וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון האוהדים על ההנהלה

אמנון הררי העביר את הלילה עם הצהובים שנסעו למילאנו וגילה שהקונצנזוס ששמו בלאט התעצם לדרגת מצביא צבאי, אליל. ועכשיו, שמישהו ינסה להזיז מיד אליהו את "המאמן הכי גדול שהיה כאן בשני העשורים האחרונים - לפחות"

עריכה: טל רזניק

בשביל רגעים כאלה, היה שווה הכל. לבזבז אלפי שקלים בשנה על מנוי, לבזבז עשרת אלפי שקלים על נסיעה לפיינל פור, לחטוף מכל הסובבים אותך שאתה "מכביסט מטונף" (ולשמוח מזה), שאתה אוהד את המאפיונרים, שאין בקבוצה שלך שום דבר שאפשר להזדהות איתו. אתה חוטף מהתקשורת, חוטף מאוהדי הפועל. אבל בשביל רגעים כאלה, הכל שווה. מכבי, הטופ-דוג האולטימטיבית, הניפה אחרי כמעט עשור של בצורת את גביע אירופה – ועוד בתור הסופר-אנדרדוג. בשביל רבבת הישראלים שהרימו את עצמם למילאנו, זה היה שווה הכל. אלא שאם תשאלו את האוהדים האמיתיים כאן, העונה הזאת עוד לא בהכרח מוגדרת כהצלחה.

אך לפני שהם מתפנים לדאוג מהעתיד, הלילה הצבא הצהוב הזה כבר הכריז לעצמו מצביא, שלא לומר אליל. ולאליל הזה קוראים לו דיוויד בלאט. חשוב להדגיש שעבור רוב-רובו של הקהל של מכבי במילאנו, ובוודאי אלה מהבאים שגם נוהגים לפקוד את יד אליהו בימים כתיקונם, בלאט תמיד היה בגדר קונצנזוס. להם לא היה ספק שקואוץ' בלאט הצליח לעשות יש-מאין, שהצליח לעשות נסים עם הקבוצה הזאת, ושאף אחד אחר, עם חומר השחקנים שקיבל מההנהלה, לא היה מצליח להשיג יותר. גם בהפסדים בנס-ציונה ובהדר יוסף, האמת, לרוב אוהדי מכבי לא היה ספק שדיוויד הוא היחידי שיכול להחזיק את המועדון הכל-כך מלחיץ הזה, ולהוביל אותו להישגים. גם בכישלונות, הם לא האשימו את בלאט אלא את ההנהלה. הלילה בדואומו, האוהדים כבר הרגישו שהם ניצחו. לא רק את ריאל מדריד, בגמר היורוליג – אלא גם את ההנהלה, בוויכוח על עתידו של בלאט.

"הוא המאמן הכי גדול שהיה לנו, לפחות בעשורים האחרונים. הוא יותר גדול מפיני", קובע נחרצות מעוז. עכשיו כשבלאט מסמן גם וי על השורה היחידה בהשוואה שקובעת מבחינת אוהדי מכבי – היא השורה התחתונה – קשה לראות איזשהי דמות במועדון הזה שיש לה משקל גדול יותר בעיניהם, אולי מלבד שמעון מזרחי. "פיני לקח אליפויות אירופה עם קבוצות שאני הייתי יכול לקחת איתן את הגביע. תסתכלו עם איזה שחקנים בלאט ניצח הערב. אין עליו. הוא קוסם", אומר מעוז. ואכן, נדמה שכשרואים את שחקני החמישייה של בלאט לעומת אלה שהיו לפיני בשנותיו הגדולות, קשה להתווכח.

יהיה זה שקר לטעון שאוהדי מכבי מכתירים את בלאט למלך על חשבון פיני גרשון גם בגלל האופי והאישיות. כן, בלאט איש נעים יותר מגרשון, אבל הכל יודעים שעבור אוהדי מכבי, לא נאום המוקה פסל את פיני, וגם לא האופן שבו עזב את הקבוצה – אלא הכשלונות בקדנציה האחרונה. כן ניתן לטעון, לעומת זאת, שאולי האישיות של בלאט הרוויחה את הסבלנות שהיו לאוהדי מכבי כלפיו. והם היו סבלניים. גם אחרי שנתיים שהסתיימו בהדחות כבר בשלב ההצלבה – אוהדי מכבי חיכו לו. ההנהלה פחות, והאוהדים לא סולחים לה על כך. "מה שהם עשו לבלאט השנה זה גועל נפש", קובעת נועם, יושבת שער 6 בימים כתיקונם, ושיכורה בקורסו רומאנה בערב המדהים הזה. "אין מאמן כמו בלאט. הוא היה מרחק סל אחד מפיינלפור ב-2013, הוא היה מרחק משחק אחד מגביע אירופה ב-2011, והעונה הוא לקח את גביע אירופה עם קבוצה עם כלים מוגבלים בטירוף".

עכשיו האוהדים מרגישים שהם ניצחו. להנהלה לא תהיה כנראה ברירה להישאר עם מי שנטען שהוא שנוא נפשם, ויותר מכך: גם אם בלאט יעזוב מרצונו, נניח לצסק"א, היא תואשם כמי שהבריחה אותו, בעיני האוהדים. הערב, ולמען האמת הרבה לפני הערב, בלאט זכה בלב האוהדים. ומי שהסתובב במילאנו בימים האחרונים, ובוודאי במדיולאנום פורום שבפרברי העיר, הבין היטב שלאוהדים האלה, גם בקבוצה הזאת – יש עוד מילה.

דיוויד בלאט, מאמן מכבי תל אביב. רויטרס
הלילה בדואומו, האוהדים כבר הרגישו שהם ניצחו. לא רק את ריאל מדריד, בגמר היורוליג – אלא גם את ההנהלה, בוויכוח על עתידו של בלאט/רויטרס

***

ב-00:30, כשהכיכר המרכזית במילאנו התמלאה אוהדים בצהוב, מכל עבר נשמעו קולות של אוהדים, אלה שעוד נשארים בעיר ליממה נוספת, שמנסים לתכנן את יום החגיגות, בין שופינג לארוחות במסעדות יוקרה. ב-02:00 בלילה, כשנותרו כבר צהובים ספורים, אחרים באופיים, קולות התכנון כבר היו אחרים לגמרי. "יום חמישי מתחילה סדרת הפלייאוף נגד הפועל אילת. אם אנחנו לא מנצחים את קטש, שום דבר מהעונה הזאת לא היה שווה", מודה נדב, יושב שער 11. כאלה הם "המכביסטים המטונפים", וזאת הגישה, לטוב ולרע, שהביאה אותם למקום שהם נמצאים בו. הלילה המקום הזה הוא האולימפוס.

רבים מחבריו של נדב, אגב, נותרו בארץ כי לא יכלו לממן לעצמם את החבילה למילאנו. "חבל לי. הם שלוש שנים מגיעים לכל משחק, גם למשחקי חוץ, ודווקא לרגע הזה הם לא יכולים להיות שותפים". נדב לא טועה; רוב האוכלוסיה שהגיעה למילאנו, לפחות לפי המדגם הלא-מייצג של משאל הרחוב, לא נוהגת לפקוד את יד אליהו מדי יום חמישי. ודווקא הם אלה שזכו להנות מהרגע המדהים הזה. אז הנה עוד סיבה למה היורוליג צריך לחשוב טוב-טוב על השיטה הזו. ייתכן ואילו מכבי הייתה מפסידה כבר בחצי הגמר, והגמר היה משוחק מול אולם ריק, היו מבינים שם ביורוליג שהשיטה הזו היא לא רק לא-ספורטיבית כלפי הקבוצות (ויעידו על כך מסינה ולאסו), ולא משקפת בהכרח את יחסי הכוחות האמיתיים בליגה, אלא גם כלפי האוהדים.

הלילה חגגו חבריו של נדב בכיכר רבין, ולא בכיכר הדואומו במילאנו. "האמת שאני קצת מתבאס שאני לא חוגג איתם שם", הוא מספר. ביום חמישי כבר ייפגשו החוגגים מכיכר רבין ומכיכר הדואומו לאיחוד מרגש ביד אליהו. יש סדרה נגד הפועל אילת, ואם מפסידים בה – "שום דבר מהעונה הזאת לא היה שווה". "מכביסטים מטונפים", נו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אוהדי מכבי תל אביב בכיכר. קובי אליהו
אל דאגה, החגיגות רק מתחילות/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully