וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לו לדבר מחוץ למגרש: סיכום השבת בליגת העל

2.11.2014 / 6:30

הצעד הראשון שמכבי חיפה צריכה לעשות הוא לתת למוחמדו אידריסו יותר אחריות ולהפוך אותו לקפטן שלה מחוץ למגרש. בטטת הכורסה מסכמת שבת עם האיש היחיד שמבין כמה עדין הקשר בין השחקנים לאוהדים הירוקים ופונה לניר קלינגר: אל תתעסק בכסף של הגדולות

one

השבוע האחרון של אוקטובר הוא חלומו של כל אוהד ספורט בארצות הברית, היחיד בשנה שבו נפגשים כל ענפי הספורט המרכזיים – פוטבול (וכתת קטגוריה אפשר להוסיף פוטבול מכללות), בייסבול, כדורסל והוקי קרח. כך יכול אוהד להתרווח, כשהוא יודע שבכל ערב מצפים לו לכל הפחות שני אירועים משמעותיים. ולא שהוא מ?סכן כל כך בשאר ימות השנה, כן?

ישראל הזכירה השבוע קצת את אמריקה. לבד מיום שישי, בכל יום היו לנו משחקים מליגת העל. בתוספת של משחקים מאירופה, ליגת העל בכדורסל, היורוליג ופתיחת עונת ה-NBA, לא היה ערב דל. כך מצא את עצמו גם כותב שורות אלה מדלג בין משחק למשחק, משריין לו את יום ראשון (כי יש פוטבול יחד עם עכו-מכבי תל אביב), את שני (כי יש הפועל-בית"ר), את שלישי (נו, מה, נחמיץ את באר שבע-מכבי חיפה?), את רביעי (מכבי תל אביב-אשדוד, זה ברור). ואז בא חמישי, ויש עוד שני משחקים ויורוליג ו...

כך נותרה רעייתו של ב. כורסה בצד, רואה את בן זוגה צולל לתוך ערוצי הספורט והופך מבטטה לדלעת (מתאים בול להאלווין). זה נכון שיש מחויבויות ואת התירוץ שזו עבודה וצריך להישאר מעודכנים, אבל האמינו לי: לא קל לנהל כך זוגיות. כיצד יכול גבר חובב ספורט לשרוד את חיי המשפחה, כשבכל יום יש לו משהו אחר לראות בטלוויזיה?

אז אולי טוב שהעסק הזה נגמר.

בוריס קליימן שוער בית"ר ירושלים הודף את הפנדל של ישראל זגורי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
לך תתמודד עם כל כך הרבה אירועים/ברני ארדוב

מקום 3: מוחמדו אידריסו

יש דברים שמקבלים משמעות שונה ככל שנוקף הזמן. כשמוחמדו אידריסו ספג את הכרטיס האדום בטדי במחזור השני, דיברו על ההיסטוריה שלו, על כך שבכל עונה הוא מורחק שלוש פעמים לפחות, על הסיכון הגדול ממילא שהיה בהבאתו. חודש אחד חלף, ופתאום ההרחקה הזו נראית כמו הדבר הטוב היחיד שיש במכבי חיפה העונה. מדוע? משום שהיא סימנה בעיגול את השחקן היחיד שנראה שבאמת אכפת לו. אידריסו הוא האיש שמשך את ראיוס בחזרה כדי להודות לקהל בבאר שבע, שמעלה תמונות באינסטגרם עם אוהדים, שמבין איך לתחזק קשר עם הקהל גם בעתות משבר, שעדיין מתפקד גם לאחר שהאחרים מזמן הרימו ידיים. הוא היחיד שגם היה קרוב להביא נקודת חוץ ראשונה העונה (למטה יש טבלה שתסביר לכם כמה עגום המצב).

האפשרות שמכבי נתניה והפועל פתח תקוה יסיימו בתיקו הערב לא דמיונית. אם זה יקרה, מכבי חיפה תמצא את עצמה מתחת לקו האדום. הירוקים חווים כעת את אותו מצב שבו היו עם ראובן עטר לפני שנתיים – בחינה מחודשת של המפה והתאמה לציפיות מהעונה. זה אף פעם לא פשוט עבור קבוצה שחשבה רק אליפות ובתוך שבועיים מתרסקת לחלוטין. הערכת המצב הזו מחייבת שינויים גם בהיררכיה בקבוצה, כשמבט על מצבת הוותיקים מציב תמונה עגומה: בניון לא ממש משחק, קינן משחק אבל לא ממש, בוקולי הוא כבר מזמן לא פקטור וראיוס... נו, ראיוס.

לכן מכבי חיפה חייבת להפוך את אידריסו לפנים של המועדון. להציב אותו מול המיקרופונים, לתת לו להיות בעל הבית בראיונות, לשים אחריות על הכתפיים שלו, אחריות שאיש לא ייקח מלבדו. במצב הנוכחי, הירוקים במיוחד זקוקים למישהו כמוהו בפרונט, במיוחד כשהוא האיש היחיד שלו האוהדים מסוגלים כרגע להאמין.

עוד באותו נושא

הערב (20:15, ספורט1): מכבי נתניה-הפועל פתח תקוה

לכתבה המלאה
מוחמדו אידריסו מכבי חיפה מול דניאל דימוב. ברני ארדוב
אלמלא הוא, כנראה שגם הקהל היה מפנה עורף. אידריסו/ברני ארדוב

מקום 2: וויליאם סוארס

הנתון של שבעה פנדלים בארבעה משחקים להפועל באר שבע לא פחות ממדהים, אבל אינו מדבר בטובת שחקניו של אלישע לוי, שנזקקו לנקודה הלבנה כדי לצאת עם נקודה ממשחקי חוץ ברעננה ובעכו. חילוץ נקודות בפנדל מעיד בעיקר על אנמיות התקפית ועל מזל. אז אנמיות יש שם, ומזל אכן קיים בהפועל באר שבע, אבל לא רק בצד ההתקפי.

בשנה שעברה היו וויליאם סוארס וטומיסלב פאיוביץ' (שלא שיחק בעכו) מבצר. כששניהם נכחו על המגרש, לבאר שבע הייתה הגנה יציבה שנטרלה די בקלות את היריבות, וסוארס ארגן אותה גם כשהפרטנר לא היה לצדו. השנה איש מהם לא בכושר מבריק. בעכו ראינו שוב, כמו במשחקים מול רעננה ומכבי תל אביב, כיצד באר שבע מוצאת את עצמה חשופה להתקפות של היריבה, כשרק שיקול דעת מוטעה של קשרי המארחת וחוסר יכולת למסור את הכדור לרגל הנכונה מנע מהם להביך את אוסטין אג'ידה. זה היה משחק שעליו כתוב הפסד, עד ששוב באה השריקה לפנדל והצילה את המצב.

באר שבע לא מבריקה, אבל עדיין לא נענשה משמעותית על ידי אף יריבה העונה. לא בכדי סבור אלישע לוי שהקבוצה שלו יציבה, התוצאות הלא מסבירות היטב את התמונה. אבל מבחן התוצאה הוא מבחן מסוכן עבור קבוצה שסובלת מדעיכה בכל כך הרבה מקומות במגרש, ובמיוחד במרכז ההגנה. בשבועות הקרובים באר שבע פוגשת את אשדוד ומכבי נתניה בבית והפועל תל אביב בחוץ, כולן יריבות שצריך לעבור, לפני המשחק הגדול בקרית שמונה. עם זאת, לא מן הנמנע שאפילו במשחקים הללו היא תמצא יריבות שמבינות שההגנה שלה לא כתמול שלשום ויודעות גם לשים את הכדור ברשת.

וויליאם סוארס הפועל באר שבע מול חמדי סליחי הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
זה לא נראה כמו בעונה שעברה. סוארס/אדריאן הרבשטיין

איש השבת: ניר קלינגר

כשמקיימים שלושה משחקים בשבוע אחד, קשה להפריד ביניהם, במיוחד במקרה של מ.ס. אשדוד, שהחלה את העונה כהבטחה מסוג כלשהו והחלה להתרסק. בשבת היא הפסידה להפועל פתח תקוה, ואז בא ה-5:2 למכבי תל אביב, שבעקבותיו הגיע גם "נאום המיליונים" של ניר קלינגר. "אם היו לי 100 מיליון שקל הייתי עושה יותר", אמר המאמן, למי שפספס, "מכבי פגיעה במתפרצות. ידענו את זה, התכוננו לזה. קבוצה אחרת הייתה מתפרקת, אבל לא ויתרנו על המשחק".

בעקבות הדרשה הזו מיהרו לא מעט גולשים להזכיר לקלינגר, ובצדק, שגם לו הייתה פעם קבוצה יקרה מאוד שבה התאגדו לא מעט כוכבים, אבל אחרי שהפרויקט קרס הוא לא הגיע לסיום אותה עונה, ושאם מסתכלים על מכבי חיפה מבינים שיחד עם כסף צריך גם מי שיעמיד את השחקנים על המגרש ויראה להם כיצד עושים זאת נכון.

אלא שקלינגר כלל לא צריך להתעסק במכבי תל אביב, לא זו הליגה שלו. הוא צריך לבדוק מדוע הקבוצה שלו מוציאה 0 נקודות משני משחקי בית מול הפועל רעננה והפועל פתח תקוה ולמה הגנה שמאחוריה עומד השוער הפותח של הנבחרת סופגת עשרה שערים בשלושה משחקים. הוא צריך לתהות איך זה שהקבוצה שלו פותחת את שערי האצטדיון בחינם וממשחק למשחק כמות הקהל יורדת. הוא חייב לעשות חשבון ולדעת שבדרך כלל אשדוד מתחילה את הנפילה שלה במחצית השנייה של העונה ולא באמצע הסיבוב הראשון, אז לכל הפחות צריך לשמור על הסטנדרט הזה.

קלינגר בעיקר צריך להתבונן על המשימות הבאות שלו. במחזור הקרוב הוא מגיע לבאר שבע, אחר כך מתארחת אצלו מכבי חיפה הפצועה. אלה שני משחקים שקרוב לוודאי יגדירו את המשך העונה של אשדוד שלו. במיוחד מול היריבות הללו מוטב לו להיזהר מנאומים, השוואות ויכולות האימון של הכסף הגדול. הגיע הזמן פשוט לחשב את הכסף הקטן.

ניר קלינגר מאמן מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
לא טוב לך להתעסק במכבי תל אביב. קלינגר/ברני ארדוב

בין השורות

מאמן הפועל חיפה ראובן עטר: "אני מאמין שאצליח להוציא את הקבוצה מהמצב הזה".

רוצה לומר: איזה קטע, זה בדיוק מה שחשבתי גם במכבי חיפה.

מאמן מכבי חיפה אלכסנדר סטנוייביץ': "רוצה להודות לקהל, הם מביאים מספרים גדולים".

רוצה לומר: לפחות הם מביאים מספרים. מהשחקנים אני מקבל 0.

מאמן הפועל באר שבע אלישע לוי: "איבדנו נקודות, אבל אנחנו מאוד יציבים".

רוצה לומר: בדיוק! ובגלל זה לא ניקח אליפות גם השנה.

אלישע לוי על סירובו לתת לשלומי ארבייטמן לבעוט את הפנדל: "אני מחליט, יש פה הרבה בועטים טובים".

רוצים לומר לך: חה חה חה. ממש.

ראובן עטר מאמן הפועל חיפה. קובי אליהו
בחיפה כבר מכירים את המנטרות האלה. ראובן עטר/קובי אליהו

החיים משבת לשבת (או "דברים מעניינים שקרו בשבוע האחרון")

מ.ס. אשדוד נכנסה לשבת שעברה עם אפס הפסדים. יש לה כבר שלושה.

מכבי פתח תקוה ניצחה שני משחקים ברציפות.

ברצלונה הפסידה שני משחקים ברציפות.

עמרי בן הרוש הבקיע שני שערים אדירים בשני משחקים.

אוואנס קנגאווה הבקיע שלוש פעמים בשני הניצחונות של הפועל רעננה...

... שניצחה בחוץ את מכבי חיפה ואשדוד והפסידה בבית להפועל עכו.

בני סכנין ספגה שלושה שערים במחצית השנייה מקרית שמונה והחטיפה חזרה את אותה מנה להפועל חיפה.

והנה הנתון הכי מעניין, בטבלה שמתחת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully