומה בבלומפילד/ברני ארדוב

מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר, התייחס להחלטות של שופט המשחק רועי ריינשרייבר: "אנחנו מנתחים את העניין לפי שתי החלטות: האדום לזהבי והפסקת המשחק. מבחינת החוקה השופט קח שתי החלטות נכונות ויחסית סבירות. אפשר להתווכח אם פעל נכון יותר או פחות, מבחינת החוקה הוא פעל בצורה טובה".

טפר הוסיף: "בנוגע לכרטיס האדום - יכול להיות שרועי היה יכול להימנע ממנו. בנוגע להפסקת המשחק - ג'ורדי קרויף, אייל ברקוביץ' והאבטחה נתנו לשופט להבין שאין ערך מבחינת שמירה על בריאות השחקנים. אחרי התייעצויות עם כל הגורמים הוא קיבל החלטה להפסיק את המשחק.

טפר סיכם: "לא צריך להפוך את רועי רינשרייבר לאחראי לכל מה שקרה בבלומפילד, וחבל שהופכים את ההחלטות לטריגר לכל מה שקרה. רועי מתאים לנהל את המשחק הזה והיה לו צוות מנוסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully