וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי עוד קיץ: סיכום אירועי הימים האחרונים במכבי תל אביב

29.5.2014 / 10:46

החשש שסוזה יפתה את זהבי לבוא לבאזל, תוכנית המגירה של בניון והדילמה הגדולה של אוסקר. ג'ורדי קרויף קיווה להתעסק בקיץ הנוכחי רק בחיזוק שחקנים, וכעת, כמו בשנה שעברה, מתמודד עם בעיות לא פשוטות במכבי תל אביב. סיכום הימים האחרונים

ניב אהרונסון
מאמן מכבי תל אביב פאולו סוזה. ברני ארדוב
נפרדנו כך. סוזה/ברני ארדוב

כלי התקשורת כיבדו את מכבי תל אביב עם פתיחת החנות הרשמית של הקבוצה לפני חודש ברחוב דיזנגוף. ג'ק אנגלידיס, שאינו מרבה להתראיין, נתן כמה סינקים מול המצלמות, ואחרי זה גם נגרר לשיחת אוף רקורד ארוכה עם חלק מהעיתונאים שמכסים את הקבוצה. נציג הבעלים עמד בחליפה דקות ארוכות במדרכה מחוץ לחנות וענה בסבלנות לשאלות על אף החום הכבד. במרבית המקרים נתן תשובות מתחמקות או מתחכמות, אבל בעניין של פאולו סוזה הוא היה נחרץ. "אני מאמין ואפילו משוכנע שהוא יישאר איתנו", השיב לשאלה היותר חשובה שנשאלה. קשה להאמין שאנגלידיס הסתיר את מה שכולם יודעים היום. שנה שניה ברציפות שמכבי תל אביב מאבדת את המאמן שלה פחות מחודשיים לפני המשימה החשובה כל כך, העפלה לליגת האלופות.

במכבי תל אביב מודים היום שגם העזיבה של אוסקר לפני שנה וגם זו הנוכחית של סוזה הן לא דבר בריא למועדון. "אין ספק שיציבות היא הדבר הכי חשוב למועדון כדורגל", הודה גורם במועדון. "להחליף מאמן כל קיץ זה לא נוח ולא נכון. צריך רק לקוות שג'ורדי באמת נשאר, אחרת באמת לא יהיה פשוט להתחיל הכול מאפס, כשיש בערך חודש מתחילת האימונים ועד המשחק הראשון במוקדמות ליגת האלופות".

פאולו סוזה עזב את מכבי תל אביב ומונה למאמן באזל

פאולו סוזה נפרד מהקהל: "חלק ממני יישאר בתל אביב"

העונה של פאולו סוזה בישראל - שלב אחרי שלב

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף יחד עם ג'ק אנגלידיס. אדריאן הרבשטיין
"אין ספק שיציבות היא הדבר הכי חשוב למועדון כדורגל". אנגלידיס וקרויף/אדריאן הרבשטיין

בעוד אוסקר עזב כשהוא מבטיח לקרויף שלא ייקח שחקנים ממכבי תל אביב לקבוצה הבאה שלו, סוזה עשוי שלא להיות כזה ג'נטלמן. במכבי תל אביב חוששים מהאפשרות שזהבי יעזוב, מאחר שבאזל מסוגלת לשלם כמיליון יורו נטו לשחקן שהיא רוצה, מהלך שעשוי בהחלט לפתות את הקשר. ספק אם הכוכב של מכבי תל אביב היה פוזל לשוויץ בכל מצב לאור החוזה החדש שלו בקרית שלום והאהבה האינסופית של הקהל, אבל דווקא הנוכחות של סוזה והצוות שלו בבאזל עשויה לגרום לקשר לשקול את הרעיון.

כך או אחרת, במכבי תל אביב נערכו מבעוד מועד לאפשרות שזהבי יעזוב. סעיף השחרור שלו עדיין מדבר על 1.7 מיליון יורו לכל הצעה שתבוא. במגירה יש גם תכנית לגבי יוסי בניון. לא בטוח שמכבי תל אביב תספיק, כי מכבי חיפה והפועל באר שבע כבר בתמונה, אבל אם זהבי יעזוב ובניון יהיה פנוי, הוא יקבל הצעה גבוהה מאלו שנתנו לו יעקב שחר ואלונה ברקת.

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מול שחקן באזל פביאן שר. ברני ארדוב
באזל יכולה לשלם. זהבי/ברני ארדוב

בחזרה לעמדת המאמן. קרויף רוצה את אוסקר בחזרה, אבל האחרון התלבט גם אתמול. באיזשהו מקום, חזרה לישראל היא צעד אחורה מבחינת הספרדי והוא היה מעדיף להישאר באי הבריטי, אם כי שם הוא עדיין צריך להילחם במאמנים אחרים שנדחפים על ידי סוכנים שונים. הגעה של אוסקר תרכך את הזעזוע שיכולה לייצר עזיבתו של סוזה. "לכל מאמן יש את פילוסופיית המשחק שלו ולכל מאמן יש את השיגעונות שלו", אומרים במכבי תל אביב. "גם לסוזה, שעשה כאן עונה מצוינת, לקח זמן ללמוד את הקבוצה ולשחקנים לקח זמן להתרגל אליו. ברור שאוסקר והצוות שלו, שהיו מאוד אהובים על השחקנים כאן, ייכנסו חלק יותר לעמדות ויזרזו את חבלי הלידה של העונה הבאה".

קרויף היה רוצה לעסוק כעת רק בחיזוק מכבי תל אביב בשחקנים, אבל הראש ההולנדי חייב לעבוד גם על נושא המאמן. סיטואציה כזו לא היתה מתרחשת לו היה לקבוצה מאמן ישראלי, הרי מי היה עוזב מיוזמתו אחרי אליפות אצל מיטש גולדהאר? בהיבט הזה, מודים במכבי תל אביב, יש מחיר למודל הזר שקבעו גולדהאר ואנגלידיס, ומכבי תל אביב משלמת אותו בפגרה הזו, בדיוק כמו לפני שנה. במישור הארצי, המחיר כנראה לא יהיה כבד מדי. מבחינת ההתארגנות המהירה לקראת אירופה, זו עדיין בעיה גדולה.

אוסקר גרסיה מאמן ברייטון. GettyImages
מתלבט. אוסקר/GettyImages
יוסי בניון שחקן ק.פ.ר. Clive Rose, GettyImages
תכנית מגירה. בניון/GettyImages, Clive Rose

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully