וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריף לא הגיע לדיון, ההחלטה בנושא חולון: בראשון או שני

3.4.2014 / 18:08

השופט לא קיבל ליווי משטרתי, העו"ד המייצג את חולון על אירועי המשחק מול אילת דורש לזכות את הקבוצה בשל ההיעדרות

ירון זריף שופט כדורסל. אדריאן הרבשטיין
לא היה מוכן להגיע ללא אבטחה. זריף/אדריאן הרבשטיין

הפועל חולון עמדה היום (חמישי) לדין משמעתי באיגוד הכדורסל בעקבות אירועי המשחק נגד הפועל אילת ביום שני. בקבוצה ביקשו במהלך הימים האחרונים לזמן את שופט המשחק ירון זריף לוועדת משמעת על מנת לתת עדות על המתרחש, ובעקבות הדברים שנחשפו בדוח השיטור יום לאחר המשחק, אולם השופט סירב להגיע. העונש ייקבע ביום ראשון או שני, אך עו"ד טל אור, היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, המליץ "אחרי ששמענו את הדברים היום, אני משאיר את שיקול הדעת לבית הדין לעניין הכרוז. לגבי הקבוצה - יש עונש על תנאי של 20 אלף ש"ח, אנחנו מבקשים להפעיל את העונש, ועונש על תנאי של 40 אלף ש"ח למשך שנה בנסיבות דומות".

בנוגע לאי-הגעתו של זריף, אמר אור: "ביקשתי משופטי המשחק להגיע. בייניש ושולמן אמרו שלא יכלו להגיע, והודיעו מראש ובכתב. לגבי ירון זריף, הוא הודיע הבוקר שהוא מפחד להגיע לדיון כי לטענתו נשקפת סכנה לחייו ולחיי משפחתו, ולכן הוא מבקש ליווי משטרתי. יצרתי קשר עם רפ"ק אברהם קדוש האחראי על הספורט במשטרת ישראל שניסה לסייע. בהתחלה הציע שרפ"ק יוסי ראובני יקח אותו לדיון, אך כשעה לפני הדיון הודיע רפ"ק קדוש כי משטרת ישראל חוזרת בה ולא מוכנה לקחת את מר זריף לדיון היות ורפ"ק ראובני אמור למסור עדות בדיון והיות ומבחינת משטרת ישראל אין לה ניידות פנויות לקחת את מר זריף. מסרנו זאת למר זריף, והוא אמר שכל עוד אין לו ליווי משטרתי, הוא לא מתכוון להגיע לדיון כי הוא חושש לחייו".

עו"ד אמיר רוזנברג, המייצג את הפועל חולון, ביקש לזכות את חולון כי זריף לא הגיע: "אם היה לו חשש גדול לחייו הוא לא היה יוצא מהבית, והוא הלך לעבודה, אז הרציונל שלו לא להגיע לאיגוד הכדורסל זה זלזול בבית הדין. הוא לא הגיע כי הוא יודע שהוא צריך לעמוד לחקירה, זאת האמת הפשוטה. הוא יודע שאם הוא יגיע לפה, אין סיכוי שמילה אחת שלו תישאר מילת אמת. אפשר לצפות שהדיון הזה יידחה, לזה אנחנו לא מסכימים, וברגע שהכוכב לא פה, יש לזכות".

כזכור, במהלך המשחק ביום שני הרחיק זריף את כרוז ודובר הפועל חולון גדי רבינוביץ' וכן את חבר הנהלת הקבוצה איתן לנציאנו. בסיום המשחק לווה על ידי שוטרים למכוניתו, כשכמה עשרות מאוהדי חולון חיכו לו בחוץ וקיללו אותו. על פי דוח השיטור זריף אמר לסמ"ר ברק סטון: "הייתי שם לכל אחד מהם כדור בראש", וחזר על דבריו פעם נוספת. בנוסף, על פי דוח אחר, לאחר שהגיע למכוניתו סימן באצבע משולשת לכיוון אוהדי חולון וברח עם המכונית מהמקום.

זריף לא שובץ למחזור המשחקים הקרוב, והוא אמור לעמוד לוועדת משמעת באיגוד השופטים בעקבות דוח השיטור. ההערכות הן כי לא יחזור לשפוט בתקופה הקרובה, וספק אם יעשה כך עד לסיום העונה, מה שיביא את קריירת השיפוט הפעילה שלו לסיומה, שכן הוא פורש עם תום עונת 2013/14.

הכרוז של הפועל חולון גדי רבינוביץ'. ברני ארדוב
"גם אם אמרתי את מה שזריף אומר אז הוא משקר, אני לא צריך להיות מורחק, הוא מחפש". גדי רבינוביץ'/ברני ארדוב

גדי רבינוביץ' הכחיש את ההאשמות כנגדו: "דקה לסיום המחצית היה פסק זמן, באתי לקחת את השמות של הילדים שיקלעו לסל מנער שישב ליד המזכירות. עמירם הלוי ישב במזכירות וירון זריף עמד במרחק של שלושה מטר ממנו, עשיתי לו : "ירון, די", והמשכתי למקום שלי. היו סדרה של אירועים שחיממו את המשחק ואת האווירה. אני מכיר אותו שנים לגבי שנים. הדבר הטבעי יהיה שעמירם הלוי ישמע את מה שאמרתי לו, והוא אמר שלא שמעתי את מה שאמרתי לו בדוח המשקיף. גם אם אמרתי את מה שהוא אומר אז הוא משקר, אני לא צריך להיות מורחק, הוא מחפש. יכל לבוא ולהגיד שאני אשב במקום ובפעם הבאה הוא ירחיק אותי. לא לבוא ולקפוץ עליי".

טל אור אישר כי לא רואים בסרטונים את האינטרקציה בין זריף לכרוז: "הוא ניגש לשופט ואמר מספר מילים לשופט שזה לא מתפקידו, וזה מופיע בדוח המשקיף. אין מחלוקת שהוא אמר דברים מסוימים לשופט. זאת ביקורת של בעל תפקיד בקבוצה על שופט".

חבר ההנהלה איתן לנציאנו אמר על הרחקתו: "זה שאף אחד לא מכיר אותי, זה אומר הרבה. אם כבר עשיתי משהו, זה אומר הרבה. הלכתי על השוליים באותו פסק זמן ואמרתי לו מרחוק: "על מה הרחקת אותו?". הוא ביקש ממני לצאת ורואים שאני יוצא. מה שאמרתי זה מה ששמעת עכשיו, מילה אחת לא יותר. הוא בא אליי באמוק אחרי שיצאתי. שומעים מה שהוא אמר, וכל מה שהוא כתב בדוח בטל בשישים. ברגע שהוא עשה לי צא, יצאתי. הראיתי את התג מי אני, וזה הכל. אני מתבייש לקרוא מה שהוא אמר שאמרתי. צריך לכבד אנשים".

טל אור: "אני חי מדוח השיפוט ודוח המשקיף, בשניהם מצוין כי מר לנציאנו נכנס לתוך תחומי המגרש וניגש לזריף. יש סרטונים שרואים את מר לנציאנו בתוך המגרש. לעניין אם אמר לו "אני אזיין אותך" או לא, אקרא מדוח השיפוט עליו רשומים שלושה שופטים (הטענה מופיעה שם, א.ש). אמר מר לנציאנו גם ש"מותר לי להיות פה", והוא מכחיש שהוא אמר לו "מי שאתה תרחיק אותי"".

חולון הכחישה כי נזרקה כוס לתוך המגרש, וטענה שהסתכלו על שלוש מצלמות כדי לראות האם נזרקה כוס קרטון, ולא נמצאה. לגבי הטענה כי קיללו אוהדי חולון את אמא של זריף, אמר לנציאנו: "היה מהלך שנפסל - סל עם פאול של רוזפלט - והיו כמה קללות מיציע 3, לא רוצה לחזור עליהם. הטענה היא שבודדים בקהל צעקו. זה עדיין לא עבירה, מקווה שיעשו את זה עבירה".

בחולון אף הכחישו שאוהדי הקבוצה דפקו על חלונות חדר ההלבשה של השופטים מאחר ויש גדרות שמונעות מהם להגיע לשם. לנציאנו: "היו בסוף 20-30 אוהדים שמחכים בדרך כלל בסיום לשחקנים. הם קבוע שם. הקהל הזה נמצא שם כל הזמן כדי להריע לשחקנים שלו, גם כשהם מפסידים. השופטים האחרים יצאו משער אחר ולא ראו אותם, זריף החליט לצאת מהשער הזה בליווי שוטרים ומאבטחים, הוא לווה על ידי עשרות אוהדים. יש סרטון שהוא נכנס לאוטו כמו שצריך ונוסע כמו מטורף. אני לא נכנס לנעליו, יכול להיות שהוא היה בהיסטריה, יכול להיות שלא. אבל לדעתי שופט או כל אדם שנכנס לרכב, עוצר אחרי 50 מטר ומוציא אצבע, לא נמצא בהיסטריה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
דיון בבית הדין של הכדורסל בנושא ירון זריף, הפועל חולון. ברני ארדוב
איך זה ייגמר? הדיון בנושא הפועל חולון/ברני ארדוב

השוטרים, מפקח רועי מוהגר וסמ"ר ברק סיטון, הכחישו כי ראו את אוהדי חולון דופקים על חלונות חדר ההלבשה של השופטים, אישרו שהיו קללות, אך לא איומים. רפ"ק ראובני "לא היו נהמות, לא היו איומים ובטוח לא היו פגיעות פיזיות". רפ"ק יוסי ראובני: "התבקשנו להביא לכאן את דוחות הפעולה שלנו ואנחנו מצרים על כך שזה גלש והגיע לאינטרנט, נפיק את הלקחים. אנחנו נמצאים כאן כי הייתה פנייה רשמית של איגוד הכדורסל למטה הארצי, ולא כי זומנו על ידי צד כזה או אחר".

רפ"ק ראובני: "ליוו את זריף, אני וברק כשוטרים וכמה מאבטחים. הוא הלך לכיוון רחוב הרצל והם ליוו אותו, הדפתי אותם כדי שיפסיקו ללוות. הם לא צמצמו פערים. הלכנו בהליכה מהירה ולא בריצה. בשום שלב לא היה מגע איתו, אף אחד לא נגע בו או איים עליו. אם היה איום, קריאה גזענית או משהו שחצה את החוק עבורי, הייתי מגיב במעצר. היינו עושים משהו, אבל לא היה משהו כזה. אולי אם לא היינו שם היו מפריעים לו להגיע לאוטו, אבל לא היו פוגעים בו. לא עטפתי אותו לגמרי, אם מישהו היה רוצה, הוא היה מגיע אליו. הצעתי לזריף שאני אביא את הרכב שלו, אבל הוא לא הסכים".

ברק סטון: "בערך 40-50 אוהדים שמקללים ומגדפים. לא היה מעבר. זועם זו הכוונה אפילו עשרה אנשים שמקללים. פה היו 40-50 אוהדים שמקללים, מבחינתי הם זועמים. אני לא הרגשתי שרוצים לפגוע בירון".

טל אור: "מה שהכי מטריד אותנו כאיגוד הכדורסל - לא יכול להיות שאוהדים של הקבוצה שמקללים ומגדפים את השופט ביציאתו מהמגרש. זה אירוע חריג. זה לא אירוע ראשון של הקבוצה העונה, זה אירוע שני ספציפי אחרי שעשרות אוהדים ליוו את ארז גוריון, אז זרקו גרעינים על שופטים ותקפו אותם, הקבוצה הועמדה לדין והורשעה. צריך לעשות הכל כדי למגר את התופעה. איגוד הכדורסל רצה לפתוח דף חדש עם הקבוצה. בית הדין הפחית את העונש הקודם שלהם מ-25 אלף שקל ל-15 אלף שקל, אז אני לא מבין את הטענה על אפליה".

אמיר רוזנברג: "חולון לא הועמדה לדין השנה, וגם קודם לכן, במשחקי הבית, עם הבעלים החדשים. משחקי הבית שלה עברו ללא דופי. במקרה הזה מגיע ציון לשבח לאוהדי חולון, בחוסר האמינות של זריף אפשר להבין מה עבר על הקהל. לא היתה אלימות, לא תקפו ולא התקרבו. אם תחליטו שהם עשו משהו מהדברים האלה, אז אפשר להגיד לגבי מידת העונש מה הם עשו. אנחנו מדברים על שלב האחריות, ואני אומר שבמשחקי הבית לא קרה כלום, ופתאום מגיע זריף, שאמינותו מרוסקת לחלוטין, והמשחק התלהט. הטענות הן רק על קללות, לא הוכחו אילו קללות. זריף היה צריך להיות פה בשביל הנקודה הזו, אם זה איום או לא. היה צריך לבוא ולהגיד שחש איום. יעלה על הדעת שהוא לא יהיה פה? ברגע שהשופט לא נמצא פה, אז דוח השיפוט שווה לאפס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully