וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מינוי מבריק של קליבלנד, בלאט יהיה מודל לחיקוי"

הפרשנים בארה"ב מפרגנים לקאבלירס, עומרי כספי וג'רמי פארגו מתרגשים, טייריס רייס חולם להצטרף וגם: החוזה החלומי

צילום: דוד קורן, עריכה: קשת סידי

היסטוריה ענקית נרשמה הערב (שישי) בכדורסל הישראלי, כשדיוויד בלאט מונה באופן רשמי למאמנה של קליבלנד והפך למאמן הישראלי הראשון בליגת הכדורסל הטובה בתבל. האיש שהצעיד את מכבי תל אביב לאחת העונות הגדולות בתולדותיה ירוויח ב-NBA כ-20 מיליון דולר לארבע עונות על פי דיווחים, וינסה להחזיר את הקאבלירס לפלייאוף.

גיא גודס אמר לוואלה! ספורט: "כבוד גדול בשבילנו שדיוויד הוא המאמן הישראלי הראשון בליגה הטובה בעולם, אחרי שנים של עבודה קשה, התמדה וזכייה בכל התארים האפשריים באירופה. אני מאחל לו הצלחה גדולה ובטוח שיביא הרבה כבוד כמו שרק הוא יודע".

ממכבי תל אביב נמסר: "הקבוצה גאה בדיוויד בלאט, שהיה המאמן הראשי שלה בארבע השנים האחרונות ובשר מבשרה במשך תשע שנים נפלאות, על ההישג ההיסטורי עם בחירתו לתפקיד המאמן הראשי של קליבלנד קבאלירס. כפי שבעבר שחקנים גדולים יצאו ממכבי ל-NBA, כעת עושה זאת גם מאמן הקבוצה. בלאט הוא איש מבריק, קלאסה של מאמן ובן אדם ואין ראוי ממנו למינוי המכובד הזה. צעדנו יחד דרך ארוכה ורצופת הישגים והיום הוא מגשים חלום. אנו מצדיעים לו ובטוחים שיעשה עבודה גדולה גם מעבר לאוקייאנוס ומאחלים לו מעומק הלב את כל ההצלחה שבעולם. נשמח לפגוש אותו ואת קליבלנד במשחקי טרום העונה".

היסטוריה: דיוויד בלאט מונה למאמן קליבלנד קאבלירס

המון כישרון, המון סימני שאלה: הבית החדש של דיוויד בלאט

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב העוזב. ברני ארדוב
חוזה מדהים. בלאט/ברני ארדוב

כמה החוזה של בלאט יוצא דופן? סטן ואן גנדי, שמונה לאחרונה למאמן דטרויט וקיבל גם תפקיד ניהולי, ירוויח שבעה מיליון לעונה בחמש השנים הקרובות. גם דוק ריברס בקליפרס מכניס סכום דומה. גרג פופוביץ', אלוף ה-NBA הטרי, משלשל לכיסו שישה מיליון דולר לעונה. וזהו.

כמו בלאט, גם דרק פישר, מאמנה הטרי של ניו יורק ניקס וסטיב קר, מאמנה הטרי של גולדן סטייט, יקבלו חמישה מיליון דולר לעונה. חוץ מאלה, כל שאר מאמני הליגה ירוויחו פחות כסף, נכון לרגע זה. לצורך העניין, מייק בראון, שמונה במהלך העונה החולפת למאמן קליבלנד, קיבל גם הוא 20 מיליון דולר, אבל עם חוזה לחמש שנים. אריק ספולסטרה, אלוף ה-NBA פעמיים, מרוויח בסך הכל כשלושה מיליון דולר לעונה, כשבלאט ירוויח יותר גם מריק קרלייל (כ-4.6 מיליון דולר לעונה) ותום ת'יבודו (4.3) - שניים מהמאמנים המוערכים בארצות הברית. גם סקוט ברוקס מאוקלהומה סיטי (4), בראד סטיבנס מבוסטון (3.6), ג'ייסון קיד מברוקלין (2.5) בריאן שואו מדנבר (2), פרנק ווגל מאינדיאנה (2), ירוויחו פחות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עומרי כספי שחקן יוסטון רוקטס מול אנתוני בנט שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
עוד דרבי ישראלי ב-NBA. כספי מול קליבלנד/AP

למעשה, בלאט הוא המאמן האירופי הראשון שמגיע מהיבשת הישנה ישירות לתפקיד המאמן הראשי. מייק ד'אנטוני, שאימן מספר שנים באיטליה בתחילת שנות התשעים, התחיל במספר תפקידים אחרים - ביניהם עוזר - לפני שקיבל את משרת המאמן בפיניקס ב-2003, וג'ורג' קארל, שגם כן אימן באירופה, עבר לשם אחרי שכבר שימש כמאמן ראשי ב-NBA.

"זה מינוי מבריק של קליבלנד", צייץ אדריאן ווז'נרובסקי מ'יאהו', אחד העיתונאים המוערכים בארצות הברית. "בלאט חושב מקורי, מתקשר וטקטיקן מעולה, מאמן שלא מפחד לנסות ולהיכשל". זאק לואו מאתר 'גרנטלנד' צייץ: "ראיתי רק כמה מהנבחרות של רוסיה תחת בלאט, אבל מנהלי NBA שמכירים את המשחק הבינלאומי מעריצים גדולים שלו. שחקנים אוהבים אותו".

טרי פלוטו מעיתון 'קליבלנד פליין דילר' כתב טור על המינוי, ובין היתר הודה: "הצד השמרני שלי היה מעדיף את ליונל הולינס או אלווין ג'נטרי... במובנים מסוימים, זה אחד המינויים הכי מסוכנים של קבוצת NBA בשנים האחרונות".

ג'ורדן ווייט מאתר hardwoodparoxysm כתב: "עד כמה שזה מהלך טוב עבור קליבלנד, זה מהלך יותר טוב ל-NBA. הרבה זמן תהינו מתי מאמן בינלאומי יקבל הזדמנות כמאמן ראשי ב-NBA. עכשיו המחסום הוסר. זה סיכון, אבל סיכון מחושב, שמוכיח, לפחות כרגע, שקליבלנד צועדת בכיוון חדש".

סטיב קיילר מאתר basketballinsiders.com כתב: "מינוי גדול של קליבלנד, אני חושב שבלאט יהיה מאמן NBA טוב מאוד".

ג'ף גודמן מ-ESPN צייץ: "מינוי מצוין של קליבלנד".

ומה כתבו השחקנים בטוויטר? עומרי כספי: "בהצלחה לקואץ' בלאט. הוא יהיה מורה נהדר ומודל לחיקוי. צפו ממנו לדברים גדולים!"

ג'רמי פארגו: "צעד ענק עבור הקאבס. הם החתימו מאמן גדול ואדם עוד יותר גדול. ברכות חמות לקואץ' דיוויד בלאט! זה מגיע לו".

לטייריס רייס כתב מישהו: "האם בלאט יביא אותך ל-NBA" וכוכב מכבי תל אביב צייץ בחזרה: "הלוואי".

שחקן צסק"א מוסקבה ג'רמי פארגו. GettyImages
גם הוא מפרגן. פארגו/GettyImages

עוד קצת מספרים על המעבר של בלאט

* עם הצטרפותו של בלאט לקליבלנד יש לישראל שלושה נציגים ב-NBA בסגל השחקנים או המאמנים. באירופה רק לחמש מדינות יש יותר נציגות: טורקיה, ספרד, איטליה צרפת ורוסיה.

* בסך הכל, יש תשע תדינות בכל העולם עם יותר נציגים מישראל ב-NBA. בנוסף למדינות המצוינות באירופה, גם לקנדה, ברזיל, אוסטרליה וארגנטינה יש יותר נציגים.

* ישראל עקפה את בוסניה, אוקראינה, גאורגיה, שבדיה, סרביה, ליטא ובריטניה, שלכל אחת מהן יש שני נציגים בליגה הטובה בעולם.

* בלאט הוא המאמן האירופי הראשון שמגיע מהיבשת הישנה ישירות לתפקיד המאמן ראשי. בסך הכל, שלושה מאמנים לפניו עשו את אותה דרך, אך בנסיבות שונות: ג'ורג' קארל הגיע לאירופה אחרי נסיון כמאמן ראשי ב-NBA ושב לשם כעבור שנה, מייק ד'אנטוני החל בשלל תפקידים שונים ב-NBA ואטורה מסינה שימש כעוזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully