וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממלכה פינתה מקום למלך: דירוג המצטיינים השבועי

24.3.2014 / 8:00

סוארס, טורה, שורלה, רוני ואריקסן נאבקו על המקום הראשון בדירוג המצטיינים. חמשת הכוכבים מהליגה האנגלית הרשימו, הרשיתו והרטיטו, אבל אז הגיע קלאסיקו בלתי נשכח בו ליאונל מסי (שוב) הזכיר מי כאן המלך

איגנסיו קמאצ'ו שחקן מלאגה (מימין) מול אוסקר דה מרקוס שחקן אתלטיק בילבאו. רויטרס
יהיה שחקן מבוקש בקיץ הקרוב. איגנסיו קמאצ'ו, מימין/רויטרס

10. איגנסיו קמאצ'ו - מלאגה

לפני קצת פחות משש שנים כבש איגנסיו קמאצ'ו את שעריו הראשונים בלה ליגה. הוא היה אז בן 18, כישרון עולה באתלטיקו מדריד, והבקיע פעמיים ב-0:3 על רקראטיבו הואלבה במחזור ה-35 של עונת 2007/8. מאז הוא הוסיף עוד ארבעה שערי ליגה בלבד, אבל לא זכה לחגוג צמד נוסף. עד יום שישי האחרון. מלאגה, הנואשת לנקודות ומאותגרת התקפית, יצאה למשחק חוץ מול סלטה ויגו וחזרה עם ניצחון 0:2. את שני השערים הבקיע קמאצ'ו במחצית הראשונה. הקשר הספרדי דחק מקרוב את הראשון, זינק כדי לנגוח את השני והשקיע מאמץ רב במרכז השדה כדי שקבוצתו תגן על יתרונה גם ב-10 שחקנים. ברנד שוסטר קיבל עוד קצת אוויר לנשימה בתחתית הלוהטת של הליגה הספרדית. קמאצ'ו שיפר את מעמדו בשוק ההעברות לקראת קיץ בו הוא צפוי להיות שחקן מבוקש למדי.

9. מבלוט ארדינג - סנט אטיין

האם סושו, הקבוצה הכי ותיקה בליג 1, תרשום העונה ירידה? דווקא חלוצה לשעבר, מבלוט ארדינג, קירב אותה לתהום כשנכנס כמחליף וכבש לרשתה צמד ב-1:3 של סנט אטיין. הטורקי יליד צרפת תפס את מקומו של בנג'מין קורנייה בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, ירד עם חבריו להפסקה ובדקה הראשונה של המחצית השנייה כבר כבש. דקה לסיום הוא סגר עניין עם השלישי ומנע מסושו כל סיכוי לשוויון, לפני שהתפנה להתנצלויות. "זה המועדון הראשון שלי, הוא חשוב לי מאוד", אמר ארדינג בסיום. "גדלתי בסושו וזה תמיד מיוחד לשחק נגד הקבוצה הזו. גם תמיד הולך לי במשחקים האלה". ואכן, למרות הדאגה לגורל מועדון נעוריו, מדובר באקס נקמני למדי. הוא עזב את סושו ב-2009/10 וכבש מולה שער אחד במדי פריס סן ז'רמן, לפני שהתעלה עם שלושער בסיבוב השני. שנתיים לאחר מכן, ארדינג כבר עבר לראן, שניצחה פעמיים את סושו 0:1. לא צריך לנחש מי היה חתום על השערים. השלב השלישי עשוי להיזכר כזה שחרץ את גורלה של סושו.

קלאסיקו לפנתיאון: ברצלונה חזרה למאבק עם 3:4 מדהים במדריד

מסי, אינייסטה וכל היתר: מספרי הקלאסיקו הבלתי נשכח

כריסטיאנו רונאלדו נגד השופטים: "רצו שברצלונה תישאר במאבק"

איטליה: יובה בקושי, אינטר הופתעה, פיורנטינה ניצחה בנאפולי

שחקני אטאלנטה ג'אקומו בונבנטורה (ימין), חרמן דניס. GettyImages
שוב סימן את אינטר. ג'אקומו בונאבנטורה, מימין, עם חרמן דניס/GettyImages

8. ג'אקומו בונאבנטורה - אטאלנטה

גם חמישה משחקים ללא הפסד והעובדה שלא נוצחה בסן סירו מאז אוקטובר, לא העלימו מאינטר את אימת אטאלנטה. הקבוצה מברגמו לא הפסידה לאינטר בששת המפגשים האחרונים, והשבוע השיגה ניצחון שני רצוף על הנראזורי במילאנו. חרמן דניס היה הכוכב הגדול בכל העימותים הקודמים בין הקבוצות, אך ג'אקומו בונאבנטורה כבש גם הוא לרשת אינטר בשני מקרים בעונה שעברה. הפעם, הקשר הנמרץ הגדיל לעשות והבקיע פעמיים. בונאבנטורה העלה את אטאלנטה ליתרון עם שער יפה בבעיטה מ-16 מטרים. אינטר הצליחה לאזן ונעצרה שלוש פעמים בקורות, עד שבונאבנטורה צחק אחרון עם נגיחה פנימה בדקה ה-90 והעניק לאטאלנטה ניצחון ליגה רביעי ברציפות. אחרי הופעה כזו, השחקן בן ה-24, שהוזכר לאחרונה כמועמד ליובנטוס, עוד עשוי למצוא עצמו בקבוצה אותה הוא אוהד.

7. ויין רוני - מנצ'סטר יונייטד

דייויד בקהאם ישב בתא הכבוד יחד עם בנו ונותר ללא מלים. הוא ראה את ויין רוני כובש מחצי מגרש ונזכר בביצוע הבלתי נשכח שלו מול ווימבלדון ב-1996. גם סטיב ברוס, בלם מנצ'סטר יונייטד לשעבר ומאמן האל סיטי כיום, קטע את מסיבת העיתונאים שלו לאחר ניצחון קבוצתו כדי להתפעל מהביצוע של רוני. הבעיטה הקשתית של החלוץ האנגלי סחררה את השוער אדריאן והובילה את מנצ'סטר יונייטד לניצחון על ווסטהאם. רוני היה האיש שעשה את ההבדל, סחב את יונייטד על גבו בהיעדרו של רובין ואן פרסי הפצוע ונהנה מטעות נוספת בהגנה כדי להשלים צמד אישי ב-0:2. עוד סיבה טובה לחגיגה אחרי המהפך הקסום מול אולימפיאקוס בליגת האלופות. רוני אמנם לא כבש באמצע השבוע בצ'מפיונס, אבל מחוץ לאולד טראפורד הוא דווקא מרשית לא מעט. למעשה, כל תשעת שערי הליגה האחרונים שלו (מתוך 13 בסך הכול) נכבשו במשחקי חוץ. זה הספיק כדי להציב אותו במקום השלישי בטבלת שיאני השערים של מנצ'סטר יונייטד עם 212 גולים. דניס לואו (237) ובובי צ'רלטון (249) יודעים שרוני נושף בעורפם.

אנדרה שורלה סמואל אטו צ'לסי חוגגים שער. AP
לא נקטו במידת הרחמים. אנדרה שורלה, במרכז, עם החברים/AP

6. אנדרה שורלה - צ'לסי

אוי, ארסן ונגר. חגיגת משחק האלף התבררה כסיוט מתמשך. לא רק שארסנל שלו שוב קרסה מול יריבה לצמרת וחטפה לראשונה בהיסטוריה שישייה מצ'לסי, אלא שמי שהנחיל לו את התבוסה הקשה הוא הנמסיס ז'וזה מוריניו. המאמן הפורטוגלי ציין בסיום את פתיחת המשחק הרצחנית של קבוצתו והדגיש: "המשחק היה גמור כבר אחרי שבע דקות". כן, עוד לפני אותה שערוריית שיפוט מביכה מבית היוצר של אנדרה מארינר, צ'לסי כבר הייתה על הגל. זה קרה בעיקר בזכות אנדרה שורלה. כבר הזכרנו במדור זה עד כמה יעיל הגרמני כאשר הוא פותח בהרכב. גם ארסנל חוותה זאת על בשרה, כאשר שורלה בישל לסמואל אטו בדקה החמישית וכבש בעצמו את השני בחלוף שתי דקות. סך הכול יש לו שבעה שערים ב-10 משחקי ליגה בהם פתח - מאזן נאה לעונה ראשונה באנגליה. "אני יודע מה הוא יכול לעשות, לטוב ולרע", טען מוריניו. "הוא בעונת התאקלמות, אבל אני יודע איזה שחקן הוא יוכל להיות אם ישתפר". עכשיו גם ונגר יודע.

5. כריסטיאן אריקסן - טוטנהאם

בנובמבר 2010 חזרה טוטנהאם מפיגור של שני שערים לניצחון 2:3 בחוץ על ארסנל. רפאל ואן דר וארט כיכב אז עם שער ושני בישולים. לראשונה מאז אותו מהפך, הצליחו התרנגולים להפוך פעם נוספת פיגור 2:0 לניצחון 2:3. גם הפעם גיבור הקאמבק היה יוצא אייאקס. קוראים לו כריסטיאן אריקסן. למרות שהוצב כקיצוני שמאלי ולא בתפקידו הטבעי במרכז, הקשר ההתקפי בן ה-22 התגבר על אי הנוחות, נטל יוזמה והזכיר שהוא מסוגל להבקיע גם בלי מצבים נייחים. אריקסן היה במקום כדי להבקיע פעמיים (דבר שלא עשה אפילו באייאקס) עבור המארחים, המשיך להיות פעלתן ולשתף פעולה עם רוברטו סולדאדו המושמץ (שהרוויח כמה נקודות זכות במשחק הזה) עד שבתוספת הזמן בישל את שער הניצחון לגילפי סיגורדסון. זו הייתה תזכורת קטנה לפוטנציאל הטמון בו. בעונה הבאה כבר ניתן יהיה לבנות את הקבוצה סביבו.

יאיא טורה מנצ'סטר סיטי חוגג שער. רויטרס
מציג העונה מספרים מפלצתיים. יאיא טורה/רויטרס

4. יאיא טורה - מנצ'סטר סיטי

חמישה שערי ליגה היו ליאיא טורה בסיכום כל שלוש העונות שלו בברצלונה. שישה שערי ליגה הוא כבש בכל אחת משלוש העונות הקודמות במדי מנצ'סטר סיטי. והעונה? 16 שערים ב-27 משחקים. המספרים של הקשר בן ה-30 הם לא פחות ממפלצתיים. אמנם חמישה מהם הובקעו מהנקודה הלבנה, כולל שני הראשונים ב-0:5 המוחץ של הסיטיזנס על פולהאם בשבת, אבל זה לא גורע מהעובדה שהוא נמצא בעונת שיא. הבעיטה הנפלאה שלו מ-25 מטרים, זו שאפשרה לו להשלים שלושער ראשון בקריירה, גם הציבה אותו במקום השלישי בטבלת המבקיעים בפרמיירליג, לפני החבר לקבוצה סרחיו אגוארו. "באתי לעשות היסטוריה", הזכיר טורה בסיום המשחק בו הצטיין וגם שימש כקפטן. יש לו כבר אליפות וגביע באנגליה, אבל הוא רוצה עוד. אחרי שהיה המניה הבטוחה של הקבוצה, הוא קיבל ביטחון לצאת קדימה אצל מנואל פלגריני והפך גם לנשק התקפי שאין לו תחליף. האיש שנמצא שם כאשר הקבוצה צריכה אותו - זה שמציב את מנצ'סטר סיטי כמועמדת המובילה לזכייה באליפות.

3. צ'ירו אימובילה - טורינו

בשבוע שעבר החליט המאמן ג'אמפיירו ונטורה לבצע זעזוע בהרכב של טורינו. אחרי שלושה הפסדים רצופים, הוא הוריד לספסל את הכוכבים אלסיו צ'רצ'י וצ'ירו אימובילה, וראה את קבוצתו מציגה יכולת טובה מול נאפולי. למרות הכול, זה הסתיים עם הפסד דרמטי ומשחק רביעי ברציפות ללא נקודה או שער זכות. בשבת החזיר ונטורה את שני המבקיעים המצטיינים שלו להרכב, ונראה שהמהלך השפיע לטובה על אימובילה. החלוץ בן ה-24 שבר בצורת של יותר מחודש עם נגיחה לרשת ליבורנו בדקה ה-20, ולאחר ההפסקה כבש שער נוסף מהאוויר והשלים שלושער ראשון בקריירה עם בעיטה מחוץ לרחבה. טורינו ניצחה 1:3 וחזרה לחלק העליון של הטבלה, כשאימובילה עלה לראש טבלת המבקיעים בסרייה A עם 16 שערים ושלח עוד איתות למאמן הנבחרת צ'זארה פראנדלי. "אפילו בפסקארה לא הצלחתי להבקיע שלושער", נזכר אימובילה בקדנציה אצל זדנק זמאן בליגה השנייה, אז סיים את העונה עם 28 שערים. "זה רגע מרגש. פראנדלי מכיר אותי. אם אקבל זימון, אתן את כל כולי למען הנבחרת".

לואיס סוארס, ליברפול. GettyImages
השווה את שיא המועדון של רובי פאולר ולא מתכוון לעצור. לואיס סוארס/GettyImages

2. לואיס סוארס - ליברפול

18 שנה החזיק שיא המועדון של רובי פאולר, עד שהגיע לואיס סוארס והשווה את מאזן 28 השערים שלו מעונת 1995/6. ואצל סוארס זה קרה אחרי 30 מחזורי ליגה בלבד, שבחמשת הראשונים כלל לא היה רשאי לשחק. לחלוץ האורוגוואי היו העונה משחקים טובים יותר מאשר זה מול קרדיף סיטי (3:6), אך פעם נוספת הוא הוכיח עד כמה קטלני הוא מול השוער ועד כמה מאיים שיתוף הפעולה שלו עם דניאל סטארידג'. סוארס השיג את השלושער השישי שלו בפרמיירליג, לאחר שאיים ללא הרף על שערה של קרדיף (תשע בעיטות) וגם בישל לסטארידג'. השניים מהווים את הצמד היעיל ביותר בהיסטוריה של ליברפול עם 47 שערים משותפים. ורגלם עוד נטויה. רק שני צמדים בתולדות הפרמיירליג כבשו יותר - אלן שירר (34) וכריס סאטון (15) עם 49 שערים עבור בלקבורן בעונת 1994/5, אנדי קול (34) ופיטר בירדסלי (21) עם 55 שערים משותפים עבור ניוקאסל ב-1993/4. בכושרם הנוכחי של סוארס וסטארידג', העונה ייקבע שיא חדש. האורוגוואי מחזיק את ליברפול במאבק האליפות ובמקביל מוביל את המירוץ לנעל הזהב. זוכרים שהוא רצה לעזוב?

1. ליאונל מסי - ברצלונה

התגעגעתם? הוא שוב בפסגה, שבוע שני ברציפות. כן, שניים משלושת השערים שלו הובקעו בפנדלים, אבל ליאונל מסי עשה זאת במשחק הכי מדובר ומתוקשר בעולם. זה, יחד עם היריבה אותה ניצח, מספיק כדי להעניק לו יתרון על פני יתר כובשי השלושער השבוע. מסי ואנדרס אינייסטה, שני השחקנים שאמורים לסחוב את ברצלונה החדשה אחרי המהפכה המתוכננת, היו אלה שהובילו לניצחון הגדול בסנטיאגו ברנבאו. מסי בישל לאינייסטה בפתיחה וריאל מדריד חזרה, אבל הארגנטינאי הגיב מהר עם כדור עומק מתוחכם שניימאר לא ניצל וחזר אליו כדי להשוות ל-2:2. הפרעוש היה שם כדי להכריע את המשחק עם שני פנדלים וקטע לריאל רצף של 31 משחקים ללא הפסד, בתום קלאסיקו בלתי נשכח. קלאסיקו שבסיומו הפך מסי לשחקן ברצלונה הראשון שכובש פעמיים שלושער מול ריאל והיחיד שעשה זאת בברנבאו. כמו כן, הוא התייצב כשיאן השערים והבישולים במשחקי הקלאסיקו ומוביל את אירופה בהבקעות ב-2014. ועוד תזכורת קטנה למי שטוען שמסי לא מתעלה במשחקים גדולים: 27 מפגשים מול ריאל - 21 שערים ו-12 בישולים. שיא אחרי שיא אחרי שיא. מה עוד אפשר לבקש?

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. Denis Doyle, GettyImages
הכי גדול בקלאסיקו, הכי גדול בכל הזמנים? ליאונל מסי/GettyImages, Denis Doyle

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully