וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק הכי גדול של שגריר ישראלי באירופה

11.11.2012 / 13:49

בניון או ברקוביץ'? רביבו, רוזנטל או אולי מליקסון? לרגל המפגש של חמד ואוואט מול ברצלונה, דירוג 10 ההופעות הגדולות של השגרירים באירופה

10. אליניב ברדה

14.12.07

גנק - זולטה וארגם 2:5


אליניב ברדה נמצא בעיצומה של העונה השישית בבלגיה, ועם 60 שערים בכל המסגרות הפך לאחד החלוצים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי באירופה וביסס את מעמדו כאחד השחקנים המוערכים בבלגיה. השנה הראשונה של ברדה בגנק הייתה הפורייה ביותר למרות שהסתיימה עם אכזבה קבוצתית. הוא סיים אותה עם 16 כיבושים (שני בטבלת המבקיעים) ושלושער בלתי נשכח. גנק פתחה רע את המשחק ולמרות שער מוקדם של ברדה, ירדה להפסקה בפיגור 2:1 לפני המהפך הגדול במחצית השנייה. "השלושער של ברדה הציל את גנק", נכתב לאחר המשחק.

9. דודו אוואט

30.8.2010

מאיורקה - ריאל מדריד 0:0


ז'וזה מוריניו לא ישכח את הבכורה שלו בליגה כמאמן הבלאנקוס. ריאל הגיעה למאיורקה עם כל הכוכבים למחזור הפתיחה של העונה, תקפה ותקפה, אבל נתקלה ביום ענק של השוער הישראלי במשחקו הטוב בעשר העונות בספרד. אוואט עצר ארבע פעמים את כריסטיאנו רונאלדו וגונסאלו היגואין במצבים של אחד וסידר לקבוצתו נקודה. "עשינו מספיק כדי לנצח את המשחק", אמר מוריניו בסיום. גם זה סוג של מחמאה.

דודו אוואט, מאיורקה, מול רונאלדו, ריאל מדריד. רויטרס
אפילו מוריניו החמיא. אוואט עוצר את רונאלדו/רויטרס

8. מאור מליקסון

15.5.2011

ויסלה קרקוב - קרקוביה 0:1


בינואר 2011 יצא מליקסון, שעד אז נחשב לסוג של כישרון מבוזבז בכדורגל הישראלי, להתחיל קריירה אירופית דווקא בפולין. איש לא האמין שהקשר הצנום יהפוך בין לילה לסופרסטאר הגדול בליגה וששחקני עבר בכירים יכתירו אותו כ"זר הטוב ביותר ששיחק אי פעם בפולין". מליקסון הדהים את הפולנים עם הטכניקה הנהדרת שלו וסחף את ויסלה לאליפות קלה. הדובדבן הגיע במחזור ה-27 עם שער אליפות מתוק במיוחד ועוד בדרבי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מאור מליקסון שחקן ויסלה קרקוב. GettyImages
שער אליפות ועוד בדרבי. מליקסון/GettyImages

7. חיים רביבו

20.5.2001

פנרבחצ'ה - בורסאספור 0:2


פעם, ממש לא מזמן, שנים לפני המשט והמשבר ביחסים בין המדינות, טורקיה הייתה אטרקציה לישראלים וישראלי אחד קיבל בה מעמד על. רביבו נחת בפנר בקיץ 2000 והוביל את הקבוצה לאליפות ראשונה אחרי חמש שנים. באותו משחק, במחזור הלפני אחרון, הוא כבש את אחד השערים הגדולים בקריירה שלו במספרת קדמית מרהיבה אל בין החיבורים. שער שסגר את סיפור האליפות ובעקבותיו כונה השחקן: "האדון החדש בכדורגל הטורקי". לרביבו היה צמד במשחק הזה ושער נוסף גם במשחק האליפות במחזור האחרון.

חיים רביבו שחקן פנרבחצ'ה ב-2001. Christof Koepsel, GettyImages
מספרת בלתי נשכחת. רביבו/GettyImages, Christof Koepsel

6. יוסי בניון

6.11.2007

ליברפול - בשיקטאש 0:8


הידעתם? יוסי בניון הוא השחקן היחיד בהיסטוריה באנגליה שכבש שלושער בפרמיירליג, בגביע האנגלי ובליגת האלופות. בימי הזוהר של הקפטן בליברפול היו לו שורה של משחקי ענק ואחד הגדולים ביניהם היה בשלב הבתים מול היריבה הטורקית. בניון כבש את השני, השלישי והרביעי והוסיף בהמשך שני בישולים במה שהפך להצגה הכי גדולה של כדורגלן ישראלי במפעל היוקרתי ביבשת. מי היה מאמין שחמש שנים אחרי יהפוך הקונצנזוס הכי גדול בארץ לשחקן שאפילו לא בטוח בסגל הנבחרת.

5. חיים רביבו

8.12.1998

ליברפול - סלטה ויגו 1:0


סיפור האהבה של הכדורגל הישראלי עם הליגה הספרדית החל בשנת 1996. חיים רביבו נחת בבלאידוס וכל ילד בישראל ידע לדקלם בעל פה את ההרכב של סלטה הגדולה עם מיצ'ל סלגאדו, ואלרי קרפין, אלכסנדר מוסטובוי, לובו פנב וכמובן הישראלי. רביבו היה כוכב גדול בוויגו, אבל המשחק הזכור ביותר שלו באנפילד. מבצע אישי ענק שלו הסתיים עם שער מזווית קשה וסידר לסלטה 0:1 באנפילד ו-1:4 בסיכום שני המשחקים בדרך להדחלה ברבע גמר גביע אופ"א.

שחקן סלטיה ויגו בשנת 1998, חיים רביבו. GettyImages
מי לא זוכר את ההרכב של סלטה מאותם ימים? רביבו/GettyImages

4. רוני רוזנטל

11.4.1990

צ'רלטון - ליברפול 4:0


עבור אוהד הכדורגל הממוצע, השם רוני רוזנטל הוא שם נרדף להחמצות מזעזעות שנכנסו לספרי ההיסטוריה ועדיין מככבות ביוטיוב. קל לשכוח שמדובר באחד החלוצים העוצמתיים והמוכשרים שהיו לכדורגל הישראלי. במרץ 1990 רוזנטל הגיע לליברפול בהשאלה עד תום העונה ובהופעת הבכורה שלו בהרכב הרשית שלוש פעמים במשחק החוץ בסלהרסט פארק. השניים הראשונים הגיעו לאחר מבצעים אישיים גדולים וסיומת חדה, השלישי בנגיחה חזקה. בסך הכל היו לרוזנטל שבעה שערים בשמונה משחקים בדרך לאליפות האחרונה של ליברפול.

רוני רוזנטל שחקן ליברפול חוגג אליפות עם אלן האנסן איאן ראש ועם רוני ווילן. Dan Smith, GettyImages
הוא זכה באליפות האחרונה של המייטי רדס. רוזנטל/GettyImages, Dan Smith

3. אלי אוחנה

15.3.1988

דינמו מינסק - מכלן 1:1


אלי אוחנה חתום על אחד ההישגים הגדולים של כדורגלן ישראלי מעבר לים - זכייה בלתי נשכחת בגביע אירופה למחזיקות עם מכלן בעונת 1987/88. הבישול בגמר מול אייאקס (0:1) חרות בזיכרון, אבל לחלוץ הירושלמי היו משחקים אדירים גם בשלבים המוקדמים והטוב ביניהם היה בגומלין בשלג של בלארוס. מכלן הגיעה למשחק עם יתרון של 0:1 מהמשחק בבלגיה ואוחנה דאג להשכין את הכדור הכתום ברשת ולסגור את המפגש כבר בדקה ה-29. ענק.

אלי אוחנה חוגג עם מכלן זכייה בגביע אירופה למחזיקות. GettyImages
בישל בגמר, כיכב גם בשלבים המוקדמים. אוחנה/GettyImages

2. יוסי בניון

25.2.2009

ריאל מדריד - ליברפול 1:0


בכל קריירה של שחקן יש רגע מכונן. אירוע שייזכר איתו לעד ועבור בניון אין ספק שמדובר באותו משחק בברנבאו. זו הייתה הדקה ה-82. פאביו אורליו הגביה כדור חופשי מימין והקשר הישראלי הצנום התרומם ונגח בעוצמה את הכדור עמוק לרשת של איקר קסיאס. ליברפול חזרה ממדריד עם 0:1 והשפילה את הבלאנקוס עם 0:4 בגומלין. "המשחק ההוא שינה את הקריירה שלי בליברפול", אמר בניון כשבאנגליה ציינו שנה לאותו שער.

יוסי בניון לאחר שכבש במדי ליברפול את שער ריאל מדריד. Clive brunskill, GettyImages
רגע מכונן. בניון/GettyImages, Clive brunskill

1. איל ברקוביץ'

26.10.1996

סאות'המפטון - מנצ'סטר יונייטד 3:6


זה היה המשחק שהגדיר את הקריירה של הקוסם באי הבריטי. תצוגה הירואית של קשר אלמוני וחוצפן במשחקו השלישי בפרמיירליג. שני שערים, כולל וולה מדהים לחיבורים, ושלושה בישולים במשחק שנחשב עד היום לגדול ביותר של הקדושים. ברקוביץ' נבחר כאיש המשחק למרות שאגיל אוסטנטד הנורבגי כבש שלושער והמשחק הזה תמיד יהווה תזכורת לדברים שהוא היה מסוגל לעשות כשהראש שלו מרוכז רק בכדורגל והפה הגדול עובד קצת פחות.

איל ברקוביץ', סאותהמפטון. Phil Cole, GettyImages
קריירה מפוארת וקצת מפוספסת. ברקוביץ'/GettyImages, Phil Cole

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully