וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי כהן מינץ ספד בדמעות לאביו: "התפעלתי מחוזקך"

ארונו של תנחום כהן מינץ ז"ל הוצב באולם ביד אליהו בטקס מרגש, בנו ספד: "נלחמת על כל נשימה, לא האמנת שהרגע הזה יגיע". עמירם הלוי, יו"ר האיגוד: "מקווה שגם הדורות הבאים יידעו ללכת בדרכו הצנועה"

אורי כהן מינץ בטקס ההספדים לאביו תנחום כהן מינץ ז"ל. מגד גוזני
"כשהחזקתי את ידך ברגעיך האחרונים, הרגשתי כמו ילד קטן, שמביט על אביו ומתפעל מחוזקו". אורי כהן מינץ/מגד גוזני

מסע הלוויה של תנחום כהן מינץ ז"ל, שהלך לעולמו שלשום שלושה ימים בלבד אחרי יום הולדתו ה-75, החל היום (שני) בהיכל ביד אליהו, שם הוצב ארונו של כדורסלן העבר האגדי. ובשעה 15:30 ייטמן כהן מינץ בבית העלמין בקרית שאול.

"תני" כהן מינץ היה אחד השחקנים הגדולים בתולדות הכדורסל הישראלי. הוא שיחק 14 עונות במדי מכבי תל אביב וקלע במדיה 590 נקודות במסגרת האירופית. ההישג הבולט של הצהובים בתקופתו היה הפסד בגמר גביע המחזיקות (1967) לאיניס וארזה הגדולה. ברשימת קלעי כל הזמנים בליגה מדורג הסנטר הנפלא במקום התשיעי עם 5,851 נקודות. בנבחרת ישראל רשם 89 הופעות וקלע 1,076 נקודות.

על האגדה של כהן מינץ: קובץ סיפורים בשחור לבן

פרידה מכהן מינץ: "הפך את הכדורסל לפופולארי"

טקס ההספדים של תנחום כהן מינץ ז"ל. מגד גוזני
מגיעים לחלוק לו כבוד. תנחום כהן מינץ ז"ל/מגד גוזני

בנו של המנוח, כדורסלן העבר אורי כהן מינץ, ספד לאביו בדמעות: "כשהחזקתי את ידך ברגעיך האחרונים, הרגשתי כמו ילד קטן, שמביט על אביו ומתפעל מחוזקו. נלחמת על כל נשימה, לא האמנת שהרגע הזה יגיע, ועכשיו אנחנו כאן. הרבה אנשים באו לחלוק לך כבוד. בדרכך השקטה הצלחת להגיע לרמות הגבוהות בכל דבר שעסקת, בין אם זה טניס, כדורסל או הנדסה. כבן שלך, לא הצלחתי להבין איך הצלחת לעשות את זה. תמיד היית צנוע ושקט, כאילו לא תופס מקום, אבל תמיד היית נוכח, מכבד את כולם, נותן תחושה של ביטחון לכל מי שמסביבך. גם כשהלכת עשית זאת בשעה הכי שקטה וצנועה, בשלוש בלילה ביום שבת. גם ליד מיטתך הרגשתי את עוצמותיך".

עמירם הלוי, יו"ר איגוד הכדורסל: "תני סימל את הכדורסלן הישראלי, היה מודל לחיקוי של דורות רבים, ואני מקווה שגם הדורות הבאים יידעו ללכת בדרכו הצנועה והמכובדת".

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי: "זה יום עצוב לכל הספורט הישראלי. תני היה עמוד התווך של הקבוצה, תרתי משמע, והיה חלק גדול מהקבוצה שהביאה כבוד גדול למכבי תל אביב ולכדורסל הישראלי".

נציג צה"ל אמר: "בדיוק כמו שתוארת ככדורסלן, גם בפיתוח המרכבה היית מצטיין. משפחת מינץ, חשוב שעם ישראל יידע שתני תרם רבות לפרויקט המרכבה, ואחראי על הצלת חיי אדם" .

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שמעון מזרחי בטקס ההספדים של תנחום כהן מינץ ז"ל. מגד גוזני
"הצטיין בכל תחום". שמעון מזרחי/מגד גוזני

כהן מינץ צד את עינו של יהושע רוזין בזכות גובהו (2.04 מ') והמאמן המיתולוגי הפך אותו לכוכב הבלתי מעורער של מכבי תל אביב, ולשחקן שהצעיד את המועדון להצלחות שביססו אותו כרמה בפני עצמה בישראל. כהן מינץ עשה הכול במגרש – קלע, מסר, חטף, הוריד ריבאונד והוליך כדור – יכולת נדירה בשנות ה-60 וה-70 בקרב מי שכונו "שחקני ציר", והיה למעשה הכוכב הראשון שהצמיח הכדורסל הישראלי.

כהן מינץ היה הישראלי הראשון שהוזמן לנבחרת אירופה, וב-1964 הצטיין במדיה מול ריאל מדריד, וקלע 13 נקודות. ב-1975 נבחרת אירופה הנוצצת הגיעה לראשונה ליד אליהו, כדי לעשות לו כבוד עם פרישתו. כהן-מינץ זכה ב-9 אליפויות וכן ב-9 גביעי מדינה עם מכבי תל אביב והפך לאחד מסמליה הגדולים. כהן מינץ היה גם מכוכבי נבחרת ישראל בשנות ה-60, וזכה עמה במדליית זהב במשחקי אסיה שנערכו בשנת 1966 בתאילנד. בנוסף לתרומתו לספורט הישראלי, כהן מינץ תרם לביטחון ישראל כששירת כקצין חימוש והיה מעורב בפרויקט המרכבה. את שירותו בצה"ל השלים בשנת 1985 בדרגת אלוף משנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully