וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה: מעין שחף סיימה במקום ה-14 בקפיצה לגובה

הקופצת לגובה עברה בניסיון הראשון רף של 1.85 מטר, אך פסלה שלוש פעמים בגובה של 1.90. אכזבה גם במרתון

אקורד הסיום של המשלחת הישראלית לציריך סיפק לחובבי האתלטיקה אכזבה גדולה: מעין שחף סיימה במקום ה-14 והלפני אחרון בגמר הקפיצה לגובה באליפות אירופה והחלום שלה להביא מדליה שנייה לישראל, התנפץ עם הופעה לא טובה שלה. הקופצת בת ה-28 עלתה לגמר למרות שקבעה תוצאה של 1.85 מ' בלבד במוקדמות, בזכות העובדה שמכסת העולות לגמר הוגדלה ל-15 בשל התוצאות החלשות כתוצאה ממזג האוויר באיצטדיון.

שחף פתחה את התחרות בגובה של 1.85 מטר ועברה אותו בניסיון הראשון בלי בעיות יחד עם 12 אתלטיות נוספות שעשו זאת מתוך 15 בסך הכל בניסיון הראשון, אבל פסלה שלוש פעמים את הרף השני בגובה של 1.90 מטר כשכל שאר הקופצות להוציא את גרטה אודראס האסטונית צולחות את הגובה הזה. שחף מחזיקה בשיא אישי של 1.92 מ', וכדי לדגדג את השלישייה המובילה הייתה חייבת לשפר את שיאה, אך רשמה אכזבה וסיימה את האליפות הזו בטעם רע.

"בסך הכול הייתה לי אליפות משביעת רצון", אמרה שחף בסיום התחרות. "עליתי לראשונה בחיי לגמר על אחת הבמות הכי גדולות עם מיטב הקופצות ביבשת ובעולם. פתחתי את הגמר מצוין כמו שתכננתי. ב-1.90 הניסיון הראשון היה מצוין. עכשיו אתחיל לעבוד חזק כדי להתקדם צעד נוסף באליפות העולם בבייג'ינג".

מי שזכתה במדליית הזהב היא הספרדייה רות' בייטיה שהייתה המתחרה היחידה שחצתה 2.01 ועשתה זאת בניסיון הראשון בדרך להשוות את תוצאת השנה בעולם. בייטיה ניצלה את היעדרותה של בלנקה ולאסיץ' שלא התייצבה למוקדמות. מריה קוצ'ינה הרוסייה הסתפקה בכסף לאחר שעברה 1.99, אותו רף שחצתה גם אנה סימיץ' הקרואטית.

מעין שחף קופצת לגובה ישראלית. GettyImages
הופעה מאכזבת בגמר. מעין שחף/GettyImages

את יום המשחקים האחרון פתחה כרגיל ריצת המרתון. הרצים סבלו מתנאי חום לא קלים בשוויץ, והמנצח היה האיטלקי דניאלה מיאוקי, שבאליפות אירופה הקודמת זכה בכסף בריצה ל-10,000 מטר, והפעם קטף את הזהב במירוץ הארוך ביותר עם תוצאה של 2:11.08 שעות. את הפודיום השלימו יארד שגומו הפולני עם 2:12.00 שעות ואלכסיי ראונקוב הרוסי שקבע 2:12.15 שעות.

נבחרת ישראל סיימה במקום העשירי הקבוצתי בתוצאה של 7:19:50. זוהר זימרו פרש אחרי 30.2 ק"מ עקב כאבים עזים ברגלו ולא סיים את הריצה. הישראלי סיימו את המסלול המפרך שכלל בכל אחד מארבעת הסיבובים שלו עלייה קשה מאוד במקומות ה-40 (ימהרן, 2:24:26), ה-41 (בריהון, 2:24:39) וה-50 (רמון, 2:30:45).

זוהר זימרו רץ למרחקים ארוכים ישראלי. מגד גוזני
פרש לפני הסיום. זימרו/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully