וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטוב הרוסי: דירוג השגרירים השבועי

1.9.2014 / 15:14

ההצגה של ביברס נאתכו הכניסה אותו לרשימה מכובדת ביותר של ישראלים שכבשו שלושער באירופה, המחישה כמה טוב החיבור בינו לבין הליגה הרוסית וגם הבליטה בעיה שלא נמצא לה פיתרון בנבחרת. דירוג השגרירים שלנו בחו"ל, כולל הפצוע שעושה דפיקות לב לאלי גוטמן

טל בן חיים בלם צ'רלטון (למטה בשחור). GettyImages
שבוע שני בעשירייה. בן חיים/GettyImages

על סף העשירייה: ליאור רפאלוב, רוברטו קולאוטי, סינטאיהו סלליך, איתי שכטר.

המאזן הכולל: ארבעה שערים ושני בישולים. כל כולם אחרים ביברס נאתכו ואבי ריקן.

מוכנים לבלגיה: טל בן חיים, רמי גרשון, עומר דמארי, ביברס נאתכו ובן שהר הם שחקני הסגל המורחב היחידים שהשלימו 90 דקות. תומר חמד (73 דקות) ואיתי שכטר (70) פתחו בהרכב, ניר ביטון (19) עלה מהספסל.

מתאוששים: גל שיש פתח לראשונה העונה בהרכב, קני סייף קיבל דקות בכורה במדי גנט.

ביזאר השבוע: דודו ביטון חתם ביום שישי רשמית באויפשט ההונגרית וכעבור יומיים מצא עצמו בליגת האלופות עם מאריבור.

שימו לב ש: אלירן עטר נעלם בריימס ומהתודעה עם 10 דקות ליגה בלבד מתחילת העונה, כשבקבוצה מחפשים להוסיף עוד חלוץ. זמן לשינוי.

ביברס נאתכו חגג מול רוסטוב

דודו ביטון חתם לעונה במאריבור

עשהאל בן שבת עובר לקרקירה היוונית

10. בירם כיאל (סלטיק)

המאזן השבועי: 71 דקות, 1:1 מול דאנדי

בשבוע שעבר: לא היה בעשירייה

כניסה ראשונה לקשר של סלטיק, שפתח לראשונה העונה במשחק ליגה. הבשורות שמגיעות מהאלופה הסקוטית בעניינו מעודדות: "אנשים במועדון שכבר שנתיים חושבים שהוא צריך לעזוב מסתכלים עליו אחרת", אומר עיתונאי סקוטי. "הוא מזכיר במשחקים האחרונים את כיאל של העונה הראשונה". סלטיק עברה שבוע מאכזב עם הדחה מליגת האלופות, תיקו בליגה במה שמהווה המשך ישיר לתקופת ההתאקלמות למאמן החדש, רוני דיילה, שהחליף את ניל לנון האהוב. כשהנורבגי ראה שדברים לא כל כך הולכים לכיוון שלו, הוא החזיר לעניינים את כיאל והוסיף אגרסיביות ואנרגיות למרכז השדה וקיבל שיפור מסוים ביכולת. כך הפך לאחרונה כיאל משחקן שכמעט לא נספר במשחקי ההכנה חזרה להיות אחד השחקנים הבכירים.

כיאה למעמדו. כיאל מתחיל עונה חמישית(!) בסלטיק ולמעשה, רק שני שחקנים בסגל - הקפטן סקוט בראון ושחקן הבית צ'רלי מלגרו - היו שם לפניו. הוא עבר בשנים הללו הרבה תהפוכות במעמד ובעיקר שורה של פציעות קשות, שמנעו ממנו לצבור מומנטום ופגעו גם במעמדו בנבחרת. לקראת סיום העונה שעברה, רמז הקשר על רצונו לעזוב ובסלטיק האמינו שהפרידה בלתי נמנעת. אלא שבשבוע האחרון, פתאום מדברים שם על חידוש החוזה שיסתיים בתום העונה. המשא ומתן אמור לרחף ולהוות סיפור רקע לכל העונה של כיאל והדילמה הקבועה: חידוש או עזיבה תהדהד אצלו (ואצל ראשי המועדון והצוות המקצועי) במיוחד ככל שינואר, המועד האחרון בו סלטיק תוכל להרוויח עליו כסף, יתקרב.

9. תומר חמד (אלמריה)

המאזן השבועי: 73 דקות, 1:0 מול חטאפה

בשבוע שעבר: מקום תשיעי

הנציג הישראלי היחיד בליגות העילית ביבשת שמר על מקומו בהרכב, מקומו בעשירייה, אבל הוא עדיין מחפש ניצחון ושער ראשון. בינתיים, הוא לא מודאג: "ברמה אישית אני מרגיש טוב מאוד ומרגיש כאילו אני נמצא באלמריה זמן רב. אני רוצה לעשות כאן דברים יפים ובתקווה שבמשחק הבית הבא נביא שלוש נקודות מול קורדובה. הייתי מודאג אם לא היינו מגיעים למצבים, אבל אנחנו מגיעים והשערים יגיעו בהמשך".

8. בן שהר (ווילם II)

המאזן השבועי: 90 דקות, 1:0 מול גו אהד איגלס

בשבוע שעבר: לא היה בעשירייה

הנה נתון סטטיסטי מפתיע: עד העונה ומאז עזב את הפועל תל אביב, שהר השלים רק שלוש פעמים 90 דקות מלאות במשחק ליגה. פעם אחת במדי אוקזר, פעם אחת במדי הרטה ברלים ועוד פעם אחת במדי ארמיניה בילפלד. העונה, בבית החדש בהולנד, זה קרה כבר פעמיים. וזו בדיוק הייתה הסיבה למעבר. קל ללגלג על שהר בכל הקשור למעברים התכופים, אבל נכון יותר להסביר אותם כתיקון להחלטות לא נכונות. שהר לא מוותר לעצמו ולא מוותר על עצמו. הוא מחפש את המקום הנכון שבאמת יאמין בו וייתן לו להוכיח את עצמו לאורך זמן. שהר עדיין לא כבש במדי ווילם II, אבל דקות המשחק מעודדות. ובכל זאת סיבה קטנה לדאגה: החלוץ השבדי סמואל ארמנטרוס שהגיע בהשאלה מאנדרלכט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
קשר סלטיק בירם כיאל. GettyImages
חוזר לעצמו. כיאל/GettyImages

7. עומר דמארי (אוסטריה וינה)

המאזן השבועי: 90 דקות, הפסד 2:1 לאדמירה ואקר

בשבוע שעבר: מקום שני

הירידה הגדולה של השבוע. מבט אל הטבלה האוסטרית מספר את הסיפור: אוסטריה וינה במקום האחרון עם חמש נקודות משבעה משחקים ועדיין ללא ניצחון. היכולת של הסגולים רעה מאוד וכשלקבוצה שום דבר לא הולך, קשה מאוד לאינדיבידואל להתבלט ולהביא את עצמו לידי ביטוי. בעצם, דמארי הרי הגיע לאירופה אחרי שהתבלט בקבוצה שחוותה עונה מאכזבת לא?

6. רמי גרשון (גנט)

המאזן השבועי: 90 דקות, הפסד 1:0 לקורטרייק

בשבוע שעבר: מקום שישי

פתיחת העונה הטובה של הבפאלוז נעצרה עם הפסד שני ברציפות והפעם בבית מול היריבה מהתחתית. הבלם שמר על מקומו בהרכב והוא עדיין לא החמיץ דקת משחק העונה. גרשון זומן למחנה האימון המיוחד שעורך אלי גוטמן ולפחות נכון לעכשיו, מעמדו בנבחרת קצת השתנה - הוא מגיע כבלם הרכב בקבוצת צמרת בבלגיה ולא עוד סותם חורים בעמדת המגן השמאלי. בכלל, כשמסתכלים על הסגל שכולל גם את טל בן חיים, איתן טיבי ולוקחים בחשבון את שיר צדק, אפשר לקבל מושג על הכיוון אליו הולך (או לפחות צריך ללכת גוטמן). כשיש בלמים בכושר טוב ואין מגנים טבעיים איכותיים צריך לשחק עם שלושה בלמים.

5. מונס דאבור (גראסהופרס)

המאזן השבועי: 90 דקות, הפסד 1:0 לוואדוז

בשבוע שעבר: מקום רביעי

עיין ערך דמארי. גם גראסהופרס נקלעה לפתיחת עונה איומה. העונה האירופית כבר הסתיימה ובליגה סגנית האלופה מוצאת עצמה עם חמש נקודות משבעה משחקים ובמרחק רק מפאולו סוזה ובאזל. המשבר בקבוצה גדול ובשוויץ מדווחים על מערכת יחסים עכורה בין המאמן מיכאל סקיבה לשחקנים ובראשם הקפטן ורו סלאטיץ' שהושעה ערב ההפסד הביתי המביך לנועלת הטבלה. בדיוק כמו דמארי, גם דאבור יצטרך להתעלות מעל המשבר אחרת יגלה כמה מהר מאוד שוכחים אותך כשאתה לא בא לידי ביטוי מעבר לים. הנה, אחרי הבכורה בבוגרת בקיץ, גוטמן העדיף הפעם בצורה חכמה לאפשר לדאבור לשחק במשחק החשוב של הצעירה מאשר להתאמן בארץ, אבל כשלסגל זומנו שמות כמו: חמד, בן בסט, שהר, ברדה, שכטר, בן חיין ודמארי, התמונה ברורה. התחרות על מקום בחלק הקדמי בסגל לא פשוטה.

שחקן אוסטריה וינה עומר דמארי. Christian Hofer, מערכת וואלה! NEWS
רגיל להתעלות על קבוצה בינונית. דמארי/מערכת וואלה! NEWS, Christian Hofer

4. טוטו תמוז (פטרולול)

המאזן השבועי: לא שותף, הפסד 2:1 לקלוז'

בשבוע שעבר: מקום ראשון

מכה בברך במשחק הליגה האירופית מול דינמו זאגרב (הפסד 2:1 ששלח את הרומנים הביתה) הרסה לתמוז את הזימון המחודש לסגל הנבחרת. פטרולול לחצה וביקשה שהחלוץ ישוחרר מהאימונים על מנת שיעבור בדיקות ויחלים ואף שלחה לראשי הנבחרת מכתב רשמי. בקבוצה הרומנית לא רצו להסתכן בהחמרת הפציעה וגם בנבחרת לא נלחמו כשמדובר באימונים בלבד. עכשיו תמוז, החלוץ הישראלי שנמצא בכושר הכי טוב מתחילת העונה, יקווה להיות בריא ובאותה פורמה לקראת המשחק בקפריסין ב-10 באוקטובר. בלעדיו, אגב החברים רשמו הפסד ליגה ראשון העונה ואיבדו את הפסגה.

3. טל בן חיים (צ'רלטון)

המאזן השבועי: 90 דקות, 2:2 נגד ברייטון

בשבוע שעבר: מקום שלישי

בן חיים רחוק משחק ליגה אחד מלעבור את סך כל הדקות הליגה ששיחק אצל גיא לוזון ואילו צ'רלטון שלו עדיין ללא הפסד מתחילת העונה. בשבוע שבו דודו ביטון עובר ברגע האחרון מסטנדרד ליאז' לאויפשט ההונגרית ואז ברגע האחרון למאריבור בלופ של קבוצות הנשלטות (במישרין, בעקיפין או דרך דודו דהאן) על ידי רולאן דושאטלה, גם טל בן חיים ממשיך להראות שלא מדובר בקומבינה כל כך רעה. כי בינינו, לא משנה איך מסתכלים על זה, עדיף להיות שחקן הרכב בצ'מפיונשיפ מלחזור לליגת העל עם כל הציפיות והלחץ שמשתמעים מכך.

2. אבי ריקן (פ.צ ציריך)

המאזן השבועי: 90 דקות, שער ובישול, 0:2 על סנט גאלן

בשבוע שעבר: לא היה בעשירייה

ימים יפים עוברים על ריקן, שנכנס לעשירייה בסטייל היישר למקום השני. ביום ראשון רשם הופעה פנטסטית שכללה שער ובישול ב-0:2 של פ.צ ציריך על סנט גאלן. שלושה ימים מוקדם יותר, מחזיקת הגביע והקשר הישראלי חגגו גם העפלה לשלב הבתים האירופית ובכלל, ריקן נמצא בכושר נהדר והקבוצה שלו התבססה במקום השני. בעונה שעברה, ריקן היה אחד השגרירים המפתיעים של העונה שעברה. את עונה הבכורה באירופה הוא סיים עם תואר, 28 הופעות ויותר מזה, הוא הפך לסוג של "ברדה השוויצרי", האיש שפתח את הדלת לישראלים נוספים והוביל את הטרנד. בקיץ הגיעו לשוויץ גם לוטם זינו וניסו קפילוטו, אבל ריקן, כמו ברדה בבלגיה בזמנו, נשאר הישראלי הבכיר בשוויץ. יש לריקן הרבה מטרות מסומנות העונה: שלב הבתים באירופה, מאבק על התואר וכמובן חיזוק המעמד בנבחרת. העונה הזו, השנייה משלוש בחוזה שלו, אמורה להגדיר את הקריירה האירופית שלו. ברדה נשאר שש שנים מוצלחות בגנק, ריקן עוד יכול למצוא את עצמו במקום גבוה יותר מציריך אם ישמור על יציבות ורמה גבוהה.

שחקני פ.צ. ציריך חוגגים עם אבי ריקן מריו גבראנוביץ'. רויטרס
לא מפסיק לחגוג. ריקן/רויטרס

1. ביברס נאתכו (צסק"א מוסקבה)

המאזן השבועי: 90 דקות, שלושער ובישול, 0:6 על רוסטוב

בשבוע שעבר: מקום חמישי

שגרירים ישראלים הבקיעו שלושער באירופה בעבר. רוני רוזנטל (במדי ליברפול נגד צ'רלטון), חיים רביבו (במדי פנרבחצ'ה נגד סמסונספור), אליניב ברדה (נגד זולטה וארחם) וכמובן יוסי בניון במשחק הבלתי נשכח נגד בשיקטאש בליגת האלופות. לפני כמעט שנתיים, דירגנו בוואלה! ספורט את עשר ההופעות הגדולות של השגרירים הישראלים. ההופעה של ביברס נאתכו במשחק נגד רוסטוב בהחלט הייתה ראויה להיכנס לעשירייה. בטח כשמדובר במשחק שלישי בקבוצה חדשה. החיבור בין נאתכו לליגה הרוסית הוא קוסמי, גם אם השחקן עצמו לא כל כך אהב את זה וחלם על מקומות אחרים. בסופו של דבר, שחקן בא לידי ביטוי טוב יותר במקום בו הוא מוערך ואהוב, אבל גם לגדולים ביותר לא תמיד להפוך לדומיננטיים ומשמעותיים בין לילה ואפילו העובדה שנאתכו כבר בועט פנדלים בצסק"א מראה כמה כבוד הוא מקבל אצל אלופת רוסיה.

כל פעם שנאתכו נותן הצגה בזירה האירופית עולה מחדש שאלת הנבחרת. כיצד ייתכן שהשגריר המצליח של ישראל בשנים האחרונות, אחד השחקנים הטובים בליגה הרוסית, לא מצליח לכאורה להיות השחקן המוביל בנבחרת ישראל. הסברים יש לרוב. מדברים על אופי, על תפקוד לא נכון במגרש וכמובן על האווירה השלילית סביב הנבחרת שפוגעת בתפקוד של גדולים מנאתכו. במובן מסוים, לשאול למה נאתכו לא בא מספיק לידי ביטוי בנבחרת לא שונה מלשאול למה ישראל לא עולה לטורניר גדול. אין הסבר, יש כלים, יש תנאים וזה צריך לקרות. כבר בקמפיין הזה.

קשר צסק"א מוסקבה ביברס נאתכו חוגג שער. Epsilon, GettyImages
די לשאלות מעצבנות. נאתכו/GettyImages, Epsilon

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully