וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה שכזאת: דור וריף פרץ ממשיכים את דרכו של אבא יעקב במכבי תל אביב

3.11.2014 / 14:20

יעקב פרץ, שחקן עבר של מכבי תל אביב, הצליח לגדל שני כדורגלנים, ריף ודור, שהגיעו בסוף לבוגרים באותו מועדון. אחד גם נכנס להרכב. סיפור על משפחה מיוחדת ובלם מבטיח במיוחד

ברני ארדוב

יש הורים שרצים אחרי הילד במגרשי הכדורגל מגיל צעיר וחולמים שיום אחד הוא יגיע לקבוצה הבוגרת. אחוזי הסיכויים אינם גבוהים והרוב נושרים בדרך. יעקב פרץ מקלקל את הסטטיסטיקה הזו. הוא הגיע עם שני הבנים עד לבוגרים של מכבי תל אביב. ריף ודור כבר עשו זאת ויש להם אח בן 12, שבבית בהוד השרון כבר לא בטוחים שיש להם את הכוחות לעבור גם איתו את אותו המסלול.

דור פרץ שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
היה סקורר, נהיה קשר, פאקו הפך אותו לבלם. דור פרץ/ברני ארדוב

ריף היה הראשון ללכת אחרי אבא יעקב, שהיה באמצע שנות ה-80 שחקנה של מכבי תל אביב. אלא שריף סבל פעמיים מפציעות קשות בברך, שהיו גם יכולות לשלוח אותו לפרישה בגיל צעיר מאוד, והעובדה שהוא בליגת העל בהפועל פתח תקוה היא בבחינת הישג כשלעצמו.

עכשיו התור של דור ונראה שמכולם, הוא האחרון שיוצא מגדרו. "זה בחור מיוחד", אמר השבוע מאמן נבחרת הנוער אלי אוחנה, תחתיו שיחק פרץ כקשר אחורי עד לא מזמן. "בחרתי בו לקפטן של הנבחרת בגלל השקט שלו. הוא צנוע, מקצוען, אחד שכולם אוהבים לאהוב. יש לו מנהיגות שקטה ואני אוהב את זה".

כשהיה בילדים שיחק בהוד השרון ליד הבית, הכי רחוק מעמדת הבלם שהוא ממלא כעת במכבי תל אביב. "לקחתי אותו לבית הספר לכדורגל שפתחו בשעתו גיא צוקרמן ואמיר שלח ובעונה הראשונה הוא היה מלך השערים. היום הוא צריך למנוע גולים, אבל בילדים הוא כבש בלי סוף", נזכר יעקב פרץ. "היו לו מלכתחילה תכונות של גולר דווקא כקשר, וזו הסיבה שגם היום מעמדת הבלם הוא לא יפחד לצאת קדימה עם הכדור ואפילו לכבוש כפי שכבר עשה העונה בגביע הטוטו".

אחרי שבעצמו שיחק במכבי וגם בנו ריף הגיע למכבי, זה היה ברור שדור יעזוב את הוד השרון לקרית שלום. "חיכינו לגיל בו הוא יוכל לנסוע לבד ברכבת מהוד השרון לתל אביב ובאמת בגיל 14 הוא עבר למכבי", משחזר האב הגאה. "הוא היה עצמאי בגיל מאוד צעיר וסמכנו עליו. אני הייתי מחזיר אותו הביתה או שאשתי היתה מגיעה".

עוד באותו נושא

תמרור עשור: עשר שנים לצמד של ברוך דגו מול איאקס

לכתבה המלאה
ריף פרץ, שחקן הפועל ניר רמת השרון. ברני ארדוב
סבל משתי פציעות שיכלו לגמור לו את הקריירה, עצם העובדה שהוא בליגת העל היא הישג עבורו. ריף פרץ/ברני ארדוב

למרות האינטנסיביות של האימונים וההשתייכות לנבחרות, התעקשה האם אורית, מורה למתמטיקה, שהוא יעשה בגרות מלאה בתיכון מוסינזון בהוד השרון. אם יש מישהו שמתחבר מאוד לפרסומות של ערן זהבי על מחזור הבקבוקים זה דור שבעצמו בוגר מגמת אגרו אקולוגיה. "הנושא הזה מאוד קרוב ללבו", אומרים במשפחה. "הוא מבין בזה, חי את זה ויש לו המון ידע בכל הקטע האקולוגי".

מיטש גולדהאר יכול להביא למכבי תל אביב כמעט כל שחקן בליגה, אבל עדיין חשוב גם לקנדי שתהיה המשכיות למחלקת הנוער ושהורים שמביאים את ילדיהם למכבי בגיל צעיר, יראו שאפשר להתקדם עד לבוגרים. מההיבט הזה דור פרץ עושה שירות נהדר למחלקה שמנהל ניר לוין. "אני מאוד שמח שדור השתלב כך בקבוצה הבוגרת", אומר לוין. "עבור מחלקת הנוער זה פנטסטי. דור חריג גיל העונה בנוער. הוא לא גמר לגמרי גיל נוער. הוא עדיין היה יכול לשחק העונה בקבוצת הנוער ובכל זאת, פאקו רצה אותו לבוגרים ואנחנו גאים על כך. צריך לקחת בחשבון שהתפקיד שלנו הוא להכשיר שחקנים כדי שיהיו שחקני בוגרים ראויים. כולם רוצים שזה יהיה במכבי תל אביב, אבל גם אם השחקן יקבל את ההכשרה אצלנו ובסופו של דבר לא ישחק בבוגרים של מכבי תל אביב אלא במועדון אחר, אז זו תהיה הצלחה של המחלקה".

פרץ נראה כמי שנכנס בצורה חלקה למשבצת הבלם, אבל האמת היא שההתלבטות לגביו בקיץ היתה גדולה מאוד. על הפרק עמדה השאלתו לקבוצה אחרת כדי שישחק בבוגרים או השארתו בקבוצת הנוער של מכבי כחריג גיל. לפעמים ההבדל בין הדרכים הוא כל כך שרירותי ושחקן יכול לאבד את הכיוון בגלל החלטה לא נכונה של הצוות המקצועי. ג'ורדי קרויף התחבט בשאלה ואוסקר נתן לו לנסות ולהרשים בגביע הטוטו מול מכבי נתניה. כמו בקבוצת הנוער וכמו בנבחרת הנוער הוא נשלח לקישור האחורי ועשה עבודה מצוינת.

כשפאקו הגיע למועדון, הוא תפס עמדת צפייה טובה במשחק אימון של קבוצת הנוער מול הפועל פתח תקוה, ממנה עקב אחר פרץ ואחר שון גולדברג. ההתרשמות מפרץ היתה גדולה, אבל הקביעה היתה חד משמעית. הבאסקי אמר שמדובר בבלם ולא בקשר אחורי והוא הצהיר שיהיו לו הרבה דקות בתפקיד הזה העונה.

בשני המשחקים האחרונים פתח פרץ בהרכב במקום קרלוס גרסיה, שעשוי לחזור להרכב בדרבי הערב (שני). הבלם הספרדי חזר לאימונים והוא בריא למשחק, אבל פאקו לא היה מוכן להצהיר אתמול שהוא נותן לו את חולצת ההרכב. "עצם זה שפאקו מתלבט בין קרלוס לבין דור זה ההישג הכי גדול של דור", אמרו אתמול במכבי תל אביב. "פאקו לא חושש לזרוק אותו למים הכי עמוקים וזו תעודת כבוד לבחור כל כך צעיר".

פאקו אייסטראן מאמן מכבי תל אביב עם דור פרץ. ברני ארדוב
מאמין בילד אמונה שלמה. פאקו/ברני ארדוב

יעקב פרץ לא יהיה הערב בבלומפילד. נסיעת עסקים לסין כנראה גם תמנע ממנו לראות את הבן בשידור ישיר, אם אכן ישחק לבסוף. "היה לי יותר קל אם הילדים שלי היו חלוצים כי להיות אחרון במגרש עושה לאבא הרבה דפיקות לב", הוא מודה. "אבל גם ריף ועכשיו גם דור הם הרבה פעמים תחנה אחרונה וזו אחריות גדולה, אבל אני סומך על הבן שלי שעושה לי בינתיים הרבה נחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully