וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספריי בכדורגל: ההתאחדות רוצה לאמץ את השימוש בישראל

16.6.2014 / 12:54

בהתאחדות ובאיגוד השופטים הבהירו שאופ"א עדיין צריכה לאשר זאת. ומה על טכנולוגיית קו השער? "רחוק מלהיות ישים"

שופט מסמן בספריי את מיקום הכדור. AP
פיפ"א כבר אישרה את השימוש, אופ"א טרם עשתה זאת/AP

ההתאחדות לכדורגל ואיגוד השופטים יבקשו לאמץ את הספריי הלבן שהוא אחת הבשורות של המונדיאל האחרון. הספריי שמתיז השופט כדי שחומת השחקנים לא תעבור את קו תשעת המטרים מהכדור הוא פיתוח של חברה ישראלית. מדובר בפס בצבע לבן שמתיז השופט גם כדי לסמן לשחקנים היכן לעמוד בחומה וגם כדי לסמן לבועט העונשין היכן חייב להיות ממוקם הכדור בזמן הבעיטה. הסימנים על כר הדשא נמחקים כעבור דקה ועד כה מדובר בהצלחה גדולה במונדיאל מאחר שיש עיכוב מינימלי בזמן ביצוע כדורי עונשין.

באיגוד השופטים הישראלי התלהבו מהרעיון, אבל הבהירו כי חלים על ההתאחדות הישראלית חוקי אופ"א ובזמן שפיפ"א אישרה את השימוש בספריי בזמן משחקי המונדיאל, אופ"א עוד צריכה לשלוח את האישורים להתאחדויות השונות.

יו"ר הוועדה המקצועית באיגוד השופטים דני קליין התייחס לעניין בשיחה עם וואלה! ספורט ואמר: "זה רעיון בהחלט ראוי ואנחנו נקיים דיון בעניין אחרי שנקבל את אישור אופ"א לשימוש בספריי. חדי העין בינינו הבחינו בסמל של דגל ישראל ליד הפס וזה נחמד לראות שאנחנו על המפה. איגוד השופטים תמיד פתוח לשינויים מבורכים וזה בהחלט דבר שיכול להקל ולסייע לשטף המשחק".

באשר לאפשרות שבקרוב ייעזרו בארץ גם בטכנולוגיה המאפשרת לוודא שהכדור חלף על פני קו השער, אמר קורן: "כרגע זה נראה לי רחוק מאוד כי איך אפשר לקיים בכל מגרש בארץ את הטכנולוגיה הזו? אי אפשר לעשות את זה במגרש אחד ובאחרים לא ולכן בניגוד לרעיון הספריי, זה משהו שעוד רחוק עד שיהיה ישים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully