וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאנקן: "עדיין יש לנו טעם רע בפה, הפעם נעשה את זה"

הספרס מתכוננים לנקמה בהיט: "לא ייאמן ששמרנו על פוקוס אחרי אשתקד". דוראנט: "יש להם שיטה טובה". פישר יפרוש?

דני גרין שחקן סן אנטוניו ספרס. GettyImages
הגיע זמן הנקמה. דני גרין חוגג/GettyImages

פלייאוף ה-NBA שנפתח עם שבועיים מטורפים של הפתעות בלתי צפויות יסתיים בסופו של דבר בדיוק כמו קודמו - עם סדרת גמר שתפגיש בין סן אנטוניו למיאמי. יממה אחרי שההיט סגרו את גמר המזרח עם 2:4 על אינדיאנה, הספרס חזרו גם הם למעמד השיא של הליגה הטובה בעולם עם 107:112 דרמטי באוקלהומה סיטי שהשלים 2:4 בגמר המערב. סדרת הגמר תיפתח בלילה שבין חמישי לשישי בסן אנטוניו, שם יחלו שחקניו של גרג פופוביץ' את מסע הנקמה שלהם באלופה על ההפסד הצורב 4:3 בגמר אשתקד.

סן אנטוניו ניצחה 107:112 באוקלהומה סיטי והשלימה 2:4 בגמר המערב

מארק ג'קסון מועמד להחליף את פרנק ווגל כמאמן אינדיאנה

אסף רביץ על אריק ספולסטרה, הכוכב הסודי של מיאמי

שחקני סן אנטוניו ספרס טים דאנקן, מאנו ג'ינובילי. GettyImages
מאמינים בעצמם. טים דאנקן ומאנו ג'ינובילי/GettyImages

הספרס רשמו את ניצחון החוץ היחיד בגמר המערב המרתק אחרי מותחן מורט עצבים שנגרר להארכה, ועשו זאת ללא טוני פארקר, ששיחק 19 דקות בלבד במחצית הראשונה לפני שהושבת בשל כאבים בקרסול. מי שחיפו עליו בדקות המכריעות היו חבריו הוותיקים טים דאנקן, שלהט בקלאץ' וסיים עם 19 נקודות ו-15 ריבאונדים, ומאנו ג'ינובילי, שקלע 15 נקודות, קטף 6 ריבאונדים, חילק אסיסטים וחטף 4 כדורים.

"זה לא ייאמן שהצלחנו לשמור על פוקוס אחרי ההפסד הכואב בשנה שעברה, אבל אנחנו שוב כאן, ואנחנו נרגשים", אמר דאנקן. "יש לנו עוד ארבעה משחקים לנצח, והפעם נעשה את זה. אנחנו שמחים שהיריבה היא שוב מיאמי, כי עדיין יש לנו טעם רע בפה מאשתקד". ג'ינובילי הוסיף על היריבה המוכרת: "אנחנו יודעים שאנחנו פוגשים יריבה מאוד מוכשרת וקשוחה, וזה עומד להיות קשה. אבל כמובן שאנחנו מאמינים באמצעים שלנו וניתן את המיטב שלנו, כמו תמיד".

בצד השני הגיעה העונה המצוינת של אוקלהומה סיטי לסיום עגום. קווין דוראנט חגג השנה את תואר ה-MVP הראשון שלו, אבל בגיל 25 הוא עדיין מחפש את תואר האליפות שחמק ממנו עד כה, אחרי שרשם הלילה 31 נקודות (12 מ-25 מהשדה, כולל 2 מ-8 לשלוש), 14 ריבאונדים, 2 אסיסטים ו-7 איבודים, כולל החלקה גורלית בשניות הסיום של ההארכה שעלתה לת'אנדר שלו ביוקר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקני אוקלהומה סיטי ת'אנדר סרג' איבקה, קווין דוראנט. GettyImages
סיום עגום לעונה של הת'אנדר/GettyImages

"זה קשה להפסיד ככה", הודה דוראנט בסיום. "אין עוד הרבה שאני יכול לומר. יש להם קבוצה טובה, וטוני פארקר הוא לא כל הקבוצה שלהם. כבר ראינו משחקים בהם הוא לא שיחק והם עדיין ניצחו, כי יש להם שיטה טובה. יש להם שחקנים שהם יכולים להרכיב אליה, והם נכנסו וביצעו מהלכים".

ראסל ווסטברוק שמילא את דף הסטטיסטיקה עם 34 נקודות (8 מ-23), 8 אסיסטים,7 ריבאונדים, 6 חטיפות ו-7 איבודים, הוסיף: "הם היו יכולים לגמור את הסיפור בתחילת הרבע האחרון, אבל הם לא עשו זאת וכפינו הארכה. קבוצות מבצעות ריצות, זה שם המשחק. עשינו עבודה טובה בלהתאושש מהריצה שלהם, אבל לא סיימנו את העבודה".

אחרון שחקני הת'אנדר שירד מהפרקט היה דרק פישר, שככל הנראה שיחק את משחקו האחרון בקריירה בת 17 שנה. פישר, שיחגוג את יום הולדתו ה-40 באוגוסט הקרוב, הוזכר בשבועות האחרונים כמועמד למשרת האימון בניקס ובלייקרס, לא מיהר להכריז על פרישה בסיום אך סיפר: "התעכבתי לרדת לחדר ההלבשה כי ניסיתי להבין את הרגע, ולעכל שיכול להיות שזו הפעם האחרונה שאני יורד מהפרקט כשחקן. כמובן שיש מספר אנשים שיכולים להשפיע על ההחלטה לגבי עתידי, ואם אמשיך לשחק או שאעשה משהו אחר בענף. מה שזה לא יהיה, הרבה מוטל על הכף, ואני לא מתכוון למהר. כרגע אני מוצף רגשות, אבל לא אקבל החלטה במצב הנוכחי".

דרק פישר שחקן אוקלהומה סטי ת'אנדר עם קווין דוראנט, סרג' איבקה. GettyImages
יהפוך בתוך כמה ימים למאמן? דרק פישר/GettyImages

מספרי הלילה:

* הספרס העפילו לגמר ה-NBA בפעם השישית בתולדותיהם, כולן בעידן טים דאנקן וגרג פופוביץ', אך לראשונה בתולדות המועדון הם עשו זאת בפעם השנייה ברציפות.

* הפעם האחרונה בה שתי קבוצות פגשו זו את זו שנתיים ברציפות בסדרת הגמר הייתה ב-1998, אז שיחזרו שיקגו ויוטה את גמר 1997, ובשתיהן ניצחו הבולס של מייקל ג'ורדן 2:4.

* הפעם האחרונה בה קבוצה שהפסידה במשחק 7 בסדרת הגמר חזרה לגמר בשנה לאחר מכן הייתה ב-1989, אז זו הייתה דטרויט, שחזרה לזכות באליפות אחרי האכזבה ב-1988.

* זה היה המשחק התשיעי בפלייאוף הנוכחי שהגיע להארכה, אבל הראשון בלבד מאז הסיבוב הראשון. הת'אנדר נטלו חלק בחמישה מהם (4:1).

* טים דאנקן רשם את משחקו ה-155 בקריירה עם דאבל דאבל, והוא רחוק שניים בלבד משיאו של מג'יק ג'ונסון, שעשה זאת 157 פעמים.

בוריס דיאו שחקן סן אנטוניו ספרס. GettyImages
שיא עונתי ברגע הנכון. בוריס דיאו/GettyImages

* הספרס קיבלו לא פחות מ-51 נקודות מהספסל (כולל שיא עונתי של 26 נקודות מבוריס דיאו), לעומת 5 בלבד של מחליפי הת'אנדר - הפער הגדול ביותר בין תרומת הספסלים בכל משחקי הליגה העונה, כולל הפלייאוף.

* חמישה שחקני אוקלהומה סיטי בלבד נכנסו לרשימת הקלעים, והם זרקו 78 מתוך 82 הזריקות של הת'אנדר. מהעבר השני, כל 11 שחקני הספרס ששותפו במשחק זרקו לסל, ו-10 מהם רשמו נקודות.

* קווין דוראנט וראסל ווסטברוק חצו כל אחד את רף 30 הנקודות בפעם השמינית בקריירת הפלייאוף המשותפת שלהם, ועברו בכך את קובי בריאנט ושאקיל אוניל במקום השני בקטגוריה הזו. המובילים בה הם ג'רי ווסט ואלג'ין ביילור עם 24.

* ראסל ווסטברוק רשם משחק שני בפלייאוף הנוכחי עם לפחות 30 נקודות, 5 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-5 חטיפות, והפך לשחקן היחיד שעושה זאת פרט למייקל ג'ורדן (4 פעמים ב-1989 ו-3 פעמים ב-1990).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully