וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני גוט: "אין מישהו שראוי להישג הזה יותר מדיוויד בלאט"

21.6.2014 / 7:00

עולם הכדורסל הישראלי מפרגן למינוי של דיוויד בלאט בקליבלנד. שמעון מזרחי: "אחרי ששלחנו שחקנים ל-NBA, עכשיו אנחנו שולחים גם מאמן". בסביבתו אומרים: "הוא רואה עצמו מצליח ומאמין שזו ההחלטה הטובה ביותר". וגם: מה הוביל את בלאט להעדיף את קליבלנד על גולדן סטייט?

צילום: דוד קורן, עריכה: קשת סידי

דיוויד בלאט רשם אמש (שישי) את אחד ההישגים הגדולים של הכדורסל הישראלי, ושל מאמן אירופאי בכלל, כשמונה למאמנה של קליבלנד קאבלירס. הפגישה של בלאט ביום רביעי בערב עם הג'נרל מנג'ר דיוויד גריפין הכריעה את הכף עבור המאמן, וגם עבור גריפין עצמו, וכמה שעות אחרי שקיבל את ההצעה הרשמית לשמש כמאמן הקבוצה במקומו של מייק בראון שפוטר בסיום העונה החולפת, הוא גם החליט לקחת אותה וקיבל את הג'וב.

כשחזר בלאט מהלווית אביו ביום שישי לפני שבועיים הוא היה תחת הרושם שיהיה עוזרו הראשון של סטיב קר בגולדן סטייט. "הפגישה שלו עם קר הייתה מצוינת, הוא ידע שהוא יקבל שם הרבה סמכויות תחת מאמן צעיר, ושהמעמד שלו לעתיד יכול להיות חזק מאוד", אומר אחד ממקורביו של המאמן. "הקשר עם דיוויד גריפין כבר היה קיים קודם לכן, אבל אני מעריך שהידיעות על זה שהוא רוצה ללכת לווריורס הובילו את קליבלנד ללחוץ על ההדק ולקחת אותו כאופציה בכירה יותר".

"גם כשהוא הגיע למכבי תל אביב הוא היה עוזר מאמן, אבל הוא מאוד דומיננטי היום", מנסה חברו הטוב של בלאט דני גוט להסביר את ההחלטה של המאמן לקפוץ ישר למים העמוקים של ה-NBA. "הוא צבר ניסיון לאורך השנים והגיע להישגים אז מאוד קשה לחזור אחורה. זה האופי של דיוויד, האופי שלו זה להוביל, כל דבר שהוא עושה זה מחושב, ואם הוא החליט לקחת את התפקיד של מאמן, זה אחרי מחשבות רבות וזאת החלטה נכונה לו בגלל שאני מכיר אותו. הוא גם יוביל להישגים את הקבוצה".

היסטוריה: דיוויד בלאט מונה למאמן קליבלנד

כל תגובות הפרשנים למינוי של דיוויד בלאט

המון כישרון, המון סימני שאלה: הכירו את קליבלנד קאבלירס

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
דני גוט: "הוא צבר ניסיון לאורך השנים והגיע להישגים אז מאוד קשה לחזור אחורה". בלאט/ברני ארדוב

בסביבתו של המאמן אמרו כי הוא מודע לסכנה הרבה שיש במהלך שלקח: "דיוויד הוא אדם מחושב בצורה בלתי רגילה. אם הוא לא היה בטוח לגמרי שזה תפקיד שתפור למידותיו, הוא לא היה לוקח את זה. הסיטואציה שהוא נכנס אליה, שהג'נרל מנג'ר מעדיף אותך על פני כמה מאמנים מאוד בכירים שהיו בשוק והתראיינו לתפקיד הזה, נותנת לך ביטחון. יש לו סגל מאוד מוכשר, בחירת דראפט ראשונה, וכסף מתחת לתקרת השכר. בקליבלנד יכולה להיבנות קבוצה שתרוץ חזק מאוד לקראת העונה הבאה, ודיוויד רואה את עצמו מצליח. רוב האנשים שהוא דיבר איתם אמרו לו שההחלטה הטובה יותר תהיה ללכת להיות עוזר מאמן במינסוטה או גולדן סטייט, אבל דיוויד רוצה לרדוף אחרי החלום שלו, והוא מאמין שזאת ההחלטה הטובה ביותר מבחינתו".

"דייויד הוא אדם שתמיד מצליח במה שהוא עושה, אנשים כאלו לפעמים מחפשים אתגר חדש לכבוש", אמר דיוויד בלו לוואלה! ספורט, "אני מבין שהיתה לו גם הזדמנות לשמש כעוזר מאמן בכמה קבוצות, אבל בסופו של דבר יש לו צ'אנס להיות אחראי על משהו נהדר וטוב. יש לו אתיקת עבודה ואני לא מופתע שהוא המאמן הישראלי הראשון שמגיע להשיג כזה".

"לא בכל יום נופלת הזדמנות לקבל קבוצת NBA וקבוצת NBA לגיטימית", מוסיף עוזר המאמן של מכבי תל אביב אלון שטיין, "קבוצה ברמה הכי גבוהה שסיימה במקום התשיעי או עשירי במזרח בעונה שעברה, שבשנים הקודמות היו בפלייאוף. ימים יגידו, אבל אני מקווה מאוד שהוא עשה את הבחירה הנכונה. לאור השחקנים שיש להם, ובחירת הדראפט הראשונה שלהם, ביחד עם דיוויד הם יוכלו לעשות את קפיצת המדרגה הראשונה לקראת הפלייאוף בשנה הראשונה. לבוא להגיד אם זה הצעד הנכון או להמתין שנתיים או שלוש? מי יכול לדעת מה יהיה בעוד שנתיים או שלוש. לא כל כך מהר מוותרים על הזדמנות כזאת. זה חוזה ל-4 שנים ולא לשנה אחת, אני מקווה בשבילו ומתפלל ומאוד רוצה שהוא יצליח וזאת הייתה הבחירה הנכונה".

אחרי שכל המסמכים הרשמיים ייחתמו וקליבלנד תוציא את ההודעה הרשמית על מינויו של המאמן הישראלי, צפויה לצאת גם התייחסות ראשונית של בלאט למינוי, לפני מסיבת העיתונאים הרשמית שתערוך הקבוצה לכבודו. בקליבלנד יעשו מאמץ כדי להציג את בלאט עוד לפני הדראפט על מנת לתת לו את הכבוד הראוי ולא להציגו ביחד עם השחקן שייבחר ראשון, ככל הנראה אנדרו וויגינס או ג'בארי פארקר.

המינוי של בלאט זוכה לפרגונים מכל עבר, בעיקר מהמועדון שבו הוא עשה את הקפיצה לליגה הטובה בעולם, "אנחנו גאים בזה שהתמנה ל-NBA מאמן ראשי שהיה איתנו, עכשיו אחרי שחקנים שעברו במועדון והלכו ל-NBA, אנחנו שולחים מאמן", אמר יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי בשיחה עם וואלה! ספורט, וכבר שלח קריצה למאמן לבאות: "אנחנו נפגוש אותו במשחק ההכנה באוקטובר".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שמעון מזרחי, דיוויד בלאט, דייויד פדרמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ייפגשו שוב באוקטובר. בלאט עם מזרחי ופדרמן/ברני ארדוב

גיא גודס, שעבד לצידו של בלאט בארבע העונות האחרונות, ויחליפו בתפקיד מאמן הצהובים, בירך גם כן: "כבוד גדול בשבילנו שדיוויד הוא המאמן הישראלי הראשון בליגה הטובה בעולם, אחרי שנים של עבודה קשה, התמדה וזכייה בכל התארים האפשריים באירופה. אני מאחל לו הצלחה גדולה ובטוח שיביא הרבה כבוד כמו שרק הוא יודע". גם אלון שטיין הצטרף למצעד המברכים: "אני חושב שמגיע לו, הוא הרוויח את זה ביושר לאורך כל השנים, אחרי כל התארים שהוא השיג והעבודה הקשה שהוא עשה. מקווה שכמו שהייתה השנה האחרונה כך תהיה גם השנה הבאה שלו שם, זה פשוט מדהים. היסטוריה שמגיעה לו והוא ראוי לה. הוא הגיע להישגים בשנים האחרונות, הישגים מאוד מכובדים, בין הגדולים שהיו כאן, בטח למאמן ישראלי. הוא זכה במדליה עם רוסיה, מיצב את עצמו כמאמן מוערך באירופה ולגיטימי ב-NBA".

"אני שמח עבור דיוויד, כי יש לו הזדמנות להגשים וליישם חלום לאמן ב-NBA", אמר בלו, "אני חושב שדיוויד יצליח שם, הוא מאמן נפלא ואדם אפילו טוב יותר. הוא ישתלב היטב ומהר, הוא אחד האנשים שעובדים הכי קשה שאני מכיר, לכן תהיה לו השפעה מיידית על הקבוצה והצלחה בקליבלנד".

דני גוט, שמלבד ליחסיו הקרובים עם בלאט מעולם הכדורסל, הוא גם גיסו, סקר את ההישג המרשים מכיוונו: "זה הייצוג הראשון של מאמן ישראלי בליגה הטובה בעולם, ואין מישהו שזה מגיע לו יותר מדיוויד. אני מכיר את דיוויד מ-1987 ששיחקנו ביחד במכבי נתניה, זאת הייתה הפעם ראשונה שהוא אימן, הוא התחיל לאמן את הקבוצה באמצע העונה. וכבר אז הרגשת שזה משהו שתפור לו. שנה אחת אחרי, הוא אימן את קבוצת הנשים של אליצור נתניה, והייתי עוזר שלו, והוא הוביל את הקבוצה לזכייה בגביע האיגוד. אחרי זה הוא לקח אליפות עם הנוער בנהריה. בכל מקום שהוא היה הוא לקח את זה בשיא הרצינות, כמו בכל דבר אחר שהוא התעסק בו. דיוויד אומר שמזל מבחינתו שמוכנות פוגשת הזדמנות והוא עשה את כל הדרך עד שהוא הגיע. לדעתי גם ב-NBA הוא יצליח".

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט עם עוזרו גיא גודס. ברני ארדוב
"מאחל לו הצלחה גדולה ובטוח שיביא הרבה כבוד כמו שרק הוא יודע". גודס עם בלאט/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully