וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א-באר שבע: ראדי עשוי לחזור, אלישע לוי מתלבט

הקשר, שלא שיחק בשני המשחקים האחרונים, עשוי לפתוח במשחק העונה (ב', 20:50, ע' 1). לוי מתלבט בין פלט לגבאי

ברני ארדוב

צפו בתוכנית "תמונת מחזור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגה הראשונה: 90. הצהובים מובילים 19:44 בניצחונות ועוד 27 משחקים נגמרו בתיקו.

* הפועל באר שבע ניצחה שבע פעמים ב-47 המשחקים שמכבי תל אביב אירחה אותה, לעומת 27 ניצחונות של הצהובים ועוד 13 תיקו.

* מאזן השערים הכללי בין הקבוצות הוא 79:139 למכבי וכשהצהובים מארחים זה 37:81 לטובתם.

* הפועל באר שבע לא ניצחה בחוץ את מכבי תל אביב מאז אפריל 2011 – אז גברה עליה 0:2.

* מאז מכבי אירחה שלושה משחקים, ניצחה את שלושתם כמובן, ומאזן השערים בהם הוא 1:12 לטובתה.

* מכבי תל אביב לא כבשה במשחק הבית האחרון שלה. בפעם האחרונה שהיא חיברה שני משחקי בית בלי שער זכות המאמן היה מוטי איוניר וזה קרה לפני בדיוק שלוש שנים בהפסדים למכבי נתניה (3:0) ולהפועל באר שבע (2:0).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אלישע לוי מאמן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
ניצח 17 פעמים את מכבי תל אביב והפסיד 19 פעמים. אלישע לוי/יוסי ציפקיס

* הפועל באר שבע כבר ניצחה העונה פעם אחת את מכבי תל אביב. הפעם האחרונה בה היא ניצחה את מכבי תל אביב פעמיים באותה עונה הייתה ב-2002/03, והאלופה בסיום הייתה דווקא מכבי תל אביב.

* מכבי תל אביב עדיין בלי הפסד בית העונה.

* הפועל באר שבע עם סדרת הבקעות יורדת במשחקיה בבלומפילד העונה: 3, 2, 1. ומי הבא בתור?

* אלישע לוי סיים רק שביעית מהמשחקים בהם אימן נגד מכבי תל אביב בתיקו (6 מ-42). הוא ניצח 17 פעמים והפסיד 19 פעמים.

* אם הפועל באר שבע תבקיע פעמיים, אלישע יחגוג את השער ה-50 שהקבוצות שלו כובשות נגד מכבי תל אביב.

* גם אצל לירן ליאני כמעט אין תיקו השנה: רק שלוש פעמים מ-16 משחקים בהם שפט. קבוצות הבית ניצחו שמונה משחקים, קבוצות החוץ חמש. את האדום היחיד שלו העונה שלף ליאני לקבוצת חוץ.

נתונים: אתר דריבליסט

השופט לירן ליאני. ברני ארדוב
כמעט אין אצלו תיקו השנה. לירן ליאני/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: מכבי תל אביב

מכבי תל אביב השלימה את הכנותיה לקראת משחק העונה, בו תארח את הפועל באר שבע המדורגת שנייה. הצהובים יודעים שניצחון שלהם יפתח פער של שמונה נקודות בראש הטבלה ויקרב אותה אותם לאליפות שנייה ברציפות.

המאמן פאולו סוזה יחסר את ראדה פריצה המורחק, כאשר ברק בדש אמור להמשיך וקבל קרדיט נוסף בהרכב. מקומם של שרן ייני, קרלוס גרסיה ואיתן טיבי בחלק האחורי מובטח, כאשר לצידם מתחרים יואב זיו, רמי מרבאל ועומרי בן הרוש על עמדה בצד שמאל. מהראן ראדי שלא שיחק בשני הדרבים האחרונים, נמצא חזק בתמונת ההרכב, כאשר גם גל אלברמן, ניקולה מיטרוביץ' ודן איינבינדר יכולים לפתוח במרכז המגרש. ערן זהבי וברק בדש יפתחו בחלק הקדמי, כאשר דור מיכה וטל בן חיים עשויים לפתוח בהרכב.

"אנחנו לא משחקים טוב בתקופה האחרונה, אבל מנצחים", אמר שחקן בקבוצה. "יחד עם זאת אין כיום מערכת יותר רגועה ממכבי תל אביב. אנחנו מאוד רגועים וממש לא דואגים. לבאר שבע יש שחקנים טובים מאוד בחלק הקדמי וזו קבוצה טובה שנמצאת בקו עלייה, אבל המשחק, בטח בבלומפילד, תלוי בנו ונצטרך לבוא מרוכזים ומוכנים לקרב של ממש".

לפני המשחק תיערך התרמה של עמותת "אחים לסמל" לקראת חג הפסח, כאשר באמצעות הכסף שיגוייס תקיים העמותה ארוחת חג למען כ-100 סועדים. ההתרמה תחל כשעתיים וחצי לפני פתיחת המשחק בכניסות לשערים 11, 13, 2 ו-7. האוהדים אשר מעוניינים לתרום אינם חייבים לבצע תרומה כספית, ויוכלו לתרום גם מוצרי מזון לארוחת החג, כמו מצות, בקבוקי יין, עוגיות כשרות לפסח, שתיה קלה ומוצרים נוספים.

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב מתדרך את מהראן ראדי. ברני ארדוב
שוב זוכה לאמון של פאולו סוזה? ראדי/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: הפועל באר שבע

אלישע לוי כמעט לא שוחח עם שחקניו במהלך השבוע. בבאר שבע מבינים שאין צורך להרחיב בחשיבות של המשחק הזה, אבל גם יודעים שמדובר בהזדמנות כמעט אחרונה להיצמד למובילה. 1,600 אוהדים אדומים ידחפו את הקבוצה בבלומפילד בתקווה לשוב דרומה עם הנקודות.

בניגוד למשחק הקודם, לרשותו של אלישע לוי עומד סגל כמעט מלא. לוי תרגל במהלך השבוע הרכבים ומערכים שונים, כשההתלבטות העיקרית שלו הייתה האם לאפשר לאופיר דוידזאדה לחזור למרות הכאבים, האם לשחק בחוד עם גליינור פלט או דובב גבאי והאם לפתוח עם לוטם זינו כשחקן אגף ולנצל את המהירות שלו.

דוידזאדה שהתלונן ביום שישי על כאבים ישחק. לוי תרגל גם את זינו אך התלבט בין גבאי לפלט. לוי כבר יודע מי מביניהם יפתח ויודיע על החלטתו. לשחקנים אמר באסיפה: "הכי חשוב זה שנבוא מוכנים. אני מאמין בכם. שחקו את המשחק הרגיל, את הכדורגל שאתם יודעים. אל תתרכזו במכבי אלא בנו. אני סומך עליכם שתעשו את העבודה".

אחד השחקנים אמר: "המשחק הזה הוא הדרך הטובה ביותר שלנו להוכיח שהעונה הזאת באר שבע מסוגלת לעשות הכל. זה מבחן לא פשוט עבורנו. גם במצב של הפסד שום דבר לא נגמר, אבל אנחנו רוצים לקחת את החלום של העיר הזאת כמה שיותר רחוק. חשוב לנו מאוד לנצח מחר. כבר עשינו את זה פעם אחת העונה, מחר ניתן את הכול כדי שזה יקרה שוב".

גליינור פלט שחקן הפועל באר שבע. רוני לבנה
יחזור להרכב? גליינור פלט/רוני לבנה

יעמדו למבחן

מכבי תל אביב: ברק בדש

בהיעדרו של ראדה פריצה המורחק, צפוי בדש לפתוח שוב בעמדת החלוץ המרכזי. בדש היה טוב מאוד כשנכנס כמחליף בדרבי הראשון לפני שבועיים, וקצת פחות מורגש בדרבי השני לפני שבוע. בהיעדרו של סוארס ממרכז ההגנה של באר שבע, יצטרך בדש לנצל את יתרון הגובה שלו ולהיות פקטור מרכזי במשחק ההתקפה של מכבי תל אביב. אם גם יכבוש שער ויוריד מהעומס שיהיה על כתפיו של ערן זהבי, זה יהיה בונוס אדיר עבור הצהובים.

הפועל באר שבע: מאור בוזגלו

דווקא במשחק העונה, דווקא ברגע כל כך קריטי, דווקא מול האקסית זה הזמן של מאור בוזגלו להפוך עונה גדולה שלו לעונה בלתי נשכחת. באר שבע בנויה במשחק כזה על שחקני מפתח כמו אליניב ברדה, אבל התרומה המקצועית של בוזגלו חשובה לא פחות. במשחק העונה הקודם לא ראינו אותו. האם הוא יצליח להטריד את הקבוצה הכי מפחידה בליגה?

מאור בוזגלו שחקן הפועל באר שבע חוגג. ברני ארדוב
יצליח לעקוץ את האקסית? מאור בוזגלו/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

מכבי תל אביב: חואן פאבלו, שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, יואב זיו (עומרי בן הרוש, רמי מרבאל), גל אלברמן, מהראן ראדי, ערן זהבי, דור מיכה (רמי מרבאל), טל בן חיים, ברק בדש.

הפועל באר שבע: אוסטין אג'ידה, אביתר אילוז, טומיסלב פאיוביץ', בן אלגרבלי, אופיר דוידזאדה, דויד הובר, לוטם זינו, גל אראל, מאור בוזגלו, אליניב ברדה, גליינור פלט (דובב גבאי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully