וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: "שחקן שלנו היה מבלה את הלילה במעצר"

8.4.2014 / 6:45

האדומים זועמים על ההחלטה לא לעצור את שחורציאניטיס: "השוטרים היו משועשעים", במשטרה צפויים לזמנו לחקירה, רמי כהן: "יש הרגשה שלמכבי מותר הכל". לפי תקדימי העבר, שחורציאניטיס יורחק לארבעה משחקים: "שמעון מזרחי יודע להוציא את שחקני מכבי ממצבים לא נעימים"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

ספק רב אם אירועי הדרבי התל אביבי שנערך אמש (שני) בהדר יוסף, שהסתיים בניצחון של מכבי על הפועל 80:83, יישכחו לזמן רב. בסיום המשחק, בירידה לחדר ההלבשה הסנטר היווני של מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס עלה ליציע אוהדי הפועל תל אביב, לאחר שאחד מאוהדי הפועל תל אביב קילל אותו, וניסה לפגוע בו. לטענת הצהובים, האוהד קילל קללות גזעניות ופוגעניות ובנוסף ירק עליו. במרדף של סופו אחר אותו אוהד פגע היווני קלות במספר אוהדים, כששניים מהם הגישו נגדו תלונה במשטרת תל אביב, בנוסף לתצהיר שהגישו נגדו האדומים במשטרה על ידי המנכ"ל אריה מנדל.

שחורציאניטיס רדף אחרי אוהד הפועל ת"א: "רצה להרביץ לו"

שמעון מזרחי: "נשמע את סופו, נדבר איתו ונקבל החלטות"

צפו בתקריות אלימות קודמות של שחורציאניטיס

מנהלת הליגה גינתה גם את סופו וגם את אוהדי הפועל

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס רודף אחרי אוהד הפועל תל אביב. ברני ארדוב
ישלם את המחיר? שחורציאניטיס/ברני ארדוב

דוח המשקיף שלמה רבינוביץ' הגיע הבוקר לאיגוד הכדורסל, בדוח לא מצוין האירוע מכיוון שבעת התנפלות שחורציאניטיס על הקהל שהה רבינוביץ' בחדר השופטים. במשטרת תל אביב החלו בחקירת הפרשה כשבשלב הראשון יאספו עדויות מאוהדים מתוך היציע אליו קפץ סופו, וכמו כן אוהדים ואנשי אבטחה ששהו בסמוך למנהרת השחקנים על מנת לנסות לברר מה אמר אותו אוהד. ייתכן ששחורציאניטיס יזומן לחקירה בהמשך היום.

היציע אליו עלה שחורציאניטיס הוא יציע הכבוד של האדומים. מלבד אותו אוהד, נמצאו בו בנו בן ה-5 של מאמן האדומים ארז אדלשטיין, שנפגע קלות בריצה של שחורציאניטיס, משפחות נוספות של השחקנים, חברי הנהלה ואנשי כדורסל שמזוהים עם הפועל, ביניהם המאמן לשעבר רני כהנא ונשיא האדומים בעבר אשר סטולר, שהתכוון גם הוא אמש להגיש תלונה, "ישבתי בשורות הראשונות, פתאום ראיתי את סופו רץ לעברי, הוא דחף אותי ונתן לי מכה במרפק", אמר סטולר בשיחה עם וואלה! ספורט בסיום, "לא ייתכן שיקרה כזה דבר עם שחקן".

"זו ממש תקיפה, תראה בתמונות באיזה זעם, ממש טירוף", אמר סטולר לגלי צה"ל הבוקר, "צריך להעניש אותו חזק, ששחקנים יידעו להתאפק". על התנהלות אוהדי הפועל אמר סטולר: "הקהל שלנו הוא לא קהל רגיל, הוא קהל חם. אני לא מכיר את האוהד הזה, אבל צריך לעשות גם איתו את העונש המתאים".

ביציע מאולם הדר יוסף הפנו האוהדים את זעמם כלפי המשטרה וכוחות הסדרנים. 115 אנשי אבטחה היו אמש באולם הקטן, והצליחו למנוע אלימות בין מחנות האוהדים, אך את ההתפרעות של הסנטר היווני לא הצליחו. "לא ברור למה לא עוצרים את סופו", אמר אחד מהם לשוטרים, "אם היה מדובר בשחקן של הפועל תל אביב, הוא היה מבלה את הלילה במעצר, כולל ראיונות מקיפים של מפקדי הכוח במקום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סופוקליס שחורציאניטיס קופץ לתוך יציע אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"אנשי האבטחה השתעשעו במקום לעצור אותו". שחורציאנטיס/ברני ארדוב

אחד ממקורבי הנהלת הפועל התלונן על אוזלת היד של המשטרה: "יצאתי מהאולם, כולי נסער, ואני רואה התקבצות של כעשרה אנשי אבטחה. התקרבתי אליהם על מנת לשמוע, אולי הם מדברים כיצד יעצרו את שחורציאניטיס, ונדהמתי כיצד אחד מהם מספר בגאווה ובחיוך על איך שהיווני הענק הסתובב ביציע ומעך אנשים. הם היו מאוד משועשעים מהסיטואציה".

ומה לגבי אותו אוהד שקילל את שחורציאניטיס? מאז המקרה מנסה אותו אוהד, שידוע כמגדף סדרתי על פי מספר אנשי כדורסל וגורמים במכבי תל אביב, להימנע מיצירת קשר עם התקשורת שרודפת אחריו. "הוא בעצמו היה בסיטואציה מאוד מפחידה", אמרו אמש בהפועל, "תאר לעצמך אדם בגודל של שחורציאניטיס רודף אחריך, לא היית מפחד?".

במשטרת תל אביב צפויים לפתוח היום בבדיקת הנושא. אמש העריכו גורמים במשטרה שהסנטר של הצהובים יצטרך להגיע לחקירה, ככל הנראה עוד לפני סוף השבוע, על מנת להסביר את מעשיו. בכל מקרה, בשל העובדה כי איש מאוהדי הפועל לא נפצע, ומאחר שאמש שחורציאניטיס לא נעצר, מעריכים כי המקרה יעבור בשלום, לפחות מהבחינה המשטרתית.

חבר הנהלת הפועל תל אביב רמי כהן. ברני ארדוב
"לפני כל דרבי הם באים ומחממים את האווירה". רמי כהן/ברני ארדוב

בהפועל תל אביב באו אמש בטענות קשות לאיגוד הכדורסל, ולמוסדות השיפוטיים שלו, על כך שנתנו הכשר לפעולותיו של שחורציניטיס. "רק לפני שבועיים הוא איים על שופט שירצח אותו, וזה אפילו לא הגיע לוועדת משמעת", אמר לוואלה! ספורט יו"ר הפועל תל אביב רמי כהן, "לפני כל דרבי הם באים ומחממים את האווירה, הפעם עם העובדה שלא נתנו להם להתאמן פה, שזאת שטות גדולה. יש להם הרגשה שמותר להם לעשות הכל, אז הנה השחקן שלהם עלה כדי לנסות לפגוע באוהד שלנו".

יש לציין כי גם שלישיית השופטים וגם המשקיף שלמה רבינוביץ' לא היו נוכחים על הפרקט בזמן המהומה, ובדוח של המשקיף הוותיק צפויה להופיע עדות חלקית מאוד. בהפועל תל אביב מתכוונים לפנות הבוקר לאיגוד הכדורסל כדי להגיש תלונה כנגד שחקן מכבי תל אביב, וזאת לאחר שבמנהלת הליגה ובמועצה הלאומית למניעת אלימות וגזענות בספורט כבר פנו אמש בדרישה להעניש בחומרה את השחקן.

"שחורציאניטיס יעמוד לדין, אין ספק", אמר אמש בכיר באיגוד הכדורסל, "גם אם הדברים לא יופיעו בדוחות השונים, יש צילומי וידאו חד משמעיים שמספקים תמונה ברורה של מה שקרה בסיום המשחק". אמש קראו בהפועל תל אביב, וכן גורמים נוספים בכדורסל הישראלי, להרחיק את היווני עד לסיום עונת המשחקים הקרובה, לפחות מעשרה משחקים, אם לוקחים בחשבון הגעה של מכבי תל אביב לגמר, אך מתקדימי העבר, אין לצפות לעונש חמור כל כך, אפילו לא לחצי ממנו.

רון ארטסט שחקן אינדיאנה פייסרס לאחר קטטה בדטרויט. GettyImages
הורחק לעונה שלמה, ארל וויליאמס וגור שלף שילמו מחיר נמוך יותר. ארטסט/GettyImages

בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי זכורות שתי תקריות בהם הכו שחקנים אוהדים בליגה הבכירה או ברמות הגבוהות. הראשונה הייתה במדריד בשנת 1983, כשארל וויליאמס, סנטר מכבי תל אביב דאז, קפץ ליציע לאחר שאוהדי ריאל מדריד השליכו עליו מטבעות. השנייה הייתה בסוף שנת 2002, כשאוהד הפועל תל אביב קילל את אביו המנוח של גור שלף במהלך משחק אימון בין נבחרת ישראל להפועל תל אביב. במקרה הראשון, איגוד הכדורסל לא היה צריך לפעול. במקרה של שלף, הוחלט לקחת ממנו את תפקיד קפטן הנבחרת, והוא הורחק למשחק אחד מהמדים הלאומיים.

כמו כן, לפני שנה וחצי בסיום משחק ליגה בין מכבי תל אביב להפועל חולון קיללו אוהדי הצהובים את שון דניאל, שזרק בקבוק לעבר המקללים וניסה לחבוט בהם. מאחר והאירוע לא נכלל בדוח השיפוט או המשקיף, המנהלת קנסה את השחקן ב-7,500 שקל, ובחולון הוציאו הודעת גינוי

גור שלף אמר הבוקר לגלי צה"ל ש"מה שהאוהד קילל את סופו, זה בערך מה שסופו קילל את השופט בשבוע שעבר, כשאולי האוהד עירב עוד כמה בני משפחה. היה אתמול עידוד מדהים, אבל לשתי קבוצות יש קומץ שפשוט הורס. להפועל יש קצת יותר מקומץ, אבל גם בקרב האוהדים שלה יש כאלה שמגנים את הקריאות הגזעניות. סופו לא צריך לסיים את העונה, אבל הוא צריך להיענש, גם על ידי האיגוד וגם על ידי הקבוצה שלו".

"אני לא חושב שמקרה כזה יכול לעבור בשקט", העריך אמש שחקן הפועל תל אביב, "מאז המקרה של רון ארטסט, שעלה ליציע להרביץ לאוהדים והורחק לעונה שלמה, לא ראיתי מקרה כזה".

גורמים באיגוד העריכו כי למרות הקריאות מצד הציבור ומצד הרשויות לדין חמור עם שחורציאניטיס, במקרה הגרוע ביותר הוא יורחק עד לאמצע סדרת רבע גמר הפלייאוף. "אין תקדים למקרה בו לא הייתה עבירה אלימה ממש, אלא ניסיון כזה, ושחקן הורחק לעונה שלמה", ניסה בכיר באיגוד להעריך את העונש, "עונש חמור מאוד יהיה קנס גבוה וארבעה משחקים או חמישה".

סופוקליס שחורציאניטיס קופץ לתוך יציע אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
בהפועל אמרו: "מקווים שאיגוד הכדורסל יראה שיש צדק ושאין בו מורא ממכבי תל אביב והעומד בראשה". שחורציאניטיס/ברני ארדוב

לשחורציאניטיס עבר משמעתי עשיר. ב-2009 היה מעורב בתקרית אלימה במשחק ידידות בין יוון לסרביה, בו תקף את הסנטר ננאד קרסטיץ' במהלך קטטה. ב-2011 בגמר גביע המדינה היה מעורב בקטטה בין דיוויד בלו לרומיאו טראוויס כשחבט בפורוורד נתניה כשזה נמצא על הפרקט. איגוד הכדורסל בחר אז להרחיק את היווני למשחק אחד, לקנוס אותו בסכום גבוה, ולתת לו עונשים על תנאי. העבירה אז הייתה פגיעה בשחקן יריב, והעבירה כיום היא שונה, וכן מועד התנאי פג לו כבר לפני יותר משנה.

"אנחנו מקווים שאיגוד הכדורסל יראה שיש צדק ושאין בו מורא ממכבי תל אביב והעומד בראשה", אמר גורם בהפועל אמש, "תקדימי העבר מראים ששמעון מזרחי מסוגל להוציא שחקנים של מכבי ממצבים לא נעימים. לשמעון יש הרבה כוח באיגוד, וכיום אין יושב ראש בכלל, אז מעניין לראות כיצד היועץ המשפטי ומוסדות השיפוט יפעלו בנושא". בהפועל זעמו על התגובות של מזרחי אמש, שבחר להאשים את אוהד הפועל תל אביב והתבדח על הבריחה שלו בשיחה עם "חדשות הספורט". "למכבי יש ניסיון בלצאת מנושאים כאלה, והמערכת המשומנת שלהם כבר עובדת", אמרו בהפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully