וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום היסטורי בארה"ב: "צ'יליץ' נתן לפדרר שיעור בטניס"

צ'יליץ' השלים יום גדוש בציוני דרך ("המשחק הטוב בחיי"), איבניסביץ' מהלל את חניכו ("הוא גבר על רוג'ר בכל אספקט של המשחק"), פדרר נכנע בהשלמה ("תנו לו קרדיט, הוא שיחק לא ייאמן") אבל לא מרים ידיים. הציטוטים והמספרים ההיסטוריים

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. AP
מי היה מאמין שככה היום הזה ייגמר? רוג'ר פדרר/AP

איזה יום דרמטי לחובבי הטניס. הפרשנים והאוהדים ציפו לגמר קלאסי בין רוג'ר פדרר לנובאק דג'וקוביץ', אבל קיי נישיקורי ומארין צ'יליץ' הדהימו אמש (שבת) את שני הספורטאים האגדיים כשהדיחו אותם בחצי גמר אליפות ארצות הברית. ראשון היה זה נישיקורי שהדיח את דג'וקוביץ', אחרי כך היה זה צ'יליץ' שמחץ את פדרר בשלוש מערכות, ולאור היכולת שהציגו שני האנדרדוגים - בהחלט מגיע להם להעפיל לראשונה בחייהם למעמד היוקרתי. "אני שמח בשבילך, תמשיך כך", אמר פדרר ליריבו ליד הרשת, בסיומו של משחק קשה עבורו.

צ'יליץ' דרס את פדרר, נישיקורי הדהים את דג'וקוביץ'

נישיקורי מרגש את יפן, דג'וקוביץ' התקשה למצוא הסבר

בלוג אליפות ארה"ב על השינוי המנטלי של נישיקורי, והשינוי המקצועי של צ'יליץ'

הטניסאי הקרואטי מארין צ'יליץ'. GettyImages
38 טורנירים חלפו מאז שקיבלנו גמר בלי ארבעת הגדולים. מארין צ'יליץ'/GettyImages

מספרי חצי הגמר:

* זו הפעם הראשונה מאז אליפות אוסטרליה ב-2005 (יואיט נגד סאפין) שבגמר טורניר גרנד סלאם (אחרי 38 טורנירים!) לא מופיע אחד מארבעת הגדולים: פדרר, נדאל, מארי ודג'וקוביץ'.

* זה גמר הגרנד סלאם הראשון שבו אין טניסאי מהעשירייה הראשונה מאז שאלברט קוסטה (20) גבר על חואן קרלוס פררו (11) בגמר רולאן גארוס ב-2002.

* כמו כן, זו הפעם הראשונה מאז אליפות צרפת ב-2003 שבגמר לא מופיע טניסאי של נייקי או אדידס (נישיקורי עם אוניקלו, צ'יליץ' עם לי-נינג).

* המנצח מבין נישיקורי וצ'יליץ' (11 ו-16 בעולם) יהיה השלישי בלבד בעשר השנים האחרונות שמנצח טורניר גרנד סלאם מחוץ לשלישייה הראשונה (מארי 2012, דל פוטרו 2009).

* צ'יליץ' הוא הקרואטי הראשון שמגיע לגמר גרנד סלאם מאז שמאמנו גוראן איבניסביץ' הגיע לגמר ווימבלדון ב-2001 (וזכה בו).

* נישיקורי הוא האסיאתי הראשון אי פעם שמגיע לטורניר גרנד סלאם (מייקל צ'אנג נולד בארה"ב).

* פדרר הפסיד בפעם הראשונה בקריירה לצ'יליץ' (5:1), ולא הצליח לרשום את ניצחונו ה-600 בקריירה על מגרשים קשים.

* הפעם האחרונה שבה פדרר זכה בפחות משחקונים במשחק באליפות ארה"ב הייתה ב-2001 נגד אנדרה אגאסי - שבעה משחקונים בלבד.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. GettyImages
לא רשם הפסד כזה מאז אגאסי. רוג'ר פדרר/GettyImages

ציטוטים

"זה פשוט יום מדהים בשבילי", הודה בסיום צ'יליץ' בן ה-25, אחרי משחק אדיר שבמהלכו רשם אחוזי הגשה מרשימים (87 אחוז מהנקודות שבהן נכנסה ההגשה הראשונה), כשרק במשחקון האחרון הוא רושם שלושה אייסים אדירים בדרך לניצחון.

הדומיננטיות של צ'יליץ' הייתה מוחלטת, כשמתוך 91 הנקודות שלו - 43 היו ווינרים עוצמתיים שהותירו את יריבו חסר אונים. "לא חלמתי שאוכל לשחק ככה, אני חושב שזו הייתה ההופעה הכי טובה בחיי", אמר הקרואטי, שכבר מוכן לגמר מול נישיקורי: "הולך להיות יום סנסציוני בשביל שנינו ביום שני בגמר. אני מאושר להיות בגמר לראשונה בקריירה שלי, ואני פשוט הולך ליהנות, להישאר מאושר, ולנסות לנצח". המאזן ביניהם: 2:5 לנישיקורי.

מאמנו של צ'יליץ', גוראן איבניסביץ', אמר בסיום ש"אני מרגיש גאה. זה רק חצי הגמר השני שלו בגרנד סלאם, מול אחד השחקנים הטובים אי פעם, והא נתן לו שיעור בטניס, זה לא ייאמן. הוא גבר עליו בכל אספקט של המשחק. במשחקון האחרון חשבתי שהוא יהיה עצבני, כי רוג'ר לא מוותר אף פעם, אבל הוא חבט שלושה אייסים. פשוט יפהפה. הרגשתי כאילו אני מסתכל על עצמי".

רוג'ר פדרר, מארין צ'יליץ'. GettyImages
גם איבניסביץ' גאה בו. צ'יליץ' בסיום/GettyImages

מנגד, פדרר בוודאי מרגיש מאוכזב, אחרי שהגיע כפייבוריט הברור למשחק, אחרי שראה את דג'וקוביץ' ומארי מודחים ואת נדאל לא מגיע בגלל פציעה, אחרי שניצח 14 מ-15 המשחקים האחרונים שלו, ואחרי שנראה כל כך בטוח ואופטימי. "זה פשוט מאוד, מארין שיחק פשוט מצוין", החמיא פדרר ליריבו.

"אולי אני לא תפסתי יום מבריק במיוחד, אבל הוא היה זה שהצליח לקחת את השליטה. אני חושב שהוא הגיש בצורה נהדרת בכל פעם שהוא הזדקק לזה.

"לדעתי השבירה הראשונה הייתה קשה. הובלתי 0:40, ואז הפסדתי חמש נקודות ברציפות. אחרי זה הייתה לי עוד הזדמנות במערכה השלישית שכבר הובלתי עליו בשבירה, וגם אז הוא הצליח לחזור. אלו הם שני הרגעים המכריעים שלי. הוא שיחק טניס קלאסי, חזק ומדויק, לא שמר תחמושת. פשוט לא הצלחתי להישאר במשחק מספיק זמן כדי לגרום להטיל בעצמו ספק. צריך לתת לו קרדיט, הוא שיחק טניס לא ייאמן".

פדרר הוסיף ש"אני לא משחק בשביל להשיג את הגרנד סלאם ה-18 שלי בקריירה, אלא בשביל לזכות תארים באופן כללי. כן, אני עדיין מחפש את התואר ה-18".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully