וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניק קיריוס: "אתה חייב להאמין שאתה מסוגל לנצח"

האוסטרלי הסביר כיצד גבר על המדורג 1 בעולם: "שמעתי שאמא שלי אמרה לפני המשחק שהוא טוב מדי". נדאל: "לא שיחקתי רע"

עם כל הכבוד למונדיאל, הדרמה הגדולה ביותר וללא ספק הסנסציה הגדולה ביותר של יום שני הגיעה דווקא מווימבלדון, שם הדיח ניק קיריוס בן ה-19 את המדורג 1 בעולם, רפאל נדאל בשלב שמינית הגמר. עם ניצחון 6:7, 7:5, 6:7, 3:6. קיריוס הגיע לטורניר בזכות כרטיס חופשי שהוענק לו, והפך אותו לניצחון הגדול של הקריירה שלו שמציב אותו באופן רשמי על מפת הטניס העולמי. בשלב הבא ממתין לו מילוש ראוניץ', ואם לשפוט לפי המשחק האחרון, לקנדי יש לא מעט סיבות לדאגה.

קיריוס העיף את נדאל עם 6:7, 7:5, 6:7, 3:6 מדהים בשמינית הגמר

ניק קיריוס טניסאי אוסטרלי. AP
וזו רק ההתחלה. ניק קיריוס/AP

קיריוס, המדורג 144 בלבד בעולם, לא חלם על הישג כל כך גדול בהופעת הבכורה שלו על הדשא הלונדוני. האוסטרלי הפך לשחקן עם הדירוג הנמוך ביותר אי פעם שמעיף את נדאל מטורניר גרנד סלאם, והמדורג הנמוך ביותר בכלל שגובר על נדאל מאז שיואכים יוהנסון עשה זאת ב-2006 כמדורג 690 בעולם. בנוסף, הוא השחקן הראשון שמדורג מחוץ למאייה הראשונה בעולם שגובר על המדורג 1 בעולם מאז שאנדריי אולחובסקי, אז 193 בעולם, הדהים את ג'ים קורייר בווימבלדון ב-1993.

אם אתם עדיין לא מתרשמים, קבלו עוד נתון: זה היה משחקו ה-14 בלבד של קיריוס כשחקן בסבב הבוגרים, כשרק לפני שנה וחצי הוא עוד דורג 828 בעולם. הכוכב של היום באול אינגלנד קלאב כבר הבטיח לעצמו לפחות 432 אלף דולר בהעפלה לרבע הגמר, והוא יטפס לפחות עד המקום ה-66 בעולם. בווימבלדון כבר ציינו שאם הוא יזכה בטורניר הוא ישבור את שיאו המדהים של גוראן איבניסביץ' שהניף את הגביע ב-2001 כמדורג 125 בעולם.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. AP
"זה המשחק על המשטח הזה". רפאל נדאל/AP

"הייתי בסוג של 'זון', לא שמתי לב בכלל לקהל", אמר קיריוס הנרגש. "עדיין לא ממש עיכלתי את הניצחון הזה. שיחקתי טניס נפלא. הגשתי מצויין לאורך כל המשחק ואני ממש מאושר. אתה חייב להאמין שאתה מסוגל לנצח מההתחלה, וזה בדיוק מה שעשיתי". אגב, מי שלא ממש האמינה שהוא מסוגל לנצח היא אימו של קיריוס. "שמעתי שהיא אמרה בראיון לפני המשחק שהוא שחקן טוב מדי. זה קצת הרגיז אותי", הוא הוסיף בחיוך.

האוסטרלי הצעיר, שהפגיז לא פחות מ-37 אייסים בשלוש שעות של משחק, והרשה לעצמו להשתעשע עם מכה מופלאה בין הרגליים שכבר הוגדרה ברחבי עולם הטניס כ-"נקודת השנה", היה נראה בהלם מוחלט בסיום."הציפו אותי כל כך הרבה רגשות. לא ידעתי מה לעשות: ליפול על הרצפה, לזרוק את המחבט? פניתי לכל האנשים שהקריבו כל כך הרבה לאורך כל חיי".

נדאל, אלוף ווימבלדון מ-2008 ו-2010 שהודח אשתקד בסיבוב הראשון ולפני שנתיים בסיבוב השני, ניסה להסביר כיצד שוב הפסיד לשחקן כל כך לא מנוסה. "העניין עם המשטח הזה הוא שכשיש לך יריב שמחליט להגיש ולחבוט בכדור חזק מאוד, אתה בצרות. אני חושב שלא שיחקתי רע, אבל זה המשחק על המשטח הזה. במערכה השנייה והשלישית הייתי טוב ממנו, אבל לא הצלחתי להפוך את הנקודות הללו להזדמנויות. בשאר המשחק הוא שיחק טוב ממני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully