וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לפסול את מועמדותו של עופר עיני ליו"ר ההתאחדות"

17.6.2014 / 16:00

ערן פרלמן, שמועמד גם הוא לתפקיד, טוען שלעיני זיקה לקבוצות מתוקף תפקידו כיו"ר ההסתדרות, דבר המנוגד לתקנון

יו"ר ההסתדרות עופר עיני בדרך לכניסתו לפגישה עם רוה"מ, יולי 2013. נועם מושקוביץ
עיני/נועם מושקוביץ

המאבק על תפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל מחריף: איש העסקים ערן פרלמן, אחד משלושת המועמדים לתפקיד, דורש לפסול את מועמדותו של עופר עיני. פרלמן הגיש להתאחדות לכדורגל ולוועדה לבחירת כשירות המועמדים מכתב ובו טען שמועמדותו של עיני לתפקיד היא בניגוד לתקנון, עקב "ניגוד עניינים חריף, שאין בוטה ממנו" משום שכיו"ר הסתדרות העובדים לעיני הייתה זיקה לקבוצות הכדורגל השונות מתוקף תפקידו. הבחירות להנהלת ההתאחדות יתקיימו ב-29 ביולי. כפי שכבר פורסם בוואלה! ספורט החליט היו"ר היוצא אבי לוזון להסיר את מועמדותו לקדנציה נוספת, וזאת אחרי שטען כי ההחלטה של עופר עיני להתמודד על ראשות ההתאחדות היא זו שגרמה לו לוותר. יחד עם זאת לוזון לא פורש מההתאחדות, והוא צפוי לשמש כממלא מקום בקדנציה הבאה.

במכתב ששלח פרלמן, באמצעות עורך דינו אילן בומבך, הוא מסביר שעיקרה של הבקשה הוא "מניעת שימוש לרעה בהליך, שאמור להיות דמוקרטי, לצורך בחירתו של מי שמבקש לנצל לרעה את מעמדו, קשריו והשפעתו, לתפקיד חשוב ובעל משמעות ציבורית".

לטענת פרלמן, "עיני מצוי בניגוד עניינים חריף שאין בוטה ממנו", ומתבסס על הנחיית עו"ד אלון בכר, ראש רשות התאגידים ברשם העמותות, בנוגע להנחיה לגבי הליך בחירות באיגודי ספורט בישראל". עו"ד בומבך, בא כוחו של פרלמן, מתייחס במכתבו לסעיף 5 ב' לתקנון היסוד של ההתאחדות לכדורגל, המתייחס לוועדה שהוסמכה לבדוק את כשירות המועמדים לתפקיד היו"ר. בין היתר מצוין שם כי על הוועדה לבדוק האם המועמד נמצא בניגוד עניינים והאם בשנתיים האחרונות הייתה לו זיקה לאחת מקבוצות הליגות המקצועניות. לטענת עו"ד בומבך, עיני מצוי גם בניגוד עניינים בולט, "מצב שהיה עוד בעת הגשת מועמדותו לתפקיד ונמשך גם היום", ומוסיף כי לעיני גם הייתה זיקה ברורה לקבוצות הליגה המקצועניות מתוקף תפקידו כיו"ר ההסתדרות, החולשת על תקציבי קבוצות הכדורגל דרך מרכז "הפועל", שמתוקצב בין היתר על ידי ההסתדרות. לטענת פרלמן ובא כוחו עו"ד בומבך, מדובר בניגוד עניינים מובהק ודי בעובדה זו בכדי לפסול אותו לתפקיד. "החתמת קבוצות הכדורגל שיש לו עליהן השפעה מתוקף תפקידו כיו"ר ההסתדרות, מהווה שימוש לרעה בכוח שצבר ומעמידה אותו בניגוד עניינים ובמיוחד בהיותו בעל זיקה לקבוצות", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully