וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באתי לעשות שמח: גליינור פלט פורח בהפועל באר שבע

הוא זמר חובב. מקליט, כותב. כדורגל בשבילו הוא דרך לשמח אנשים, אבל עד שגליינור פלט הגיע להפועל באר שבע הוא הרגיש בעיקר רע. גם הערות הילדים ברחוב בבירת הנגב בתחילת הדרך לא הקלו. אחרי שמכבי תל אביב לא קפצה עליו, הוא מצא משהו ממה שחיפש כל חייו דווקא בוסרמיל

ברני ארדוב

תוך 27 דקות כבש גליינור פלט את השער הראשון שלו במדי הפועל באר שבע. שער דרמטי, מול בני יהודה - דא - ובנגב חשבו בינגו.

ואז הוא לא כבש במשך שלושה חודשים.

המצב לא היה קל, כזר חדש במדינה לא מוכרת ובעיר שלא כל כך מזכירה להולנדי כמוהו את אמסטרדם. הוא זוכר שהיה הולך ברחובות העיר, וילדים קטנים שואלים בעצבים ?מה יש לך?! מה אתה עושה?!?, והוא הבין. למרות שלא הבין את השפה, הוא הבין. הוא היה שם די לבד, האישה בהולנד וגם שלושת הילדים. אבל איכשהו, לאט לאט, הוא התרומם, והגולים באו אחד אחר השני. אז כן, עם הביקורת גליינור פלט התמודד היטב.

עם ג?וקים קצת פחות.

באחד האימונים, אחד משחקני באר שבע - שמו ומספרו שמורים במערכת - הניח ג?וק מפלסטיק בחדר ההלבשה. פלט נגעל, צווח וברח. גם כשהחבר?ה סיפרו לו שזה בסך הכול פלסטיק, החרקופוב לא הסכים להירגע. ?אני פשוט שונא את זה?, רטן. אבל אחרי יותר מחצי שנה בבירת הנגב, אפשר לומר שאת השאר הוא אוהב. ?זו תהיה מלחמה?, הגדיר ההולנדי בפני חבריו את משחק העונה מול מכבי תל אביב, הערב. ואם כבר מדברים על מלחמה, הנה הנשק העיקרי של הפועל באר שבע.

20:50, ערוץ 1: מכבי תל אביב - הפועל באר שבע

אלישע לוי: "לא הזדמנות אחרונה, אבל חובה לנצח כדי להישאר במרוץ"

אלברמן: ”מרגישים את באר שבע בגב כל העונה, הם יודעים להעניש”

גליינור פלט שחקן הפועל באר שבע. רוני לבנה
?החלטתי לקחת צעד אחורה, ולעשות כיף. תמיד אמרתי שצריך להאמין בעצמך, והדרך היחידה שבה אני מאמין בעצמי היא להראות את מה שאני יכול לעשות?/רוני לבנה

***

לאלישע לוי לא היה חסר יותר מדי בחלק שאחראי על הכיבוש. אליניב ברדה הביא את המנהיגות, מאור בוזגלו הפך למר יעילות, דובב גבאי סילון ותומר סויסה אחראי על האקסטרות. אבל 9 קלאסי לא היה לו. לכן, כשהסוכנים גלעד קצב ועידן כסיף פנו אליו עם התיק של פלט, כפי שמספרים בבאר שבע, ?המו?מ היה מאוד קצר?.

פלט הוצע לעוד קבוצה ישראלית. הדיווחים מדברים על מכבי תל אביב, אבל הסוכנים אפילו לא אמרו לשחקן לאן. זה לא היה כזה רלוונטי, כי בשלבים הראשונים פלט בכלל לא רצה לשמוע על ישראל. ?הדבר הראשון שהוא אמר זה שהוא לא מוכן לבוא?, מספר גורם. פלט פחד ממה שראה בחדשות, כמובן. בטח שבבאר שבע. אבל אז הגיעה שיחה נוספת. ברדה על הקו. הקפטן הסביר שהוא כאן, שהחיים שלו כאן, שהאישה, הילדים, הבית ובתי הספר. ופלט חשב לעצמו שאם ?אליה? שם, וחי בשלום, כנראה שבאמת שווה לבדוק.

אחרי טוונטה וגנק, והמתקנים הנהדרים של אירופה, הוא נחת לליגת העל ולווסרמיל קשישא. וכפי שתבינו אוטוטו, הבחור הגבוה יודע להתפשר. עוד יותר מזה - הוא יודע מה זה לרדת ברמה. בקיץ 2007, אחרי שנתיים עקרות בדן בוש, ההולנדי הבין שבליגות הגדולות לא הולך ואין מה לחפש. אז הוא הדהים ועבר לליסה, קבוצה לא מקצוענית.

הוא רק רצה לשחק, להרגיש את הכדור. ?זה היה המינימום שיכולתי לעשות?, אמר בעבר כשנתבקש להסביר את מעשיו. ?החלטתי לקחת צעד אחורה, ולעשות כיף. תמיד אמרתי שצריך להאמין בעצמך, והדרך היחידה שבה אני מאמין בעצמי היא להראות את מה שאני יכול לעשות?. ב-2008, אחרי תקופה כיפית ופורייה בחובבנים, הוא קיבל הצעה לחזור למקצוענים, עם חוזה לשנתיים בטלסטאר מהליגה ההולנדית השנייה. 73 הופעות ו-39 גולים בטלסטאר עשו טוב לרזומה המתאושש. כך גם 17 השערים ב-41 ההופעות במדי הראקלס, בליגה ההולנדית הבכירה ב-20010/11.

בינואר 2012 קבוצה גדולה סוף סוף שמה לב, ופלט הגיע לטוונטה של סטיב מקלארן. אבל שם הוא שוב נעצר. 17 הופעות, 3 בלבד בהרכב, וכפי שמסביר לוואלה! ספורט העיתונאי המקומי לאון טן וורדה, ?לא היה לו שם יותר מדי מזל. הוא לא שיחק יותר מדי, לא היה שמח כאן. טוונטה היתה צריכה חלוץ בחורף ההוא, ולקחה אותו בגלל התקופה שלו בהראקלס. אבל מה שקרה בטוונטה היה גם באשמת המועדון. לדעתי, הם לא ידעו להשתמש בו. כמו שאומרים, אלו היו נישואים רעים לשני הצדדים?.

שוער גנק הבלגית, לאסלו קוטלס. GettyImages
?הוא היה יושב בבית, וכותב שירים מניסיון החיים. שיר אחד שהוא שלח לי מספר על כמה שהוא אוהב את אימא שלו, ואיך שהתמודדה עם הקשיים וכמה שהוא רוצה להצליח בשבילה. שיר אחר היה על תקופתו כילד. הוא כותב שירים יפים, זה לא מה ששומעים היום ברדיו, כל היום זיונים ושטויות. לשירים שלו יש משמעות עמוקה. הוא מוכשר?. קוטלס על פלט/GettyImages

פלט הושאל לגנק לעונה, שם פגש את ברדה. 27 הופעות, רק 8 בהרכב, אבל 10 שערים (14 בכל המסגרות) החזירו קצת את החיוך. רק קצת, כי פלט רצה לשחק יותר.

?גם גליינור וגם ברדה עלו בעיקר כמחליפים בעונה שעברה?, מספר לוואלה! ספורט שוער גנק לאסלו קוטלס. ??אליה? לא היה הבחירה הראשונה בעונה הזו, לא ברור לי למה, אבל הוא ופלט ביחד כבשו יותר מ-20 שערים, כמחליפים. הם נתנו לנו המון. עכשיו אנחנו צריכים את שניהם, חבל שהם לא כאן. לא יודע אם יכעסו עליי שאני אומר את זה, אבל יש לנו בעיה קשה בהתקפה. בעיה חמורה. לצערי זה ככה, בחורים באים והולכים, ואני שומע ששניהם עוברים עונה מצוינת בבאר שבע. אני מתגעגע אליהם, כולנו מתגעגעים אליהם?.

?גליינור הוא בחור מצחיק?, ממשיך קוטלס. ?בחדר ההלבשה הוא תמיד היה הליצן. הוא אוהב מוסיקה, במיוחד ראפ?.

הוא לא רק מקשיב למוסיקה. קוטלס מספר שעבר פעם בחנות תקליטים וראה שם את פלט, מקליט שיר. הוא גם כותב את המילים, ויש לו חבר מפיק. כשהוא שלח לחברים כמה ביצועים, הם נדהמו. מלודיות ראפ-הולנדי, עד כמה שאתם יכולים לדמיין מה זה אומר. ?הוא היה יושב בבית, וכותב שירים מניסיון החיים?, אומר השוער ההונגרי. ?שיר אחד שהוא שלח לי מספר על כמה שהוא אוהב את אימא שלו, ואיך שהתמודדה עם הקשיים וכמה שהוא רוצה להצליח בשבילה. שיר אחר היה על תקופתו כילד, על איך להילחם נגד הרוע שיש בעולם ומנסה להוריד אותך למטה. הוא כותב שירים יפים, זה לא מה ששומעים היום ברדיו, כל היום זיונים ושטויות. לשירים שלו יש משמעות עמוקה. הוא מוכשר?.

אולי כדאי לו לחשוב על קריירה כפולה.

?זו תהיה בחירה טובה עבורו, אחרי הכדורגל?, מאשר השוער.

פלט מצטייר כאיש עמוק ורגיש, שרוצה בעיקר לשמוח ושיאהבו אותו. הוא רוצה לקבל הכרה. ?בתקופה האחרונה לא נהניתי מכדורגל?, התבטא בכתבה אודות העונות הקשות האחרונות. ?אתה לא משחק כדורגל בשביל עצמך. אתה משחק כדי לעשות אנשים אחרים שמחים, והיתה לי הרגשה שלא נותנים לי לשמח אנשים. זה לא היה בשבילי. רציתי להיות במקום אחר, במקום שבו אף אחד לא מכיר אותי, ולהראות לכולם מי אני. רציתי ליהנות מכדורגל ושאנשים יאהבו אותי?. בבאר שבע הוא מצא את שחיפש. הוא משמח אנשים, והוא משחק.

גם כשהיה קצת קשה, השיחות עם אלישע עשו את העבודה. ?אנשים כבר שלחו אותו למטוס?, אמרו במועדון. ?כולם דיברו על כמה שהוא חלש, וזה חלחל. אבל אנשים לא הבינו?. ?הוא מספיק טוב לליגה ההולנדית הבכירה?, מוסיף העיתונאי טן וורדה. ?אולי לא לקבוצות הכי גדולות, כי מה לעשות - כשאתה משחק בישראל, הרבה מועדונים יורדים מהתמונה?. וקוטלס מחדד: ?כשאנשים רואים את הכישרון שלו, רואים שזה שחקן שיכול להיות ברמה הרבה יותר גבוהה מזו שהוא נמצא בה עכשיו. אבל הוא צריך גם מזל. כשנותנים לו כבוד, והוא משחק, מקבלים מספרים. שחקן זר שמגיע לקבוצה חדשה, תרבות חדשה, תרבות כדורגל חדשה - חייבים לתת לו זמן להתאקלם. לכל אחד זה מגיע בזמן אחר, אבל כשזה מגיע, מי יודע מתי זה יעצור??.

בינתיים, זה נעצר בגלל הרחקה מול הפועל רעננה. בגלל השעיה שמסתיימת הערב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

***

הוא מרגיש מצוין בבאר שבע. הוא אוהב את מזג האוויר, את השמש. הולנד ובלגיה הן מחוז האפור, תשאלו כל אחד שדרך שם, וישראל, לפחות מבחינת האקלים, היא גן עדן פלוס פלוס. פלט גדל באמסטרדם, ולא מתגעגע לרעש של העיר הגדולה. הוא דווקא שמח שהוא בנגב, היכן ששקט ושאפשר להתעסק רק בכדורגל. אם ילדיו בהולנד, והגיעה כבר לשני ביקורים. הילדים איתה, והסיבה שהם עדיין שם והוא כאן היא כי גליינור לא יודע מה יהיה בעונה הבאה, ובשביל שנה אחת לא עושים רילוקיישן של המישפוחה. העובדה שאין בבאר שבע בית ספר בינלאומי גם מפריעה למעבר אפשרי.

העונה הבאה היא עדיין ערפל. יש לו חוזה בבאר שבע, אבל באותו חוזה מופיעה גם אופציית יציאה של 25 אלף יורו, לכל קבוצה לא-ישראלית שתחפוץ בו. אבל לזה, כאמור, יש עוד זמן. ?מבחינתו, השאיפה להישאר?, אומר גורם.

כפי שפורסם בגנק, פלט ליצן גדול בחדר ההלבשה. שירי ראפ הולנדי אולי עוד לא הוקלטו שם, אבל כבר שוחרר קליפ שבו החלוץ מסלסל אייל גולן. העברית פיקס, אל תחמיצו.

הערב יש משחק עונה. עוד אחד. הקודם נגמר לפני שהתחיל. בליץ של ראדה פריצה והרחקה של בן אלגרבלי סיימו את הערב, ופלט שיגר פגז מ-35 מטרים רק כדי לדחות את הקץ. הפעם, בבאר שבע צריכים לבנות עוד יותר על מלך שערי הקבוצה, פלט. יותר נכון - בבאר שבע צריכים לבנות על הציוות פלט-בוזגלו. תשעה שערי ליגה כבש ההולנדי, חמישה בהם בושלו על ידי הקשר. את שלוש ההרשתות האחרונות של ההולנדי, בוזגלו הכין. הילד-ענק אוהב את המיקום של ההולנדי, ומשגר את רוב הכדורים לאזורים שלו. פלט נדהם מהדיוק של בוזגלו, ומרגיש שכל שחקן חייב להיות דרוך לאורך 90 דקות כי ?בכל רגע הוא יכול למצוא אותך?.

וכשמדברים באר שבע, ומצבים נייחים, והרגל של בוזגלו והראש של פלט, חשוב להבין את הקטע של הראש. בניגוד לליגת העל, שם רק עומר דמארי הצליח להכניע את חואן פאבלו עם המצח, במפעל האירופי הצהובים ספגו שבעה שערים מתוך שמונה בעקבות נגיחות. 7 מ-8 - בראש, נתון מדהים. ואולי זה ההבדל, אולי דוח הסקאוטינג המאולתר הזה יעזור לישראליות למצוא את נקודת התורפה של האימפריה הישראלית. אם הפועל באר שבע רוצה לעשות פה מירוץ אליפות בוער, היא כנראה תצטרך לעשות זאת עם הראש.

נשמע כמו משימה לחלוץ בגובה 1.94 מ?.

לתגובות והצעות: orenjos@walla.co.il

נתונים: דריבליסט

שחקני הפועל באר שבע גליינור פלט, מאור בוזגלו חוגגים. רוני לבנה
הכובש, המבשל והחגיגה הרגילה. בוזגלו ופלט/רוני לבנה
מאור בוזגלו שחקן הפועל באר שבע חוגג עם גליינור פלט. יוסי ציפקיס
מאור בוזגלו שחקן הפועל באר שבע חוגג עם גליינור פלט/יוסי ציפקיס
גליינור פלט שחקן הפועל באר שבע חוגג עם מאור בוזגלו. רוני לבנה
גליינור פלט שחקן הפועל באר שבע חוגג עם מאור בוזגלו/רוני לבנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully