וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עזיבת בלאט ל-NBA פתרה למכבי את הבעיה בצורה טובה"

13.6.2014 / 10:05

"בלאט ידע שלא יעשו סלטות להשאירו", "הקהל איתו לכן אמרו שרוצים אותו". "הוא הבין שצפויות לו שנים קשות". גורם המעורה בנעשה במכבי ת"א מספר על העזיבה שכולם מרוויחים ממנה. ורד כהן על הסוד שהצוות המקצועי שמר והתמיכה של פדרמן בגודס. הפרידה מבלאט, מאחורי הקלעים

צילום: דוד קורן, עריכה: קשת סידי

1. הפרידה. בלאט ידוע כאדם היודע לשלוט בדרך כלל על רגשותיו, אתמול הוא הגיע למסיבת העיתונאים עם דפים, כתובים באנגלית ותרגם מהם בעברית את דבריו, כשהוא נראה נרגש מאוד. "הלב שלי כבד אבל שלם, כי אני מרגיש שזה הזמן הנכון והדבר הנכון בשבילי לעשות בשלב זה", אמר בלאט. ההודעה על עזיבתו הייתה באוויר - אך ללא ספק גרמה לטלטלה.

קדמו להודעה זו לא מעט שיחות בשבועות האחרונים עם יו"ר שמעון מזרחי - האדם הקרוב ביותר אליו בהנהלה של מכבי. גם את הפגישה עם מזרחי - שנערכה בשולחן צדדי במסעדה בה נערך אירוע סיום העונה של הקבוצה, בלאט אמר באותה שיחה שהוא עוזב. מזרחי, שיידע את כל חברי על החלטתו של בלאט – כשהודעת המועדון על קיום מסיבת עיתונאים יצאה כשעה וחצי מאוחר יותר. כך הסתיים עידן דייויד בלאט במועדון.

דייויד פדרמן, סיפרת לי אחרי משחק הגמר שבלאט אמר לכם שהוא רוצה להישאר.

"הכול נכון, הוא אמר לנו שהוא רוצה להישאר, אנחנו אמרנו שאנחנו רוצים שימשיך. סיכמנו שנדבר תוך 48 שעות ואני מניח שאחרי המשחק אתמול הוא עשה חושבים, אם להיות כנה - אז דייויד אמר את האמת, הוא לא הולך בגלל כסף, הוא לא הולך בגלל שום סיבה חוץ מעליית מדרגה מקצועית וניסיון להיות במקום שהוא לא היה. במכבי הוא הגיע לשיא. הוא הולך ל- NBA בגלל שהשנה הוא הצליח מאוד במכבי, ואם המשפחה שלו שלמה עם זה - אז זה מה שחשוב. הוא זכה השנה בכל התארים והגיע לטופ, אומרים על בן אדם שצריך לדעת מתי לפרוש, מבחינתו - קרוב לוודאי זה מהלך סביר ונכון, כפוף להסכמת המשפחה. מבחינת מכבי אני לא יודע".

לשאלה האם מחלוקות כספיות עם מכבי גרמו לבלאט לעזוב, השיב פדרמן: "ממש לא. אני חושב שגם אם היינו מחתימים אותו לפני חודש, והוא היה בא ואומר זה מה שיש שמציעים לי - ואנחנו יודעים יותר מאשר מה שנאמר במסיבת העיתונאים. אני לא חושב שהיה אחד שהיה אומר לו - אל תעשה את זה".

אלי דריקס הוסיף: "אחרי הפגישה עם שמעון הבנתי שהוא לא ממשיך. אבל דייויד אמר לי אחרי המשחק שהוא רוצה להיות במכבי, והוא לא מעוניין להיות באירופה ואם לא ימשיך זה יהיה רק ב- NBA. זו התלבטות מאוד קשה עבורו. מצד אחד הוא רצה להישאר, מצד שני היה לו חלום והאתגר כמו שהוא סיפר. בשיחה עם שמעון לא היה מצב של מו"מ, כשדובר שהוא יישאר במכבי דובר על חוזה ארוך טווח, זה היה הכיוון. באופן אישי הופתעתי מההחלטה שלו, כי הוא דיבר איתנו והמסר שבלאט העביר לי זה שהוא רוצה להישאר במכבי הוא אמר את זה לי וחלק מבעלי המניות במכבי אחרי אליפות אירופה והוא אמר את זה גם בתקשורת. בימים האחרונים הבנתי שיש לו דברים קונקרטיים, אבל לא דיבר על זה שהוא רוצה להיות ב-NBA".

שמעון מזרחי, דיוויד בלאט, דייויד פדרמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גם אם היה חותם לפני חודש, הכול היה משתנה בזכות האפשרויות החדשות שנפתחו בפניו. בלאט עם פדרמן ומזרחי/ברני ארדוב

2. עידן גיא גודס. במכבי תל אביב מסבירים שלא רצו להכריז על מינויו של גיא גודס כדי לא "לגנוב" את אור הזרקורים מעזיבתו של בלאט. אולם אין זה סוד כי גודס ימונה למאמן.
דייויד פדרמן אמר: "זה לא הימור גדול להגיד שגיא גודס ימונה למאמן, כי גודס נמצא איתנו הרבה שנים, כולם אוהבים אותו. גיא גודס לא קיבל הבטחה, אבל אני חושב שהוא קיבל אפשרות להבין שהוא לא נמצא שנים אחרי שנים במכבי כעוזר מאמן סתם, אלא מכינים אותו. אני מקווה לטובתו ולטובת המשפחה שלו שזה מה שיקרה. לדעתי גיא מוכן לתפקיד מאמן ראשי במכבי, אבל צריך לשמוע מה הוא חושב, ומה שאר חברי הדירקטוריון חושבים".

אלי דריקס הוסיף: "כרגע אין החלטה לגבי העתיד, ההנהלה תשב בעתיד. אבל כרגע השם היחיד שדובר עליו זה גיא גודס. באופן רשמי עוד לא ישבו ודיברו על מאמן לעונה הבאה". במהלך מסיבת העיתונאים בלאט החמיא לגיא גודס והצהיר כי הוא מוכן לרשת את התפקיד: "אני מאוד מעריך את הדעה של דייויד ומאוד מכבד אותו על זה. נראה בהמשך. בארבע השנים שלנו ביחד הוא היה המנטור שלי", אמר על כך גודס.

ומה לגבי עזיבתו של בלאט? גיא גודס: "לי אישית קשה רגשית כי אני מאוד מחובר אליו, ארבע שנים עבדתי איתו, שעות של טיסות ביחד, דיבורים ביחד. שתינו ואכלנו ביחד. זה היה מאוד מרגש לשמוע את המלים החמות. דייויד דיבר מהלב. אני רק מאחל לו המון הצלחה ב-NBA שזה רק עניין של זמן אם הוא יהיה עוזר מאמן או מאמן בסוף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב לצד מחליפו גיא גודס. ברני ארדוב
"הוא לא נמצא שנים אחרי שנים במכבי כעוזר מאמן סתם, אלא מכינים אותו". גודס/ברני ארדוב

3. הסוד. למעשה, צוות האימון של מכבי ידע על החלטת בלאט לפני שהאחרון מסר את החלטתו ליו"ר שמעון מזרחי: "אחרי המשחק מול חיפה, עמדנו ביחד, המאמנים, התחבקנו וידענו שהוא עוזב. כי זו הייתה הפעם הראשונה שהוא אמר לנו את זה חד וחלק, בפה מלא", מודה גיא גודס בשיחה עם וואלה! ספורט. "שמרנו את זה בינינו, לא סיפרנו לא אחד. אפילו ההנהלה לא ידעה", מסביר גודס בשיחה.

דיייוד פדרמן מאשר: "את מחדשת לי לגבי זה. הייתי בישיבת דירקטוריון בבוקר, לא עלה הנושא הזה, בדיוק הפוך - סוכמו התנאים לגביו. דיברנו על נושאים מרכזיים. הצוות המקצועי לא סיפר לנו - אז כל הכבוד להם וזה בסדר גמור".

עם זאת, גיא גודס מדגיש: "לא הופתעתי שבלאט אמר שהוא עוזב, כי כמו שבלאט סיפר, היינו ביחד 24 שעות ביממה. מרגישים דברים, הרגשנו דברים, אבל לזכותו ייאמר - בלאט לא נידב יותר מדי. לאחר שבלאט סיפר לנו היו לכל אחד רגשות וספקולציות אבל כיבדנו אותו ואת החלטתו. הוא סיפר לנו את זה בסוד לאחר המשחק – ועכשיו הוא אמר את זה לכולנו".

"אני חושב שאחד הדברים שהוא דיבר עליהם, וזה נכון, זה האתגרים שלו בפן המקצועי. היום, לאחר שהוא השיג כמעט הכול באירופה, ה-NBA זה האתגר הגדול שלו ויכול מאוד להיות שהוא חיפש את האתגר הזה כדי להתקדם קדימה, כמו שהוא אמר - הוא התקדם קדימה ולא נשאר באיזו קבוצה באירופה. אני מאחל לו מכל הלב בהצלחה".

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט עם עוזריו, גיא גודס, אלון שטיין. ברני ארדוב
"עמדנו ביחד, המאמנים, התחבקנו וידענו שהוא עוזב. כי זו הייתה הפעם הראשונה שהוא אמר לנו את זה חד וחלק"/ברני ארדוב

4 . עסקה מוצלחת בשבילי, טובה גם בשבילם. ומה לגבי החיכוכים וחילוקי הדעות הרבים שהתגלעו מול הנהלת מכבי? גורם המעורה במועדון נשמע נחרץ: "מי שראה את מסיבת העיתונאים אתמול ראה הצגה לא רעה של כמה אנשים", סבור הגורם. "הזכייה של מכבי ביורוליג בלאט העמידה בפני ההנהלה בעיה - הוא זכה באליפות אירופה, וזכה לתמיכה מקהל האוהדים. איך אפשר היה לפטר אותו ככה? ההנהלה הייתה חייבת להציע לו להמשיך, ועכשיו העזיבה של בלאט, ועוד ל-NBA, פתרה להם בעיות בצורה הטובה ביותר, ככה לכאורה אף אחד לא נפגע, אין רגשות טינה - כי הרי הם הציעו לבלאט, ובלאט עוזב, לא לאירופה אלא ל-NBA . את רואה מצב שהם יכלו לפטר אותו תחת דעת הקהל? או לא להציע לו חוזה? לכן הם אמרו כל הזמן שהם רוצים אותו", מנתח הגורם.

"מיד אחרי העלייה להצלבה הצהיר בלאט כי אין לו כוונה להיות ברווז צולע. בלאט דיבר איתם, אמר שהוא רוצה שהתקציב יגדל, ביקש לשלוט על ההחלטות המקצועיות, אבל הבין שאם ימשיך - יצפו לו שנים לא קלות". אותו גורם הוסיף: "הייתה הצעה, להגיד שהנהלה יצאה מגדרה להשאיר אותו? ההצעה הייתה שם אך גם בלאט ידע שאין להם כוונה לעשות סלטות באוויר בכדי להשאיר אותו. אחד הדברים שרוצים לפתח – ואף דיברו על זה בישיבת הדירקטוריון אתמול – היא את השחקן הישראלי, את הצעירים, את האקדמיה. בלאט מודע למה שרוצים לעשות במועדון. אם עוד היו לבלאט ספקות לגבי ההישארות, הוא הבין שלא יעבור זמן לפני ששוב יתעוררו מחלוקות. אולי הוא פשוט החליט שאין לו לזה יותר כוח. ואולי ההצעה שיש לו, מגולדן סטייט או מקליבלנד, פשוט ריפדו לו את ההחלטה בצורה הרבה יותר נוחה". אגב, דיווחים ברשת טוענים שבלאט כבר עבר ראיון עבודה בקליבלנד, והוא צפוי לעבור ראיון עבודה נוסף על ידי הקאבלירס.

שחקן בקבוצה הנוכחית של מכבי העונה מודה: "השחקנים מודעים לכל הסיפורים על ההנהלה עם בלאט, והרגישו לפעמים את המתח. בסופו של דבר בלאט אולי באמת מגשים חלום, אני לא בטוח שבכלל זו החלטה רעה עבורו. עכשיו בלאט זכה ביורוליג, וכשמצלחים אז אולי פחות מרגישים ש את הבעיות, אבל במועדון כמו מכבי יהיו עוד משברים. אז אולי היה עדיף ששני הצדדים ייפרדו עכשיו - בזמן שהמועדון נמצא למעלה ובמצב מקצועי טוב. זה הכי נוח לכולם שהוא נפרד ממכבי במצב הזה".

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב העוזב. ברני ארדוב
"ואולי ההצעה שיש לו, מגולדן סטייט או מקליבלנד, פשוט ריפדו לו את ההחלטה בצורה הרבה יותר נוחה"/ברני ארדוב

5. כחול-לבן צהוב. ומה לגבי השינוי שיחול במכבי לאחר עזיבת בלאט? דייויד פדרמן נשאל האם ללא קשר לעזיבת בלאט יש רצון לחזק את הצביון הישראלי במכבי, על כך השיב לוואלה! ספורט: "אני מאוד מקווה. צריך לדבר עם המאמן החדש כשהוא ימונה. הרצון שלנו הוא חד משמעי - אנחנו רוצים לראות עוד ישראלים במכבי. אולי בניגוד לכם, זה נכון שאנחנו חושבים שלנדסברג הוא ישראלי לכל דבר, טיוס הוא ישראלי. אז נכון שאתה צריך 5-6 ישראלים. לא יותר. אז אין פה יותר מדי מקומות. יש את יוגב, את פניני כנראה. גם השנה היו לנו שחקן או שניים ישראלים שאם היו משחקים, הם היו מוכיחים שהם יכולים לשחק במכבי. דייויד בלאט מכיר את זה ואני לא מסתיר את זה. אין לי ספק שעכשיו נעמוד על זה. הולכת להיות המשכיות בקבוצה איפה שאפשר. עברנו בישיבת על ההנהלה על שסגור אצלנו ומי שלא. נקשיב לכולם. היקמן? לא נשתגע על אף אחד בסכומים, לא רק לגביו. אמרתי הרבה פעמים - המועדון יותר גדול מכולם: שום מנהל ושום שחקן לא ישנה לנו את המוסכמות האלו".

עם גיא פניני יהיה משא ומתן מהיר לאחריו תודיע מכבי על הישארותו לשנתיים נוספות, נוספת. כשגם מועמדותו של דונטה סמית' נשקלת.

גיא פניני מכבי תל אביב מול דונטה סמית' מכבי חיפה. קובי אליהו
עם פניני יתקיים משא ומתן מהיר, מועמדותו של דונטה סמית' נשקלת/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully