וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש כבד לשחורציאניטיס: הרחקה משבעה משחקים

סנטר מכבי תל אביב נענש בעקבות התקרית בה ניסה להכות אוהד הפועל תל אביב. המשמעות: הוא ייעדר בוודאות מרבע גמר הפלייאוף, ועלול להחמיץ חלקים מחצי הגמר. כמו כן, ספג קנס של 65 אלף שקל והרחקה מ-13 משחקים ע"ת. הפועל תל אביב נקנסה בעקבות קריאות אוהדיה נגד מזרחי

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

סופוקליס שחורציאניטיס, סנטר מכבי תל אביב, ספג הערב (שני) עונש כבד מבית הדין של איגוד הכדורסל והורחק לשבעה משחקים בשל אירועי הדרבי. היום ייערכו הצהובים את משחקם האחרון במסגרת הבית העליון, מול מכבי חיפה ולאחר מכן ייפתחו סדרות הפלייאוף, כאשר ברבע הגמר תפגוש מכבי תל אביב לסדרה את הפועל גלבוע/גליל עליון. המשחק בו סופו לא שותף, מול הפועל ירושלים, ייחשב לעניין העונש וכך גם המשחק הערב מול מכבי חיפה. סופו יהיה מורחק ממשחקי הסדרה מול גלבוע גליל בוודאות ובמקרה הטוב יחזור למשחק מספר 3 בחצי גמר הפלייאוף.

העונש עצמו כולל, מעבר להרחקה משבעה משחקים בפועל, גם הרחקה מ-13 משחקים על תנאי למשך שנתיים, במקרה של עבירת אלימות כלפי שחקנים, שופטים או קהל אוהדים. המשחק ממנו סופו כבר הושעה, מול הפועל ירושלים, נכנס לעונש ונותרו לו עוד שישה בפועל. הערב מול מכבי חיפה יהיה השני ולאחר מכן, סדרת רבע הגמר (הטוב מחמש) ובהתאם לתוצאותיה, אולי גם חלק מסדרת חצי הגמר. בנוסף, סופו נקנס ב-65 אלף ש"ח.

שחורציאניטיס רדף אחרי אוהד הפועל: "רצה להרביץ לו"

סופו בדיון על עונשו: "בחיים לא ראיתי מישהו מקלל ככה"

למה הפנאטיות של מכבי והפועל המחישו את מקור האלימות

האם התקשורת בולעת את הספינים של מכבי תל אביב?

"האוהד צעק לסופו 'אאנוס את הבת והבן שלך'"

סופוקליס שחורציאניטיס קופץ לתוך יציע אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
עונש כבד. סופו במהלך התקרית/ברני ארדוב

למי ששכח, לפני שלושה שבועות בדיוק, עם סיום משחק הדרבי התל אביבי בין הפועל למכבי, שנערך בהדר יוסף ובו ניצחו הצהובים 80:83 דרמטי, זינק שחורציאניטיס ליציע האדומים ורדף אחר אוהד הפועל תל אביב, לאחר שזה נתלה על מנהרת השחקנים וקילל אותו. סופו לא הגיע אל האוהד ולא פגע בו, אולם הקפיצה הזו ליציע עלתה לו בעונש הכבד.

עוד נכתב בהחלטה בית הדין כי: "יש להוקיע את התנהגותו של אותו אוהד, אך יש לזכור כי המדובר בהקנטה מילולית בלבד (חמורה ככל שהשחקן טוען לה), אליה לא הצטרפה פגיעה פיזית כלשהי, או נסיון לפגיעה כזו. שחקן כדורסל צריך לדעת לעמוד בפני קריאות שמוטחות אליו ובפניו, גם אם זה בשטח הסטרילי וגם אם הדבר נעשה מטווח קצר, פנים אל פנים". עוד צוין אירוע אלים מ-2011 בו הורשע סופו בפגיעה בשחקן יריב ובהשתתפות בתגרה (התגרה בין נבחרות יוון לסרביה) והחרטה שהביע השחקן בפני בית הדין: "אך טוב היה עושה השחקן לו היה מנצל את השבועיים שחלפו מהאירוע, לחרטה והתנצלות מפורשים ופומביים. היינו נותנים משקל רב יותר לחרטה ככל שזו הייתה ברורה יותר ופומבית יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

על הפועל תל אביב הוטל קנס בסך 20 אלף שקלים ותקופת התנאי בגין קנס על תנאי בסך 50 אלף שקלים וכן קיום שני משחקים ביתיים ברדיוס של 50 ק"מ (אחד עם קהל ואחד בלי קהל) תוארך עד לתום עונת 2014/15. בהחלטת הדיינים לגבי הפועל תל אביב נכתב: "לא החמרנו עם הקבוצה וזאת מתוך הכרה במאמצי הנהלת הקבוצה לחנך את אוהדיה להתנהגות ספורטיבית".

לגבי הפועל תל אביב, קבע בית הדין, כי התנהגות האוהדים כלפי רגב פנאן והקריאות לעבר שמעון מזרחי מהוות עבירה של התנהגות בלתי ספורטיבית של קהל אוהדים, למרות שהן "בגדר המותר". בהחלטה נכתב: "קשה לערוך רשימה של המותר והאסור, והעניין יקבע ממקרה למקרה". בשל כך, הורשעה הפועל תל אביב בהתנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדים בשל הקריאות לעבר מזרחי.

אנדריאה ז'יזיץ' שחקן מכבי תל אביב באימון. קובי אליהו
תפשוט את האימונית. ז'יז'יץ'/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully