וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א - מכבי ת"א: דומב במערך זהיר, קרלוס יפתח?

האדומים השלימו את ההכנות לדרבי (ב', 20:50, ערוץ 1). משה אוחיון עשוי לפתוח במקום שגיב יחזקאל, קרלוס גרסיה החלים ועשוי לפתוח במקום דור פרץ. וגם: הסטטיסטיקה של זהבי

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טריוויה

* המאזן של הפועל תל אביב בדרבים שהיא אירחה עומד על 33 ניצחונות לעומת 17 הפסדים ועוד 27 משחקים שלא הוכרעו. הפרש השערים כשהפועל מארחת: 76:96 לאדומים.

* הפועל מגיעה לדרבי אחרי שניצחה את הדרבי הקודם. הפעם האחרונה בה הצליחה לחבר שני ניצחונות רצופים בדרבי הייתה בעונת הדאבל 1999/2000.

* ערן זהבי כבש את כל ששת השערים של מכבי בדרבי בעונה שעברה. זהבי צריך שער אחד כדי להשתוות לאבי נמני שנמצא במקום השני של כובשי מכבי בדרבי בכל הזמנים עם שמונה שערים.

* התוצאה הפופולרית ביותר בדרבי התל אביבי היא 0:1 (32 פעמים, מתוכן 17 להפועל). במקום השני, כמה מאכזב, נמצאת התוצאה 0:0.

* הפועל תל אביב עם רועי ריינשרייבר כשופט: 77.78 אחוזי הצלחה ב-6 משחקים (4 בבית ו-2 בחוץ).

מכבי תל אביב עם רועי ריינשרייבר כשופט: 100 אחוזי הצלחה ב-6 משחקים (3 בבית ו-3 בחוץ).

נתונים: אתר דריבליסט

משה אוחיון שחקן הפועל תל אביב (ימין) מול שחר הירש שחקן הפועל פתח תקוה. קובי אליהו
יחליף את שגיב יחזקאל. משה אוחיון/קובי אליהו

מפתחות והכנות

הפועל תל אביב:

הפועל תל אביב ערכה את ההכנות האחרונות לדרבי הגדול מול מכבי תל אביב מחר והערב (ראשון) היא ערכה אימון פתוח לאוהדים. עשרות אוהדי הפועל תל אביב הגיעו לאימון וניסו לדרבן את השחקנים. האוהדים "דרשו את הרגל של זהבי", קראו "אם לא תביאו את הדרבי אתם מתים" והדליקו זיקוקים. אתמול ערך אסי דומב אסיפה לשחקניו, ובה ביקש מהם להגיע לדרבי הרבה יותר מרוכזים ולהימנע מאיבודים כדור טיפשיים במרכז המגרש ובהגנה.

דומב מתלבט כרגע עם מי לפתוח בהרכב, לאחר ששגיב יחזקאל ייעדר מהמשחק בעקבות שבר ברגלו. כנראה שמשה אוחיון יפתח על חשבונו של שגיב יחזקאל, כשגם שון מלכה ושלומי אזולאי עדיין מועמדים. ככל הנראה הפועל תל אביב תפתח עם שלושה קשרים אחוריים.

דומב פנה במסר לאוהדים: "לאוהדי הפועל כל משחק הוא חשוב והדרבי הוא עוד יותר חשוב ואנחנו נעשה הכל כדי לגרום להם להנאה. ניצחון מחר הוא ניצחון חשוב. אנחנו רוצים לנצח. מכבי תל אביב היא קבוצה טובה ונעשה הכל כדי לגרום נחת ואושר לאוהדים האדומים"

על היריבה: "הרבה יעידו שמכבי תל אביב קבוצה טובה. אני מתייחס רק לקבוצה שלי. יש לנו קבוצה טובה עם שחקנים טובים ואני סומך עליהם. סיסמאות זה יפה לאוהדים, אבל אנחנו נבוא כדי להוכיח את עצמנו ולהראות כמה טובים. רק עם עבודה והשקעה נעבור את המשחק. "מכבי תל אביב היא קבוצה וערן זהבי הוא בורג מאוד חשוב שלה. אנחנו נתייחס אליה בתור קבוצה. אנחנו עדיין בשלב ההכנות ונגיע למשחק מוכנים. אנחנו נראה מחר הפועל תל אביב שתעשה הכל בכדי שהקהל האדום ישמח. אני רואה את התרגשות של השחקנים וכמה חשוב להם הדרבי".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (למעלה) עם ניקולה מיטרוביץ'. ברני ארדוב
הבקיע לא פחות משישה שערים בדרבים בעונה שעברה. זהבי/ברני ארדוב

מכבי תל אביב:

אם יש משהו שמטריד את אנשי מכבי תל אביב, אלה המסרים שמגיעים מכלי התקשורת לפיהם הדרבי הזה הוא הכי חד צדדי שהיה כאן כבר שנים. פאקו אייסטרן לא מבין את זה. דרבי גביע הטוטו היה המשחק הראשון שלו כמאמן מכבי תל אביב ולא היה שם קל. דרבי זה הרי דרבי בכל פינה על הגלובוס ואותן קלישאות שנאמרות בארגנטינה, או אנגליה תופסות גם לישראל. הרבה מסרים העביר הבאסקי לשחקניו בימים האחרונים. הוא רוצה לראות המשך למה שראה מול מ.ס. אשדוד במחצית הראשונה וגם אם יתפלק איזשהו גול לחובת מכבי, הוא לא יתעצבן, אם מכבי תחזיר בשלישייה.

בשני המשחקים האחרונים מכבי פתחה באותו הרכב. עייפות פיזית או מנטלית לא עושות את זה למאמן שלה שעשוי להעלות את אותו הרכב גם בדרבי. ההתלבטות הגדולה היא בעמדת הבלם. קרלוס גרסיה חזר ובאימון היום נראה ממש טוב. עד היום היו לפאקו נטיות ברורות ללכת עם דור פרץ גם כדי לא לסכן את גרסיה, אבל יתכן שהאימון המצוין של הספרדי היום, יסדר לו בסוף את חולצת ההרכב. גרסיה יהיה בכל מקרה בסגל, מה שאי אפשר לומר על יובל שפונגין שחזר מפציעה אבל שוב יראה את המשחק מהיציע. גם בן רייכרט, גאל מרגוליס ושון גולדברג לא יתלבשו. עדן בן בסט אמור לחכות להזדמנות מהספסל ומעניין יהיה לראות האם דור מיכה יקבל דקות אחרי שבמשחק הקודם לא שותף גם כמחליף.

מאמן מכבי תל אביב פאקו אייסטרן לצד גל אלברמן. ברני ארדוב
השחקן הכי שקט ויציב של מכבי תל אביב. גל אלברמן/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

הפועל תל אביב: גילי ורמוט

נכון שההגנה האדומה מחר תעמוד במבחן הכי גדול שלה העונה. עם זאת, גם קבוצות עם הגנות טובות מהפועל ספגו העונה מהאלופה יותר משער אחד. סביר להניח שגם מחר הצהובים ימצאו את הרשת ולכן אם הפועל רוצה לצאת עם נקודות מהמפגש היא חייבת את המנהיג שלה בשיאו. פחות מזה וסביר להניח שזה יהיה עוד דרבי שהאדומים ירצו לשכוח.

מכבי תל אביב: גל אלברמן

גל אלברמן נמצא באחת התקופות היפות של הקריירה שלו. כולם מתרכזים בערן זהבי ובסיפורי עדן בן בסט, אבל אלברמן, כמעט בכל משחק, עושה עבודה שקטה ומדוייקת. גילי ורמוט הוא הנשק הכי משמעותי של האדומים ואלברמן יהיה בסביבה כדי למנוע ממנו סיכוי להפתעה.

הרכבי הקבוצות

שופט: רועי ריינשרייבר
אצטדיון: בלומפילד
קהל: 13500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully