וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נייט סולדר: "כל מהלך קשה ב-NFL. חייבים להשתפר כל הזמן"

7.9.2014 / 10:00

שחקן ניו אינגלנד פטריוטס בראיון לוואלה! ספורט: "בליצ'יק כל הזמן דוחף קדימה. הרמה הכי גבוה שאתה פוגש במכללות היא הרמה כל שבוע ב-NFL"

נייט סולדר ניו אינגלנד פטריוטס. AP
כל הזמן צריך להשתפר. סולדר/AP

אין חתיכה בקבוצת פוטבול שאין לה חשיבות ואין עמדה שקבוצה יכולה להסתדר בלעדיה. במקרים רבים, השחקנים שלא נוגעים בכדור אף פעם, שחקני קו ההתקפה ושחקני קו ההגנה, עשויים להכריע משחקים ועונות שלמות, אם הם יכולים לייצר עבור הקבוצה שלהם ערך מוסף כלשהו.

נייט סולדר, שנבחר בסיבוב הראשון, במקום ה-17, בדראפט 2011 על ידי ניו אינגלנד פטריוטס, עומד להתחיל את עונתו הרביעית עם הקבוצה והוא מודע היטב לחשיבות שלו על המגרש. בשיחה עם וואלה! ספורט לקראת מחזור הפתיחה, בו הפטריוטס יתארחו אצל מיאמי, סולדר אומר: "מצפה לנו מבחן גדול מאוד. עבדנו קשה כל הפגרה בשביל הרגע הזה וברור לי שכדי שהקבוצה כולה תצליח, גם אני חייב להשתפר. כל הזמן צריך להשתפר בליגה הזו. אם אוכל ללמוד איך להיות שחקן טוב יותר, אוכל לתרום יותר לקבוצה ואז יהיה לנו סיכוי".

הסיכוי עליו סולדר מדבר הוא הסיכוי לזכות שוב באליפות. הסופרבול האחרון בו זכתה הקבוצה היה אי שם בעונת 2004 ואחרי עשור, שכלל שני הפסדים דרמטיים מאוד בסופרבול לניו יורק ג'איינטס, הפטריוטס מכוונים גם העונה הכי גבוה שיש. מי שינסה להוביל אותם לשם, שוב, יהיה המאמן ביל בליצ'יק: "הוא דוחף אותנו קדימה, כל הזמן ובלי הפסקה", מספר סולדר על העבודה תחת המאמן המוערך, שמתחיל את עונתו ה-15 בקבוצה, "הוא כל הזמן גורם לנו להבין מה אנחנו עושים ומה אנחנו צריכים לעשות".

כשסולדר נשאל על המשחק לצד טום בריידי וההתקפה המהירה של הפטריוטס הוא רק עונה: "שיחקתי עם הרבה כוכבים והיו לי מאמנים נהדרים. כדי שנצליח במה שאנחנו מנסים לעשות, כל השחקנים שעל המגרש באותו רגע חייבים לראות את המשחק בצורה זהה ולהבין כמה שיותר טוב אחד את השני".

נייט סולדר טום בריידי ניו אינגלנד פטריוטס. AP
תיאום מושלם בין כל שחקני ההתקפה. בריידי וסולדר/AP

ב-2012, כאשר סולדר החל את עונתו השנייה בליגה, הוא נכנס לנעליים גדולות, אלה של מאט לייט שהודיע על פרישה. לייט שיחק במשך 11 עונות במדי ניו אינגלנד בתור התאקל השמאלי. הוא זכה עם הקבוצה בשלוש אליפויות ונבחר שלוש פעמים לפרובול. סולדר לא שוכח את האיש אותו ירש: "למאט היה אינסטינקט אדיר למשחק. בשנה שלנו ביחד, הוא לימד אותי איך לשלב בין פוטבול לחיים שמחוץ למגרש ואיך לנצח משחקים בליגה הזו. מה שיפה זה שבשלב מסוים מאט לקח את המקום של ברוס ארמסטרונג (שיחק בפטריוטס כתאקל שמאלי בין 1987 ל-2000, ע.ו.), אחר כך אני החלפתי את מאט ומתישהו מישהו ייקח את המקום שלי. התהליך בקבוצה הוא נהדר".

סולדר הופך לאט לאט לשחקן ותיק ומנוסה בליגה: "כשאתה נבחר בסיבוב הראשון, המחשבה שלך היא בעיקר איך לא לפשל ואיך להצדיק את הבחירה. בשנה הראשונה ב-NFL אתה לומד את ההבדלים. השחקנים הכי טובים שאתה משחק נגדם בקולג' ופוגש אותם רק מדי פעם, משחקים נגדך בליגה כל שבוע, בכל משחק. בשנים הבאות ההתקדמות שלך כשחקן חייבת להמשיך. כל מהלך בליגה הזו הוא קשה. כולם, בכל קבוצה שאתה משחק נגדה, כל כך טובים במה שהם עושים וגם אתה חייב להיות כזה".

אז איך מתקדמים ומשתפרים? "בפגרה, קודם כל צריך לנוח. לתת לגוף קצת מנוחה", מסכם סולדר, "השלב הבא הוא להישאר כל הזמן בכושר ולשמור על הרוח הקבוצתית שלנו, גם במהלך האופסיזן. אין מה לעשות. כדי להמשיך להצליח ב-NFL, בנייה של יסודות וטכניקה זה משהו שחייב להימשך כל הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully