וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: דג'וקוביץ' ומארי ברבע, ווזניאקי ורדוואנסקה עפו

נולה ניצח את צונגה, הבריטי גבר על אנדרסון, ואוורינקה עלה. נשים: ווזניאקי הפסידה לסטריקובה, מקארובה הדיחה את הפולנייה

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ' ווימבלדון 2014. GettyImages
לא הסתבך מול צונגה. דג'וקוביץ'/GettyImages

אחרי יום מנוחה ובעיקר לאחר הסנסציה הגדולה עם הדחתה של סרינה וויליאמס, טורניר ווימבלדון התחדש עם יומו השביעי כאשר הסיבוב השלישי יהשלם ויחלו במקביל גם משחקי שמינית הגמר. במרכזו של ה"אול אינגלנד קלאב" עמד משחקו של הגיבור המקומי אנדי מארי שפגש את קווין אנדרסון ועלה לרבע הגמר אחרי שניצח את יריבו בשלוש מערכות. לנובאק דג'וקוביץ', שכבר איבד מערכה בטורניר, חיכה מבחן לא פשוט בדמות ג'ו-וילפריד צונגה, אבל נולה לא הסתבך, שיחק היטב והדיח את הצרפתי אחרי שניצח אותו 3:6, 4:6, 6:7. סטניסלס ואוורינקה שמפנטז לשחזר את ההצלחה מאוסטרליה פגש את דניס איסטומין האוזבקי ועלה לשמינית הגמר אחרי ניצחון חלק בשלוש מערכות.

אצל הנשים ההפתעות נמשכות. המדורגת 4 אגניישקה רדוואנסקה הודחה מהטורניר אחרי שהפסידה לאקטרינה מקארובה הרוסייה 6:3, 6:0. משחק שמינית הגמר בין מריה שראפובה לאנג'ליק קרבר נדחה ליום שלישי עקב השיבושים בלוח הזמנים שגרם הגשם. פטרה קביטובה הצ'כית פוגשת את שואיי פנג. המשחק בין סבין ליזיקי לאנה איבנוביץ' חודש, והגרמנייה עלתה אחרי שניצחה את הסרבית בשלוש מערכות. ג'ני בושאר עלתה אף היא לרבע הגמר אחרי ניצחון על אליז קורנה.

הטניסאי הבריטי אנדי מארי בשינית גמר טורניר ווימבלדון 2014. GettyImages
רצף של 17 ניצחונות בווימבלדון. מארי/GettyImages

גברים:

אחרי שניצח בשמונת המפגשים האחרונים את ג'ו-וילפריד צונגה, נובאק דג'וקוביץ' ידע שכדי להעפיל לרבע הגמר הוא יצטרך לעבוד קשה מאוד מול הצרפתי המצוין. נולה, שמקווה להניף בפעם השנייה בקריירה את התואר אחרי הזכייה ב-2011, היה מצוין ויעיל מול הצרפתי, והשצליח לנצח אותו באופן חלק 3:6, 4:6, 6:7. הצרפתי, שהספיק לבקר בשלב חצי הגמר בווימבלדון פעמיים (2011 ו-2012), יתמקד עתה בהכנות לאליפות ארה"ב. הייתה זו הפעם ה-21 ברציפות שדג'וקוביץ' מעפיל לרבע גמר טורניר גרנד סלאם, הרצף השלישי בטיבו בהיסטוריה אחרי ג'ימי קונורס (27) ורוג'ר פדרר (36).

הצופים ב"גבעת מארי" סבלו בגשם וראו את אלילם מנצח את אלוף ווימבלדון אנדי מארי מנצח את קווין אנדרסון (20) בתוצאה 4:6, 3:6, 6:7. הסקוטי מחזיק עתה ברצף מרשים של 17 ניצחונות בווימבלדון, ולהעפיל בפעם השביעית ברציפות לרבע הגמר אחרי שגבר על הדרום אפריקאי. סר אלכס פרגוסון ישב ביציע ועודד את מארי, שהיה מצוין בפתיחה. לסקוטי הספיקה שבירה אחת במערכה הראשונה כדי לנצח 4:6. מארי פתח מצוין את המערכה השנייה עם שתי שבירות, אבל הגשם הפסיק את המשחק במצב של 0:3 לזכותו והגג נסגר. הגשם סייע לאנדרסון לצבור מומנטום והוא צימק ל-4:3 אבל מארי התעשת והמשיך ל-3:6 במערכה השנייה. במערכה השלישית הבריטי עבד קשה, השניים שמרו על ההגשות והלכו לשובר שוויון בו מארי הצליח לגבור על יריבו 6:8, להשלים 6:7 במערכה ולעלות לרבע הגמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הטניסאי השוויצרי סטינסלס ואוורינקה. GettyImages
מתקדם, לאט. ואוורינקה/GettyImages
הטניסאי היפני קיי נישיקורי. GettyImages
משחק שנמשך על שלושה ימים. נישיקורי/GettyImages

אלוף אוסטרליה סטניסלס ואוורינקה (5 בטורניר) העפיל לסיבוב הרביעי אחרי שגבר 3:6, 3:6, 4:6 על דניס איסטומין האוזבקי (45 בעולם), כשהוא משלים את הניצחון תוך שעה ו-27 דקות בלבד, מכה 12 אייסים וחובט 33 ווינרים. ואוורינקה שחזר את הישג השיא שלו עד היום בווימבלדון, העפלה לשמינית הגמר במשך שנתיים רצופות (2008 ו-2009).

קיי נישיקורי היפני (10 בטורניר) השלים את הניצחון הקשה שלו על סימון בוללי האיטלקי (132 בעולם), כשגבר עליו בחמש מערכות 6:3, 3:6, 6:4, 6:7, 4:6., במשחק שהחל עוד בשבת בסיבוב הבא מחכה לו משוכה קשה מאוד בדמותו של מילוש ראוניץ'.

משחק דחוי נוסף הפגיש את ג'ון איזנר (9) האמריקאי, שלא עבר מעולם את הסיבוב השני, מול פליסיאנו לופס הוותיק (19) שהגיע שלוש פעמים בקריירה לרבע הגמר. בסיומו של דו-קרב מרתק היה זה פליסיאנו לופס שניצח את איזנר 7:6, 6:7, 6:7, 5:7. הדחתו של איזנר יצרה מצב שבו לראשונה מאז 1911 אין אמריקאים בשמינית הגמר של הנשים והגברים בווימבלדון.

משחקים נוספים:

מארין סיליץ' (26, קרואטיה) - ז'רמי שארדי (צרפת) 6:7, 4:6, 4:6

גריגור דימיטרוב (11, בולגריה) - לאונרדו מאייר (ארגנטינה) 4:6, 6:7, 2:6

הטניסאי האמריקאי ג'ון איזנר. GettyImages
מעולם לא עבר את הסיבוב השני. אייזנר/GettyImages
הטניסאי הספרדי פליסיאנו לופס. GettyImages
עונת דשא מצוינת. לופס/GettyImages

נשים:

אגניישקה רדוואנסקה, המדורגת הבכירה בטורניר אחרי נה לי, הודחה בשמינית הגמר אחרי שהפסידה לאקטרינה מקארובה הרוסייה (22) בתוצאה 6:3, 6:0. הפולנייה לא עבדה קשה עד עכשיו, ובשלושת המשחקים שהיו לה היא איבדה בסך הכול תשעה משחקונים, אבל לא הייתה חדה מול מקארובה, שרושמת את הישג השיא שלה בווימבלדון. המאזן בין השתיים עומד עתה על 2:3 לזכות הפולנייה.

השתיים שמרו על ההגשה עד שמקארובה שברה ל-3:4. הפולנייה נלחצה, אבל נאבקה במשחקון ההגשה הבא שלה, אולם מקארובה הצליחה לשבור שוב ולנצח 3:6 במערכה הראשונה. במערכה השנייה מקארובה הייתה מצוינת, רדוואנסקה הלחוצה לא הצליחה לעצור את יריבתה, והרוסייה שברה פעמיים בדרך ל-0:5. בדיוק אז הגשם עצר את המשחק. לאחר שחודש, מקארובה השלימה את העבודה, רשמה 0:6 במערכה השנייה, ותפגוש את לוסי ספארובה ברבע הגמר.

הטניסאית הדנית קרוליין ווזניאקי. GettyImages
להתראות. ווזניאקי/GettyImages
הטניסאית הצ'כית לוסי ספארובה. GettyImages
כבר ברבע הגמר. ספארובה/GettyImages

חלום הגרנד סלאם של קרוליין ווזניאקי שוב לא יתגשם בווימבלדון, אם אי פעם, כשהמדורגת 16 בעולם, לשעבר מספר 1 בעולם, הפסידה 6:2, 7:5 לברבורה זחלבובה סטריקובה (43 בעולם), כשהצ'כית מכה 31 אייסים בדרך לרבע הגמר. גם לוסי ספארובה (23 בטורניר) עלתה לרבע הגמר אחרי 0:6, 2:6 על בת ארצה תרזה סמיטקובה (175 בעולם), במשחק שנמשך 48 דקות בלבד.

ירוסלבה שבדובה (קזחסטן) השלימה את הניצחון שלה על מדיסון קיז (ארצות הברית), אחרי שהאמריקאית פרשה. כזכור, המשחק ביניהן הופסק בגלל החשיכה במצב של 6:7, 6:6 (!). קיז, אחרי יומיים, הודיעה שהיא לא כשירה.

פטרה קביטובה שנעצרה בשנתיים האחרונות ברבע הגמר, הצליחה להגיע פעם נוספת ליעד הזה, בפעם החמישית ברציפות. הצ'כית המצוינת איבדה אמנם מערכה נגד ונוס וויליאמס בשלב הקודם, אבל הגיעה עם הרבה מאוד ביטחון למשחקה מול שואיי פנג הסינית (61 בעולם) שלא עברה מעולם את שמינית הגמר, וניצחה אותה 3:6, 2:6.

הטניסאית הגרמנייה סבין ליזיקי. GettyImages
השאירה את איבנוביץ' מאחור. ליזיקי/GettyImages

סאבין ליזיקי (19, גרמניה) הדיחה את אנה איבנוביץ' (11, סרביה) אחרי שגברה עליה 4:6, 6:3, 1:6. המשחק הופסק ב-6:4, 1:1 ובהמשך הופסק שוב במערכה השנייה, אולם לבסוף השתיים השלימו אותו והגרמנייה עלתה שלב. איבנוביץ' רשמה שתי שבירות לעומת אחת של ליזיקי, וניצחה 3:6 במערכה השנייה. ליזיקי פתחה מצוין את המערכה השלישית והמכרעת, עלתה ל-0:3 בזכות שבירה, איבנוביץ' לא הצליחה לייצר אפשרות שבירה, הגרמנייה שברה שוב וסגרה את המשחק עם 1:6.

הטניסאית הקנדית ג'ני בושאר. GettyImages
דו-קרב גדול שהסתיים במקום ברבע הגמר. בושאר/GettyImages

אליז קורנה חוללה סנסציה כשהדיחה את סרינה וויליאמס, אבל כוחה לא עמד לה מול הכוח העולה בטניס העולמי ג'ני בושאר. הקנדית הזיעה רבות לפני שניצחה את הצרפתייה 6:7, 5:7. השתיים לא הצליחו לשבור זו את זו במערכה הראשונה והמשיכו לשובר שוויון. קורנה הייתה הראשונה לרשום מיני-ברייק ועשתה זאת פעמיים, אבל בושאר לא נשברה, השוותה והצליחה לנצח 5:7 בשובר השוויון ולעלות ל-0:1 במערכות עם 6:7 במערכה. המערכה השנייה הייתה קרב גדול בין השתיים, קורנה אף השתטחה על הדשא במהלך המשחקון ה-12, אבל בושאר הייתה גדולה עליה, הצליחה לשבור וניצחה 5:7.

הטניסאית הצ'כית ברבורה זחלבובה סטריקובה. GettyImages
לא היה קשה. סטריקובה/GettyImages
אוהדי טניס, טורניר ווימבלדון. GettyImages
רק מבקשים, די עם הגשם. ווימבלדון, היום/GettyImages

עדכון ראשון: 15:52

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully