וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סן אנטוניו הביסה את מיאמי ועלתה ל-1:3 בגמר ה-NBA

הספרס שוב התעללו בהיט באולמם הביתי עם 86:107 משפיל, והם יוכלו לחגוג אליפות בבית בלילה שבין ראשון לשני

טוני פארקר שחקן סן אנטוניו ספרס. AP
יחגגו כבר ביום שני? טוני פארקר/AP

סן אנטוניו רשמה הבוקר (שישי) צעד ענק לעבר זכייה באליפות, כשדרסה את מיאמי 86:107 בחוץ, ועלתה ליתרון 1:3 בגמר ה-NBA. יומיים אחרי ההצגה המופלאה של הספרס במשחק 3, שהחזירה להם את יתרון הביתיות בסדרה, כולם חיכו לתגובה של האלופה, אלא שהקבוצה של גרג פופוביץ' המשיכה להיות אגרסיבית ויעילה יותר, הציגה כדורסל התקפי מענג והגנה משתקת, וכבר במשחק הבא, שייערך בטקסס בלילה שבין ראשון לשני, היא תוכל לחגוג אליפות חמישית בתולדותיה.

הספרס לא נזקקו לתצוגת על של אף אחד מכוכביהם, כשהנקודות התחלקו באופן מאוזן בין חלקי המכונה של פופ, בעוד שבצד השני לברון ג'יימס היה לגמרי לבדו. האורחים שלטו באופן מוחלט בכדורים החוזרים, נהנו פעם אחרי פעם מיכולת המסירה של בוריס דיאו ומהאקספלוסיביות של פאטי מילס, ושברו את רוחם של כוכבי מיאמי. בסן אנטוניו לא ימהרו לחגוג, מכיוון שהם זוכרים היטב שגם בשנה שעברה הם היו רחוקים ניצחון אחד מאליפות, אלא שהפעם הם יכולים להכריע את הסדרה באולמם הביתי, וחלום הנקמה נראה קרוב מתמיד.
הביג 4 בדרך? מיאמי הצטרפה למירוץ אחרי כרמלו אנתוני

מגשים את חלום ה-NBA: בלאט הודיע על עזיבת מכבי ת"א

לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט מול קוואי לאונרד שחקן סן אנטוניו ספרס. AP
נשאר לבד במערכה. לברון ג'יימס/AP

מהלך המשחק

גרג פופוביץ' השאיר את בוריס דיאו בחמישייה, ולמרות שהפעם קוואי לאונרד היה אנרגטי הרבה פחות בפתיחה, הספרס השתלטו על העניינים במהירות, ושתי שלשות של דני גרין הלוהט נתנו להם יתרון מוקדם של 4:13. לברון ג'יימס האנמי זרק לראשונה רק ארבע דקות בתוך המשחק, כשההיט התמקדו בניסיונות להכניס בכוח למשחק את כריס בוש, שאכן צימק ל-10:13. אלא שטוני פארקר היה נהדר מהעבר השני, וגם מחליפו פאטי מילס לא חיכה הרבה כדי להתחיל לצלוף, כשחמש נקודות רצופות שלו קבעו 17:26 לסן אנטוניו בסיום הרבע.

בפתיחת הרבע השני לברון נותר על הספסל, וגרין הקפיץ את האורחים ל-17:31 עם שלשה נוספת. ריי אלן עזר למיאמי לחפות על שורה של איבודים עם שתי צליפות שהקטינו ל-28:37, אבל דווין וייד החטיא והחטיא (1 מ-7 במחצית), לברון העדיף למסור ומריו צ'אלמרס עדיין לא הגיע לסדרה. ההגנה של הספרס העלתה הילוך, ודאנק של לאונרד נתן להם יתרון שיא של 33:55, לפני שבאזר ביטר של לברון קבע 36:55 בהפסקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פאטי מילס שחקן סן אנטוניו ספרס. AP
דקות אדירות מהספסל. פאטי מילס/AP

ברבע השלישי הגיעה ההתעוררות של לברון, שקבר שש נקודות רצופות, קיבל סיוע אפילו מסל נדיר של צ'אלמרס ועמד על 10 נקודות ב-4 הדקות הראשונות של הרבע כשפופוביץ' הזעיק פסק זמן ביתררון של 48:61. התגובה של סן אנטוניו, כמו במשחק הקודם, הייתה שקטה ויעילה, מבלי להילחץ. דיאו היעיל חילק אסיסטים מצוינים לדאנקן ולאונרד, והתכבד להחזיר בעצמו את הפער ל-20 נקודות כשקבע 48:68. מכאן כבר החלו שריקות בוז מהיציעים, ולברון נותר בודד במערכה, עם 19 מתוך 21 הנקודות של קבוצתו ברבע השלישי, שהסתיים ב-57:81 לספרס.

ברבע האחרון וייד הואיל בטובו להתעורר, ושש נקודות שלו בשתי דקות החזירו את מיאמי לפיגור 84:66. פופוביץ' לקח פסק זמן מהיר, ומילס עצר את המפולת עם שלשת מומנטום חשובה. אחרי כך לאונרד הצטרף עם ארבע נקודות שהחזירו ל-71:91 וסגרו את הסיפור סופית, כשבסיום עמדה התוצאה על 86:107 לספרס.

דווין וייד שחקן מיאמי היט. AP
משחק נפל בתזמון גרוע. דווין וייד/AP

סטטיסטיקה

את המנצחים, שקלעו ב-57% מהשדה לעומת 45% של יריבתם, שוב הוביל קוואי לאונרד עם 20 נקודות (7 מ-12 מהשדה), לצד 14 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 3 חטיפות, 3 חסימות ואיבוד בודד. טוני פארקר הוסיף 19 נקודות (8 מ-15) ורק 2 אסיסטים, פאטי מילס תרם 14 נקודות (4 מ-6 לשלוש) ב-16 דקות מהספסל. טים דאנקן רשם דאבל דאבל קטן של 10 נקודות ו-11 ריבאונדים, שהספיק לו לעבור את מג'יק ג'ונסון בדרך לפסגת מלכי הדאבל דאבלים בפלייאוף עם 158. בוריס דיאו הנפלא סיים עם 8 נקודות, 9 ריבאונדים ו-9 אסיסטים. אצל מיאמי לברון ג'יימס קלע 28 נקודות (10 מ-17 מהשדה, כולל 4 מ-8 לשלוש), קטף 8 ריבאונדים, חילק 2 אסיסטים ואיבד 3 כדורים. כריס בוש היה הבא אחריו ברשימת הקלעים עם 12 נקודות, ג'יימס ג'ונס תרם 11 (3 מ-3 לשלוש), דווין וייד סיים עם 10 בלבד (3 מ-13), לצד 4 אסיסטים, 4 חטיפות ו-3 איבודים. מריו צ'אלמרס המשיך את הסדרה החלשה שלו עם 4 נקודות (2 מ-6) ו-5 אסיסטים.

בוריס דיאו שחקן סן אנטוניו ספרס. AP
הג'וקר של הספרס בגמר. בוריס דיאו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully