וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "לא עוד אסיפות של סוזה, חוזרים לעבוד על הדשא"

3.6.2014 / 7:02

במכבי תל אביב מתרגשים מחזרתו של אוסקר גרסיה: השחקנים מוכנים להבדלים בינו לבין סוזה ("אוסקר מחפש משחק סבלני ומסודר"), הבעיות האישיות של המאמן כנראה נפתרו, ג'ורדי מתחיל להתפנות לרכש, וגם גולדהאר עשוי להרוויח מהקאמבק. יניב טוכמן על המהלך של האלופה

עורך וידאו: ליאור נאור

בוידאו: ג'ורדי קרויף מדבר על העתיד של מכבי תל אביב

את ערב הפרידה מאוסקר גרסיה והצוות שלו ערכו שחקני מכבי תל אביב לפני שנה על הגג בפנטהאוז המושכר של ערן זהבי בחוף הים של ראשון לציון. זה היה ערב מאוד סנטימנטלי. רובן מרטינס, שהחל אצל אוסקר וג'ורדי קרויף כאנליסט ובהמשך הוקפץ לעמדת עוזר המאמן, לא הצליח לשלוט ברגשותיו ופרץ בבכי. עד כדי כך היה לו קשה להיפרד מהשחקנים ומישראל. אתמול (שני) בערב, אחרי שסיכם עם קרויף וג'ק אנגלידיס על הקאמבק למכבי תל אביב, טלפן אוסקר למרטינס ועדכן אותו שהם חוזרים לארץ הקודש ביחד עם חואן טוריחו. מרטינס שוב היה נרגש מאוד. הפעם מהסיבות החיוביות.

חוזר לארץ: אוסקר גרסיה סיכם במכבי תל אביב

דעה: הסיכון הגדול של אוסקר, ההימור של מכבי תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כולם מרוויחים? אוסקר חוזר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בוואטסאפ הקבוצתי של שחקני מכבי תל אביב לא נרשמה אמש תכונה מיוחדת בעקבות החזרה של אוסקר לישראל. "חלק מהשחקנים בחופשות, חלק עזבו את הנבחרת וטסו ללאס וגאס ומקסיקו ואחרים בטח עוד לא ממש התעדכנו", הסביר אמש אחד משחקני מכבי את הדממה שלו ושל החברים. "מה שבטוח, זה שכולם יהיו מאושרים. לא עוד אסיפות ארוכות של פאולו סוזה בחדר התדריכים עם המון משפטי מוטיבציה. אצל אוסקר חוזרים לעבוד על הדשא, בלי יותר מדי לדבר, כי אסיפות זה ממש לא הקטע שלו". כמו שסוזה התרגל מהר מאוד לבאזל וכבר כינה את המועדון ביתו השני, כך גם שחקני מכבי תל אביב יעברו בזריזות אל המאמן הקודם שלהם. "אצל סוזה הטקטיקה היתה שונה", תיאר אמש אחד משחקני מכבי. "הוא חיפש הכול יותר מהר. אם השתלטנו על הכדור, הוא רצה שנעביר אותו כמה שיותר מהר להתקפה. אוסקר, לעומת זאת, חיפש משחק מסודר, סבלני, וזה השינוי שמצפה כאן לכולם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן מכבי תל אביב שרן ייני עם המנהל המקצועי ג'ורדי קרויף. ברני ארדוב
השידוך עם אוסקר ישאיר אותו בתל אביב עוד שנה? קרויף/ברני ארדוב

ג'ורדי יכול להתחיל לעבוד

מדובר ביתרון גדול, שהנחה את קרויף בהחלטה שלו להחזיר את אוסקר. יציבות היא שם המשחק במועדון כדורגל, ואחרי שמכבי איבדה שני מאמנים תוך שנה, זה היה הכרחי מבחינת ההולנדי להחזיר לקרית שלום את אוסקר, שלא זקוק לתקופת התאקלמות ובניית המעמד שלו בתוך המועדון. אין יותר מאושר מקרויף על כך שאוסקר חוזר. ההחלטה של סוזה לעזוב את מכבי תל אביב תפסה אותו קצת לא מוכן. הוא העריך שתסריט כזה יכול לקרות, אבל קיווה שהפורטוגלי יישאר, אף שיש כאלה שמוכנים להישבע שהוא דווקא שמח על הפרידה מהמאמן, שהיה טיפוס מאוד מורכב. בעוד חודש וחצי תחל מכבי את דרכה במוקדמות ליגת האלופות, ויש לקרויף מספיק עבודה בגזרת השחקנים. הוא רצה כבר לסגור עם מאמן כדי שיוכל להתפנות לרכש, וכך עשה.

גם אוסקר יכול להמשיך לחייך הבוקר אחרי שאמש סיכם לשנתיים. הוא התפטר מברייטון ונחשב למועמד ראוי במועדונים האנגליים בהם הוזכר שמו, אבל הוא גם ראה לנגד עיניו איך הוא יכול להישאר בלי קבוצה. כשעזב את ישראל לפני שנה סיפר על הבעיות האישיות שבעטיין נאלץ לחתוך. המקורבים אליו ידעו על המועקה שחש לאורך כל העונה, כשהוא רחוק משתי בנותיו מנישואיו הראשונים. הן לא הגיעו לישראל והוא מיעט לבקר אותן. הוא סיפר שלוקח לו חצי יום להגיע אל הבנות ולכן הוא צריך לעבוד במקום ממנו יוכל תוך שעתיים לעשות גיחה לספרד כדי להיות איתן. הוא גם התקשה לקבל אישור לקבל אותן לביקור בארץ, ולכן החליט שהוא חייב לעזוב. לא ברור איזה סידור יהיה לו כעת, אבל ממה שהספיק לעדכן את הגורמים השונים במכבי תל אביב, המכשול הזה הוסר בדרך כלשהי והוא כבר שלם לגמרי עם החזרה לישראל.

מהראן ראדי שחקן מכבי תל אביב מול דלה ימפולסקי שחקן הפועל חיפה. ברני ארדוב
יחזור לאיתנו? ראדי/ברני ארדוב

ראדי וגולדהאר מרוצים

מהראן ראדי הוא ללא ספק המרוויח הגדול משובו של אוסקר. הספרדי החזיק ממנו וטיפח אותו. היה ביניהם קשר טוב שבא לידי ביטוי בסמכויות שנתן לו אוסקר במגרש. אצל סוזה מעמדו של ראדי התערער, עד שהפך לא פעם לשחקן ספסל. ניקולה מיטרוביץ', שגזל דקות משחק מראדי, צפוי ככל הנראה לעזוב.

אוסקר הבהיר בשיחות המקצועיות שקיים אתמול שמכבי צריכה להתחזק במגן, קשר וחלוץ. קרויף עובד על המועמדים וכעת יקבל עוד זוג עיניים שיסייעו לו. הקשר הטוב בין שניהם נמשך לאורך העונה החולפת. אוסקר באנגליה, קרויף בישראל, אבל הטלפון היה מקשר בין השניים. מי שהעריך כי העזיבה של אוסקר לברייטון תפגע ביחסים בינו לבין קרויף, פשוט טעה. גולדהאר היה זה שהתעקש שהחוזה הנוכחי יהיה לשנתיים. בעוד שנה יסיים קרויף את חוזהו בן שלוש השנים, ואם גולדהאר לא יצליח להשאיר אותו, עשוי דווקא אוסקר להיות זה שהנוכחות שלו במכבי תגרום לקרויף להישאר לעונה נוספת. כך או אחרת, החזרה של אוסקר לחיקו של חברו ההולנדי עשויה לסדר לו בעתיד ג'וב חדש במקום אליו יילך קרויף. זו עוד סיבה שבגללה לא יכול היה אוסקר לסרב כשקרויף הפציר בו לחתום.

בסופו של דבר מכבי יוצאת בצורה חלקה ממשחק הכיסאות הזה. אוסקר וצוותו כבר מכינים את המזוודות והנחיתה בישראל תהיה רכה. אם קרויף גם יפגע בשחקני חיזוק, עשויים אוסקר וסוזה ללחוץ ידיים בפעם הבאה בליגת האלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully