וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדובאסקט: נבחרת ארה"ב עלתה לגמר

האמריקאים הביסו 68:96 את ליטא בדרך לגמר שני ברציפות ושמיני בכל הזמנים. קיירי אירווינג הצטיין עם 18 נקודות

קנת' פאריד שחקן נבחרת ארצות הברית (עם הכדור) מול ליטא. AP
עוד ניצחון אחד והתואר נשאר אצלם. פאריד מול ליטא/AP

זה היה ברור, שקוף וצפוי, אבל עדיין זה משמח מאוד את נבחרת ארצות הברית. האמריקאים עלו הערב (חמישי) לגמר אליפות העולם, המונדובאסקט, לאחר 68:96 קליל במיוחד על ליטא. ארצות הברית תילחם על מדליית זהב שנייה ברציפות ביום ראשון כשתשחק מול המנצחת במפגש המסקרן בין צרפת לסרביה, ליטא תנסה להשיג את מדליית הארד עוד לפני כן מול המפסידה בין השתיים. לארצות הברית זה יהיה גמר שני ברציפות ושמיני בסך הכל.

מהרגע הראשון של המשחק היה נראה ששתי הנבחרות באו לעשות את שלהן במשחק. ארצות הברית לא ממש ניסתה להתעייף ושמרה כוחות, וגם ליטא נראתה כמי ששומרת את הכוחות שלה למשחק על המקום השלישי. בסופו של דבר, ואחרי שני רבעים יחסית צמודים, ריצת 2:18 של ארצות הברית בתחילת הרבע השלישי סגרה את העניין. השאר היה גארבג' טיים אחד ארוך.

איך מנצחים את ארצות הברית?

בחצי הגמר השני: צרפת מול סרביה

יונאס ולאנצ'יונאס שחקן נבחרת ליטא (ימין) מול אנתוני דייויס שחקן נבחרת ארצות הברית. רויטרס
הליטאים אפילו לא גרמו לאמריקאים להתאמץ. ולאנצ'יונאס מול דייויס/רויטרס

מהלך המשחק:

המשחק נפתח בצורה צמודה מאוד, כששתי קליעות עונשין של ולאנצ'יונס מעלות את ליטא ל-6:7 אחרי כמעט שלוש דקות של כדורסל. האמריקאים חזרו לעניינים, בעיקר בזכות קליי ת'ומפסון, שתרם שמונה נקודות והעלה את ארה"ב ל-16:20. הליטאים התקשו מאוד להשיג סל ומהלך אחרון של דרק רוז שסיים אותו במסירה יפה לדמרקוס קאזינס, שספג עבירה. האיש הגדול הלך לקו וקלע אחת כדי לסגור את הרבע ב-16:21 לארצות הברית.

האמריקאים פתחו טוב את הרבע השני, כשקנת' פאריד הבלתי עציר משחיל עוד שתיים בצבע וסטפן קרי מוסיף שלשה כדי להעלות אותם ל-20:28. המשחק התבלגן מעט בדקות הבאות עד שהגיע מהלך פשוט ענק של פאריד, שניער מעליו את השומרים שלו וסגר עניין עם הטבעה מפלצתית כדי לקבוע 26:34. האמריקאים עלו ל-28:36 אחרי סל של קליי ת'ומפסון מהצד, ואז הגיעו שתי קליעות עונשין של ולאנצ'יונאס שצימקו ל-36:30. הדקות הבאות היו בעיקר ברדק אחד גדול, כששתי הקבוצות מאבדות כדורים ומנסות לעשות מהלכי כדורסל מסובכים מאוד. בסופו של דבר אירווינג קלע סל שתיים יפה וסגר את המחצית ב-35:43.

הרבע השלישי נפתח עם ריצת 0:10 של ארצות הברית עם קליעות של ג'יימס הארדן שהתעורר, אנתוני דייויס וסטפן קרי. אירווינג המשיך את הריצה והעלה את ארצות הברית ל-37:59. האמריקאים המשיכו לרוץ עם 2:18, כולל דאנק ענק של דייויס, עד שיובקביצ'יוס עצר את השטף עם סל יפה אחרי הטעיה, וזה 41:61. ארצות הברית המשיכה לרוץ כשהארדן משלים מהלך של חמש נקודות אחרי עבירה במתכוון וקובע 43:68. החגיגה האמריקאית נמשכה ובסוף הרבע השלישי זה 49:76.

הרבע הרביעי כבר היה גארבג' טיים אחד גדול, כשהאמריקאים עולים ל-58:86 עם סל של קאזינס אחרי חמש דקות וחצי ברבע האחרון. בסופו של דבר, ואחרי דקות ארוכות של גארבג' טיים, זה נגמר ב-68:96.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קליי תומפסון נבחרת ארצות הברית בכדורסל מול יונאס מצ'יוליס נבחרת ליטא. AP
ארצות הברית הייתה בשליטה מוחלטת. קליי תומפסון מול מצ'יוליס/AP

סטטיסטיקה

קלעו לארה"ב: קיירי אירווינג 18 נקודות (8 מ-15 מהשדה), קליי תומפסון וג'יימס הארדן קלעו 16 כל אחד, סטפן קרי 13, קנת' פאריד 9 ו-6 ריבאונדים, אנתוני דייויס 8 ו-6 ריבאונדים, דמרקוס קאזינס 7 ו-6 ריבאונדים, דרק רוז 4 (1 מ-8 מהשדה), רודי גיי 3 ו-7 ריבאונדים, מייסון פלאמלי 2. דמאר דרוזן ואנדריי דראמונד שותפו, אך לא קלעו.

קלעו לליטא: מינדאוגאס קוזמינסקאס 15 נקודות ו-9 ריבאונדים, יונאס ולאצ'יונאס 15 ו-7 ריבאונדים, אדאס יוסקביצ'יוס 12, מרטינאס פוצ'יוס 10, דאריוש לאברינוביץ' 9, רנלדאס סייבוטיס 3, יונאס מאצ'יוליס 2, דונטאס מוטיונאס 2. פאוליוס ינקונאס, סימאס יסאייטיס, קשישטוף לאברינוביץ', שרונאס ואסיליאוסקאס שותפו ולא קלעו.

קנת' פאריד שחקן נבחרת ארצות הברית מול ליטא. GettyImages
מהלך גדול והטבעה גדולה. פאריד/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully