וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שום דבר לא ידוע - לא שנה, לא שבוע: מה מצפה לבלאט בקליבלנד?

רכז אדיר (אבל לא ממש מנהיג), המון כישרונות (אבל כאלה שאולי יעזבו בקיץ לטובת כוכב נוסף), בחירה ראשונה בדראפט (אבל מועמד בכיר שנפצע): זה הזמן להכיר את מקום העבודה החדש של דיוויד בלאט, שעשוי להשתנות מקצה לקצה בקיץ הקרוב

צילום: דוד קורן, עריכה: קשת סידי

דיוויד בלאט מונה היום (שישי) למאמנה החדש של קליבלנד, ומצפה לו אתגר גדול מאוד בעונתו הראשונה ב-NBA. בעוד קבוצתו החדשה נחשבת מלאת פוטנציאל, הרי שבשנים האחרונות היא נחלה כשלונות רבים והתנהלות מעורערת משהו. הקיץ הקרוב עלול להיות גורלי מבחינת הקאבלירס, ובמובן הזה, עצם ההחלטה למנות את בלאט ולהעניק לו חוזה לחמש עונות, אומרת המון על מידת ההערכה לה זוכה מאמן מכבי תל אביב לשעבר מעבר לים: קליבלנד בונה מחדש, ובונה מחדש עם בלאט בחוד החנית.

נתחיל עם מי שנחשב לפנים של המועדון: קיירי אירווינג. הרכז בן ה-22 נחשב לאחד השחקנים המוכשרים בליגה, אך בו בזמן גם לאגו גדול, מעט סוליסט, שעדיין לא הוכיח בקריירה הקצרה שלו שהוא מסוגל לשמש כמנהיג של ממש. בקיץ הקרוב קליבלנד עשויה להציע לאולסטאר שלה חוזה מקסימום, כאשר היו קולות שקראו לקבוצה לא לעשות זאת. כך או כך, אלא אם יגיע כוכב ענק בקיץ (גם לזה נגיע עוד מעט) - קיירי אירווינג יהיה האיש איתו בלאט ייצא למלחמה, האופציה הראשונה במרבית ההתקפות, כיאה למי שנבחר ל-MVP של משחק האולסטאר האחרון.

הפרשנים בארצות הברית מתמוגגים: כל התגובות למינוי דיוויד בלאט

כוכב קליבלנד קאבלירס קיירי אירווינג זוכה ב-MVP של אולסטאר 2014. AP
כוכב ענק, אבל האם הוא פרנצ'ייז פלייר? קיירי אירווינג/AP

מי שאמור להיות שותפו בקו האחורי הוא דיון ווייטרס (22, 1.93 מ'), וגם כאן מדובר במקרה של כישרון גדול עם לא מעט סימני שאלה. מחד, ווייטרס נחשב לסקורר מחונן עם יכולות קליעה טובות, ומאידך, עדיין קיימים ספקות לגבי יכולתו הקבוצתית. לא מן הנמנע כי בקיץ הקרוב, השוטינג גארד יעזוב בטרייד כלשהו.

וכאן אנחנו מגיעים, למעשה, לסוגיה העיקרית של המועדון: הבנייה מחדש. קליבלנד עדיין מפנטזת על החזרתו של לברון ג'יימס לקבוצה, והאפשרות שקינג ג'יימס יעזוב בקיץ הקרוב את מיאמי מציתה מחדש את הדימיון של הקבוצה מאוהיו. עדיין לא ברור כמה ריאלית הסיטואציה הזאת, אך בארצות הברית מעריכים שכדי להחזיר את ג'יימס, קליבלנד תצטרך לבצע צעד נוסף. לשם כך, ייתכן שמספר שמות כגון ווייטרס, טריסטן תומפסון, ג'רט ג'ק, הבחירה הראשונה בדראפט הקודם אנתוני בנט ואחרים עשויים לעזוב לטובת כוכב אחר, שיגרום ללברון לשוב הביתה. אחד המועמדים היה קווין לאב, הפורוורד הנהדר של מינסוטה.

מבחינת טריידים אפשריים, הנכס הכי גדול שיש לקליבלנד כרגע הוא הבחירה הראשונה בדראפט הקרוב, דראפט שנחשב לאחד האיכותיים ביותר ב-20 השנים האחרונות. עד תחילת השבוע העריכו בארצות הברית שהקאבס יבחרו בג'ואל אמביד, הסנטר הנהדר של קנזס, אך זה נפצע ברגלו וקשה להאמין שייבחר ראשון. המועמד המוביל כרגע הוא אנדרו וויגינס, סמול פורוורד מאוד מוכשר, גם כן מקנזס, עם אתלטיות גדולה ופוטנציאל בלתי נגמר. גם ג'בארי פארקר מדיוק, שמשחק בעמדות 3 ו-4, עשוי להיבחר ראשון. לא מן הנמנע כי קליבלנד תבחר דווקא לבצע טרייד על הבחירה הראשונה, בצוותא עם שחקנים כאלה או אחרים.

אל כל השמות שהזכרנו יש להוסיף גם שני שחקנים שסיימו הקיץ את חוזיהם - לואל דנג וספנסר הוז, ומעמדם עדיין לא ברור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ג'בארי פארקר שחקן מכללת דיוק עם אנדרו וויגינס שחקן מכללת קנזס. AP
שני המועמדים המובילים כרגע להיבחר ראשונים בדראפט. וויגינס ופארקר/AP

ומה לגבי היסטוריה? השנים הטובות ביותר של המועדון היו, איך לא, עם לברון ג'יימס, שנבחר על ידם במקום הראשון של דראפט 2003. ב-2006/07 הצעיד קינג ג'יימס את הקאבס עד גמר ה-NBA לראשונה בתולדותיהם, שם הפסידו 4:0 לסן אנטוניו. מ-2006 ועד 2010 הגיעה קליבלנד חמש פעמים ברציפות לפלייאוף, אך לאחר שלברון נטש למיאמי בקיץ 2010, התרסק המועדון והפך, שוב, לאחד החלשים בליגה. עם עזיבת לברון עזב גם מייק בראון, שחזר לקבוצה בקיץ שעבר, אחרי שלוש עונות של ביירון סקוט, ושוב פוטר.

הבעלים של קליבלנד הוא דן גילברט היהודי, שהונו מוערך בכ-3.9 מיליארד דולר. גילברט לא מפחד להגיד את דעתו, וזכורה במיוחד תגובתו הקשה לעזיבה של לברון - תגובה שאולי תמנע גם מקינג ג'יימס לחזור לאוהיו. הג'נרל מנג'ר כעת הוא דייויד גריפין, שקיבל את הקידום באופן רשמי בחודש פברואר האחרון ונחשב מוערך מאוד בקרב הליגה.

הבעלים של קליבלנד קאבלירס, דן גילברט. GettyImages
לא מפחד להגיד את שעל ליבו. גילברט/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully