וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידה מתנחום כהן מינץ, "הסנטר הראשון של נבחרת ישראל"

11.10.2014 / 15:22

עולם הכדורסל הישראלי מרכין את ראשו. מזרחי: "שחקן ציר במלוא משמעות המילה", ברודי: "הפך את הכדורסל לפופולארי"

שחקן נבחרת ישראל תנחום כהן מינץ. ויקיפדיה, צילום מסך
עולם הכדורסל הישראלי נפרד. כהן מינץ/צילום מסך, ויקיפדיה

אבל כבד נפל היום (שבת) על הכדורסל הישראלי, לאחר החדשות על מותו של תנחום כהן מינץ בגיל 75. הסנטר הנפלא שכיכב במכבי תל אביב ובנבחרת ישראל בשנות ה-60 וה-70 נחשב לאחד השחקנים הגדולים בתולדות הכדורסל הישראלי.

בנו של כהן מינץ, אורי, אמר: "אבא תני הלך לעולמו. על יד המיטה החזקתי את ידך. היד הגדולה והחזקה הזו גרמה לי להרגיש כמו ילד. נוח על משכבך בשלום".

"מועדון הכדורסל מכבי תל אביב מרכין את ראשו ומוריד את דגלו על לכתו של תנחום כהן מינץ, מגדולי השחקנים והאנשים של מכבי תל אביב ונבחרת ישראל בכל הזמנים", נכתב בהודעה שהוציאה מכבי תל אביב לעיתונות. "תני היה מעמודי התווך ומאבני היסוד של המועדון עוד מהימים בהם שיחקה הקבוצה במגרשה הישן ברחוב המכבי בצמוד למגרשי הטניס, שם נהגו הוריו לשחק, ויהושע רוזין שהבחין בגובהו הנדיר שיכנע אותו לעזוב את הטניס לטובת הכדורסל. תני, שכונה ?הגבוה?, היה איש בעל תכונות נדירות, חוכמה וידע שאף התבטאו בתרומתו למערכת הביטחונית בישראל. המועדון שולח את תנחומיו הכנים לרעייתו דפנה, לילדיו ולכל בני המשפחות כהן מינץ ורבינוביץ?".

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי הוסיף: "למרות שידעתי שהוא היה חולה בשנים האחרונות, קיבלתי הבוקר את הידיעה על פטירתו בתדהמה. תנחום היה שחקן ציר במלוא משמעות המילה - גם ציר שסביבו היתה כל הקבוצה. תנחום היה השחקן הישראלי הראשון שהיו מגדירים מספר חמש קלאסי. היה חכם, הן על המגרש והן מחוץ למגרש. גם בתפקיד שלו מחוץ למגרש. תנחום גדל במגרשי הטניס של מכבי , הוריו המנוחים היו משחקים שם טניס והוא היה מגיע עימם. משם יהושוע רוזן ראה אותו והביא אותו לכדורסל. הוא הביא המון כבוד למכבי".

תנחום כהן מינץ שחקן העבר של מכבי תל אביב לצד הקמע דוני. ברני ארדוב
"תני היה מעמודי התווך ומאבני היסוד של המועדון"/ברני ארדוב

טל ברודי אמר לוואלה! ספורט: "תנחום היה בין השחקנים הראשונים שהכרתי בימים הראשונים של משחקי המכביה. בעונה הראשונה, שזו הייתה העונה ההיסטורית ההיא, הוא היה הסנטר של הקבוצה וחלק חשוב מהמשחק שנודע גם כנס בדאלונה. נס שעזר למכבי לעבור שלב באירופה ובגמר מחזיקות הגביע.

"הוא היה אחד מעמודי התווך ואחד מהתורמים הבולטים לכך שנבנתה כאן מסורת כדורסל. לא מעט בזכותו החלה ההתרגשות והתעניינות בארץ לכדורסל. הוא הפך את מדינת ישראל למדינה שאוהדת כדורסל לא פחות מכדורגל. עונת 1967/8 הייתה היסטורית מבחינת הכדורסל הישראלי. ישנם גם ההישגים החלוציים שלו עם נבחרת ישראל. הוא השחקן הראשון שהביא כבוד בינלאומי. היה סנטר עצום ואדם נפלא".

מאיגוד הכדורסל נמסר: "איגוד כדורסל משתתף בצערה של משפחת כהן מינץ, הרעייה דפנה והילדים בהם אורי, בעצמו שחקן נבחרת ישראל בעבר, על לכתו בטרם עת של תנחום (תני) כהן מינץ, שחקן העבר הגדול של נבחרת ישראל ומכבי תל אביב. כהן מינץ נחשב לסנטר הראשון של נבחרת ישראל, הסנטר המיתולוגי שלה ואף זכה איתה במדליית הכסף במשחקי אסיה בבנגקוק 1966 והופיע בחמישייה הראשונה של נבחרת אירופה והיה הישראלי הראשון שזכה לכבוד זה. תני היה סמל ומופת לספורטאי מקצוען מצד אחד, אבל צנוע ושקול מצד שני. מעולם לא התנהג ככוכב כדורסל ותמיד שידר נינוחות, אורח רוח וצניעות. איגוד הכדורסל יידע להוקיר את זכרו של תני ומרכין את ראשו".

ווילי סימס אמר: "הוא היה שחקן נפלא ויוצא מן הכלל ואדם נהדר. יש לי כבוד ענק כלפיו. זה עצוב מאוד שאדם כמוהו עוזב אותנו, אבל את המורשת שלו והאדם הנפלא שהוא היה כולם יזכרו. כולם יודעים מה הוא העניק לנו הן בכדורסל והן מחוץ לעולם הכדורסל"

שרת הספורט לימור לבנת אמרה: "אוהדי הכדורסל והספורט הישראלי אבלים היום ומרכינים ראש על לכתו של אחת מאגדות הכדורסל הגדולות במדינה. תני היה מעמודי התווך של מכבי תל אביב ונבחרת ישראל במשך שנים ובלט בתרומתו האדירה להישגיהן. מלבד כשרונו, הגבוה היה מוכר בזכות אופיו המיוחד, צניעותו ותרומתו הרבה למערכת הביטחון במדינת ישראל. אני מוסרת את תנחומיי למשפחתו. יהי זכרו ברוך".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב טל ברודי. ויקיפדיה, צילום מסך
"תנחום היה בין השחקנים הראשונים שהכרתי". טל ברודי/צילום מסך, ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully