וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויצ'יץ': "ריאל אולי עדיפה, אבל היא לא תזכה. זה כמו נוקיה פה"

וויצ'יץ' מגלה מה החלום שלו, מחירי הכרטיסים בשמיים, מאמן ריאל חושש מעין הרע ומזרחי כבר הבהיר לשחקנים לפני גמר היורוליג: "מקום שני זה לא המקום שלנו". ורד כהן, שליחתנו למילאנו, על ההכנות האחרונות לקראת הגמר והקשר החם בין בלאט לבלו, שעשוי להדאיג את מכבי ת"א

וידאו: מגד גוזני, עריכה: טל רזניק

1. התכלס שאחרי ההילולה. לאחר החגיגות שה?רשו לעצמם הצהובים לרגל העלייה לפיינל פור, הגיע יום התכלס. יום שבת היה בעבור הצהובים הכול, חוץ מיום מנוחה. בנוסף למגוון אירועים – טקסים בכיכר הדואומו ומסיבת עיתונאים חגיגית – הוקדשה השבת לאימון טקטי לשחקני מכבי, אימוני וידאו ואימון מסכם אחד.

החיוכים התנדפו מפניהם של השחקנים, והם נראו רציניים וחדים לקראת המעמד היוקרתי: השגת הגביע הקדוש. עם זאת, ניכר על גופם שהוא מנסה להסתגל למעבר בין העייפות מהימים האינטנסיביים האחרונים, ובין האדרנלין המתחיל לבעבע נוכח ההזדמנות לקטוף את הכתר.

השחקנים התבקשו לעצור את השלשות של ריאל ולהגן על הריבאונד. הייתה גם עבודה בפן המנטלי: היו"ר שמעון מזרחי הסביר לשחקנים ש"מקום שני זה לא המקום שלנו, אנחנו רוצים לזכות בגביע", והשחקנים התבקשו לשחק עם הלב ולהילחם.

דייויד בלו אמר לוואלה! ספורט: "אנחנו מרגישים מוכנים. כולנו נרגשים ומתכוונים לתת מאמץ אדיר על המגרש. היה לנו יום עמוס, חלק מהשחקנים טייל באזור המלון, אבל הכי חשוב שהיה לנו אימון טוב, היינו מאוד מרוכזים ונהנים. מה עובר בראש של שחקן שקרוב לאליפות? זאת הרגשה טובה ונהדרת".

טייריס רייס הוסיף: "יש כאן כל כך הרבה אוהדים שזה כמעט כאילו אנחנו משחקים בנוקיה, זה דבר נהדר. ניסיתי לתת גוף לנוח רוב היום לקראת המשחק מול ריאל ולהתכונן לגמר. אתה רוצה לזכות אין לך מחשבה אחרת".

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט לצד מאמן ריאל מדריד פבלו לאסו. Rodolfo Molina, GettyImages
40 דקות מהגביע. בלאט ולאסו/GettyImages, Rodolfo Molina

2. "גביע אחד פחות משמעון". המנהל ניקולה וויציץ' דרוך לקראת המשחק. "היה לנו משחק מצוין מול צסק"א והסיום שלו העניק הרבה אנרגיה לקבוצה, לאנשים ולישראל", אמר וויצ'יץ' לוואלה! ספורט. "אני בטוח שתהיה אווירה מצוינת באולם, אבל אנחנו צריכים להישאר בפוקוס כי אנחנו משחקי על הגביע".

על כך שריאל מדריד דרסה את היריבות הוסיף וויצ'יץ': "זו הצהרה ברורה מי הם. הם הציגו הצגה נפלאה, זה משהו שאתה צריך לכבד. הם אולי עדיפים אבל אולי הם לא יזכו. בנוקיה אף אחד לא פייבוריט וכאן במילאנו זה כמו נוקיה קטן. בנוקיה, כידוע, רק אנחנו פייבוריטים. אני לא יודע כמה אוהדים יהיו אבל האולם יהיה מלא".

המנהל הוסיף: "בתור שחקן שהיה בכמה פיינל פורים, צריך להדגיש לשחקנים להישאר בפוקוס ולשים לב לדברים הנכונים, לזכור למה אנחנו פה ולשים לב שלכל הדברים שמתרחשים סביבנו. כולם אוהדים את מכבי בתל אביב ואני בטוח שהרייטינג יהיה גבוה". ניקולה וויציץ' נשאל האם החלום שלו הוא להישאר במכבי שנים רבות, והשיב בנימה אופטימית: "החלום שלי לעשות גביע אחד פחות מאשר שמעון השיג".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ניקולה וויצ'יץ' מנהל מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
זה הזמן להיות בפוקוס. וויצ'יץ'/יוסי ציפקיס

3. החיבוק שאחרי הצקצוקים. אל מסיבת העיתונאים שנערכה אתמול בצהריים, הגיע המאמן דיוויד בלאט בעיניים טרוטות. אפשר להבין זאת, נוכח ההכנות הטקטיות לקראת המשחק המכריע. אמנם בלאט הגיע למעמד הזה כבר לא מעט פעמים, אך טרם זכה בגביע אירופה כמאמן ראשי, ואין זה מופרך להניח שהוא מתודלק במוטיבציה להוכיח שהוא יכול לזכות בו.
הגעתו של בלאט לגמר היא קצת אירונית, לאור הסכסוכים עם הנהלת מכבי, אך כעת, מסתמן כי מ?פגני השרירים שהמאמן ניצח עליהם במילאנו יחזקו את הקשר בין בלאט להנהלת מכבי.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט עם מנכ"ל היורוליג ג'ורדי ברתומאו. GettyImages
מתודלק במוטיבציה. בלאט/GettyImages

4. קללה ושמה פייבוריט. למעשה, המאצ'-אפ בין מכבי תל-אביב וריאל מדריד החל כבר בליל הניצחון של שתי הקבוצות. אחרי חצות התרחש המפגש המקדים: בעוד שחקני מכבי הגיעו למלון 'מריוט מילאנו' הלומי שמחה על שהצליחו להכניע את השד הרוסי – שחקני ריאל מדריד נכנסו לאותו מלון מלאי ביטחון ואנרגיה לאחר שמעכו את ברצלונה. היריבים העתידיים לא שוחחו ביניהם. אמש התקיים בין הצדדים עוד מפגש, בין האימונים, גם הפעם לא נרשמו דיבורים. זה לא טריק חדש: הרי כדי לבנות מתח, צריך לשתוק.

נראה כי מאמן ריאל, פאבלו לאסו, מאמין בעין הרע, משום שהוא הדף את העליונות המיוחסת לקבוצתו. "זה מחמיא שאתם חושבים שאנחנו פייבוריטים, אבל אני לא רואה פייבוריטים במשחק אחד", אמר המאמן במסיבת העיתונאים.

ובעוד ריאל זקוקה בדחיפות למנת-קרב פסיכולוגית שתוריד לה את הזחיחות, מכבי זקוקה בדחיפות למנת-הקרב ההפוכה: חיזוק הביטחון העצמי. הצהובים מגיעים לעימות עם הספרדים אחרי שהפסידו להם פעמיים, ובלאט לא שכח זאת. "הכדורסל של מדריד נהדר, ואם צפית במשחק חצי הגמר שלהם אתה צריך לדאוג. כשהם מנצחים את ברצלונה 30-40 אני לא רוצה להגיד שאנחנו מפוחדים, אבל זה היה די מפעים" – ענה בלאט למאמן הספרדי.

שחקני ריאל מדריד בכדורסל. GettyImages
הם זוכרים מה קרה להם בגמר של השנה שעברה/GettyImages

5. זוגיות בונה. הקשר בין בלאט ובין דייויד בלו חם מאוד, וכבר מזמן אינו רק קשר ענייני שבין מאמן ושחקן. כך שאם בלאט יעזוב לקבוצה אחרת, לא מן הנמנע שהשחקן יעזוב איתו. "אנחנו נהיה חברים טובים לנצח", הצהיר בלו במסיבת העיתונאים. היה זה רק סמלי שבלו קלע את השלשה הקריטית בחצי הגמר והצטיין בו.

"היו לנו שלושה-ארבעה פיינל פורים ביחד", אמר בלאט על בלו. "הוא אחד השחקנים הכי לא מוערכים בכדורסל האירופי, וסוף כל סוף הוא מקבל את מה שמגיע לו. כולם רוצים שבלו יישאר", הכריז בלאט בחיבה. בלו אמר על בלאט: "אני מכיר את דייויד 12 שנים, הוא חבר שלי ואני רוצה לנצח את המשחק גם בשבילו".

סיפורו של בלו מעניין גם את התקשורת באירופה, בגלל שיבתו לכדורסל לאחר שפרש. בסביבתו של הכוכב הצנוע אומרים שהוא דרוך במיוחד בגלל הרצון לקחת גביע. בלו אמר: "איך אגיע? תראו אותי שמח להיות שם באחד הימים הגדולים ביותר, ופשוט אהנה". במכבי מנסים כמובן לגנוז את המחשבות על פרישה לעולם העסקים ולשכנע אותו להישאר – אך יש לזכור שההישארות של בלאט במכבי תשפיע אף היא על החלטה זאת.

שחקן מכבי תל אביב דיוויד בלו לצד המאמן דיוויד בלאט. קובי אליהו
מעבר ליחסי מאמן-שחקן. בלו ובלאט/קובי אליהו

6. מילאנו בידינו. אוהדי מכבי המשיכו להפגין נוכחות גם בכיכר הדואומו, השוכנת למרגלות הקתדרלה המפורסמת – אך גם ברחבי מילאנו לא היה קשה לפספס את האוהדים צהובי החולצות. הם ניצלו את ההפוגה שבין שתי הדרמות כדי לשטוף את העיר וליהנות מהפיצות והאספרסו.

ושוב, כמו לפני חצי הגמר, נמצאים האוהדים באטרף של להשיג כרטיסים, הפעם למשחק הצמרת. יאיר, אחד מאוהדי מכבי שהסתובב אמש ללא כרטיס, העיד: "היה מישהו שהציע לי כרטיס ב-2,000 יורו! נראה לי שאסתובב לפני האולם היום - ואנסה להשיג כרטיס במחיר נורמלי יותר".

גם הפעם צפוי רוב צהוב ביציעים. המאמן הספרדי פאבלו לאסו אמר על המאסה הישראלית שצפויה לכבוש את ההיכל: "היציעים אולי יהיו צהובים, אבל אנחנו רגילים לכך. שיחקנו בתל אביב ואנחנו יודעים איך זה, אז יהיה בסדר".

לשאלה האם האוהדים הרבים שיגעו הערב יעזרו לעצור את ריאל, אמר בלו: "הם גברו עלינו במדריד, וגם כשהיו לנו 12 אלף אוהדים. הם קבוצה מנוסה מאוד ואני לא חושב שאוהדים יסיחו את דעתם. הדבר החשוב הוא שהאוהדים יעניקו לנו הרבה אנרגיה".

אוהדי מכבי תל אביב במילאנו. מגד גוזני
כבשו את העיר. אוהדי מכבי תל אביב במילאנו/מגד גוזני

7. פייבוריטים? שחקן ריאל מדריד מרקוס סלוטר מזהיר: "בשנה שעברה למדנו שגם אם אתה פייבוריט זה לא משנה. כולם חשובים. זה כדורסל ולמדנו שגם אם יש יתרון צריך לשחק 40 דקות - לא דקה פחות".

כתבת הספורט של "ריאל מדריד TV" נעמי פרננדז גומס מעידה: "ריאל מדריד הגיעה למילאנו עם מטרה אחת - להשיג את האליפות. מכבי תל אביב פחות חזקה בגלל שלריאל יש קצב טוב, אני חושבת שריאל תנצח, כך כולם מאמינים ומקווים שם. במשחק מול ברצלונה, ריאל הציגה כושר פנטסטי, הם היו חייבים לנצח את ברצלונה כי הם הפסידו להם במשחק האחרון. פאבלו לאסו אמר שהוא מאוד שמח שהם ניצחו בתוצאה הזאת. האוהדים של מכבי שנשארו באולם עודדו את ברצלונה - כי הם הבינו שברצלונה חלשה יותר וכך יהיה להם סיכוי רב יותר לזכות בגביע, יהיו בערך כ- 1,000 אוהדים של ריאל, כמובן שאוהדים עוזרים בכך שהם תומכים בקבוצה - אבל ריאל מאוד מרוכזים ולא חושבים על האוהדים. ריאל מגיע בטוחה בעצמה".

שחקן ריאל מדריד מרכוס סלוטר חוגג. GettyImages
לא חשוב מי נחשב לפייבוריט, חשוב מי מניף את הגביע. סלוטר/GettyImages

8. ומה אומרים בצד הרוסי? הרוסים מנסים בינתיים להתאושש מההפסד המביך ולנסות לפחות להיחלץ ממצבם בליגת ה-VTB. העיתונאי הרוסי ולדימיר ספיבאק, פרשן כדורסל סיפר בשיחה עם וואלה! ספורט: "כולם היו בשוק בצסק"א, גם אני הייתי, למרות שצסק"א כבר הפסידה במעמדים כאלו - אז אנשים היו המומים אך גם זכרו שצסק"א מפסידה במעמדים כאלו. אף אחד לא ציפה שמכבי תנצח. מכבי פיגרה ב- 15 נקודות. שחקנים בצסק"א אמרו לי שהם לא שיחקו ביחד ולכן הפסידו".

לגבי השמועות על כך שדיויד בלאט יאמן בעונה הבאה בצסק"א, אמר הכתב: "כולם מעריכים שהסיכויים של בלאט גברו עכשיו בהרבה. מסינה כבר אמר לפני כחודשיים שהוא עוזב, מה שקרה בטח לא עוזר לו להישאר בקבוצה".

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב עם המאמן אטורה מסינה. ברני ארדוב
יחליף את מסינה בצסק"א? בלאט את מסינה/ברני ארדוב

9. כאן נטמן העתיד הקודם. יש בדיחה שאומרת כך: לילה. בדרכו הביתה, מיקי מקצר את הדרך ועובר דרך בית הקברות. לפתע הוא שומע רחש מוזר בין הקברים. הוא מתקרב, ורואה גבר בגלימה יושב וחורט על מצבה את האות "ה" בסוף שם הנפטר.

"תגיד", שואל מיקי את הברנש, "זה לא קצת מאוחר לחרוט שם אחרי שכבר הקימו מצבה?"

"כן", משיב האיש, "פשוט הפריע לי שמאייתים את השם שלי לא נכון".

גם מכבי, כמו רוח הרפאים, קפצה החוצה מתוך קבר הסיכויים שהפרשנים חפרו לה – ושינתה את העתיד הלוזרי שחרטו עבורה (הפרשנים התלבטו רק בין הפסד מחץ לבין הפסד בכבוד).

אם תנופת המזל של הצהובים תימשך – הם נמצאים כעת 40 דקות מגביע אירופה. עם זאת, הצהובים יודעים שמצפה להם משוכה גבוהה בדמות ריאל מדריד, שדרסה זה עתה את ברצלונה בחצי הגמר. עכשיו זה הזמן שלהם לחרוט את העתיד.

שחקני מכבי תל אביב אלכס טיוס (למעלה) טייריס רייס. מגד גוזני
זה תלוי גם בהם/מגד גוזני
שמעון מזרחי בעלים מכבי תל אביב. מגד גוזני
אצלו אין דבר כזה מקום שני. שמעון מזרחי/מגד גוזני

מכבי תל אביב בגמר היורוליג: סיקור מיוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully