וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנסציה: נדאל הודח מווימבלדון ע"י קיריוס בן ה-19

הפתעת השנה: האוסטרלי המדורג 144 הדהים את המדורג 1 בעולם עם 6:7, 7:5, 6:7, 3:6 ושלח אותו הביתה כבר בשמינית הגמר

טניסאי אוסטרלי ניק קיריוס. GettyImages
הדהים את העולם. קיריוס/GettyImages

גבירותיי ורבותיי, קבלו את אחת הסנסציות הגדולות של הטניס העולמי בשנים האחרונות: קוראים לו ניק קיריוס, הוא אוסטרלי ממוצא יווני בן 19, נחשב לכישרון אדיר, מדורג רק במקום ה-144 ומדובר בהופעתו הראשונה אי פעם בטורניר ווימבלדון, אלא הוא הגיע עם כרטיס וויילד קארד. כל זה לא הפריע לו להדיח את המדורג 1 בעולם, רפאל נדאל בשמינית הגמר עם 6:7, 7:5, 6:7, 3:6 מדהים.

האוסטרלי הצעיר, שהדיח בסיבוב השני את גאסקה (13) הבהיר כבר מהפתיחה כי הוא לא עומד לוותר למדורג 1 בעולם, כששיחק עם המון ביטחון, שמר על הגשותיו וגרר את השור ממאיורקה לשובר שוויון, שם הדהים עם 0:4 מהיר בדרך לניצחון (7). נדאל, שהפסיד את המערכה הראשונה בששת משחקיו האחרונים לא התרגש, ולאחר שגם המערכה השנייה היתה צמודה מאוד, הצליח להשיג את השבירה המיוחלת במשחקון האחרון והשווה עם 5:7. קיריוס הפגיז אייס אחרי אייס ושמר על הגשותיו, וידע להשיג עוד מיני שבירה כדי לסגור את המערכה השלישית עם עוד ניצחון בשובר שוויון (7).

נדאל המשיך לחרוק, האוסטרלי הריח דם, השיג שבירה ראשונה שלא בשובר שוויון ועלה ל-1:4 מדהים. נדאל עוד הצליח לקחת משחקון, אך קיריוס סגר את הסיפור עם - כמובן - אייס נהדר, ושלח את האוסטרלים הבודדים בקהל לפצוח בחגיגות, עם 3:6 במערכה הרביעית. קיריוס האוסטרלי, המתנשא לגובה של 1.93 מטרים רשם לא פחות מ-37 אייסים במשחק - המספר הגבוה ביותר שנרשם מול נדאל - לעומת 11 בלבד של הספרדי, והוסיף 70 ווינרים לעומת 44 של המדורג 1 בעולם.

טניסאי ספרדי רפאל נדאל. GettyImages
אפילו הוא לא האמין. נדאל/GettyImages

גברים

משחק מסקרן נוסף בשמינית הגמר הפגיש את רוג'ר פדרר (מדורג 4) עם טומי רוברדו (מדורג 23) והשוויצרי ניצח בתוך 1:37 דקות בתוצאה 1:6, 4:6, 4:6. זה היה המפגש ה-12 בין השניים ופדרר שיפר את מאזנו מול הספרדי ל-1:11.

פדרר פתח מצוין ועלה ל-0:2 בזכות שבירה במשחקון השני. רוברדו לא הצליח להתמודד עם ההגשה המצוינת של פדרר, שניפק ארבעה אייסים, ושבר שוב בדרך ל-1:6. גם את המערכה השנייה פתח רוברדו רע. הוא נשבר במשחקון הראשון, התקשה בהמשך בהגשה וראה את פדרר מנצח 4:6. במערכה השלישית הספיקה לשוויצרי שבירה אחת כדי לנצח 4:6 ולעלות לרבע הגמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רוג'ר פדרר. GettyImages
שיפר את המאזן מול רוברדו. פדרר/GettyImages

ברבע הגמר יפגוש פדרר את בן ארצו סטניסלאס ואוורינקה (5), שניצח 6:7, 6:7, 3:6 את פליסיאנו לופס הספרדי (19). ואוורינקה התקשה מול הספרדי, אך ניצח בשובר השוויון במערכה הראשונה, שהיה שובר השוויון ה-100 בטורניר - מספר חסר תקדים בטורניר גרנד סלאם בשלב כה מוקדם. היה זה המפגש השישי בין השניים, והמאזן עומד כעת על 2:4 לזכות ואוורינקה.

קיי נישיקורי (10), היפני הראשון שהגיע לשמינית גמר הטורניר מאז שוזו מאצוקה ב-1995, סיים את דרכו בעקבות הפסד 4:6, 6:1, 7:6, 6:3 לקנדי מילוש ראוניץ' (8). השניים נפגשו פעמיים בעבר, הפעם האחרונה בטורניר מדריד השנה, ובשני המשחקים ניצח נישיקורי, אך הפעם הקנדי ידע להתאושש אחרי מערכה ראשונה רעה ודהר לניצחון.

סטניסלס ואוורינקה. GettyImages
יצטרך לעמוד מול הסרבים של לופס. ואוורינקה/GettyImages

נשים

מרבית העיניים היו נשואות לעבר מגרש מספר 1 שם עלתה לשחק אלופת הרולאן גארוס, מריה שראפובה, שידעה שאחרי ההדחה של סרינה וויליאמס היא הופכת למעשה למועמדת הבולטת להגיע עד הסוף. אבל שראפובה פגשה את אנג'ליק קרבר, שנמצאת בכושר מצוין ומוכיחה לאורך הטורניר שהיא יכולה ללכת עד הסוף. זה היה אחד המשחקים הטובים והמותחים עד כה בטורניר, ובסיומו הגרמנייה ניצחה את שראפובה 6:7, 6:4, 4:6 ועלתה לרבע הגמר, בו תפגוש את ג'ני בושאר.

המערכה הראשונה הייתה של קרבר. הגרמנייה הצליחה לשבור את שראפובה במשחקון הראשון, אבל הרוסייה הצליחה להשוות ל-5:5 בזכות שבירה במשחקון העשירי וכפתה שובר שוויון. למרות ניסיונה הרב, שראפובה הייתה לא מרוכזת, גב היד שלה לא הייתה מדויקת, הכדורים ששלחה לאורך הקו יצאו החוצה, וקרבר השלימה 4:7 בשובר השוויון בדרך ל-6:7 ו-0:1 במערכות.

שראפובה הציגה עוצמות אדירות ושברה ל-0:1, אבל קרבר התעשתה מהר והשוותה ל-1:1. קרבר צברה ביטחון, שראפובה שוב איבדה ריכוז, אבל ידעה לשמור על קור רוח. קרבר לא הצליחה להתמודד עם העוצמות האדירות שניפקה הרוסייה, שראפובה שברה ל-3:4 והצליחה לנצח 4:6 במערכה ולהשוות ל-1:1.

קרבר פתחה מצוין את המערכה השלישית, ובעזרת שבירה במשחקון השני עלתה ל-0:3. הלחץ היה על שראפובה, והיא לא הצליחה לשבור את הגרמנייה, שבזכות חבטות החזרה מצוינות עמדה בפרץ. קרבר עלתה ל-1:4, צעקה "קאם און" וידעה שהיא בדרך לניצחון. שראפובה נלחמה כמו לביאה, שרדה מאץ' פוינט של הגרמנייה, אבל זה היה היום של קרבר. הגרמנייה ניצחה 4:6, השלימה 1:2 במערכות ועלתה לרבע הגמר.

אנג'ליק קרבר. Al Bello, GettyImages
יכולה ללכת עד הסוף. קרבר/GettyImages, Al Bello

סימונה האלפ, שמדורגת 3 בטורניר, הצליחה לחלוף על פני הקזחית זרינה דיאס בזכות ניצחון 3:6, 0:6. הרומנייה, פינאליסטית הרולאן גארוס, שברה פעמיים במערכה הראשונה בדרך ל-3:6. במערכה השנייה הקזחית בת ה-20 לא מצאה מענה לעוצמה ולתנועה של האלפ, והרומנייה שעטה ל-0:6 בזכות שלוש שבירות. הניצחון העלה את האלפ לרבע הגמר בו היא תתמודד נגד סבין ליזיקי.

הטניסאית הרומנייה סימונה האלפ עולה לרבע גמר ווימבלדון 2014. GettyImages
ממשיכה ביכולת המצוינת. האלפ/GettyImages

סבין ליזיקי, שהרשימה בניצחון על אנה איבנוביץ', המשיכה ביכולת הטובה גם בשמינית הגמר נגד ירוסלבה שבדובה הקזחית וניצחה 3:6, 6:3, 4:6. המערכה הראשונה נפתחה בשבירות הדדיות, אבל במשחקון השישי ניצלה שבדובה אחת משלוש אפשרויות השבירה בדרך ל-2:4 ומשם לא שמטה את היתרון וניצחה 3:6 במערכה. ליזיקי שברה במשחקון השני של המערכה השנייה, אבל הקזחית הצליחה להשוות. הגרמנייה רשמה שבירה נוספת במשחקון השמיני, שמרה על ההגשה והשוותה ל-1:1 במערכות עם 3:6. השתיים ניהלו קרב גדול במערכה השלישית, כששבדובה שברה ל-1:3 וליזיקי הצליחה להפוך ל-3:4. סיום המשחק היה מותחן. שבדובה נשברה וליזיקי עלתה ל-5:3, הקזחית הצליחה לשבור בחזרה וצמק ל-5:4, אבל לא הצליחה לשמור על ההגשה וראתה את הגרמנייה מנצלת אחת משלוש אפשרויות השבירה ומנצחת 4:6 בדרך לרבע הגמר.

הטניסאית הגרמנייה סבין ליזיקי. Matthew Stockman, GettyImages
קרב גדול בדרך לרבע הגמר. ליזיקי/GettyImages, Matthew Stockman

בדרבי הצ'כי של רבע הגמר גברה פטרה קביטובה על ברבורה זחלבובה סטריקובה 1:6, 5:7 ללא קשיים מיוחדים, והיא תפגוש את לוסי ספארובה, שגברה על אקטרינה מקארובה 3:6, 1:6 בתוך שעה. ספארובה כבר שיחקה ברבע הגמר ב-2007, וההעפלה לחצי הגמר מהווה עבורה הישג שיא בבטורניר גרנד סלאם.

סימונה האלפ טניסאית רומניה. AP
תשמח לשחזר את ההישג מהרולאן גארוס. האלפ/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully