וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסן יחזקאל: "לא אעבוד אפילו דקה עם חנן עדני"

29.10.2014 / 17:38

מאמן הפועל מרמורק מתכנן לעזוב בעקבות אייל גולן ("באתי איתו ואלך איתו"), מאוכזב מהיו"ר עדני ("ניסיתי לעבוד איתו, אבל הוא איש של שקרים והכפשות. אני לא סופר אותו") ונזכר בהפועל פתח תקוה ("כדאי לבחון את ההצלחה שלהם לאורך זמן"). ראיון

מאמן הפועל פתח תקוה ניסן יחזקאל. ניב אהרונסון
לא מתכוון להישאר. יחזקאל/ניב אהרונסון

בחלומות, ראה ניסן יחזקאל איך הוא מתחיל לקבע את עצמו כ'מר עלייה'. אחרי שהוביל את הפועל פתח תקוה לליגת העל לפני פחות מחצי שנה, הגיעה ההצעה מהפועל מרמורק. התקציב היה כזה שיכול לסדר לקבוצה מאבק אמיתי על הכרטיס לליגה הלאומית. גם הניצחון בדרבי על מכבי שעריים היווה עוד הוכחה לכך שהיא מוכנה לקרב עד הסוף.

ואז הגיע הבלגאן הגדול. חנן עדני פיטר אותו וזרק שבעה שחקנים. את כל הנדוניה של אייל גולן העיף היו"ר המיתולוגי של המועדון ועכשיו יחזקאל שוב בבית.

"לא הלכתי היום למרמורק", הוא מספר בראיון לוואלה! ספורט. "אין כבר מה ללכת. עדני אמר את מה שאמר ואני בכל מקרה התמניתי על ידי אייל גולן, כך שאין לי מה לעשות שם אחרי שאייל הודיע שהוא עוזב".

חנן עדני יו"ר הפועל מרמורק. ברני ארדוב
"איש של שקרים והכפשות". עדני/ברני ארדוב

נראה שכבר אפשר לסכם את הפרשה הזו. אייל הודיע שהוא עוזב.

"במרמורק אתה לא יכול לסכם כלום. בכל שעה יש פרשה אחרת והכל מהיוזמה של חנן עדני. הוא יכול להעיף שחקנים תוך שעה, לפטר מאמן תוך חמש דקות ולהחתים שלושה מאמנים תוך שעתיים. אני לא אופתע אם מחר יקראו לי לבוא לאמן את הקבוצה".

עם חנן עדני?

"אני עם חנן עדני לא יוצא מטר. אני לא אלך עם אדם שכל היום קללה בפיו ורק מלים רעות. הוא איש של אנרגיות שליליות, הכפשות, שקרים מתועבים. הוא ממציא סיפורים. עם איש כזה אני לא אעבוד אפילו דקה. ניסיתי לעבוד איתו מהיום הראשון. באמת ניסיתי, על אף כל הסיפורים שרצים עליו מהיום שאני בכדורגל. כל כך הרבה אנשים אמרו לי בעבר שהוא איש קשה, איש לא נעים. אדם שמסתובב כל היום עם מכנסיים קצרים ובלי חולצה במועדון וכל היום צועק ומקלל.

"אני באתי למרמורק בגלל אייל גולן, אלדד פרי, אבי ארביב, גבי קצרה. אנשים אחרים. תרבות הניהול שלהם שונה משלו, אבל עדני לא נתן לאף אחד צ'אנס לעשות משהו טוב. אני שמח שפגשתי את האנשים הנפלאים האלה. אייל רצה לעשות רק טוב, אבל לצערי חנן עדני שרוצה רק רע ניצח".

מה היה בדרבי?

"עוד לפני הדרבי הוא קילל אותי ואת השחקנים. דיבר רק רע כי כל מה שמעניין אותו זה האינטרסים שלו. יש לעדני פה שכל הזמן רק מקלל. כל מה שזז הוא מקלל וזה לא משנה מי, מה ואיך. אפסנאים, אוהדים. כל הזמן קללה בפיו".

עוד באותו נושא

עדני יתלונן במשטרה: "המטרה שלי היא להעיף את אייל גולן. אני מאוים"

לכתבה המלאה
אייל גולן. תמונות גולשים
"באתי למרמורק בגללו". אייל גולן/תמונות גולשים

למה הסתכסכתם?

"כי הוא היה רגיל במשך ארבעים שנה להחתים מאמנים ולתת להם הוראות. אני לא ספרתי אותו. הוא אינטרסנט. הוא תמיד יעדיף בהרכב את זה שמרוויח אלף שקל בסיס ומאה שקל לנקודה ולא את זה שמרוויח חמשת אלפים שקל. הוא לא מקצועי ולא אובייקטיבי. אמרתי לו מהיום הראשון שהוא לא יכול לפטר אותי, כי אני לא רוצה להיות איתו. אני גם יכול להגיד לך שהוא לא פיטר אותי כי הוא לא יכול לפטר אותי. מי רוצה לעבוד אצלו בכלל? אני לא רוצה להיות בקרבתו".

אייל גולן שלח לעדני הודעות בהן הוא מאחל לו שיהיו לו חיים קשים. זה הלך למקומות מאוד מכוערים.

"אייל גולן לא פורק עכשיו חודש של תסכול. הוא פורק עול של המון שנים. הוא מכיר אותו 30 שנה. אני קראתי את הדברים ואני לא רואה שום איום בהודעות האלה. הוא מאחל לו חיים קשים, כי חנן עשה לאייל במשך שבוע רצח אופי. הוא ליכלך עליו בכל מקום. לא הייתה תכנית טלוויזיה או רדיו שחנן לא ליכלך על אייל. אין בדברים שאייל שלח לחנן שום איומים. אני לא רואה שום פסול במה שאייל כתב לחנן".

אתה מצטער שבאת למרמורק?

"אני לא מצטער על דברים שעשיתי בחיים ובטח שבכדורגל. אני שמח שהכרתי מועדון כדורגל עם אוהדים חמים והכרתי אנשים נהדרים חוץ מאייל גולן. מי שמכיר את אייל מקרוב יודע שזה אדם מדהים שתורם לקהילה ועושה הרבה דברים בסתר. אני אשמח לעבוד עם האנשים האלה בעתיד, חוץ כמובן מחנן עדני".

מה יעשו השחקנים שחנן עדני זרק?

"פגשתי כמעט את כל השחקנים ביומיים האחרונים. אלה שנזרקו ואלה שיישארו. ביקשתי מהם לסיים הכל בצורה מכובדת. אני מבטיח לעזור לכל אלה שיתקשו למצוא קבוצות. אני מאוד אוהב את השחקנים ונקשרתי אליהם. עשיתי חדר הלבשה חזק ומגובש וראו את זה בדרבי האחרון".

לפחות אתה הולך הביתה עם ניצחון.

"הניצחון בדרבי היה כל כולו ניצחון בשביל אייל גולן ואני לא אומר את זה בדיעבד. אתה יכול לצלצל לשחקנים שיספרו לך מה אמרתי להם לפני המשחק בחדר ההלבשה. ביקשתי מהם בתדריך לשחק בשביל אייל גולן. אמרתי להם: 'אנחנו משחקים היום על הכבוד של אייל גולן. יש כאן בן אדם אחד שכל הזמן מכפיש את אייל ואנחנו ננצח היום בשביל הכבוד של אייל'".

מאמן הפועל פתח תקוה ניסן יחזקאל. יוסי ציפקיס
"כדאי לשפוט את פתח תקוה לאורך זמן". יחזקאל בימיו כמאמן המלאבסים/יוסי ציפקיס

אתה הולך הביתה פחות מחצי שנה אחרי שהעלית את הפועל פתח תקוה ליגה וגם שם לא המשכת.

"צריך לשאול את בעלי הקבוצות למה אני לא ממשיך. היה לי הסכם בהפועל פתח תקוה ודורון בן דקון החליט שאני לא ממשיך. היתה לי אפשרות לחתום בבני סכנין אבל לא הסתדרנו. אני יודע שאני עושה את המקסימום בעבודה שלי ומשקיע 24 שעות ביממה בכדורגל. אני איש שחי ונושם כדורגל ומי שלא רוצה אותי, זה העניין שלו".

אולי יש לך בעיה בסיסית בלהיות פוליטיקאי. אומרים שאתה אחד כזה שאומר את האמת בפרצוף ועובדה שאנשים מחכים לך בפינה.

"נגעת בנקודה שהרבה אנשי כדורגל דיברו איתי עליה. גם בעסקים שעשיתי בחיים, אמרו לי שאני יותר מדי ישיר ויותר מדי ישר. אמרו לי שאני צריך לדעת ללקק ולהתייפייף ואני לא יודע לעשות את זה. יכול להיות שבכדורגל שלנו צריך גם לדעת את זה ואני לא יודע את העבודה. לפעמים אני באמת לא מתפשר ועומד על העקרונות שלי. אבל כך גדלתי וזו האמת שלי. לאורך זמן אני אשרוד יותר מהאנשים החלשים שמתרפסים בפני כל אחד כדי לשמור על המקום שלהם".

תפרגן בראיון הזה להפועל פתח תקוה?

"למה לא? בוודאי".

לא חיכית לכישלון שלהם?

"לא. יש לי המון חברים בהפועל פתח תקוה. יש המון אוהדים שם שנפגעו בשבילי. יש שם את רפי כהן ואורן מחניים בצוות המקצועי ואני אשמח לעבוד איתם כל חיי. יש שם את ליאור אסולין, עמירן שקלים ועוד הרבה שחקנים שאני רוצה שיצליחו. המערכת לא נגמרת בדורון הבעלים שקצת איכזב אותי. אני אשמח אם הם יצליחו שם".

עידן בר און מאמן הפועל פתח תקוה. ברני ארדוב
"אין צורך בסיכומי ביניים". עידן בר און/ברני ארדוב

עידן בר און שהחליף אותך מפתיע לטובה.

"בוא נבחן את זה לאורך זמן. עידן מתחיל עכשיו דרך מסויימת. ההתחלה היתה לא טובה. עכשיו הוא קצת התיישר והשיג שני ניצחונות. בוא נשפוט אותו לאורך זמן, כי גם אני לא הייתי רוצה שיעשו לי סיכומי ביניים. לטוב או לרע".

אנחנו קופצים מנושא לנושא ואי אפשר שלא לדבר על בן דודך ניצן שירזי. עד כמה אתה מתגעגע אליו?

"מאוד. בשנה האחרונה איבדתי גם את אמי וגם את ניצן. אלה דברים יותר חזקים מהכדורגל. אלה שני אנשי משפחה מאוד קרובים ומי שהולך תמיד חסר. אני מתגעגע מאוד לשניהם וכל מה שקורה לי בכדורגל מתגמד לעומת האובדן שלהם".

המשפחה של ניצן מתחילה להתאושש?

"אני מאוד מקווה שדוד שלי, אבא של ניצן, יוכל להתאושש. שאמא של ניצן תוכל להתאושש. אני מחזיק אצבעות שכולם במשפחה יהיו חזקים. חטפנו מכה חזקה מאוד. החסרון שלו מאוד גדול. כמעט בכל מצב מזכירים אותו וזה עומד מול העיניים. אני מקווה שכולם יהיו חזקים".

בוא נחזור למרמורק. אולי מעז ייצא מתוק ומחר תקבל הצעה מליגת העל. יש קבוצות שפתחו רע את העונה.

"אני לא אתפלא אם יגיע טלפון מליגת העל או מהליגה הלאומית. מקצוע המאמן מאוד נזיל. אני מקווה שבעתיד הקרוב אמצא את מקומי שוב בכדורגל. יש כבר התעניינות ממספר קבוצות בשתי הליגות הבכירות, אבל אני לא קופץ על כל דבר".

ניצן שירזי מאמן הפועל תל אביב לשעבר. אדריאן הרבשטיין
"החסרון שלו מאוד גדול". ניצן שירזי/אדריאן הרבשטיין

בפעם הבאה שתפגוש את עדני, מה תגיד לו?

"שיהיה בריא ושיצליח ושהאל ישפוט כל אחד במעשיו".

ולאייל תציע להמשיך בכדורגל? אם לא במרמורק, אז בקבוצה אחרת?

"כל אדם שרוצה לבוא לכדורגל ולעשות טוב מכספו ומזמנו, מוזמן. זה מבורך. אייל איש כדורגל מבריק והתייעצתי איתו במספר נושאים מקצועיים. יש הרבה מה לקחת ממנו ולא רק את הכסף. הוא ממש לא פראייר בכדורגל. אם הוא רוצה להיות בעלים של קבוצת כדורגל אני הראשון שאפרגן לו אבל אם הוא ישאל אותי, אני אגיד לו שאני מייעץ לו לעשות את הדבר שהוא יודע לעשות הכי טוב בעולם, להמשיך לשיר. שיהיה במה שהוא הכי טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully