וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: עוד ניצחון עצוב של מכבי תל אביב

8.4.2014 / 19:58

לקלל מותר ולהרביץ אסור, לכן המשוואה הזאת, כאילו גם סופו וגם אוהד הפועל ת"א לא היו בסדר, מעוותת מיסודה. ואז, במקום לבקר את היווני מדברים על אוהדי האדומים. יונתן שם טוב סבור שהתקשורת בולעת את הספינים של מכבי תל אביב, שמצדה מקדשת רק ניצחונות ולעזאזל עם השאר

יוסי ציפקיס

הלוואי על הפוליטיקאים שהתקשורת תבלע את הספינים שלהם באותה קלות שבה הם בולעים את אלה של מכבי תל אביב. לא חלפה חצי שעה מרגע שהר האדם סופוקליס שחורציאניטיס זינק מנופף באגרופיו ליציע מלא באוהדים, והקברניטים שמעון מזרחי ודייויד בלאט הזדרזו להפנות את האצבע המאשימה אל עבר הקהל האדום. רפלקס שכזה. בלי אף טיפת ביקורת עצמית.

"הוא ברח כמו פחדן גדול", אמר מזרחי בהתייחסו לאוהד שהדליק את סופו. זה מה שהיה לו לומר. כאילו שהוא היה עומד ומחכה לסנטר במשקל 156 קילו שיבוא ויפרק לו את הצורה. "בן אדם הגיע מלמעלה, ירק וקילל אותו. אני לא מצדיק את מה שסופו עשה, אבל יש גבול", אמר מזרחי, שזה בעצם לומר 'אני לא מצדיק אותו אבל אני מצדיק אותו'. המשוואה הזאת, כאילו שני הצדדים לא היו בסדר, מעוותת מיסודה. אז אולי צריך להזכיר: לקלל – מותר. להרביץ – אסור. והחוקים חמורים הרבה יותר כשזה נוגע לספורטאי פעיל, שחקן מרכזי ומי שאמור להוות דוגמה ומופת לאוהדים צעירים. וכן, גם קללות מגעילות מותרות, כל עוד אין בדברים הסתה או גזענות.

סופוקליס שחורציאניטיס קופץ לתוך יציע אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
סופוקליס שחורציאניטיס קופץ לתוך יציע אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

למעשה, זו אחת המטרות החשובות באירוע ספורטיבי – לתעל את העצבים והאגרסיות לאפיקים בריאים. זה אומר של מתאגרפים מותר ללכת מכות בזירה באופן שהיה מביא למעצרם ברחוב. לסנטר מותר להתגושש עם היריב בתחומי המגרש ומתחת לסל. ולאוהדים מותר להתבהם באופן שלא מתקבל בשום מקום אחר. ואתם יודעים מה? לפעמים לקלל בנסיבות כאלה זה אפילו כיף וצריך לומר את זה בלי להתייפייף.

אבל אם סופו לא שולט בעצמו הוא לא יכול לשחק כדורסל. מצופה מאדם בוגר שמקבל מאות אלפי דולרים פשוט לעשות את העבודה שלו – ולהבליג. אפילו אם האוהד מאיים לאנוס את הילדים שלו. זה מגעיל, ולא צריך לדבר ככה אל בן אדם בגובה העיניים, פנים מול פנים. אבל מה לעשות שזה עדיין לגיטימי. האם נקבל בהבנה נהג שמכה נהג שקילל אותו ברמזור כי כמו שמזרחי אומר "לא תמיד כולם מצליחים להבליג"?

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס רודף אחרי אוהד הפועל תל אביב. ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס רודף אחרי אוהד הפועל תל אביב/ברני ארדוב

במקום לדבר על ההתפרצות של סופו, שהייתה כל כך חריגה עד שסוקרה ברחבי אירופה, מדברים על האוהדים של הפועל תל אביב. זה מעיד על עוצמתה החריגה של מכבי תל אביב במרחב הציבורי, וזה גם מדגים כמה קבוצה כזאת כנראה "ראויה" לשחקנים אלימים כמו סופו והקפטן גיא "תקבל סרטן בראש" פניני. הם משקפים את הדרך של מכבי, שמקדשת ניצחונות ולעזאזל עם השאר. עצוב שלא מעט אוהדי מכבי מתגאים בזה כערך ראוי ומחייכים לנוכח ההתבטאויות של מזרחי. כי זה לא ראוי להעיף אנשים מבוגרים וילדים במורד המדרגות ביציע. ממש לא.

והסיפור הזה מעיד גם על איגוד הכדורסל המקולקל שלנו, שבראשו ממלא מקום היו"ר שמעון מזרחי, ומצופה ממנו עכשיו לחקור את התקרית החמורה בקבוצה שלו. הרחקה של סופו עד סוף העונה? הצחקתם אותי. במדינת הגמדים שלנו הענק יכול לעשות מה שהוא רוצה, אם הוא לובש צהוב.

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. יוסי ציפקיס
יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully